Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Supercom72'nin derisini yüzmek  (Okunma Sayısı 9552 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« : Temmuz 14, 2015, 02:36:33 ÖÖ »

Geçende yaptığım küçük bir operasyonu kısa da olsa burada sizlerle paylaşmak istedim. Geçende bit pazarında bir tezgahta bitik bir Supercom72 gördüm ve kısa bir pazarlıkla yere eğilip ayağa kalkmak için harcanacak enerjiden bile ucuza attım çantaya...

Şimdi yavuzg ne yapacak bu Supercom72'yi diyebilirsiniz. Ben şahsen famiclone konsolları, bazı modelleri dışında pek hazzetmem. Hatta Nes-on-a-chip diye tabir edilen bir damla epoksinin altına sıkıştırılmış NES klonu olan bu tüy gibi hafif, son derece kalitesiz ve ucuz klonlardan ise yığının içinde 10mt ödeden SNES kasasına benzemesinden ötürü extra nefret ederim (Pazarda bir heyecan adımları hızlandırırsınız ve elinizi atmadan 1 saniye önce s**tir dersiniz ya). Beni pazarda şahsen tanıyanlar bilir, hep gözlerimin seçmediğinden şikayet ederim zaten.

Neyse, bu sefer ulan düştün elime dedim ve geri bırakmak yerine attım çantaya Supercom72'yi... Neden mi? Etinden ve sütünden yararlanmak için Kahkaha

Evet, bu sefer "kurbanlık koyunumuz" bu cihaz

« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 15:00:05 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Temmuz 14, 2015, 02:44:18 ÖÖ »

Resimden de görüleceği üzere aletin fiziksel kondüsyonu kötüydü. Birisi tost makinesine mi koymuş yoksa üzerine sıcak çaydanlık mı koymuş anlamadım ama gördüğünüz üzere üstü ve altında derin erimeler mevcuttu. Ben famiclone da olsa oyun konsollarını zevk için parçalamam. En azından tezgahta bırakırım ki belki ilgilenen birisi alır diye. Ama bu aletin akıbeti elene elene çöpe gidecek gibiydi ve ben de bari bunun etinden sütünden yararlanacak bir şeyler çıkar diye aldım getridim eve.

Bu cihazı açtığımızda karşımıza 4 parça elektronik devre çıkıyor. Ön tarafta kontrol portlarını, reset, power switchleri lehimledikleri kocaman bir PCB, ortada NES-on-a-chip anakart, build-in oyunların bulunduğu PCB ve son olarak RF ve AV çıkışları ve power girişi olan son PCB.



Ben bu aleti niye aldım eve kadar getirdim derseniz, esas sebebi bunlar...



Dişi NES gamepad soketleri!!! Bunlar NES gamepadleri ile ilintili olası bir projede kullanılabilecek benim için altın değerinde soketler. Başka yerde PCB tipi dişi NES soketi satılıyormu bilmiyorum ama en azından satılsa bile bu kadar ucuza bulmak imkansızdır herhalde
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 15:00:16 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Temmuz 14, 2015, 02:54:04 ÖÖ »

Kasa çöpü boyladıktan sonra kalan kısım bunlar



Lehim sökücü iş başında. İlk hedef soketler...



10 Dk sonra ganimetler



Burada başka konsolları tamir etmek için veya projede kullanmak için gayet güzel mal var. Özellikle dişi NES soketleri bulunmaz ganimet ama adaptör soketi ve lale soketler de kullanılır.

İkinci hedef oyunlar. Çinli bu ucuz klonu oldukça modüler yapmış. İçine koyacağı oyunları ana karta bir başka damlacık olarak iliştirmek yerine bir famiclone kartuşu almış ve anakarta son derece adi bir şerit kablo ile lehimlemiş. Çöpe gitmesini istemedeim ve bi 10 dk daha uğraşıp 60 lehimi söktüm (Supercom 72'den 72 pinli bir kartuş beklersiniz değil mi? Hayır, yok öyle bir şey, 60 pinli sıradan bir klon kartuş bu)



Bunu da söküp lehimlerini temizledikten sonra ...



Çalışıp çalışmadığını denemek için gerçekten çok sevdiğim famiclone'uma takıyorum (orijinal famicom halt etmiş yanında bu arada bu klonun yanında).



Ve gördüğünüz gibi cillop gibi çalıştı. Güzel de bir oyun listesi var. Çok anlamam gerçi bu klon kartuşlardan ama bi yarım saat Galaxian oynattı bana kerata



Dolayısıyla bir Supercom72'nin de yenecek eti varmış onu anladık bu kısa operasyonla
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 15:00:29 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Temmuz 14, 2015, 03:22:23 ÖÖ »

Hakkaten kolay kolay bulunmaz o pcb tipi portlar.

Bende de bir tane plug and play nes var damlacık ve onun yanında bir adet flash'tan müteşekkil. Flash'ın ne menem bir şey olduğunu bulamadım. F36 8M 69DC yazıları var üzerinde. Bunun da üstünde damlacık var.

Bu arada desoldering gun şu veya benzeri herhalde : http://www.aliexpress.com/item/S-995A-Electric-Desoldering-gun-Desoldering-Pump-Soldering-Iron-Stable-Temperature-220V100W/32253286553.html

Aliexpress'ten mi aldın? Gümrük vesaire durumları oldu mu?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
egemenk
Üye
***
Mesaj Sayısı: 180



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Temmuz 14, 2015, 03:23:34 ÖÖ »

Kasanın üstündeki deformasyonu nerde görsem tanırım Aletin üstünde kablo kalmış ve o şekilde birkaç yaz geçirmiş olmalı. Nedense kablo bir süre sonra yumuşayıp altındaki plastiği böyle eritiyor.

Ganimetler iyiymiş yalnız
« Son Düzenleme: Temmuz 14, 2015, 03:27:07 ÖÖ Gönderen: egemenk » Logged
segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Temmuz 14, 2015, 03:29:11 ÖÖ »

Tebrikler Yavuz abi yine süper bir iş çıkartmışsın her zaman ki gibi. Bir sorum olacak, lehim sökücü alet çok güzel görünüyor bunun fiyatı nedir ve nerden alabilirim acaba? Birde lehim sökücü alet hem ısıtıp hem söküyor mu yoksa lehimi havya ile ısıtıp mı söküyorsun?
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Temmuz 14, 2015, 03:50:33 ÖÖ »

Bu arada desoldering gun şu veya benzeri herhalde : http://www.aliexpress.com/item/S-995A-Electric-Desoldering-gun-Desoldering-Pump-Soldering-Iron-Stable-Temperature-220V100W/32253286553.html

Aliexpress'ten mi aldın? Gümrük vesaire durumları oldu mu?


Yakın. Onun 997 versiyonu. Çift pompalı olanı. Aliexpress'den aldım ama alacaksan kompresörü lehim istasyonu gibi olup tabancası boru ile kompresöre uzanan ve hafif olan türde olanlardan satın alman. O tür yerli piyasada da var ve yedek parça bulunması ve fiyat olarak bu benim kullandığımdan daha avantajlı olacağını düşünüyorum.

Bundan memnun değilmiyim? Kesinlikle memnunum ancak bunun motoru vs hepsi üzerinde ve aslında oldukça ağır. Bir süre sonra elin yoruluyor ve uç ve ısıtıcı elemanı falan yerli piyasada yok. Fiyatı da çok ucuz değil...

Tebrikler Yavuz abi yine süper bir iş çıkartmışsın her zaman ki gibi. Bir sorum olacak, lehim sökücü alet çok güzel görünüyor bunun fiyatı nedir ve nerden alabilirim acaba? Birde lehim sökücü alet hem ısıtıp hem söküyor mu yoksa lehimi havya ile ısıtıp mı söküyorsun?


Evet aslında bu alet ile lehim bile yapılabiliyor. Yani ucun ortası delik, uc ısınıyor lehimi eritiyor tetiğine basınca da lehim emiliyor.

Yanlız dikkat!

Kulağa çok hoş ve kolay gelse de küçük bakır hatları olan narin PCB'lerde dikkatli kullanmak lazım. Bir defa üzerinde gelen ucun deliği 1mm. Ucun kendisi biraz daha geniş. Dolayısıyla ince lehim noktalarının çevresindeki PCB'yi yakabiliyor. Büyük bakır hatlara bağlı olan bacakları ise kimi zaman eritecek ısıyı da sağlayamayabiliyor.

Dolayısıyla bu gibi durumlar için benim bulduğum çözüm bir elinde üflemeli havyanın ince ucu ile lehim noktasını ısıtıp, bu lehim emicinin de ısısını kısarak sadece pompa olarak kullanmak. Bu sayede çok temiz lehim sökme işi yapabiliyorum ve PCB'ye zarar gelmiyor.

Bu örnekte bu teknikleri kullanmama gerek kalmadı zira NES, SNES vs gibi konsolların çok da ince hatları yok. Direk aletle sökülebiliyor lehim. Ancak mesela Konami'nin arcade PCB'leri çoook aşırı ince lehim noktaları ve hatları ile ünlüdür. Bu PCB'lere zarar vermeden sökmenin yolu demin bahsettiğim yöntem...
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Temmuz 15, 2015, 01:40:49 ÖÖ »

Aliexpress'tekileri de görmüştüm ancak yorumlardan ve yüksek fiyattan dolayı satın almamıştım. Hakko'nun ürünlerine baktım, onlar çok çok daha pahalı.

Sıradan bir havya ile motorlu bir vakumu birleştirip kendimiz yapamaz mıyız acep?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Temmuz 16, 2015, 02:18:50 ÖÖ »

Aliexpress'tekileri de görmüştüm ancak yorumlardan ve yüksek fiyattan dolayı satın almamıştım. Hakko'nun ürünlerine baktım, onlar çok çok daha pahalı.

Sıradan bir havya ile motorlu bir vakumu birleştirip kendimiz yapamaz mıyız acep?

Uğraşma isteğine bağlı Çok çok daha ucuz, senin dediğin gibi olan modeller de var. Hatta bu serinin tek kompresörlü olan eski modelleri daha ucuz...

Bilemiyorum, ben bundan çok memnunum ancak dediğim gibi fiyat olarak masa üstü kompresörlü modellerle aynı fiyatta.

Kafanın rahat etmesini ve sinir küpü olmadan çalışmak istiyorsan bu alet mükemmel sonuç veriyor. 40 bacaklı bir Z80'i "kibarca" 5 dakikada sökmek istersen böyle bir aletin çalışma masanda olmasını istersin. Yoksa ucuz el pompası da kullandım yıllarca. Tek fark zaman
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Temmuz 16, 2015, 02:37:22 ÖÖ »

Uğraşma isteğine bağlı Çok çok daha ucuz, senin dediğin gibi olan modeller de var. Hatta bu serinin tek kompresörlü olan eski modelleri daha ucuz...

Bilemiyorum, ben bundan çok memnunum ancak dediğim gibi fiyat olarak masa üstü kompresörlü modellerle aynı fiyatta.

Kafanın rahat etmesini ve sinir küpü olmadan çalışmak istiyorsan bu alet mükemmel sonuç veriyor. 40 bacaklı bir Z80'i "kibarca" 5 dakikada sökmek istersen böyle bir aletin çalışma masanda olmasını istersin. Yoksa ucuz el pompası da kullandım yıllarca. Tek fark zaman

Valla el pompası ile elde ettiğim en iyi sonuç ekte Lanet olsun deyip en son çipin bacaklarını keseyim bari demiştim, onu da güç uygulayarak yaptığım için çipin bacakları koptu. Amiga 500+ tamirinde board'u yakma pahasına lehim fitili sonrası sıcak hava tabancası kullandım. Allahtan zarar vermedim board'a ancak bu yöntem çok çok riskli.

Ben en iyisi aliexpress'ten beğendiğim ve puanlaması da iyi olan bir kaç ürünü wishlist'ime atayım. Uygun bir fiyata geldiğinde alırım. Nette DIY tarzı şeyleri daha çok tekerlek şişirmek için kullanılan pompaları modifiye ederek yapmışlar. Karışık olduğu için onlara girişemem. Temin edilebilecek vakum tarzı bir şeyler kullanan örneğe denk gelirsem bir ihtimal aklımda. Bu ürünün yüksek fiyatının sebebi muhtemelen sürümü olmaması. Yoksa bu kadar yüksek fiyat çekilecek bir ürün olmasa gerek. Pek tabii fiyat orantılı olarak kalite farkı olacak.

Hani 40 pin'i 5 dakikada değil de yarım saatte de olsa desolder edeyim ancak çipe, board'a vesaire zarar vermeyeyim. Yoğun kullanımda olan bir şey olmayacak sonuçta. Lehim pompası, lehim fitili bazı board'larda malesef saatlerce uğraşılsa bile tam çözüm sağlayamayabiliyor. ( Gerçi ben bendeki lehim pompasına binaen bunları söylüyorum. )


* 6510.jpg (26.56 KB, 264x142 - Görüntüleme: 1402 kez.)
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Temmuz 16, 2015, 04:27:17 ÖÖ »

Daha önce şurada konuşmuştuk bu mevzuyu, hatırlatmakta fayda var.

ZD-211 30W Kalem Tipi (14,90 TL): http://www.sanalpazar.com/Zd-211-Isitmali-Lehim-Pompasi__isp46884171 (benim kullandığım model)

ZD-211 40W Kalem Tipi (21,83 TL): http://www.direnc.net/ZD-211-40W-ELEKTRIKLI-POMPA,PR-22771.html

ZD-915 İstasyon Tipi (265,02 TL): http://www.direnc.net/ZD-915-LEHIM-SOKME-ISTASYONU,PR-17243.html (wolfiem'in bahsettiği model)
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Temmuz 16, 2015, 09:20:35 ÖÖ »

Benim icin de supercom72 nes kol girisi demektir. Nes kollarimi famiklonlarda kullanmak icin donusturucu yapiyorum bunlardan. aslinda bu isten senin yetenegine uygun bir proje daha cikar bana sorarsan. Atil durumdaki bir nes ana kartina yeni kasa tasarlayip bunun uzerindeki 72pin ve 60 pin donusumunu kullanip nes ve famicom girisli orjinal donanima sahip bir toploader uretmek ve av famicoma halt ettirmek. Uretmek istersen tum masrafiyla talip olurum
Bir de kartus baya iyo cikmis. bunlarin cogunda 4 oyunun tekrari olan berbat bir kartus olur
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: