Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Xbox 360 Slim E82 hatası yardım  (Okunma Sayısı 11590 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 18, 2015, 12:19:06 ÖS »

Herkese selamlar. Elimde daha önce hiç bir sorunsu olmayan, çalışan Xbox 360 Slim cihaz vardı, şimdi o bir tuğla çalışmıyor.

Hikayeye gelince, aslında Xbox'ı oynamak için açmamıştım, 2 tane gamepad vardı ve bunlardan biri arızalıydı. Canım sıkıldı boştayken şu gamepadi tamir edeyim dedim.
Xbox'ı ilk açtığımda grafik sorunuyla karşılaştım, bu daha önce hiç olmamıştı. Karakterler üzerinde çizgiler ve bazı bölgelerde grafik sorunları vardı.

3-5 kez kapatıp açıp deneme yaptım sonuç değişmedi. Sonra sistem güncellemesi olduğunu fark ettim ve cihazı güncelledim. Güncelemeden sonra sonuç yine değişmedi.
Bir kaç kez daha kapatıp açarken tek kırmızı ışık hatası aldım ve ekranda E82 hata kodu çıktı.
Diğer denemelerimde de bazen cihaz açıldı bazende yine E82 hatası verdi.
Değişik görüntü kabloları ile deneme, hdd çıkarıp deneme, cihazı soğutma, başka bir TV de deneme gibi bilinen tüm tavsiyeleri denedim sonuç değişmedi.

En son denemelerinde cihaz artık hiç kırmızı ışık hatası ve E82 hatası vermiyor, sadece yeşil ışık sabit bir şekilde yanıyor ve TV de sinyal yok.

İşte böyle, gamepadi tamir edeyim de çıktığım yolda durduk yere bozulmuş bir Xbox la karşılaştım.
Sanırım cihaz tuğla oldu ama yinede bu E82 hata koduyla ilgili bilgisi ve tavsiyeleri olanlar yardım edebilirse sevinirim.
Birde İstanbul içinde sağlam bir tamirci biliyorsanız en son çare cihazı tamire vereceğim.

Video da ki gibi oluyordu. https://www.youtube.com/watch?v=MfGVZDULfnE
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2015, 12:26:22 ÖS Gönderen: segaa » Logged

joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 18, 2015, 12:38:44 ÖS »

Geçmiş olsun. Doğubank'ın hemen yanındaki AsHan'da, Özkan Elektronik var. Turgay bu işin uzmanı. Han'ın 1nci kat merdivenlerinden çıkar çıkmaz hemen karşına gelir yeri.

Ben xbox'ın tüm güncellemeleri dahil herşeyde direkt ona götürürüm. Bir ara istersen.
telefonu özelden yazarım
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Eylül 18, 2015, 12:43:30 ÖS »

Bu Turgay dediğin Turgay Karacan sanırım.

https://www.facebook.com/dvdhacker?fref=ts

Öyle ise artık başka yerde çalışıyor. Kahkaha

Alıntı
Aydın Video Elektronik Teknik Hizmetleri San Tic Ltd Şti'de Oyun konsolu tamir ve bakım teknisyeni
Geçmiş: Özkan Elektronik Teknik Servis Hizmletleri
Inönü Endüstri Meslek Lisesi'de okudu
1997 yılında mezun oldu
İstanbul'da yaşıyor
Ağustos 2014'dan beri arkadaşın
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Eylül 18, 2015, 13:30:01 ÖS »

Hatayı biraz daha araştırdım, HDD den, DVD romdan, HDMI ve AV bağlantı hataları ve XCGPU dan kaynaklandığı belirtiliyor.
İlk üç seçenekten biri olduğunu sanmıyorum, olsa olsa XCGPU da soğuk lehim oluşmasıdır. Zaten ilk açtığımda grafik hataları vardı.

Tamiri de bu videoda anlatılmış,  tamir için uygun ekipmanlara sahip tecrübeli bir servis halledebilir ancak.
Eğer sorun bu videodaki gibiyse  buysa Turgay arkadaşımız bu işi haledebilir mi sizce?

https://www.youtube.com/watch?v=-MPzdVOSzyY
Logged

joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Eylül 18, 2015, 13:57:20 ÖS »

Bu Turgay dediğin Turgay Karacan sanırım.

Doğrudur kardeşim, uzun zamandır gitmemiştim yanına
Logged
ozgur106
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.218



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 18, 2015, 14:00:21 ÖS »

şimdi gene aynı handa aydın video diye bir yerde sanırım 
Logged

Commodore ve Amiga Dergisi Oyun Yazarı.

C64 Mini, A500 Mini, Playstation Classic, Playstation 2, Playstation 5
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Eylül 18, 2015, 14:03:24 ÖS »

Mesajınızdan sonra biraz araştırdım. Açıkçası, korktum. Çünkü hem slim hem fat kasa 360 var. Onlara da aynısı olursa ne yaparım diye düşündüm. Biraz araştırdım ve sizinde belirttiğiniz gibi soğuk lehim sorunu olabilir.

Geçtiğimiz aylarda uzun süredir arızalı yatan HP notebook'da görüntü sorunu vardı. İnternetteki bir kaç yöntemi (bataniye, sıcak hava makinesi...) denedim. Düzelse de bir süre sonra gene aynı sorun oluyordu. Yani, notebook'ta da benzer sorun vardı. Soğuk lehim yani...

Araştırdım. Ankara'da reballing yapan birini buldum.  Adamın dükkanında zaten, bir ton PS3 ve X360 vardı. Bu tip işleri yapıyormuş hep. Uzun lafın kısası, benim notebooktaki benzer sorunu bu arakdaş giderdi. Şu an sorunsuz çalışıyor.

Konsol Türk diye aratırsan bilgilerine ulaşabilirsin.
Logged

segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Eylül 18, 2015, 14:39:32 ÖS »

Mesajınızdan sonra biraz araştırdım. Açıkçası, korktum. Çünkü hem slim hem fat kasa 360 var. Onlara da aynısı olursa ne yaparım diye düşündüm. Biraz araştırdım ve sizinde belirttiğiniz gibi soğuk lehim sorunu olabilir.

Geçtiğimiz aylarda uzun süredir arızalı yatan HP notebook'da görüntü sorunu vardı. İnternetteki bir kaç yöntemi (bataniye, sıcak hava makinesi...) denedim. Düzelse de bir süre sonra gene aynı sorun oluyordu. Yani, notebook'ta da benzer sorun vardı. Soğuk lehim yani...

Araştırdım. Ankara'da reballing yapan birini buldum.  Adamın dükkanında zaten, bir ton PS3 ve X360 vardı. Bu tip işleri yapıyormuş hep. Uzun lafın kısası, benim notebooktaki benzer sorunu bu arakdaş giderdi. Şu an sorunsuz çalışıyor.

Konsol Türk diye aratırsan bilgilerine ulaşabilirsin.


Teşekkürler, Konsol Türk'ü bir çok kişi tavsiye ediyor bakalım fiyatına göre tamire verip vermeyeceğimi düşüneceğim.

Fat kasa Xbox'ların zaten 3K sorunları vardı özellikle ilk çıkan zeplin ve falcon board olanların. Sonra jasper board modeller çıktı ancak eskisi kadar olmasa da sorun yine çözülmedi yine 3K sorunu devam etti. Sonrasında işte Slim modeller süper silimler diye devam etti.
Görünen o ki Microsoft'un işçiliği berbat, konsolların ömrü tamamen şans işi, her an arızalabilir ya da uzun süre kullanılabilir.

Benim cihazım sıfır sayılır, çok az kullanıldı ve böyle bir arıza meydana geldi.

XCGPU sıvı lehim yerine PC  işlemciler gibi pinli üretilseydi bu tür sorunlar yaşanmazdı.Kolayca sökülüp takılabilirdi. Konsol ya da PC olsun, en çok ısınan bileşenleri GPU ve CPU lardır. Aynı sorun ekran kartlarında da yaşanıyor onlarda pinli olmadığı için aşırı ısıdan dolayı lehimler erime yapıyor ve soğuk lehim denen kırılmalar oluşuyor.
Microsoft o kadar konsol ve modellerini çıkardı bu sorunu halledemedi. Bence bu bilinçli yapılıyor. Bozulsun ve yeni konsollar alınsın.

Şimdi ben bunu tamire versem aynı sorunu yaşamayacağım hiç garantisi yok. Çünkü XCGPU aşırı ısınıyor ve bu ısınma sonucu lehimler yine erime yapacaktır. Konsol kapatıldığında da soğuma esnasında kırılmalar meydana geliyor ve arıza yapıyor.

 
Logged

Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Eylül 18, 2015, 15:13:51 ÖS »

X360'ın çıktığı günden beridir var bu sorunlar. Arkadaşta, ilk jenerasyon 360 vardı. Onun soğutma sistemi rezildi. 3K'yı ondan veriyordu. Sonra dediğin gibi yeni modellerde biraz revize etselerde, gene arıza çıkartma ihtimalleri var.

Açıkçası bu lehim işini bilerek mi yapıyorlar bilemiyorum. Benimde aklıma zaman zaman komplo teorisi olarak geliyor. Ancak, HP'nin notebooklarının büyük bir kısmında bir dönem bu sorunlar vardı. Hatta bu sorunu bildiklerinden bazı uyanıklar, Ebay'de bunların garantiden değişen tamirli anakartlarını satar.

Reballing yapmak gene en sağlıklısı. Çünkü, çip karttan komple sökülüp tekrar lehimleniyor. Hatta sırf bunu yapan özel cihazlarda var. Neyse, umarım fiyatta anlaşır ve yaptırırsın. Sonucunu da bizlerle paylaşırsın.
Logged

dvdhacker
Üye
**
Mesaj Sayısı: 40



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Eylül 18, 2015, 21:28:53 ÖS »

Merhaba arkadaşlar bende malesef bga cihazı yok o yüzden reballing yapamıyorum.
Alternatif uygulamalar ile de sonuç alınabiliyor bu gibi hatalarda reflow ve x-clamp fix uygulamalarıda işinizi görebilir.
Bizim civarda doğubank içinde endem ve master elektronikte bga mevcut genelde psx ve pc ağırlıklı çalışılar ama kalıpları mevcutsa ellerinde onlar da halledebilir.
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Eylül 18, 2015, 21:36:51 ÖS »

Hah işte Turgay da geldi. Foruma hoş geldin.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Eylül 18, 2015, 21:48:58 ÖS »

Hoş geldin üstad. Yeni bulduğum videoda E82 hatası yazılımsal sorunmuş gibi gösteriliyor benim de kafa karıştı şimdi. Bu sorun yazılımsal mı donanımsal mı nasıl oluyor?

İlgili video >> https://www.youtube.com/watch?v=jUJlRCc5WhY
Logged

dvdhacker
Üye
**
Mesaj Sayısı: 40



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Eylül 18, 2015, 23:32:04 ÖS »

Konsolunuz rgh-jtag uygulamalımı ?

Düzenleme :
Videodaki vatandaş E82 hatası için xcpu değişimi yapmış.Hatalı işlemciyi söküp farklı cihazın işlemcisini takmış.İşlemcisini aktardığı cihazın nand yedeğini mevcut cihaza yama yapıp dvd sürücüsünü tanıtıyor.
Reflow-xclamp-reballing deneyecek/deneteceksiniz çalışmazsa değişim gerekli farklı bir anakarttan nand yedeği ile birlikte.
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2015, 23:38:04 ÖS Gönderen: dvdhacker » Logged
segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Eylül 19, 2015, 00:40:18 ÖÖ »

Hiç bir işlem yapılmadı, orijinal olarak kullandım sürekli.
Logged

rtuk
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 524


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Eylül 21, 2015, 01:01:10 ÖÖ »

tahtakale zaza handa 3 katta özkan elektronik var oraya götür sabah saatlerinde götürüsen gün içinde alırsın büyük ihtimal saat 10 gibi açıyorlar
ögleden sonra işleri yogunlaşıyor 1 haftadan önce alamazsın işçilikleri güzel paragözde degiller
ertugrul var orda pendiklinin selamı var de
epeydir ugramıyorum arıza yokps2mde  ama hatırlayacaktır
saygıyla
Logged

UFUKLARIN NAZARIMDAN NİHAN OLUP GİDELİ;
HAKDANI FENANIN KARARDI HER ŞEKLİ
GÖZÜMDE KALMADI YER GÖK BATAR ÇIKAR
ZEMİNE MÜNKESİRİM ASMANE MUABBERİM VS VS VS...
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: