Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıOyun KonsollarıYazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Sayfa: 1 2 [3] 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü  (Okunma Sayısı 24335 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #30 : Mart 29, 2019, 01:02:46 ÖÖ »

Komut satırından çalışan deneme versiyonu. Tuşlar W-A-S-D-K-L

https://yadi.sk/d/xMkcDXMmD_L-sg
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #31 : Mart 29, 2019, 01:09:31 ÖÖ »

Az önce ben de denedim.

Exe'yi normal açtı . Oyun seçtim onayladım. Commodore TR ( Yanıt vermiyor) yazdı kilitlendi.

Windows 8 Uyumluluk Modunda oyunu açınca sadece kilitlendi. (Yanıt vermiyor yazmadı) Windows 7 uyumluluk modu da aynı oldu.

Sanırım oyunlardaki pal ntsc sistemi ile ilgili de bir sorun var.

Oyun isimlerinin sonlarında J olanlar açıyor ama görüntü abur cubur oluyor yada siyah ekranda kalıyor. (Kilitlenme olmuyor)

UE olanları pal seçmeme rağmen açmıyor kilitleniyor. Sadece E olanda da kilitlendi.

Sistem : Win 10 Build 1809

Yok ondan değil. Win 10 sorun çıkarıyor. O da emulatör kodundan değil, kullandığım pencere kütüphanesi yüzünden.

Zorunlu olarak pal isteyen gördüğüm tek oyun Alaaddin. Diğer oyunlar Europe olsa da ntsc sistemde de çalışıyor.

Sorunu yerinde görmek için windows 10 kuracağım.
Logged
Gokhan Ozkan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.261



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #32 : Mart 29, 2019, 10:13:09 ÖÖ »

Emeğine sağlık olsun dostum.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #33 : Mart 29, 2019, 10:47:53 ÖÖ »

Terminal olan çalıştı
Sonic i denedim ses ve görüntü sorun yok kontroller sorun yok
Hız falan da çok iyi
Eline sağlık bence güzel bir çalışma olmuş
İşin mutfağındaki yazılarını da merakla bekliyor olacağız Kahkaha
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #34 : Mart 29, 2019, 11:36:29 ÖÖ »

@evreno

https://yadi.sk/d/RxZrtVyz1rsS7Q

Şunu denermisin. dll gerekmiyor. VS ile full static derleme.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #35 : Mart 29, 2019, 12:14:14 ÖS »

@evreno

https://yadi.sk/d/RxZrtVyz1rsS7Q

Şunu denermisin. dll gerekmiyor. VS ile full static derleme.

Program açılıyor yine pencereler geliyor sonra çalışmayı durdurdu hatası ile kapanıyor
Dll için hata vermedi ama
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #36 : Mart 29, 2019, 12:15:13 ÖS »

Bu arada oyunlar açıldığında ekranın sol tarafında bir şerit kalıyor
çizime ileriden başlıyor gibi sıkıntısı nedir?
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #37 : Mart 29, 2019, 12:31:22 ÖS »

Bu arada oyunlar açıldığında ekranın sol tarafında bir şerit kalıyor
çizime ileriden başlıyor gibi sıkıntısı nedir?
Sıkıntı değil o gerçek konsolda da o şekilde. Oyunların aşağı yukarı hepsi soldaki 8 pikseli kapatır. Oyun yatay olarak kayarken orayı giriş çıkış, güncelleme bölgesi olarak kullanıyorlar. Kapatılmazsa karmaşık bir grafik oluşuyor orada. Oyun kendi isteğiyle yapıyor yani.

Bu arada windows 10 kurdum. Bende hem gcc ile derlenen, hem vs ile derlenen kod çalışıyor. Yanlız clang ile optimizasyon açıkken derleyince seg fault veriyor. Opt. kapalıyken verseydi işimiz kolaydı. Opt. açıkken debug sıkıntılı.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #38 : Mart 29, 2019, 12:49:02 ÖS »

Anladım ok Kahkaha
Benim arcade kabin var içerisinde bilgisayar sistemi olan
CRT TV var üzerinde
Sisteme yazdığım bir frontend var birden fazla emülatör destekleyebiliyor
senin emülatörü de ekleyip kabinde denemek istiyorum CRT TV de görüntü çok daha güzel olacaktır
Yazdığın uygulama pencere şeklinde çalışıyor onu tam ekran olacak şekilde nasıl çalıştırırız?
Tam ekran olsun ama görüntü merkezde orijinal hali ile kalsın büyütme yapmasın bunu nasıl ayarlarız?
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #39 : Mart 29, 2019, 12:50:22 ÖS »

Bu arada emülatörü deneyen arkadaşlar
PageUp , PageDown tuşları ile görüntüyü büyütüp küçültebilirsiniz bilginiz olsun Kahkaha
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #40 : Mart 29, 2019, 12:54:26 ÖS »

Bu başlığı kaçırmışım... İlginç bir proje/çalışma olmuş. İlk fırsatta denemek istiyorum. Ama düşünce, yaklaşım her türlü takdiri hal ediyor... Tebrikler. Kolay gelsin..
Logged

amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #41 : Mart 29, 2019, 12:58:44 ÖS »

Görüntü merkezde olacak ama büyümeyecek? Dışarda kalan bölgeler siyah mı olacak?

Büyümemesi çok zor. Benim monitorde görüntünün orjinali 5-6 cm civarı genişlikte oluyor. O açılan pencere orjinal görüntünün 4 katı.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #42 : Mart 29, 2019, 13:07:08 ÖS »

Tam ekran işini hallettim
SDL_SetWindowFullscreen(pencere, SDL_WINDOW_FULLSCREEN);
bu kod ile
görüntüyü büyütmeden nasıl yaparız ekranın ortasında 256x192 olarak kalsın Kahkaha
yada çok daha güzeli şu olur c de çözünürlüğü değiştiren komut nedir?
bahsettiğim kabinde en yüksek görüntü 320x240 olarak düşün ama karşında kocaman bir ekran var Kahkaha
ve görüntü harika görünüyor
mame de oyuna göre ekranın çözünürlüğü değiştiriliyor
buna da çözünürlük değiştirme eklersem çok güzel bir deneme ortamı sağlamış olurum Kahkaha
Logged
amenofis
Üye
**
Mesaj Sayısı: 48


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #43 : Mart 29, 2019, 13:27:29 ÖS »

Önceden çalışan oyun küçücük bir güncelleme sonrası bozulmuş. Şimdi onu da fixleyip linki güncelledim. Statik derlenmiş exe de içinde.

@evreno
SDL'den 256*192 ölçülerinde texture alıyoruz. Onu 320*240 alıp önce siyaha boyayıp "goruntuOlustur" fonksiyonuna girerken tam ortasındaki kısmı verebiliriz.

Ancak ben akşama kadar iptalim. Daha sonra devam ederiz.
Logged
naxayAxay
Üye
***
Mesaj Sayısı: 68



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #44 : Mart 29, 2019, 17:59:05 ÖS »

Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.
Garip bir sorum var Kahkaha Emülatör 4k yani 3840x2160p çözünürlükte çalıştırılabilir mi?
Bazı NES emülatörleri çalışıyor ve oradaki keskinlik hoşuma gidiyor
Logged
Sayfa: 1 2 [3] 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: