commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Oyun Konsolları => Konuyu başlatan: ricktehlikeli üzerinde Aralık 14, 2015, 13:16:29 ÖS



Konu Başlığı: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: ricktehlikeli üzerinde Aralık 14, 2015, 13:16:29 ÖS
Arkadaşlar selam , bu camiada bu konunun geyiği çok yapıldı ama bizim sitede bu işin profesyonelleri , ilmini yapmış kişiler var . Bu nedenle bilimsel yaklaşımla merakımı gidereyim dedim .

Şimdi , forumumuzdan bir PS2 aldım ama oyun seçiyordu , tamirciye götürdüm , kopya oyun okuttuğumuzdan dolayı lensi bozulmuş dedi . 65 liraya lensi değişti , şimdi tüm DVD leri okuyor . Yalnız , adam dedi ki kopya oyun okutmaya devam edersem 6 ay sonra bu da bozulur .

Küçükken Commodorelar televizyonu bozuyor diye bir geyik çıkmıştı . En yakın arkadaşımın blaupunkt televizyonu da yeşillendi , ekran yemyeşil oldu . Ben 2 senedir saba televizyonumuzu kullanıyordum bir sorun yoktu ama babam işkillendi , bana eski bir siyah beyaz televizyon aldı . Bundan sonra da hep siyah beyaz oynadım .

Misal bu , ps2 lerde de kopya oyun DVD leri lensi bozar mı? Nasıl bozar ? Tüm DVD lerim Maxell en ufak çizik yok .

Bilgisayar DVD writerları nasıl bozulmuyor , kopya çizik vs. her türlü cd DVD leri 10 sene kullanıyoruz..


Konu Başlığı: Ynt: KOPYA OYUN PS2 LENSİNİ BOZAR MI?
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 14, 2015, 13:18:29 ÖS
Kesinlikle lensi bozuyor, bazı modchipler de bozuyor.


Konu Başlığı: Ynt: KOPYA OYUN PS2 LENSİNİ BOZAR MI?
Gönderen: LW3D üzerinde Aralık 14, 2015, 13:27:42 ÖS
PS2'yi bilmem ama hep büyük harfle yazılan konu başlıkları bizi bozuyor...


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Enson üzerinde Aralık 14, 2015, 13:40:52 ÖS
Ps2 kullanmak için lense gerek var mı?, yada bu masrafı yapmaya?


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: mesa üzerinde Aralık 14, 2015, 13:45:52 ÖS
Ps2 kullanmak için lense gerek var mı?, yada bu masrafı yapmaya?
65 tl lense vercegıne 35 40 tl koy 2 el bır tane al  ps2 dekı oyunlar su an ne ps3 de var nede ps4 de :d


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 14, 2015, 13:47:52 ÖS
Uyumlu oyunları usb flashdiskten oyna iyi olur :)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 14, 2015, 14:04:30 ÖS
Mantığını merak ediyorsan kulaktan dolma bilgimi paylaşabilirim:
Evde yazdığımız DVD ler fabrikasyonlar kadar temiz DATA izlerine yani TRACKlere yada girinti çıkıntılara sahip değil. Bu sebeple orjinal diskte 1 birim odaklanma eforu sarfeden lens DVD-Rda 5 birim efor sarfediyor(rakamlar sallama tamamen) .


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: eiji üzerinde Aralık 14, 2015, 14:40:41 ÖS
Benim cihazın lensi 10 yıllık aktif verbatimli:D kullanımdan sonra öldü. Bence hep orjinal oynamış olsaydım da ömrü değişmezdi.

O lens ölünce benim için PS2 macerası da sona erdi. Hey gidi günler hey..


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 14, 2015, 14:54:17 ÖS
PS2 macerası bir lens ömrüyle bitmez, SoftMod diye bir şey var. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Agony üzerinde Aralık 14, 2015, 14:55:39 ÖS
PS2'yi yıllarca bu şekilde kullandım. Bir problem yaşamadım. Gerçi şimdi dolapta kutusunda duruyor. Buradakileri okuyunca kıllandım şimdi ha :D

Bu arada 1084s'te arkada bir düğme vardı, ona basınca ekran yeşil olurdu. Onu bahane edip çoluk çocuğu işletirdik aha bozuldu diye.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: wizofwor üzerinde Aralık 14, 2015, 15:08:59 ÖS
İki cevap bir arada vereyim

2016'ya girerken hala elinizde DVD okuyabilen PS2 varsa değerini bilin. Lensler ısıdan dolayı bozuluyor. Isının sebebi de genelde modchiplerden oluyor.

PC'de kullandığımız DVD writer'lar niye bozulmuyor dersen, oem DVD-rw'ler Sony'nin PS2'da kullandıklarından kat kat daha kaliteli buna rağmen benim kullandığım DVD-rw'ler genelde 2 sene içinde nalları dikiyordu.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Sensation üzerinde Aralık 14, 2015, 15:13:58 ÖS
Seneler evvel korsan oyun satan bir esnaftan ytezel'in duyduğu bir cümle: PS2'ye altı mor kopya sidi takma tnt gibi patlar makina...

Ve o an sapıtasım geldi usülce dükkandan çıktım.

(ölmedim yaşıyorum çok ilginç)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 14, 2015, 17:23:33 ÖS
PS2 macerası bir lens ömrüyle bitmez, SoftMod diye bir şey var. ;)
Herşeye softmod :)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 14, 2015, 17:24:19 ÖS
IDE CD-DVD okuyucuları direk ps2'ye taksak ne güzel olurdu :)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: tazy üzerinde Aralık 14, 2015, 17:30:39 ÖS
bakın bu modchipleri taktırdıgınız yerler onemli göz ayarı yapılması onemli iyi bir ustaya giderseniz uzun yıllar kullanırsınız ve kopya oyun veya orjınal arasındakı fark birisi kendi yazılımı ile açılır diğeride modchip uzernden açılır bu yuzden birde bir cd, dvd , ve blueray olsun bunların okuma ve yazma kapasıteleri var siz ne kadar çok kullanırsanız tabikide çabuk omru bitecekir projecksiyon lambalarıda aynı mantık biri sn başına dönme hızına bağlı diğeri lambasının kaç saat çalıştıgına bağlı


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Murat Çileli üzerinde Aralık 14, 2015, 18:35:16 ÖS
Ben de zamanında Yazıcıoğlu'ndaki bir tamirciye bunun şehir efsanesi olup olmadığını sormuştum. Tamirci, kopya CD'lerin altındaki partiküllerin döküldüğünü ve zamanla lensi bozduğunu söylemişti. Ne kadar doğrudur bilemem.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: eiji üzerinde Aralık 14, 2015, 19:14:16 ÖS
PS2 macerası bir lens ömrüyle bitmez, SoftMod diye bir şey var. ;)
Herşeye softmod :)
PS2 macerası bir lens ömrüyle bitmez, SoftMod diye bir şey var. ;)
Herşeye softmod :)

10 yilda kutuphaneyi erittim be abi. Tadinda birakalim (:


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: AmigaMan üzerinde Aralık 14, 2015, 19:17:31 ÖS
Kopya oyun bizi bozar abi


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: tazy üzerinde Aralık 14, 2015, 19:23:10 ÖS
bendeki hdd li tabi bazı oyunlar açmasada cden sadece tek oyun oynuyorum :) captain tsubasa herkesin çocukluğunun hayalinde olmak istediği futbolcu tibi :D
kopya veya orjınal cdlerin metaryelleri aynı maddeler ama bazları kalıtesiz bazıları kalıteli mesela yezılıp silinebilir dvdlr orjınallerle aynı metaryellere sahip


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: rtuk üzerinde Aralık 14, 2015, 22:01:36 ÖS
tahtakalede zaza han 3 katta özkan elektronik var slim kasaya gözleri 40 tle takıyordu zam gelmediyse


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 14, 2015, 22:34:30 ÖS
Bunca yıllık tecrübeme dayanarak söylüyorum orjinal oyun alıp oynamak aslında daha ucuza mal oluyor, TR'de en büyük sorun dergi v.b. ekinde demo CD/DVD olmaması, demosunu beğenip oyun satın almak gibi bir olay maalesef bizde :)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Sensation üzerinde Aralık 15, 2015, 05:04:17 ÖÖ
tahtakalede zaza han 3 katta özkan elektronik var slim kasaya gözleri 40 tle takıyordu zam gelmediyse


Fatih abi on numara adamdır muhabbetide sağlamdır. Karşısındakinin oyunlar ile ilgili olduğunu görünce adamın gözleri parlıyor eveeeeet ayneeeeen.... :D


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: dvdhacker üzerinde Aralık 15, 2015, 08:59:54 ÖÖ
Kaliteli medya üzrine 2 ila 4 yazma hızı ile yazdırılıp kullanıldığı sürece sıkıntı yaşanmıyor.Eğer cihazınız SCPH-70004 model ise chip montajı sırasında laser fix uygulaması yapılmamış ise cihazın optik okuyucusun hasar görme olasılığı %90 seviyelerde dolaşır,okuyucuda oluşan hasar disk kapağını açınca direk görünür halde oluyor genelde lens eriyor.
Kalın kasa  cihazlarda 3 tip okuyucu mevcut KHS-400B ve KHS-400C okuyucu ürünler üzerinde HD-7 okuyucu bulunan cihazlardan daha iyi okur,lens dayanıklılığı daha yüksektir.İnce kasa ürünlerde de 3 tip okuyucu mevcut KHS-430 PVR-802W ve SPU-3170.PVR-802W malesef en kalitesiz olanı ama SONY ürün imalat bandından kalkana kadar inatla bu ürünü kullanmaya devam etti.



Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Agony üzerinde Aralık 15, 2015, 09:54:53 ÖÖ
10-15 sene önce ülkede orijinal oyun bulmak ve almak aşırı lükstü. Şimdi orijinal oyun almak sorun değil ama maalesef "Aral The Daral" gerçeği var. Hatta bu firma yüzünden Steam'deki bazı oyunların fiyatları aşırı yüksek.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: Sensation üzerinde Aralık 15, 2015, 12:02:47 ÖS
Aral'da 1 harf değiştirin acı gerçek ortaya çıkıyor.

Kopya oyun suç değil satışı suç ama takan yok zaten artık kopya oyun satıldığını zannetmiyorum. Herkes netten indirip oynuyor.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?
Gönderen: segaa üzerinde Aralık 15, 2015, 13:01:39 ÖS
Bazıları şimdi diyecek ki kopya oyun hırsızlıktır , peki hırsıza bile bile para kaptırmaya ne denir ? Alım gücü avrupanın 5 te biri olan bir ülkede , Avrupa fiyatının 3 katı fiyat çekmenin ahlakı var mı?

Bu çok doğru, hem paramızın değeri yok hemde Avrupa fiyatının daha üstünde satılıyor. İmkanı parası olan orijinal alsın olmayan çatır çatır kopya oyun indirip oynasın.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: witchdoktor üzerinde Aralık 15, 2015, 15:33:06 ÖS
Aral'da 1 harf değiştirin acı gerçek ortaya çıkıyor.

Kopya oyun suç değil satışı suç ama takan yok zaten artık kopya oyun satıldığını zannetmiyorum. Herkes netten indirip oynuyor.

Şu sıralar popüler konsol oyunları 100 dolar fiyatla satılıyor (3 oyun = 1 asgari ücret). Bilgisayar-konsol oyularında vergi oranlarını bilen var mı? Gelirler sitesinde aşağıdaki başlık dışında doğru dürüst bir bilgiye ulaşamadım. İşin ilginci pahalı 'fiziksel' oyun fiyatları nedeniyle online satış sitelerine yöneliyoruz ve bu siteler devlete tek kuruş vergi bırakmıyor malesef. Keşke vergi ve kar oranları daha makul olsa da bizler de farklı kanallardan oyun temin işine girmesek.

http://www.gib.gov.tr/node/91353 (http://www.gib.gov.tr/node/91353)

Yüksek oyun fiyatlarını bir kenara bırakın, Türkçe dublajlı oyun sayısı iki elin parmaklarını geçmiyor (onlar da Sony'nin çabaları ve Crytek'in bazı oyunları vb), Türkçe altyazılı oyunlara bile hasretiz. Çocuklarla Minecraft'ın story modunu bile Türkçe oynayamıyorsak ne anladık biz bu işten. Oyuna 100 dolar ver, sonra gavurun diliyle oyna, pes doğrusu...


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: witchdoktor üzerinde Aralık 15, 2015, 16:58:10 ÖS
@ricktehlikeli

Oyunlarda Türkçe dublaj olmaması bu topluma büyük saygısızlık ama daha az efor gerektiren menülerde ve ara metinlerde bile Türkçe dil seçeneği olmaması bize karşı tam bir küfür etkisi yaratıyor insanda...


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: knighTeen87 üzerinde Ocak 03, 2016, 23:51:06 ÖS
Kişisel görüşümü bildireyim, 7-8 yıl kadar PS2'imde kopya oyun kullandım ki sıkı bir PS2 oyuncusuyum. Makinamın maşallahı var, bana mısın demedi, hala da tam performans çalışır. Yaklaşık 3 yıldır da tamamen orijinal oyun kullanıyorum. Öyle bahsedildiği üzere bir fark pek görmedim yani. Ama şu bir gerçek, makinanın ısınması ve çıkardığı seslere bakarak orijinal oyunların konsolu çok daha az yorduğunu görüyorum. Bir de orijinal oyunlarda takılma ve ara videolarda kesinti gibi problemler neredeyse yok. O yüzden mümkünse orijinal kullan derim, zaten oyunların çoğu hele ki eBay de kullanırsan gayet ucuz. Çoğu oldukça kalite yapımlardan oluşmak üzere 60 civarı orijinal ps2 oyunum var ve çoğuna da 15-25 lira civarı para verdim.

Ama gözü gerçekten yoran bir şey soruyorsan söyleyeyim, CD'ye basılı PS2 oyunları (DVD demiyorum bak, bildiğin CD). Makine cidden burnundan soluyor CD formatındaki oyunları okurken orijinal bile olsa, çılgın gibi bir hızla dönüyor CD. İnternette de pek çok kişi aynı şeyi söylüyor zaten gördüğüm kadarıyla.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: dodogildo üzerinde Ocak 04, 2016, 01:06:35 ÖÖ

Misal bu , ps2 lerde de kopya oyun DVD leri lensi bozar mı? Nasıl bozar ? Tüm DVD lerim Maxell en ufak çizik yok .


Kaydedilebilir medya (cdr dvdr gibi) fabrikada çoğaltılmış medyaya göre daha az yansıtıcı. Teorik olarak bu durum lazerin bilgileri okumak için daha fazla güç harcaması demek. Bu da ömrünü kisaltiyor olabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 04, 2016, 12:55:53 ÖS
Kopya oyun hırsızlıktır deyince bunun karşı argumanı fiziksel olarak bir şey çalmadım. O CD hala rafta duruyor. O yüzden ben hırsız değilim oluyor. Hatta bir diğer başlıkta markette oyun kutusunu açıp içinden key'ini çalan adam da bu argumanı biraz geliştirerek benim aldığım üç kuruşluk kağıt, firmaya bir zararı yok diyerek kendini savunabilir. Aslında yapılan, hakları korunan bir ürünü ücretsiz kopyalayarak yapılan hak ihlalidir. Yani para ile satılmak için yapılan bir ürünü yapımcının hakkını ihlal ederek parasını ödemeden kullamak. AAA oyunlar için 50-60M$'lara varan bir yatırımdan bahsediyoruz.

Çocukluğumuzda orjinal oyun diye bir şey yoktu. bilgisayarcılar kaset kabının içine oyun kutusunun fotoğrafını koydukları zaman adına orjinal derlerdi. (Renkili fotokopi daha icat olmadığı için fotoğraf kullanılırdı.) Yavaş yavaş ekenomik şartların iyileşmesiyle beraber bu bilinç yerleşmeye başladı. Faydalandığımız eserin (oyun/kitap/müzik) hakkını verip öyle kullanır olduk. Ama yine de insan bir yerden sonra pes ediyor.

Yıllanmış arcade, konsol rom'ları artık bulunamayacak olan bilgisayar oyunları bir örnek. Kimisi filme para veriyor, mp3'ü korsan indiriyor. Diğeri indie oyunların parasıyla, AAA oyunları ilaçlı kullanıyor. Başkası herkese para var Microsoft'a yok diyor. Kısacası herkesin vicdanı kendisine.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: commander64 üzerinde Ocak 04, 2016, 13:27:17 ÖS
Firmalar gerçekten azıtıyor. Hatırlıyorum da bir ara Microsoft ikinci el yazılım satışına karşı, hatta eskiyen cihazınızdan silip yazılımı başka bir cihazınıza kurmaya karşı önlemler almıştı ama sanırım Mahkeme kararıyla ikinci el yazılım satışı serbest bırakıldı.


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: dodogildo üzerinde Ocak 04, 2016, 13:28:02 ÖS
Threadi başlıktaki asıl konuya geri çekme çabam başarısız olmuş görünüyor ;)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 04, 2016, 14:11:13 ÖS
Kopya oyun ve lens ömrü konusunda şehir efsanesi çok. İlk başta yazılabilir CD/DVD'lerin seri üretim CD'lerden tamamen farklı olduğunu söylemek lazım. Seri üretim CD'ler özel enjeksiyon kalıplarıyla üretilirken, yazılabilir olanlar disk üzerinde malzeme yakılarak yazılıyor. İki medya arasındaki fiziksel fark o kadar fazla ki, yazılabilir medyalar ilk çıktığında her CD-ROM bunları okumuyordu. Önce CD-R ardından CD-RW okuyan sürücüler çıktı. Hatırlarsanız ilk yıllarda bu medyaların okuma hızları da farklıydı. Sürücülerin üzerinde CD-ROM/R/RW için ayrı ayrı hız değerleri yazılırdı (16x/8x/6x gibi).

Hal böyle olunca sürücü bu diski okumak için daha fazla yoruluyor. Tam okuyamadığı yerlerde hata düzeltme mekanizması tekrar okuma yapıyorsa sürü kafası daha da hızlı hareket etmeye başlıyor ve ısınıyor. Ne kadar doğru bilemiyorum ancak mod çiplerinin sürücüye fazladan okuma yaptırdığı da söylenip durur. Bir diğer söylenti de kafa ayarı Sony'nin kullandığı kafa ayarı (azimuth) mekanizmasının plastik olması nedeniyle ısıya maruz kaldığında deforme olup ayar tutmaz hale gelmesi. Disk seçen, DVD okuyup CD okumayan Play Station'lara sebep olarak bu gösterilir.

Tüm bunları alt alta toplayınca kopya oyun PS2 lensini büyük ihtimalle bozuyor. Ancak torrentten oyun indirerken tek argüman buysa, ne kadar ucuz alırsanız alın, 10 bilemedin 20 oyun sonra, oyunların ve konsolun fiyatı başabaş geliyor.
 


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: Samurai üzerinde Ocak 04, 2016, 18:59:18 ÖS
Kopya oyun Ps2 lensine zarar verir ama çok vermez ancak kopya oyun sizin oyun keyfinize zarar verebilir cunki iyi yazdirilamayan vede kalitesiz medyalara yazdırılan backup oyunlar ara videolarda donma kayıt problemleri vs gibi süprizlerle oyun keyfinizi bozabilir.....

Ps2 de bence orjinal oyun kullanın ben geçenlerde 5 adet orjinal Ps2 oyununu 10 dolara aldım ve inanın sıfır gibiydi adamla kargo pazarlığida yaptim müthiş oldu...

Hani yırtık ve fırlama tabirleri vardır ya işte internet alışverişlerinde de böyle olmak gerekli yabancı yada Türk fark etmez çatır çatır pazarlık yapın acele etmeyin bekleyin siz oltayı atın o balık mutlaka gelir...

Tek Ps2 oyunları için değil herşey için gecerli......


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: dodogildo üzerinde Ocak 04, 2016, 19:41:17 ÖS
@samurai yazdiklariniz cok guzel ama ben pazarlik kisminda 100% katilmiyorum. Cunku pazarlik her kulturde farkli. Turk olmanin avantajini kullanmali ama karsinizdaki insanin kulturune gore davranmali. Amerikalilar ornegin pazarlik yapmayi bilmez, siz tatli tatli pazarlik yapiyorum simdi oldu derken onlar durumu anlamayip tam ucundayken kaciverir oyle ortada eli bos kalirsiniz (tamam tamam gel o dedigini kabul ettim demek daha buyuk ayip sayilir zira bastan durust olmadigina bozulurlar). Kuzey Avrupalilar farkli, Bati Avrupalilar farkli, Akdeniz havzasi bambaska. Ayrica karsinizdaki satici ayni bizler gibi bir merakli, koleksiyoner tatli mi tatli biri de olabilir, internette alisveris yaparken anlamak zor. Bilmeden iyi bir insani eziyor olabiliriz.

Son olarak, bence asil onemli olan alisveris her iki tarafin kazandigi bir eylem olmali. Yoksa bize bir kere mal satan tacir, bir daha iyi malini bize cikarmaz... :)


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: Samurai üzerinde Ocak 04, 2016, 19:49:35 ÖS
@samurai yazdiklariniz cok guzel ama ben pazarlik kisminda 100% katilmiyorum. Cunku pazarlik her kulturde farkli. Turk olmanin avantajini kullanmali ama karsinizdaki insanin kulturune gore davranmali. Amerikalilar ornegin pazarlik yapmayi bilmez, siz tatli tatli pazarlik yapiyorum simdi oldu derken onlar durumu anlamayip tam ucundayken kaciverir oyle ortada eli bos kalirsiniz (tamam tamam gel o dedigini kabul ettim demek daha buyuk ayip sayilir zira bastan durust olmadigina bozulurlar). Kuzey Avrupalilar farkli, Bati Avrupalilar farkli, Akdeniz havzasi bambaska. Ayrica karsinizdaki satici ayni bizler gibi bir merakli, koleksiyoner tatli mi tatli biri de olabilir, internette alisveris yaparken anlamak zor. Bilmeden iyi bir insani eziyor olabiliriz.

Son olarak, bence asil onemli olan alisveris her iki tarafin kazandigi bir eylem olmali. Yoksa bize bir kere mal satan tacir, bir daha iyi malini bize cikarmaz... :)

Kesinlikle haklisiniz hocam karşı tarafida düşünmek gerekli ben o anlamda yazmadım zaten bu fahiş fiyatlara oyun ve konsol satanlar için geçerliydi..

Ben yurtdışında da bulunduğum için oranın kültürünü bilirim tabiki ülkeden ülkeye değişir ama inanın mesela İngilizler çok pazarlığı seviyorlar tabiki abartmıyorlar tadında bırakıyorlar bazı ulkelerdede var bu kültür ....


Konu Başlığı: Ynt: Kopya oyun ps2 lensini bozar mı ?/ Kopya oyun mu ? Orjinal oyun mu?
Gönderen: dodogildo üzerinde Ocak 04, 2016, 19:53:10 ÖS

Kesinlikle haklisiniz hocam karşı tarafida düşünmek gerekli ben o anlamda yazmadım zaten bu fahiş fiyatlara oyun ve konsol satanlar için geçerliydi..

Ben yurtdışında da bulunduğum için oranın kültürünü bilirim tabiki ülkeden ülkeye değişir ama inanın mesela İngilizler çok pazarlığı seviyorlar tabiki abartmıyorlar tadında bırakıyorlar bazı ulkelerdede var bu kültür ....


Aynen oyle :)