Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıOyun KonsollarıYazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Sayfa: [1] 2 3 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü  (Okunma Sayısı 24335 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« : Mart 27, 2019, 17:01:15 ÖS »

.


* XMrY9D.png (21.2 KB, 512x384 - Görüntüleme: 943 kez.)
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2019, 01:41:38 ÖÖ Gönderen: amenofis » Logged
Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.138



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mart 27, 2019, 17:24:21 ÖS »

Tek kelimeyle harika bir iş
tebrikler
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2019, 20:46:29 ÖS »

Merak ettim ilk fırsatta incelemek isterim
Paylaşım ve emeğin için teşekkürler
Aslında sistemin çalışma mantığı ile ilgili biraz daha detaylı anlatım olsa bence çok faydalı olur
Bu tarz konularda Türkçe kaynak yok denecek durumda
Emülatörün mantığı nedir yazdığın kod içindeki fonksiyonların kısaca yaptığı işi anlatan paylaşımlar gibi
Ben de emülatörlere kafa taktım bir süredir inceliyorum
Bana çok faydası olur mesela
Ara ara paylaşımlar ile başlık zenginleşirse ortaya çok güzel bir kaynak çıkar
Teşekkürler tekrar paylaşım için
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2019, 22:41:14 ÖS »

.
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2019, 01:41:18 ÖÖ Gönderen: amenofis » Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2019, 23:21:50 ÖS »

Emulatörün hiçbir kısmında hazır kod, modül vs. kullanılmadı. Z80 cpu, bellek, grafik, ses sıfırdan yazıldı. İşletim sistemi arayüzü için SDL, başlatıcı için de FLTK kütüphanelerini kullandım. Bu sayede her işletim sisteminde çalışabiliyor.

Meraklı arkadaşlar varsa her türlü teknik soruyu alabilirim.

İndirme: https://yadi.sk/d/ORedfMGT6oI6zg




Tebrik ederim.
Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mart 27, 2019, 23:48:36 ÖS »

Tek seferde olacak iş değil zaten
Zaman buldukça aşama aşama anlatabilirsen bence çok faydalı bir başlık olur
Konu ile ilgili başka arkadaşların da fikri olursa paylaşırlar zaten bizim forum bilgisini saklayan değil bilakis paylaşan arkadaşların olduğu bir ortam
Ben de konu üzerine biraz odaklanabilirsem hem sorularım olabilir hem belki de birilerine faydalı bir bilgi verebilirim
Teşekkürler tekrar paylaştığın bilgiler için
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Mart 28, 2019, 18:20:10 ÖS »

.
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2019, 01:42:03 ÖÖ Gönderen: amenofis » Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mart 28, 2019, 18:21:05 ÖS »

VDP kesmesi ile ilgili bir hata düzeltildi. Link güncellendi.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Mart 28, 2019, 19:38:23 ÖS »

@amenofis derleme işini nasıl yapabiliriz kodun
bende MinGW kurulu
SDL kütüphanesini de indirip C:\MinGW içerisine attım
FLTK nın MinGW için hazır kütüphanesi varmı link olarak bulamadım da ben
FLTK nın yüklenmesinden sonra MinGW ile derlemek için ne yapmak gerekiyor

C ve C++ ile uğraşmayalı çok uzun zaman oldu en son üniversitede ilgileniyordum Kahkaha
Uzun zamandır .Net kullanıyorum Visual Studio büyük kolaylık Kahkaha
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Mart 28, 2019, 20:27:45 ÖS »

msys2 kurmanı tavsiye ederim. msys2 linuxa benzer bir ortam sağlıyor. Kurarken PATH değişkenine ekleyeyim mi diye sorar, evet de.

Kurduktan sonra msys2 terminali açıp bir defaya mahsus "pacman -Syyu" komutunu ver. Paket kurulumlarını aşağıdaki şekilde yapıyorsun.

pacman -Sy mingw-w64-x86_64-gcc

gcc yerine SDL2 ve fltk yazarak onları da kurabilirsin.

gcc kurulumundan sonra bir tane daha terminal eklenir, mingw falan yazar onda. Açık olan terminali kapatıp yenisini aç ve kaynak kodun bulunduğu dizine git. Son olarak make komutunu ver.

Ben Linux kullanıyorum. Windowstaki geliştirme ortamlarının yabancısıyım. Visual studio için hazır derlenmiş fltk yok. Onu da derlemek gerekiyor. msys2'de birçok kütüphane hazır derlenmiş olarak var. Ayrıca linuxta kullandığım Qt Creator, VS'den daha kolay bana göre.
« Son Düzenleme: Mart 28, 2019, 20:38:47 ÖS Gönderen: amenofis » Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Mart 28, 2019, 21:58:30 ÖS »

kurulumları yaptım fakat make komutunu verince komutu bulamadığını söylüyor
ekde görüntü ekledim


* Hata.jpg (26.72 KB, 582x369 - Görüntüleme: 952 kez.)
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Mart 28, 2019, 22:16:37 ÖS »

make te ayrıca kuruluyordu sanırım unutmuşum.

pacman -Sy mingw-w64-x86_64-make
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Mart 28, 2019, 22:23:03 ÖS »

make te ayrıca kuruluyordu sanırım unutmuşum.

pacman -Sy mingw-w64-x86_64-make

olmadı yine komut bulunamadı diyor
mingw32-make var fakat onlada derlemedi

mingw32-make: Nothing to be done for 'Makefile'.

hatası veriyor
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Mart 28, 2019, 22:24:19 ÖS »

Windowsa geçip baktım şimdi şöyleymiş.

pacman -S make
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Mart 28, 2019, 22:30:33 ÖS »

İlginç bir proje olmuş. Emeğinize sağlık.

Derlenmiş windows sürümünü denemek isterim
Logged

Sayfa: [1] 2 3 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: