Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Joyistick Yardım  (Okunma Sayısı 12730 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.238



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Eylül 17, 2017, 08:49:10 ÖÖ »

Senin sorun yazılımsal olabilir. Standart bağlantı şeklinde 2 buton destekleyen başka oyunlarla da dene. Bağlantı yapılan yer analog sinyal kabul ettiği için yazılıma bağlı olarak çalışıp çalışmama durumu olabilir. (Ki forumlarda baktığımda oyunlar amigada bu açıdan problemliymiş)

ps: Bu arada bir kaç yerde amiga'nın pot hatlarının da C64 gibi voltaj ölçen hatlar olduğunu okudum, işler karıştı Bu durumda butonun 5v ile GND arasında switch edip 9 no'lu pin'e göndermesi mantıklı. Ancak millet dediğim gibi GND ile pin 9 arasında buton olunca çalışıyor demiş

Yo yo. Yazılımsal değil. Tamamen donanımsal. 90'lı yıllarda fare pin-out'larından yola çıkarak iki düğmeli joystick yapabileceğimi düşünmüş ve denemiştim. Olmamıştı. O şekilde asla çalışmıyor.

Fakat AmigaEşref'in düşündüğü gibi +5V'yi de bağlamayı hiç düşünmemiş ve denememiştim.

Bu arada Amiga fareleri de sağ tuşu +5V ile besleyerek çalışıyor (Pin 7'yi kesin sağ fare tuşu çalışmaz örneğin)
Logged

Alper
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.645


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Eylül 17, 2017, 12:10:06 ÖS »

Abi dene +5v bağlayınca birde pull-up ona 10 k 10 numara oluyor. LionHeart ta denedim oluyor. Turrican da da denedim spacial atıyor. Vakit bulursam street fighter 2 de de 2 buton kombinesi varmış onda da deneyeceğim. Turboyuda başarırısam abi Burda bir Amiga joyistik şablonu paylaşırım şekilli
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.865



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Eylül 17, 2017, 14:27:32 ÖS »

Yo yo. Yazılımsal değil. Tamamen donanımsal. 90'lı yıllarda fare pin-out'larından yola çıkarak iki düğmeli joystick yapabileceğimi düşünmüş ve denemiştim. Olmamıştı. O şekilde asla çalışmıyor.

Fakat AmigaEşref'in düşündüğü gibi +5V'yi de bağlamayı hiç düşünmemiş ve denememiştim.

Bu arada Amiga fareleri de sağ tuşu +5V ile besleyerek çalışıyor (Pin 7'yi kesin sağ fare tuşu çalışmaz örneğin)

Yazılımsaldan kastım okunan değerin analog değer olmasından kaynaklı. Sallıyorum pot değerinin okunduğu register 8 bit ise ve program 0 ile 255 değerlerini off / on şeklinde algılıyorsa ancak bizim devre 0 değil de sallıyorum 1 okutuyorsa gibi. Sonuçta bunun düzgün yazılış şekli 0 ve sıfıra yakın değerler olmalı. Yani program belli bir threshold'un altını ve üstünü de ilgili seviyede kabul etmeli. Ufak bağlantı farklılıkları böyle durumlarda benzer bağlamaların çalışmasına yahut çalışmamasına sebep olabilir.

@Özay  : Pot hatlarında hali hazırda yüksek direnç olduğu için 0 yahut 5V'un direkt bağlantısı sorun yaratmıyormuş.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.238



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Eylül 17, 2017, 16:53:18 ÖS »

@i_r_on: Mantıklı. Çünkü Amiga analog paddle kontrolörlerini de destekliyor ve ilgili pin paddle'larda potY'ye bağlı.

Dediğin gibi o pinden analog değer de okuyabiliyor Amiga. Yalnız bu aynı zamanda o pinin çalışması için her türlü voltajla beslenmesi gerektiği anlamına gelmiyor mu?
Logged

Alper
Devastator
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.314

Ziyaretçi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Eylül 17, 2017, 18:03:21 ÖS »

Ben 30 yıldır direnç falan bağlamadan kullanıyorum. Yaptığım tek değişiklik 2 nci fire butonunu diğer butonlar gibi switchledim. Hatta şu anda da kendi yaptığım bir arcade switchi bu şekilde kullanıyorum. Sadece her oyun bu butonu desteklemiyor, turrican 3, mk2 ve ssf2 hatırladığım 2 buton oyunlar. Muhakkak daha fazlası da vardır. Belki yeni dönem oyunlarda cd32 kontrolcüsünü tanımak için böyle bir dirence ihtiyaç vardır? Ama standart 2 buton için ben ihtiyaç duymadım.
« Son Düzenleme: Eylül 17, 2017, 18:05:24 ÖS Gönderen: hsm_ayz » Logged
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.048



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Eylül 18, 2017, 11:19:28 ÖÖ »

Ben 30 yıldır direnç falan bağlamadan kullanıyorum. Yaptığım tek değişiklik 2 nci fire butonunu diğer butonlar gibi switchledim. Hatta şu anda da kendi yaptığım bir arcade switchi bu şekilde kullanıyorum. Sadece her oyun bu butonu desteklemiyor, turrican 3, mk2 ve ssf2 hatırladığım 2 buton oyunlar. Muhakkak daha fazlası da vardır. Belki yeni dönem oyunlarda cd32 kontrolcüsünü tanımak için böyle bir dirence ihtiyaç vardır? Ama standart 2 buton için ben ihtiyaç duymadım.

Bu yoruma aynen katılıyorum ve merak edip test ettim. test etmesi de kolay amiga 500 board açıktayken 9 ve 8 pinleri yani button 2 ve ground u değdirince turrican da farklı bir özellik oldu.
Logged

Amiga Repair Service
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.979


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Eylül 18, 2017, 11:32:47 ÖÖ »

Demek ki internal pull up direnç mevcut.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.048



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Eylül 18, 2017, 12:06:49 ÖS »

Amiga 500 den baktım 9.pin button2 üç bacaklı 471 kodlu terminal filtre kapasitörüne gidiyor. Destekleyen oyunlarda başka bir direnç kullanmadan çalışıyor bu kesin  Karizmatik

Logged

Amiga Repair Service
Devastator
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.314

Ziyaretçi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Eylül 18, 2017, 12:09:08 ÖS »

Ben 30 yıldır direnç falan bağlamadan kullanıyorum. Yaptığım tek değişiklik 2 nci fire butonunu diğer butonlar gibi switchledim. Hatta şu anda da kendi yaptığım bir arcade switchi bu şekilde kullanıyorum. Sadece her oyun bu butonu desteklemiyor, turrican 3, mk2 ve ssf2 hatırladığım 2 buton oyunlar. Muhakkak daha fazlası da vardır. Belki yeni dönem oyunlarda cd32 kontrolcüsünü tanımak için böyle bir dirence ihtiyaç vardır? Ama standart 2 buton için ben ihtiyaç duymadım.

Bu yoruma aynen katılıyorum ve merak edip test ettim. test etmesi de kolay amiga 500 board açıktayken 9 ve 8 pinleri yani button 2 ve ground u değdirince turrican da farklı bir özellik oldu.

Hocam, bendeki turricanda options da joystick ve joypad seçenekleri var. Birisi tek button diğeri 2 button çalışıyor. Mk2 de ve ssf2 de aynı şekilde options menüsünden seçilebiliyor. Acaba bazı oyunlara veya versiyonlara bu menü konulmuyor da otomatik olarak cd32 padleri tanıması için mi böyle bir şeye ihtiyaç var?
Logged
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.048



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Eylül 18, 2017, 12:17:35 ÖS »

Ben Turrican II oyununu hiç bir ayara girmeden açtım. 8. ve 9. pinleri kısa devre yapınca normalde klavyede space tuşunun yaptığı ekrandaki düşmanları yok etme işini yapıyor.
Logged

Amiga Repair Service
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Eylül 18, 2017, 12:26:35 ÖS »

Aslında ben geçenlerde Amiga ve C64 için mouse dönüştürücüsü yaparken tüm pinleri incelemiştim. Öncelikle 9 nolu pin C64 ve Amiga'da aslen Pot girişi bildiğiniz gibi. Çalışma mantığı diğer logic pinler gibi değil, bu pin ile 5v arasındaki direnç değerini ölçüyor.

Amiga'da doğrudan PAULA'ya, C64'de ise bir multiplexer üzerinden SID'e bağlı. Her iki sistemde de bu hatlar üzerinde internal pull-up yok. (Örneğin Amiga'da diğer logic hatların hepsinde internal 4.7K pull-up mevcut.)

Bu pot pinleri şu mantıkla çalışıyor. Bu hat üzerinde bir kondansatör var. Pot değeri ölçümleneceği zaman, bilgisayar bu pini GND seviyesine çekiyor ve ilgili kondansatör boşaltılıyor. Daha sonra pin boşa bırakılıyor. Bu noktada kondansatör ilgili pin ile 5V arasındaki direnç üzerinden dolmaya başlıyor. Bu direnç joystick içindeki potansiyometre aslında. Eğer direnç küçük ise çabuk doluyor, dolma süresine bakarak bilgisayar pot'un yerini hesaplıyor.

Şimdi bu pini digital olarak kullanmaya gelince, yazılımın nasıl yazıldığına bağlı aslında olay. Registerdean okunan değerin yüksek olmasını mı buton basılmış olarak algılıyor, yoksa düşük olmasını mı?

C64 tarafında bildiğim kadarı ile değerin yüksek olması 2 buton basılması olarak algılanıyor.

c64 wiki den bir joystick şeması:


Yani C64'te 2. ve 3. buttonlar için 5V a switchlenmeli diyebiliriz.

Ama amiga'da butonlar active low olduğundan GND'ye çekilerek çalıştırılmalı.

Alıntı
There have been two different ways to handle the additional buttons:

1. The classic C64GS two button joystick ("Cheetah Annihilator") uses the POTX line, which when the button is pressed is connected to VCC. For a third button, the same can be done with the POTY line. These two buttons can then be read from the paddle inputs: When the button is not pressed the POT line is floating, which equals a large resistance to VCC, and will read as $FF. When the button is pressed the POT line is connected to VCC, which equals no resistance to VCC, and will read as $00.

2. For use with the Amiga or the Chameleon docking station the above would not work, as their button inputs are low active (rather than "high active" as the POT lines are). So to be able to use the modified joystick with that, the respective lines must be pulled to GND rather than VCC.


Son olarak Amiga için ikinci butonun low'a çekilerek çalıştırılması bence de doğru ama anlamadığım nokta bu hat üzerinde Amiga içerisinde bir pull-up olmadan nasıl çalışabildiği. Belki de Paula içerisinde görmediğimiz bir pull-up vardır, yada sızıntı/kaçak akımdan dolayı bu hat eğer GND'ye bağlı değilse (button basılmamışsa) kendi kendine bir miktar yükseliyordur?

Ben bu modu yapıyor olsaydım, 9 nolu pini 4.7Kohm gibi bir direnç ile 5V'a bağlardım, ve bir switch ile GND'ye çekerdim. Garanti olsun...

EDIT: Bu arada şimdi kontrol ettim, gerçekten de PAULA'nın içinde sanırım zayıf bir pull-up direnç var. Çünkü pot pinleri 3 küsür volt seviyesinde boşta iken. Dolayısı ile direnç olmadan çalışıyor olması mantıklı, ama gene de bir pull-up ile 5V'a çekmek iyi olurdu bence...
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2017, 12:37:39 ÖS Gönderen: delimawi » Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.645


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Eylül 18, 2017, 12:37:46 ÖS »

Ben Turrican II oyununu hiç bir ayara girmeden açtım. 8. ve 9. pinleri kısa devre yapınca normalde klavyede space tuşunun yaptığı ekrandaki düşmanları yok etme işini yapıyor.
Abi bir kere yapıyor ama sürekli yapmıyor tekrar test edebilir misiniz? Arka arkaya 3 kere yapabiliyor musunuz? örneğin.
@Delawi abi paylaşım için teşekkurler yoğun çalışıyorum yazdıklarına ayrıyetten konsantre olup bakacağım.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.048



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Eylül 18, 2017, 12:52:22 ÖS »

Amiga 500 schemasını inceledim pin 9, 1000pf ile  ground a bağlı ve ordan üç bacaklı 470pf kapasitöre geliyor. kapasitörün orta bacak ground diğer uçta (POT1Y0X) Paula ya direkt gidiyor. sanırım iş paula da bitiyor. arada pull-up bir direnç görünmüyor.

Amigaeşref; Turrican II de bayağı denedim direnç olmadan çalışıyor. Başka bir oyun denemedim ama denemek lazım. Anladığım kadarıyla bu konuda oyun en önemli etken oluyor.
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2017, 13:04:51 ÖS Gönderen: Def Leppard » Logged

Amiga Repair Service
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.645


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #28 : Eylül 18, 2017, 12:54:15 ÖS »

Ben en iyisi abi 2 buton en az 4 oyun bulup test edeyim. video ya çekeyim.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.048



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Eylül 18, 2017, 12:58:37 ÖS »

Ben en iyisi abi 2 buton en az 4 oyun bulup test edeyim. video ya çekeyim.

Sanırım zaten button 2 yi destekleyen belkide 10 veya en fazla 20 oyun vardır joystick de button 2 olmasada klavyeden o fonksiyon çalışabiliyor gibime geliyor.
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2017, 13:00:56 ÖS Gönderen: Def Leppard » Logged

Amiga Repair Service
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: