Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel Sohbetınternet satıs sıtelerı ıle ılgılı basıt bır konu
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ınternet satıs sıtelerı ıle ılgılı basıt bır konu  (Okunma Sayısı 507 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
zangief_34
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 540


Üyelik Bilgileri
« : Nisan 10, 2021, 22:07:30 ÖS »

merhaba yakın zamanda  z....com adlı sıtede bır urun sattım.
Urun alıcıya ulastı memnun kalmadı ıade ettı.
Iade urun kargo tarafından teslım edıldıgı an sıte ıadeyı onaylıyor.

Bu konu ıle ılgılı sıteyle gorustum, bana farklı bır urun veya eksık urun ıadesı yapılırsa ne olucak, hem alıcı hem satıcı arasında aracı olmanız gerekıyor ıadeyı, gelen urunu kontrol edıp benım onaylamam gerekır, ben yokken evde baskası ıade kargoyu alabılır vs

cevap olarak;

Kanunen cayma hakkı kullanıldığında ürünün satıcıya iade kargosu ile gönderilmiş olması iptali için yeterlidir. Biz kargonun teslim edilmesini bekleyerek süreci tamamlıyoruz. Farklı bir ürün, eksik vs. gibi durumlarda alıcı hakkında yasal işlem başlatmanız gerekiyor.

yanı laptopu sattınız alıcı aldı ıkı gun sonra ıade ettı,parca eksık veya aynı urunun bozugu geldı en kotu ıhtımal laptop boyutunda kesılmıs sunta ıle basbasa kaldınız. yasal yollara basvurmanız gerekıyor.

bu yazı herhangıbır suclama, hedef gosterme ıcermez.tamamı ıle bılgı amaclı yazılmıs olup sıte yonetımıne sordugunuz zaman alacagınız cevap bu sekılde olacaktır.

satın alma, ıade ve satıs ıslemlerınde paket acılısında vıdeo kaydını onerıyorum.


sıteden alıntıdır;

sıkca sorulan sorular.


Z...... satıcıları nasıl koruyor?

Z......da eğer bir satıcı iseniz her zaman güvende ve emin ellerdesiniz.

**Güvende ve emin ellerdesiniz:**

Göndermiş olduğunuz ürünün kargo takip numarasından teslim alındığı tespit edilebiliyorsa ve teslim alındıktan 3 iş günü içerisinde alıcı tarafından henüz hala onay verilmemişse satış referans numaranızla birlikte lütfen bize başvurun. Gerekli kontroller yapılarak alışveriş işlemi onaylanacak ve satıştan elde ettiğiniz kazancınız hesabınıza aktarılacaktır.



**Yardım için her zaman yanınızdayız:**

Alıcı ile aranızda oluşabilecek her türlü anlaşmazlık durumunda Z..... arabuluculuk görevi üstlenecek ve problemin bir çözüme ulaşması için size yardımcı olacaktır.
« Son Düzenleme: Nisan 10, 2021, 22:24:30 ÖS Gönderen: zangief_34 » Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.453


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Nisan 10, 2021, 22:10:34 ÖS »

Bu hep aklımda soru işaretiydi.  Hiç senin gibi somut olarak sorgulamamistim iyi oldu. Yani dolandırıcılığa musaitmis öğrendik sayende sagol
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
Humphrey
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 784


The right man in the wrong place


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Nisan 10, 2021, 23:01:49 ÖS »

Bu konu (z....com )sadece bu site ile alakalı değil. Ebay yada amazondada yaşayabilirsiniz.
Site ile diyalog kurar ve gerekli izahati yaparsanız, yardımcı oluyorlar.
Bu konuda gi....g...yor da bir oyun’um iadede kayboldu, yada iade edilmeden iade gösterilmeye çalışıldı. Ne alıcı parasını iade alabildi ? Nede ben ürünümün kendisini yada parasını. Ama alıcının Gg yi kandırmak gibi niyeti vardı. Doğru yazışma ve iletişim dilini kullandığım için alıcı parasını iade alamadı. En azından bunu başardım.
Bu tarz bir olaya rastlamadım şimdiye kadar ama Doğru yazışma ları yaparsanız en azından bahsettiğiniz sitede karşı tarafta sizi dinleyen mantıklı birisini bulabiliyorsunuz.
Kargoyu aldığınızda açarken video çekin .delil kalsın.
Logged

Amiga 500 Plus+,Aca 500+,3.1
Amiga Cd32
Commodore 64,64C,128
Atari 800XL,65XE
Nintendo wii,Nes,Snes,64,Gamecube,3DS XL,3DS,Dsi,Dslite
Playstation 1,2,3
Xbox 360
Sega Saturn,Dreamcast,Mega Drive,Masterdrive
PSP 1001,2001,3001,PSPGO
Zx Spectrum+
Atari Pong,Philips Videopac,Palladium,Unimax
zangief_34
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 540


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Nisan 10, 2021, 23:10:30 ÖS »

olay sıte ya da sıteler degıl, GET sıstemı ıle alısverıs yapıyorum dıye cok rahat olmamalıyız.ornekler cogaltılabılır ama durum bu.Her sıstemde oldugu gıbı bu da suıstımale acık.
Logged
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.760



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2021, 00:09:39 ÖÖ »

Sattiginiz urune garanti etiketi, guvenlik etiketi gibi zorlanirsa kolay deforme olacak bir sticker yapistirilabilir belki. Fotolarda da gorulur. Delil olur. Hatta kargoya verilis anini da etiketi de iceren kucuk bir videoya alin.

Bir ara izmirmaster etiketliyordu sattigi urunleri. Baska bir sehirden, baska birinden birinden aldigim bir amiga parcasina gormustum onun etiketini.
Logged

1 Koli Yumurta
1 Lt Zeytinyağı
2 Kg Şeker
1 Kg Çay
Şampuan
1 Koli Peçete
Domestos
Humphrey
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 784


The right man in the wrong place


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2021, 00:23:23 ÖÖ »

Başka bir tecrübe de ; alıcı aldığı kartuşların çalışmadığını iddia etti. (test etmiştim ama gönderirken aradan zaman geçmişti, sıkıntı olabilir diye düşündüm)
ısrarla iade et talebime, başka ürün alayım indirim yap gibi teklifte bulundu. Kabul etmedim.
iade talebi açıp paranın bana gelmesini engelledi, ısrarla başka şeyleri benden indirimli talep etti ,
sonrada son dakika iadeyi yapmayıp onayladı ,
Müşteri yorumunada " Satıcı iade talebimi kabul etmedi " yazıp kötü not verdi.

Niyetinin , ürüne arızalı deyip satıştaki ürünlerimden indirimli almaya çalışmaktı (kötü niyetli) olduğunu düşünüyorum.
sonrasında blokladım. işim olmaz.
Bu tarz sürprizler ile karşılaşabilirsiniz. Hazırlıklı olmanız lazım. 
Logged

Amiga 500 Plus+,Aca 500+,3.1
Amiga Cd32
Commodore 64,64C,128
Atari 800XL,65XE
Nintendo wii,Nes,Snes,64,Gamecube,3DS XL,3DS,Dsi,Dslite
Playstation 1,2,3
Xbox 360
Sega Saturn,Dreamcast,Mega Drive,Masterdrive
PSP 1001,2001,3001,PSPGO
Zx Spectrum+
Atari Pong,Philips Videopac,Palladium,Unimax
Let
Üye
***
Mesaj Sayısı: 189



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2021, 14:16:04 ÖS »

İnsanlar ne abuk subuk işlerle uğraşıyor.
Logged
cinar
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


>>>CD32<<<


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Nisan 11, 2021, 17:17:26 ÖS »

Benzer bi durum başıma gelmişti 1.5 sene önce. Eski seri Imaclerden aldım, adam berbat bi şekilde kargoladı. Zaten arızalı makine kırık gelse nolur ayağına yattı. Sorun yazılımsaldı tabi, tipik ? ekranı. İade etmek istedim gönderdim, kargoyu geri gönderdi o da. Site de iade işlemini durdurdu. Sahibindeni aradım, bi ton zırvaladılar. Tüketici hakem heyetine gideceğimi söyledim. Sonuç 1 ay içinde paşa paşa iade aldım paramı. Zebramo için de aynısı olur herhalde. Belgelemeye özen gösterdiğiniz sürece sıkıntı çıkmıyor.
Logged

Aradıklarım | Satılıklar
C64C SwinSid IRQHack
IIgs ROM03
A4000 RevB Acill Buster9 16+2RAM
ZeldaZonk
Üye
***
Mesaj Sayısı: 144



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Nisan 11, 2021, 17:36:21 ÖS »

Bu tip satışlarda dolandırıcılık potansiyelini satıcılarda görerek düzenlemeleri biraz ona göre yapıyorlar sanırım Kahkaha Örneğin apple.com üzerinden aldığınız ürünler doğrudan kapınıza kargo ile geliyor, bu da 14 gün koşulsuz iade hakkınızı doğuruyor. Ürüne zarar verip iade edebilmeniz gibi bir durumu da beraberinde getiriyor. Bu nedenle açarken kaparken video çekmeniz işe yarayabilir. Yine de yasal yollara başvurmak, tüketici hakem heyeti vs. bunlar her zaman açık yollar. Bunları önermeleri noktasında bir yanlışlık görmedim. Letgo ve sahibinden'in klasik modellerinde sitenin zaten bir güvenilirlik iddiası yok sadece aracılık yapıyor. Sahibinden-get ve diğer büyük e-ticaret mağazaları da haklı olarak satıcıdan önce alıcıyı koruma isteğindeler. Birçok kez sahte ürünle karşılaştım koca koca sitelerde. Alıcı mağduriyeti satıcı mağduriyetinden katbekat daha sık yaşanıyor.
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.534



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Nisan 11, 2021, 18:28:51 ÖS »

Üretici veya ithalatçı firmalar, 15 gün yasal süresi içinde iade edilen kullanılmış ürünleri ne yapıyorlar? Sıfır ürün gibi satmıyorlardır inşallah.
Logged

Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.115


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Nisan 11, 2021, 19:16:55 ÖS »

Üretici veya ithalatçı firmalar, 15 gün yasal süresi içinde iade edilen kullanılmış ürünleri ne yapıyorlar? Sıfır ürün gibi satmıyorlardır inşallah.

Usulen yapmaları gereken,

Fabrikaya geri yollayıp sıfırlamak (atıyorum çizik varsa kapağı değişir, ilk günkü sıfır haline gelir) sonra da satışa geri koymak. Ama usulsüz bri firma ise aynen geri koyar ilk isteyene yollar kutusunda deformasyon yoksa.

Edit:
Ben sırf bu yüzden bir şey alırken "ben uyuz adamım bana iadeden dönen veya tamri görmüş ya da refurbished ürün yollamayın jelatinini ilk ben açıyor olayım" filan diyorum
Logged

AmigaBinİkiYüz
AmigaBeşYüz
SiDiTİVi
KomodorAltmışDörtCe
AtariBinKırkSeTeE
AtariFalkonSıfırOtuz
ZeldaZonk
Üye
***
Mesaj Sayısı: 144



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Nisan 11, 2021, 20:58:42 ÖS »

Üretici veya ithalatçı firmalar, 15 gün yasal süresi içinde iade edilen kullanılmış ürünleri ne yapıyorlar? Sıfır ürün gibi satmıyorlardır inşallah.

Ünlü bir teknoloji mağazası zincirinde, birkaç ay önce bir tablet almak istedik bir tanıdığıma ve bakmaya başladık. Görevli daha iyisini daha ucuza teklif etti. Sorduk, iade cihaz fakat garantisi yok, bir problemi de yok, demişti. Doğrudan üretici firma da cihazın sıfır ayarında ise mutlaka parçalarını tekrar kullanıyordur ya da ikinci el olarak satıyordur. Örneğin koçun çalışanlarında çok az kullanılmış ve iade edilmiş iphoneları görebilirsiniz Kahkaha
Logged
Aktug
Üye
****
Mesaj Sayısı: 308



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Nisan 12, 2021, 16:25:39 ÖS »

Karmaşa internet üzerinden yapılan ikinci el alışverişlerin Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanuna dahil edilmesi yani Mesafeli Satış Sözleşmeleri kapsamına alınması ile başladı. İkinci el alım satımının aracı site üzerinden yapıldığı sistemlerde satış sözleşmeleri bu yönde değiştirildi ve satıcının ( ve işlem üzerinden komisyon alan aracının ) sorumlulukları arttı.

İkinci el alışverişte satıcı, alıcıya ürünü ilanda belirtilen şekilde çalışır teslim etmek zorunda, alıcı da ürünü teslim alıp eksiksiz olarak inceleyip işleme onay vermek zorundaydı. Yapılan değişiklik ile sistem tuhaf hale getirildi. Zaten ikinci el olarak satılan ürün için satıcının satış sonrası sorumluluğu, alıcıya onay sonrası cayma hakkı verilmesi gibi tuhaflıklar işe dahil oldu.

Kredi kartı ile yapılan işlemler aracıyı zorda bırakıyor. Şöyle ki satıcı-alıcı arasında ihtilaf çıktı. Siz de aracı olarak haklı ya da haksız olarak satıcıyı haklı buldunuz ve iade işlemini kabul etmediniz. Alıcı ödeme yaptığı bankaya charge back talebi açıyor, kargo iade makbuzunu ve satış sözleşmesini ekine koyuyor. Banka da bu talep ile ilgili aracıdan ( bakın satıcıya değil ) cevap bekliyor. Aracı da muhtemelen detaylara hakim olmadığı için savunma yapamayıp charge back işlemini onaylıyor ve kasasından satıcıya verdiği parayla ortada kalıyor. Aracı bu durumla uğraşmamak için ne yapıyor? Alıcı-satıcı arasında ihtilaf yaşandığında alıcıya parasını iade edip satıcıya "ne haliniz varsa kendi aranızda çözün" diyerek işin içinden sıyrılıyor.

Tüketici Hakem Heyeti konusu karışık. Böyle bir işlemde alıcı olarak Hakem Heyeti' ne başvursanız bile Hakem Heyeti iki kişinin arasındaki ihtilafla ilgilenmiyor. Yani sizden satıcının vergi numarası bilgilerini, satış işlemi ile ilgili fatura ya da fişi istiyor. Karşınızdaki kişi eğer bir şirket değilse ortada öylece kalıyorsunuz. Olurda hatalı olarak husumeti aracı şirkete yönlendirirseniz en iyi ihtimalle Hakem Heyeti tarafından başvurunuz reddedilir. En kötü senaryoda Hakem Heyeti hatalı olarak sizi haklı bulur. Aracı şirket karara itiraz için TÜketici Mahkemesine başvuru yapar nihayetinde doğal olarak dava açılır ve karşı tarafın vekalet ücreti , yargılama giderleri o bu üzerinize kalır.

Mesafeli satış sözleşmeleri her iki taraf için de suistimale açık bir durum.



 
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: