Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga Donanımamiga 1200'e fat16 ya da fat32 harddisk mount etmek
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: amiga 1200'e fat16 ya da fat32 harddisk mount etmek  (Okunma Sayısı 19507 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
vigo
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 69


scener


Üyelik Bilgileri WWW
« : Ocak 18, 2015, 10:21:23 ÖÖ »

Arkadaşlar selam, kusura bakmayın belkide bu konu daha önce konuşuldu ama ben diğer postları inceleyemeden sorayım dedim

LW3D sayesinde amiga'mı tekrar hayata döndürdüm. CF reader'ım gelene kadar bir çözüm üretmek istiyorum. Şimdi hayal meyal hatırladığım bir konu var, biz eskiden (biraderle) amiga'ya 3.5" windows'da formatladığımız harddisk'i takınca amiga bunu görüyordu.

tabi aradan yıllar geçti ve ben hiçbir şey hatırlamıyorum. keza elimin altında windows/pc de yok. mac'de fat16 format atabiliyorum.

850MB bi 3.5" hd var, mac'de fat16 formatladım, amiga'ya takınca hdtoolbox'da görüyorum ama mount edemiyorum... ne lazım dı? fat95 diye bişi vardı ... nasıl ki CF0: diye fat formatlı CF'ı mount edebiliyorsak bence harddiski de edebilmemiz lazım diye düşünüyorum. ne yazıkki winuae şansım yok.

nası çözerim bir tutorial bi doc bişi bilen biri varmıdır?

teşekkürler
Logged

bronx^trsi
Mathman
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252


AmigaOS System Specialist


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 18, 2015, 11:34:17 ÖÖ »

Selam Vigo..
Sanırım problemini Aminette de yer alan Mountdos adlı program ile çözebilirsin. Yıllar evvel kullanıyordum.

Sanırım PC formatlı diskler
"mountdos scsi.device 2 fat95 mount"  gibi bir komut ile mount ediliyordu. Şu an kullanmadığım için çok aklımda kalmamış...

Bir incele istersen
http://aminet.net/package/disk/misc/MountDos12

indirmek için:
http://aminet.net/disk/misc/MountDos12.lha


Kolay gelsin
« Son Düzenleme: Ocak 18, 2015, 11:37:15 ÖÖ Gönderen: Mathman » Logged

           M A T H M A N
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━┓
┗━┓┃┃┏┓┃┗━┓┃┗┓┃
┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛┃   ┃┃
┃┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛   ┃┃
┃┗━┓┃┗┛┃┃┗━┓┏┛┗┓
┗━━┛┗━━┛┗━━┛┗━━┛
 
       Re-Amiga 1200 !!!
vigo
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 69


scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ocak 18, 2015, 12:24:56 ÖS »

ya gördüm ama file'ı amiga nası alıcam an itibariyle bişi yok
Logged

bronx^trsi
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 18, 2015, 12:48:23 ÖS »

PC'de 720 MSDOS disketi yapıp içine atacaksın...Amiga'da o disketten dosyaları transfer edeceksin Mac'te nasıl yapılır, bilmiyorum...
Logged

BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 18, 2015, 13:01:18 ÖS »

Mac iyidir hoştur ama el altında sanal bir xp veya win7 hayat kurtarır

Hazır sanala kurmuşken oradan winuae ile windows partitionlarını Amiga'ya direk mount edersin, dertsiz tasasız dosya transfer / kurulumunu yaparsın.

Not.: Bunun işe yarıyabilmesi için diski usb'den bağlıyabilmen gerekiyor.
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
vigo
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 69


scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 18, 2015, 13:03:10 ÖS »

beyler benim pc ile olan ilişkim 2007'de bitti... ne windows ne pc si
Logged

bronx^trsi
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 18, 2015, 13:20:32 ÖS »

Ben de 10 yılı aşkın süredir sadece Mac kullanıyorum ancak konu retro cihazlar olunca bazı noktalarda Windows gereksinimi oluyor. Amiga tarafındaki ihtiyaçların %95'i Mac ile çözülebiliyor. Yanına VMware üzerine kurulu bir XP ve usb floppy de ekledinizmi %100 olur
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
vigo
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 69


scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ocak 18, 2015, 13:35:40 ÖS »

virtualbox image'i bulmak filan lazım... du bakalım. ben bunu 20 sene evvel çözdüydüm. illa çözecem... esas disk'im biraderde. kesin onun içinde gerekli mount tool'ları vardır. yarın bakıcam
Logged

bronx^trsi
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ocak 18, 2015, 16:04:33 ÖS »

Selam , bu iş için iki önerim var.cross dos programını kullanarak istersen msdos disket veya msdos formatlı harddisk mount edebilirsin.Yada Cross mac kullanabilirsin . mac formatlı disk'i amigaya mount edebilirsin.

 Bu adres'ten ayrıntılı olarak crosdoss  kurulumu , pc ile amiga arasında hangi yöntemleri kullanarak file paylaşım nasıl yapıldığını öğrenebilirsin.Yazılı teknik döküman aşağıda mevcuttur.
 
 Bilgi Dökümanı:http://womble.decadent.org.uk/amiga/sharing-between-amiga-and-pc.txt
 
 
Cross mac program adı : CrossMAC v1.05 (1995-11-13)(Consultron)[WB].zip

ftp://eab.t28.net/mirror/grandis.nu/Commodore_Amiga/TOSEC/Applications/%5BADF%5D%20(TOSEC-v2012-12-21_CM)/CrossMAC%20v1.05%20(1995-11-13)(Consultron)%5BWB%5D.zip


Cross Dos program adı : CrossDOS 7 Gold v7.04 (1998)(Consultron).zip
CrossDOS 7 Gold v7.04 (1998)(Consultron).zip


bu programların daha eski sürümlerini ve tosec ftp adresi

bu programların bulunduğu tosec arşiv adresi :ftp://eab.t28.net/mirror/grandis.nu/Commodore_Amiga/TOSEC/Applications/%5BADF%5D%20%28TOSEC-v2012-12-21_CM%29/






« Son Düzenleme: Ocak 18, 2015, 16:11:35 ÖS Gönderen: blackturk » Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2015, 16:09:19 ÖS »

virtualbox image'i bulmak filan lazım... du bakalım. ben bunu 20 sene evvel çözdüydüm. illa çözecem... esas disk'im biraderde. kesin onun içinde gerekli mount tool'ları vardır. yarın bakıcam
USB floppy varsa FAT 16 formatlayıp crossdos ile direk Amiga üzerinden okuyabilirsiniz. WB3.1'de crossdos bundle geliyor.
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2015, 16:14:11 ÖS »

wolfiem , bu bunddle crosddos ile olmaz.vigo harddisk mount etmek istiyor.senin çözümün sadece disk okumak.Vigo bağıra bağıra ben windows kullanmıyorum diyor.Vigo , herhangi bir manyetik diskli sistem kullanmıyor.dikkatini çekerim.Burda tek çözüm crossdos 7 gold versiyonudur.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2015, 16:30:50 ÖS »

blackturk sen asıl soruya cevap vermişsin wolfiem ikincil soruya. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2015, 16:33:59 ÖS »

blackturk sen asıl soruya cevap vermişsin wolfiem ikincil soruya. Kahkaha
Evet aynen öyle
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ocak 18, 2015, 17:51:12 ÖS »

Fat95 dosyasistemi(filesystem) dosyasını L:'ye kopyalacaksın.
Bir de mountlist dosyası oluşturup, mount komutuyla çalıştıracaksın.

İki dosya gerekiyor. Çok basit aslında.

Ben eve geçince dosyaları buradan atarım.
Logged

Alper
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Ocak 18, 2015, 20:12:25 ÖS »

Ekteki Fat95 dosyasını L: yoluna kopyala.

Ekteki FAT0 dosyasını Ed ile aç ve aşağıdaki bilgilere göre düzenle:
Kod:
FileSystem      = L:fat95
Flags           = 0
MaxTransfer     = 0x1FE00
LowCyl          = 0
HighCyl         = 0
Surfaces        = 1
BlocksPerTrack  = 1
Buffers         = 100
Stacksize       = 4096
GlobVec         = -1
Priority        = 5

DEVICE = scsi.device   <--- Aygıt arayüzü
UNIT = 0               <--- UNIT nosu
DOSTYPE = 0x46415401   <--- Partisyon Ayarı
ACTIVATE = 1

* Aygıt arayüzü, HDToolBox'ta onu görmek için seçtiğin aygıttır.
* UNIT no'su, HDToolBox'ta aygıtı gördüğün yerdeki LUN sütununda yazan rakamdır.
* DosType: aygıttaki bağlanacak partisyondur.
İlk FAT Partisyonu için : 0x46415401
2nci "birincil" partisyon için : 0x46415402
1nci "mantıksal" partisyon için : 0x46415405
2nci "mantıksal" partisyon için : 0x46415406
vs...

Ayarları yapınca kaydet.

FAT0 dosyasını çift tıkladığında CF kartını sisteme bağlar. Simgesi masaüstünde belirecektir.

* Fat95.zip (25.49 KB - Yükleme: 205 kez.)
Logged

Alper
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: