Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore YazılımC64 Assembler Geliştirme ortamı önerisi olan var mı ?
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: C64 Assembler Geliştirme ortamı önerisi olan var mı ?  (Okunma Sayısı 16624 defa)
0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.409


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« : Kasım 09, 2006, 12:15:09 ÖS »

Çok eskiden C64'de basit makina dili kodları yazardım. Ama bunları genelde POKE komutu yardımıyla genelde basicte yapardım. Assembler kodlarının çoğunun karşılıklarını ezberlemiştim Çok saçma bir yöntem olsada basit işleri yapıyor, oyunları resetledikten sonra kodlarını inceleyip, gerekli yerleri değiştirebiliyordum. Monitor programı vs.'de yardımcı oluyordu.

Şimdi soruma geliyor  Kahkaha

yeniden C64 Assembler ile ilgilenmek istiyorum. C64'ün yapısını azda olsa biliyorum. kaynak ve deneyimli arkadaşlarımızda var artık. Ama hangi ortamda kod yazmanın, hangi yazılımları kullanmanın daha iyi olabileceği konusunda bilgim yok. Öncelikle assembler kodlarımı yazıp derleyeceğim, deneyeceğim yazılım, geliştirme çevresi vs. ne önerirsiniz? Deneyimli ve bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Not: Şimdiye kadar birçok C64 assembler uygulaması, eğitimi gördüm. Bende kendimce öğrendiklerimi, paylaşacağım. Eğer birşeyler yapmak isteyenler varsa, hep beraber öğrenelim derim...
Logged

vigo
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : Kasım 09, 2006, 12:23:31 ÖS »

önerim şu;
http://www.esw-heim.tu-clausthal.de/~marco/smorbrod/acme/
adresinden "acme" yi çekin....
zaten bi exe...
note pad'i aç, asm code'unu yaz, acme ile compile et..
tavsiyem :
http://www.editplus.com
burdan tuş kombinasyonu yapararak ctrl+1 ile compile, ctrl+2 ile direk winvice a port ettirebilirsiniz.

detayları daha sonra yazarım.
Logged
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 13, 2006, 01:39:13 ÖÖ »

ben de vigo gibi assembler olarak acme'yi oneriyorum. Ayrica su aralar C=++ diye bir dil gelistiriyorum (commodore icin C++ gibi birsey). Aralik ayi icinde release etmeye calisacagim. O dilin compiler'i da C=++' ile yazilmis dosyayi alip acme dosyasi uretiyor.

benim editor onerim gnu emacs. Bu konuda hali hazirda bakmadiysaniz su linkteki yazima bakabilirsiniz. Bu yazi daha once C64 Turkiye dergisinde yayinlanmisti

http://nightnetwork.org/c64/capraz_01/capraz_gelistirme_01.html
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.409


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Aralık 13, 2006, 10:13:53 ÖÖ »

Ben bu yazınıza baktım Ama dediğim gibi şu vektörler/matrislerle alakalı yazınızın devamı gelmedi. ya da ben kaçırdım.. Kahkaha
Logged

nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 13, 2006, 21:30:12 ÖS »

3d serisinin 3. adimini yazmaya baslamsitim fakat henuz tamamlamadim. ilk 2 bolumu halen eski sitede duruyor

http://nightnetwork.org/c64/main.html

aslinda Civitasin cikardigi publication dergisinde yayinlanan iki adet ingilizce 3d yazisi da var. Bu seri daha cok kendi yazdigim Dalaman 3d engine sourcelarini aciklamaya yonelik idi. Sonra PBC dergisinin yok olmaya yonelmesi ile o yazilar sekteye ugradi

Bir gun bunlari tamamlayip yeni siteye ekleyecegim umarim
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.409


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2006, 10:49:49 ÖÖ »

Bende eski siteden indirip okudum. Matematik ve özellikle matris ile vektör konularında hiç bilgim yok. Bir iki yayından daha bişeyler okudum. Ama henüz nasıl bir araya getirip anlam kazandıracağım pek bilgim yok. Bu nedenle serinin devamını bekliyorum... Teşekkürler.
Logged

CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 813



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Aralık 15, 2006, 21:01:42 ÖS »

C64 programlama dilleriyle hiçbir alakam olmamasına rağmen bu başlık beni bir program geliştiricisi kadar sevindirdi çünkü profesyonel ya da hevesli arkadaşlar commodore'un yaşatılması açısından somut adımlar atıyor.Önümüzdeki sene efsanenin 25.yılı.
Belki de bu çeyrek yüzyıla yakışan bir program yazılır ha?   
Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
vigo
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Aralık 15, 2006, 22:37:14 ÖS »

güzel fikir, "Commodore's 25th Anniversary Party" düzenleyelim
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.409


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Aralık 16, 2006, 11:35:58 ÖÖ »

hmm..bu da güzel fikir 25. yıl partisi
Logged

nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Aralık 17, 2006, 08:45:42 ÖÖ »

C64 programlama dilleriyle hiçbir alakam olmamasına rağmen bu başlık beni bir program geliştiricisi kadar sevindirdi çünkü profesyonel ya da hevesli arkadaşlar commodore'un yaşatılması açısından somut adımlar atıyor.Önümüzdeki sene efsanenin 25.yılı.
Belki de bu çeyrek yüzyıla yakışan bir program yazılır ha?  

acikcasi 25. yila yakisir mi bilemeyecegim ama bazi degisik hw sw projelerim olacak. su an elimin altinda maalesef turkiyedeyken bir turlu ulasamadigim bazi hardware gelistirme imkanlari var.

cogu insan gunumuzde c64 uzerinde yazilim gelistirmenin, en modern sistemlerde yazilim gelistirmeye ne kadar benzediginin farkinda degil. onumuzdeki donemde bu konuya dikkat ceken bazi yazilar yazmaya calisacagim. ornegin yazilim muhendisligindeki en onemli konular arasinda yer alan compiler ve dil gelistirme, yazilim test otomasyonu, nesne yonelimli programlama gibi pekcok yaklasim ve metodolojiyi birebir c64'e uygulamak mumkun.

Yani aslinda cogu insan c64 ustunde biseyler yapmanin nostaljik biseyler oldugunu saniyor ama aslinda isteyen c64'u cok guncel problemlerle ugrasmak icin de kullanabilir.
Logged
MagicAmiga
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 664


O n L y A m i g A


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Aralık 17, 2006, 14:52:47 ÖS »

assembly 2006 demo winner ı AMİGA nın kazandıgını biliyorsunuz umarım...bence 2006 da bu ödülü almiş amigacı arkadaşların yaptıkları calışmayı hepiniz seyretmelisiniz...
Logged

A 500 HD8+ GVP
CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 813



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Aralık 17, 2006, 15:34:41 ÖS »

HELAAL  VIGOOOO !!!

Madem bu kadar heves ettik,25.yıl partisi yapamaz mıyız arkadaşlar?
Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Aralık 17, 2006, 21:28:53 ÖS »

Arkadaşlar, ana başlık konusuna geri dönecek olursak alternatif olarak Plazma disk magazin'in 1. ve 2. sayısında yazdığım "Test Platformu" köşemi okuyabilirsiniz. 1-1.5 ay sonra 3. sayı yayınlanacak. Orda da devam edeceğim bu yazıya. Yazı temel olarak PC'yi test platformu olarak kullanarak C64 için PC üzerinde çapraz geliştirme metodlarını anlatıyor.

http://plazma.tr-demoscene.info/
Logged
vigo
Ziyaretçi
« Yanıtla #13 : Aralık 19, 2006, 00:08:34 ÖÖ »

keza nightshift'de skate + nightlord'un verdiii semineri de sitesinden download edebilirsiniz...
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.959



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Şubat 08, 2024, 03:16:26 ÖÖ »

Değerli bir çalışma, belki faydalanacaklar olabilir, burda bulunsun.

"Commodore 64 Assembly Language Programming"

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvW2ZMbxgP9z9Un4LXivII_D1Hh5gZ7r9
Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: