Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Bu laptoptan amiga olurmu ?  (Okunma Sayısı 10805 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« : Şubat 16, 2017, 12:42:45 ÖS »

iş yerime bedevaya sayılır bir laptop geldi modeli çok eski benimde aklıma belki amiga olarak değerlendiririm diye düşündüm ama baya eski olduğundan acaba olurmu diyede şüpheliyim doğrusu bu işlerle uğraşanlar var sanırım aramızda bu cihazdan amiga olurmu olursa ne yükleyeyim buna ?

HP OmniBook 6100

https://www.cnet.com/products/hp-omnibook-6100-14-1-piii-m-win-xp-256-mb-ram-20-gb-hdd-series/specs/
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2017, 12:45:48 ÖS »

Abi kasma direk bir Amiga 500 al miss, hiç birşey orjinalin tadını vermez.
kasmıyorum zaten amigam var 500 de var 600de var olursa birde laptobum olur bunuda belki işyerinde kulanırım canım çekince uygun zamanlarda.
Logged
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2017, 12:49:12 ÖS »

Olursa ancak Amithlon ile bir Amiga olabilir. Forumdaki "Amithlon hakkında herşey" konusu ve dokümantasyon projesini inceleyin. Bootable CD imajı vardı, kurulum yapmadan makinede deneyebilirsiniz de...
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 13:06:24 ÖS Gönderen: emintolga » Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.752



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2017, 13:02:40 ÖS »

Hafif bir linux dağıtımı kurup direk olarak FSUAE'yi açacak şekilde ayarlayıp istediğiniz amiga konfigürasyonuna dönüşecek bir sanal Amiga yapabilirsiniz.
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2017, 13:16:11 ÖS »

Hafif bir linux dağıtımı kurup direk olarak FSUAE'yi açacak şekilde ayarlayıp istediğiniz amiga konfigürasyonuna dönüşecek bir sanal Amiga yapabilirsiniz.

bu konuda çok tecrübem yok eğer mümkünse biraz daha detay mümkünse  örnek ?
Logged
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2017, 13:20:13 ÖS »

Amithlon da Linux üzerinde çalışıyor, aynı şeyi yapıyor. Amithlon Dokümantasyon Projesi'nde kurulum kılavuzu var (http://www.commodore.gen.tr/adp/amithlon/Amithlon_Dokuman_Projesi_v1_2.html). Youtube üzerinde birçok Amithlon videosu da görebilirsiniz.
Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.752



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2017, 13:49:53 ÖS »

Tercih meselesi tabi ama AOS 3.9 gibi bir gereklilik yoksa FS-UAE'yi Amithlon'a tercih ederim, gerçek Amiga donanımını çok daha iyi emüle ediyor üstelik de halen aktif geliştirilen bir emülatör..
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2017, 13:54:14 ÖS »

Amithlon için ekran kartı sorun çıkartabilir. @Alpyre abiye mesaj atabilirsin konunun piri o. Aldığın laptop uygun mudur söyleyebilir.

Amiga için emulatör tarafında bir raspberry pi3 alıp 7-8 saniyede workbech screen'e düşeceğin bir sürü imajları sd cardda yazdırmak. İmajları da @Simon tüm amiga versiyonları için hazırlamıştı indirilebilir halde sağolsun.

Sadece 1 saatini alır. youtube'da yayınladığım kendi tecrübemi seyredibilirsiniz.



Burada da X86 üzerinde linux tabanlı hazırladığım




« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 13:55:54 ÖS Gönderen: emarti » Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2017, 13:56:31 ÖS »

Tercih meselesi tabi ama AOS 3.9 gibi bir gereklilik yoksa FS-UAE'yi Amithlon'a tercih ederim, gerçek Amiga donanımını çok daha iyi emüle ediyor üstelik de halen aktif geliştirilen bir emülatör..

windowsa girmeden direk boot eden bir şey göremedim burada https://fs-uae.net/download#windows

Yada benmi yanlış anlıyorum varda göremiyorum. ?
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2017, 13:59:44 ÖS »

aslında benim os3.9 gibi derdimde yok appiah4 ün yazdığı gibi benim için önemli olan oyunları kolayca ve sorunsuz açsın bu saaten sonra amigada herhangi bir şey geliştirmeye yada bir şeyler yapmaya niyetli değilim en fazla olsa olsa oyun oynarım bunu sorunsuz yapsın yeter.
Logged
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : Şubat 16, 2017, 14:54:32 ÖS »

Bu emulasyon olayında her oyunu programı gerektiği hızda çalıştıran bir konfigurasyon varmıdır,
Hızdan kastım makinanın gücünün yetip yetmemesi değil, Karışık whload yada adf Oyun, demo arşivinden seçip çalıştırınca bazı oyun yada programlar roket hızında çalışıyor. örneğin 5 dakkada bitmesi gereken demo 1 dakkada bitecek kadar hızlı çalışıyor.
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 14:59:12 ÖS Gönderen: hakanats » Logged
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Şubat 16, 2017, 15:06:12 ÖS »

AmigaOS4 Classic, Amithlon gibi x86 pclere yüklenebilse daha bir iyi olurdu sanki

« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 15:16:00 ÖS Gönderen: Agony » Logged

emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Şubat 16, 2017, 15:26:30 ÖS »

Bu emulasyon olayında her oyunu programı gerektiği hızda çalıştıran bir konfigurasyon varmıdır,
Hızdan kastım makinanın gücünün yetip yetmemesi değil, Karışık whload yada adf Oyun, demo arşivinden seçip çalıştırınca bazı oyun yada programlar roket hızında çalışıyor. örneğin 5 dakkada bitmesi gereken demo 1 dakkada bitecek kadar hızlı çalışıyor.

winuae kullanıyorsan F12ye basıp özellikler penceresinden Hardware/CPU and FPU kısmından CPU Speed Emulation bölümü için Approximate A500/A1200 .... çentiklemen yeterli. Diğer emulatörlerde farklı olabilir.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Şubat 16, 2017, 15:30:03 ÖS »

AmigaOS4 Classic, Amithlon gibi x86 pclere yüklenebilse daha bir iyi olurdu sanki



FS-UAE ile OS4 kurulabilir. Bunun için platforma özgü eklentisini indirip Amiga OS4.1 Update 6 kurmuştum.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Şubat 16, 2017, 17:13:58 ÖS »

Amithlon bu laptopta çalışır. Ancak sen oyun dediğin için Amithlon konu dışı.

Sana xAmiga veya Amikit gibi bir şey lazım. Tabi bunlardan ilki artık mevcut değil, diğeri de ücretli bir yazılım.

En temizi o makinaya bir WinXP veya linux kurup elle ihtiyaç duymayacağın her şeyi kaldırarak iyice seyrelttikten sonra (başlangıç ekranını da bu aşamada Amiga yazacak şekilde modlasan hoş olur) WinUAE veya E-UAE kurulumu yapıp direk başlangıçta başlayacak şekilde ayarlamak.

Not: FS-UAE'yi asla düşünme bile. O makinada performans vermez. Havalı menü gösterecem diye, bir OpenGL yüzeyi oluşturup Amiga ekranını o yüzeye texture olarak kaplayan bir program FS-UAE. Sadece son model donanımlarda düşünün.
Logged

Alper
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: