Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Genel Kategori
Proje
Psid player projesi
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Aşağı git
Gönderen
Konu: Psid player projesi (Okunma Sayısı 138479 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #90 :
Mart 06, 2015, 02:44:15 ÖÖ »
Bu iş tamamdır
Hesaplarda da yanılma olmadı.6502 için yazdığım rutinde bir iki bugfix'den sonra çalışır hale getirdim. Interrupt rutinlere Pic tarafından çalışmalarının bitmesi için 30-40 cycle marj vererek yaklaşık 2 saniyede 2k'lık bir sid'i yükleyebildim. Interrupt rutinleri optimize edip marjı da azaltırsam 4k tutan bir sid'i 1 saniye gibi bir sürede yükleyebilirim.
En güzeli donanım oldukça hafifleyecek. Testimi yaparken eprom bağlamak yerine mevcut devremde ram'a nihai projede epromda çalışacak programı aktarıyorum. Bu şekilde address decoding ile alakalı yahut eprom'un bağlantı problemi vesaire gibi şeylerle şimdilik uğraşmamış oldum.
İlgilenenler için 6502 tarafındaki kodun fix edilmiş hali ekte.
Daha sonra PIC tarafındaki kodları da paylaşacağım. Şimdilik epey iğrenç gözüküyorlar. Şimdilik IRQ üç kağıdı ile ilgili kısmını paylaşıyorum.
ps: Projenin bundan sonrasını blog'umda ingilizce olarak yazmaya devam edeceğim. Arada yine buradan gelişmeleri aktarırım.
64IRQTransfer.65s.txt
(3.85 KB - Yükleme: 475 kez.)
PICCodePart.txt
(2.68 KB - Yükleme: 498 kez.)
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #91 :
Mart 06, 2015, 11:55:36 ÖÖ »
Julian Ilett'ten SID ile alakalı olmasa da analog elektronik ve ses üretimiyle ilgili bir video.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #92 :
Mart 06, 2015, 23:30:44 ÖS »
@Ozay : Elemanın o kadar uğraşıp yaptığı şeyi benim devre doğal olarak yapıyor :p Data transferi sırasında sağlam gürültü oluyor. Gerçi yeni yöntemde epey azaldı gürültü.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Voltron
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.198
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #93 :
Mart 06, 2015, 23:41:33 ÖS »
Uğraşlarınız gerçekten takdire şayan. Benim de hayalim sammichsid isimli sid synthesizer kitinden bir adet edinip, kendi müziğimi kendim çalmak. Tabi herseyden once kolayca sid bulamayacagim icin, ve c128 imde kalan son saglam 6581 e de kiyamayacagim icin, bir kac tane nano swinsid yapmayi planliyorum. Gerci pek nano filan olacagini zammetmem ilk denemelerde buzdolabi gibi cihaz olacak sanirim. Bu asamada yardimlarinizi esirgemezseniz cok sevinirim.
Logged
Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #94 :
Mart 07, 2015, 00:19:29 ÖÖ »
5'e 10'luk bir pcb'ye rahatça olur bence. Öyle aman aman eleman yok devrede. Parçalar da kolayca bulunur. Aslında iyi fikirmiş orjinal sid yerine swinsid kullanmak. Yazık benim emektar 8580'in başına gelmeyen kalmadı. Gerçi yine de sağlamlar meretler
Bu arada yılmaz azmim devam ederse, sid player'ı kat kat yapmayı düşünüyorum.
Sallıyorum en altta PIC, üstünde 6502, onun üstünde Sid. Arduino'lar gibi. Sid devresini çıkartıp daha sonraki başka bir projeye doğrudan oturtacak şekilde. Veya 6502'yi... Yine bu parçalar kullanılıp midibox tarzı bir şey de yapılabilir. Gerçi o noktaya geldiğimde muhtemelen azimden eser kalmaz
Sammischsid'e de biraz baktım da epey pahalı galiba, 220 avustralya doları. Control surface'i olmayan bir çözüm daha ucuza gelmez mi? Hazır kontrol imkanı olan Midi klavye falan kullanılsa? Mssiah da 50 avro imiş.
ps: Bu arada montaj vesaire konularında benden çok daha ustaları var forumda. O konuda ben biraz acemiyim.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #95 :
Mart 07, 2015, 15:02:48 ÖS »
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Mart 06, 2015, 23:30:44 ÖS
@Ozay : Elemanın o kadar uğraşıp yaptığı şeyi benim devre doğal olarak yapıyor :p Data transferi sırasında sağlam gürültü oluyor. Gerçi yeni yöntemde epey azaldı gürültü.
O kadar kablo ile gürültü olmaması mümkün değil zaten. Devre kartına geçince sorun kalmayacağını düşünüyorum.
Julian Ilett'in videoları genelde seri halinde oluyor. Gelişme oldukça devam videosu koyar. Yapmaya çalıştığı sey ses üzerinde analog olarak efektler oluşturabilen bir devre. Tasarım olarak
Electronics Today International
dergisinde yayınlanan 1980'lerden kalma
ETI VOCODER
tasarımını kullanacak. Hatta bir önceki videosunda eski çalıştığı yere gidip ön panelini kestirip pot deliklerini deldirmişti.
Çok basit şeyleri de çok karmaşık şeyleri de kafa karıştırmadan anlatabilen ve konuşması insanı rahatlatan bir eleman. Sabaha kadar konuşsa dinlerim dediğin insanlar vardır ya onlardan işte.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #96 :
Mart 08, 2015, 04:30:22 ÖÖ »
Bakalım, Sid devresini eagle'da çizmeye başladım. Kütüphaneden temin edebileceğin parçaya ait elemanı bulmak çok zor, baya uğraştırıyor. Keşke aldığımız malzemelerin standart bi numarası bir şeyi olsaydı da eşleştirebilseydik.
Eagle'ın boyut kısıtlamalarına takılmamak için hem de modüler olsun diye parça parça çiziyorum ama bakalım ne olacak. Olmadı express pcb'ye dönebilirim. Eagle'ı belki çok sayıda board'u profesyonel bir şekilde ürettiririm diye düşünüyorum ama o da kolay olmayacağı için muallaktayım.
ps: Bu arada 4-5 adet logic entegre kullanmak yerine final devrede GAL22V10D kullanmaya karar verdim. Tanesi logic entegrelerin toplamı ile kafa kafaya geliyor (2.5 lira gibi ) ancak devrede 14 * 5 = 70 bacakla uğraşmak yerine 24 bacakla işi halledebiliyorsun. Elimdeki TLS866cs bu cihazları programlayabiliyor. 12 input'u ve 10 output'u var. Arada uygulanacak logic programlanabiliyor. Tüm address decoding işini tek bir çip ile yapmak mümkün.
«
Son Düzenleme: Mart 08, 2015, 05:00:32 ÖÖ Gönderen: i_r_on
»
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #97 :
Mart 12, 2015, 04:15:26 ÖÖ »
Geçen zaman içinde çok fazla çalışma fırsatı bulamadım, yine de bir şeyler yaptım. GAL (Generic array logic) çipim geldi hafta içinde. Atmel'in WinCupl programını biraz zorlanarak da olsa kullanmayı becererek GAL16v8d çipimi programlayabildim.
Yeni tasarımdaki devrenin pic ve rs232 converter hariç hali şu şekilde
Sol üstteki address decoder, 22v10d kullansaydım 74HC20'ye de ihtiyacım olmayacaktı aslında ama temin etmek vakit alacak. İkiyi, üçü geçtikten sonra standart logic elemanları yerine bunu kullanmak çok mantıklı. Benim devremde önemli olmasa da 4Mhz'yi falan geçtikten sonra lojik karmaşıklaştıkça propagation delay'in yani decoder'a giren sinyal ile çıkan sinyal arasındaki zaman farkının da önemi çok artıyor. GAL ile düz lojik kullanılıyorsa (flip flop'lar ile karmaşık lojik de kurulabiliyor bu aletlerle) max propagation delay 3.5ns. Muhteşem bir rakam bu. Standart lojik entegrelerinin her katmanı için 20-25ns ise sıradan rakamlar.
Şu an için tek dezavantajı güç tüketimi gibi gözüküyor. Onu da pratikte bir test etmek lazım.
20150312_023823.jpg
(90.73 KB, 800x450 - Görüntüleme: 4301 kez.)
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #98 :
Mart 12, 2015, 09:52:51 ÖÖ »
74xx, GAL derken iş CPLD ve FPGA'ya doğru gidiyor haberin ola.
Ama bu tasarım daha sade ve güzel olmuş.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #99 :
Mart 12, 2015, 15:07:53 ÖS »
Aslında GAL'lerin artık eski teknoloji sayılıp üretilmemesinden (Atmel üretiyor gerçi Lattice bırakmış) dolayı CPLD olur mu acaba diye de bir gözattım ancak ucuz ve kolay kaynaşacağım bir CPLD bulamadım.
GAL programlamak çok karmaşık değil, VHDL falan öğrenmeye gerek yok. Basit şekilde pin'leri tanımlayıp sonra da çıkışların lojik ifadelerini yazarak programlama için kullanılacak kod oluşturulabiliyor.
Zaten benim bu devremde address decoding haricinde de programlanabilir lojik'e ihtiyacım olmayacak. Kapasitesi yüksek bir CPLD olsaydı bir ihtimal eprom kullanmak yerine eprom'u da CPLD içine gömmek mümkün olabilirdi. Mevcutta 80-90 byte'lık bir eprom kodum var. En büyük sıkıntı 5v desteğinin artık yavaş yavaş çekiliyor olması.
http://forum.6502.org/viewtopic.php?f=10&t=2973
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
EMREZ
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.930
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #100 :
Mart 12, 2015, 23:30:14 ÖS »
devre böyle daha güzel derli toplu olmuş, tebrikler dostum, pcb li modelide bizler için üretirsen belki biraz maddi desteğimizde olur daha iyi projelerede imza atarsın. sid teknolojisi vazgeçilmez bir nostalji.
- pic32 ile bu işi yapmak istersen okulumu tamamladıktan sonra sd spi dma rs232 usb veri transferi, vs her konuda yardımcı olurum. neden pic18 değil 32 dersen pic18 in hafızasının son noktalarına kadar kullandım ve hızından derleyicinin oluşturduğu asm kodlarından usandm
)
Logged
this is amiga speaking.
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #101 :
Mart 15, 2015, 01:02:44 ÖÖ »
EMREZ sağolasın, PIC32'ye geçtiğimde yardımlarını beklerim. Özellikle yüksek frekanslı clock ile çalışırken yardıma ihtiyacım olacak gibi gözüküyor.
@Özay : Devrelerdeki gerilim düşmelerinde uzmansın
Devrenin basit halini kurdum ama sıkıntım var, tüm bağlantıları kontrol ettim ama çalıştıramadım. Entegrelerin üzerindeki gerilimi ölçeyim dedim, devreyi stabil 5v - 0.25A ile beslememe rağmen entegrelerin VCC / GND aralarında 3V görüyorum. Sıkıntımın muhtemelen bu olduğunu düşünüyorum. Var mı bir fikrin?
Bakalım bugün bir de logic analyzer ile el atacağım 6502 reset olduktan sonra bir müddet de olsa çalışıyor mu diye kontrol etmek için. PIC üstünden RAM'e erişebildiğim diğer devreyi bir kenara kaldırdım. Bu yeni devrede belleği okuma imkanım yok. İş logic analyzer'a kalıyor.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #102 :
Mart 15, 2015, 20:24:49 ÖS »
* Decoupling capacitor kullanıyor musun? Kullanmıyorsan mutlaka kullanmalısın.
* Besleme için ayarlı güç kaynağı kullanıyorsan ve sabit akıma ayarladıysan devre fazla akım çekmeye çalışıyorsa güç kaynağı otomatik olarak voltajı düşürüyor olabilir.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #103 :
Mart 15, 2015, 22:55:44 ÖS »
Sid üzerinde var ama diğer çiplerde yok, daha sonra bir deneyeyim bakalım. Bu arada GAL'i devreden çıkartıp babaannemin address decoder yöntemine geçince devredeki gerilim 1v yükseldi. Şu an 4V civarında ölçüyorum. Güç kaynağını sabit gerilim modunda kullanıyorum.
Çalışsın diye şimdilik $0000-$7FFF arasını RAM (tek çiple), $E000-$FFFF arası ROM, $C000-$DFFF arası Sid olarak decode ediyorum. Eski devreyi bozmak istemediğim için yine kablo sıkıntısına gireceğimden basitleştirdim. Sadece bir adet 74LS138 (3 to 8 decoder) ve bir adet 74LS10 (3 girişli 3'lü nand kapısı) ile 3 adet chip select'i çıkartan basit bir decoder yaptım. Deneyeceğim sid'lerin $8000-$FFFF aralığını kullanmaması gerekiyor.
Player rutinini yer değiştirebilir (relocatable) yapmadığımı farkettim. JMP komutu kullanmışım. 6502'nin çalışması düzgün gibiydi ama sid seçilmiyordu. Şimdi onu düzeltip bir deneme daha yapacağım bakayım. 4V ile logic entegreler şimdilik idare eder gibi geliyor.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #104 :
Mart 17, 2015, 02:14:28 ÖÖ »
Decoupling capacitor UART'ın 2 denemeden birinde senkronu kaybedip saçmalaması problemini giderdi. Gerilim de 4V'lardan 4.33V'a çıktı. Esas Sid'i beslediğim pil beni kıllandırdı sid pilden gelen akım yetmeyince 5v besleme üstündeki gerilimi mi düşürüyor acaba. Demişken onu da çıkartıp ölçtüm, bu sefer 4.55V oldu... Logic analyzer'dan okuduğum databus için de mantıklı değerler gördüm bu sefer. Eldeki hafif zayıflamış 9v bataryama bir 1.5V ek yapıp deneyeyim bari. Sağlam bir güç kaynağı şart.
ps: Sorunlar tam anlamıyla düzeldi mi peki? Hayır pek tabii
Şimdi en azından memory'i okuyup yazabildiğim diğer devreme geçip belki sorunu bulabilirim. Pek tabii orada GAL uğruna bozduğum address decoder'ı yeniden yapmam gerekebilir. Ya da mevzu sid'in beslendiği batarya ise yırtabilirim de bundan.
«
Son Düzenleme: Mart 17, 2015, 02:26:35 ÖÖ Gönderen: i_r_on
»
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Sayfa:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
===> TheC64 / TheC64 Mini
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları