|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2017, 12:45:48 ÖS » |
|
Abi kasma direk bir Amiga 500 al miss, hiç birşey orjinalin tadını vermez.
kasmıyorum zaten amigam var 500 de var 600de var olursa birde laptobum olur bunuda belki işyerinde kulanırım canım çekince uygun zamanlarda.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
emintolga
|
 |
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2017, 12:49:12 ÖS » |
|
Olursa ancak Amithlon ile bir Amiga olabilir. Forumdaki "Amithlon hakkında herşey" konusu ve dokümantasyon projesini inceleyin. Bootable CD imajı vardı, kurulum yapmadan makinede deneyebilirsiniz de...
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 13:06:24 ÖS Gönderen: emintolga »
|
Logged
|
Tanar / CLIQUE *C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen *PS3 Slim | 500GB | Multiman *PSP 1000, 3000
|
|
|
|
appiah4
|
 |
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2017, 13:02:40 ÖS » |
|
Hafif bir linux dağıtımı kurup direk olarak FSUAE'yi açacak şekilde ayarlayıp istediğiniz amiga konfigürasyonuna dönüşecek bir sanal Amiga yapabilirsiniz.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2017, 13:16:11 ÖS » |
|
Hafif bir linux dağıtımı kurup direk olarak FSUAE'yi açacak şekilde ayarlayıp istediğiniz amiga konfigürasyonuna dönüşecek bir sanal Amiga yapabilirsiniz.
bu konuda çok tecrübem yok eğer mümkünse biraz daha detay mümkünse örnek ?
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
emintolga
|
 |
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2017, 13:20:13 ÖS » |
|
Amithlon da Linux üzerinde çalışıyor, aynı şeyi yapıyor. Amithlon Dokümantasyon Projesi'nde kurulum kılavuzu var ( http://www.commodore.gen.tr/adp/amithlon/Amithlon_Dokuman_Projesi_v1_2.html). Youtube üzerinde birçok Amithlon videosu da görebilirsiniz.
|
|
|
|
|
Logged
|
Tanar / CLIQUE *C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen *PS3 Slim | 500GB | Multiman *PSP 1000, 3000
|
|
|
|
appiah4
|
 |
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2017, 13:49:53 ÖS » |
|
Tercih meselesi tabi ama AOS 3.9 gibi bir gereklilik yoksa FS-UAE'yi Amithlon'a tercih ederim, gerçek Amiga donanımını çok daha iyi emüle ediyor üstelik de halen aktif geliştirilen bir emülatör..
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
emarti
|
 |
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2017, 13:54:14 ÖS » |
|
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 13:55:54 ÖS Gönderen: emarti »
|
Logged
|
|
|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2017, 13:56:31 ÖS » |
|
Tercih meselesi tabi ama AOS 3.9 gibi bir gereklilik yoksa FS-UAE'yi Amithlon'a tercih ederim, gerçek Amiga donanımını çok daha iyi emüle ediyor üstelik de halen aktif geliştirilen bir emülatör..
windowsa girmeden direk boot eden bir şey göremedim burada https://fs-uae.net/download#windows Yada benmi yanlış anlıyorum varda göremiyorum. ?
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2017, 13:59:44 ÖS » |
|
aslında benim os3.9 gibi derdimde yok appiah4 ün yazdığı gibi benim için önemli olan oyunları kolayca ve sorunsuz açsın bu saaten sonra amigada herhangi bir şey geliştirmeye yada bir şeyler yapmaya niyetli değilim en fazla olsa olsa oyun oynarım bunu sorunsuz yapsın yeter.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
hakanzade
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #10 : Şubat 16, 2017, 14:54:32 ÖS » |
|
Bu emulasyon olayında her oyunu programı gerektiği hızda çalıştıran bir konfigurasyon varmıdır, Hızdan kastım makinanın gücünün yetip yetmemesi değil, Karışık whload yada adf Oyun, demo arşivinden seçip çalıştırınca bazı oyun yada programlar roket hızında çalışıyor. örneğin 5 dakkada bitmesi gereken demo 1 dakkada bitecek kadar hızlı çalışıyor.
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 14:59:12 ÖS Gönderen: hakanats »
|
Logged
|
|
|
|
|
Agony
|
 |
« Yanıtla #11 : Şubat 16, 2017, 15:06:12 ÖS » |
|
AmigaOS4 Classic, Amithlon gibi x86 pclere yüklenebilse daha bir iyi olurdu sanki 
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 15:16:00 ÖS Gönderen: Agony »
|
Logged
|
|
|
|
|
emarti
|
 |
« Yanıtla #12 : Şubat 16, 2017, 15:26:30 ÖS » |
|
Bu emulasyon olayında her oyunu programı gerektiği hızda çalıştıran bir konfigurasyon varmıdır, Hızdan kastım makinanın gücünün yetip yetmemesi değil, Karışık whload yada adf Oyun, demo arşivinden seçip çalıştırınca bazı oyun yada programlar roket hızında çalışıyor. örneğin 5 dakkada bitmesi gereken demo 1 dakkada bitecek kadar hızlı çalışıyor.
winuae kullanıyorsan F12ye basıp özellikler penceresinden Hardware/CPU and FPU kısmından CPU Speed Emulation bölümü için Approximate A500/A1200 .... çentiklemen yeterli. Diğer emulatörlerde farklı olabilir.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
emarti
|
 |
« Yanıtla #13 : Şubat 16, 2017, 15:30:03 ÖS » |
|
AmigaOS4 Classic, Amithlon gibi x86 pclere yüklenebilse daha bir iyi olurdu sanki  FS-UAE ile OS4 kurulabilir. Bunun için platforma özgü eklentisini indirip Amiga OS4.1 Update 6 kurmuştum.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Alpyre
|
 |
« Yanıtla #14 : Şubat 16, 2017, 17:13:58 ÖS » |
|
Amithlon bu laptopta çalışır. Ancak sen oyun dediğin için Amithlon konu dışı.
Sana xAmiga veya Amikit gibi bir şey lazım. Tabi bunlardan ilki artık mevcut değil, diğeri de ücretli bir yazılım.
En temizi o makinaya bir WinXP veya linux kurup elle ihtiyaç duymayacağın her şeyi kaldırarak iyice seyrelttikten sonra (başlangıç ekranını da bu aşamada Amiga yazacak şekilde modlasan hoş olur) WinUAE veya E-UAE kurulumu yapıp direk başlangıçta başlayacak şekilde ayarlamak.
Not: FS-UAE'yi asla düşünme bile. O makinada performans vermez. Havalı menü gösterecem diye, bir OpenGL yüzeyi oluşturup Amiga ekranını o yüzeye texture olarak kaplayan bir program FS-UAE. Sadece son model donanımlarda düşünün.
|
|
|
|
|
Logged
|
Alper
|
|
|
|