Oldukça fazla konu var. Tümüne değinmeye çalışacağım.
Öncelikle yukarıdaki reklam kutusunda dönen “
x86 sistemlere AmigaOS kurulum rehberi” bağlantısındaki kılavuzlarda ve eğer
Alpyre kurulumunu yaptıysan masaüstündeki
BeniOku dosyasında sorduğun soruların büyük kısmının yanıtını bulabilirsin.
Yine de buraya da yazalım, forumda da bulunsun.
* Herhangi bir tracker açıtığımda mod müzik çalıyor gösteriyor.Ama bir türlü ses alamadım.Şunuda anlamış değilim , ses kartının ait device nerden nası sistem tanıtabiliyoruz.Yada linux üzerinde kendi otomatik mi yapılandırıyor ?
Amithlon’da kullanacabileceğimiz iki tür donanım sürücüsü çeşidi var. Biri
Amithlon Kernel Side sürücüleri, diğeri ise
68k OpenPCI sürücüleri.
Kernel sürücüleri bildiğimiz Linux modülleridir. Linux kerneline donanımımızın sürücü modülünü
"insert" ediyoruz ve ilgili sürücüye Amithlon tarafındaki
amithlon.device üzerinden erişim sağlıyoruz.
Bu sürücüler bir miktar gecikmeyle (latency) çalıştığı için mümkün olduğunca kullanmayıp
OpenPCI sürücülerini tercih etmeliyiz.
Eğer
Alpyre kurulumunu kullanıyorsan OpenPCI altyapısı zaten senin için kurulu ve kullanmaya hazırdır.
Ayrıca gördüğüm kadarıyla sistemin çok uyumlu. Sistemindeki tüm donanımın OpenPCI sürücüleri mevcut. Bu yüzden
user-startup’tan kernel sürücülerini tamamen devre dışı bırakabilirsin.
s:user-startup'ı EditPad'de açıp aşağıdaki satırın başında, aşağıdaki gibi noktalı virgül olmasını sağlamalısın:;SYS:c/AmithlonC/pciinsmod <>NIL:
Şimdi gelelim diğer bir önemli konuya. Bildiğin gibi AmigaOS belirli bir donanım üzerinde çalışmak için tasarlanmış bir işletim sistemi. Klasik Amiga’larda görüntü ve ses için onboard çiplerden oluşan “
Chipset” adı verilen bir altyapı kullanılıyordu. Örneğin Original Chip Set(OCS) kullanan modellerde görüntü için
Denise, ses için
Paula çipleri kullanılıyordu. Bu çipler AmigaOS üzerinde çalışan yazılımların gereksinimlerini zamanla karşılamamaya başlayınca, harici grafik ve ses kartları kullanımı gündeme geldi. Görüntüyü bu yeni kartlara yönlendirmek için
RTG ve sesi yönlendirmek için de
AHI alt-sistemleri hazırlandı.
AmigaOS zamanla klasik Amiga donanımlarını tümden terk etmeye başlayınca bu iki alt-sistem standart olurken, bu tür chipset’siz Amiga ortamlarına da “
NonChipset Amiga” denmeye başlandı.
Amithlon bir
NonChipset Amiga ortamı olduğundan RTG ve AHI sürücüleri AmigaOS 3.9 ile birlikte standart olarak kurulu gelir.
Ses kartının sürücüsünü seçmek için yapman gereken şey Prefs çekmecesine gidip
AHI prefs’i çalıştırıp ayar yapmaktır. Tüm bunların nasıl yapılacağı ile ilgili daha önce yazdığım
şu yanıta bakabilirsin.
Tracker programlarına gelince. Bu programlar genellikle
AHI uyumlu değildir. Bu nedenle sistemde bir
Paula ses çipinin var olduğunu varsayarlar ve yönergeleri o çipe gönderirler.
NonChipset Amiga’larda bu programlardan ses alabilmek için, bu yönergelerin bir şekilde
AHI’ye yönlendirilmesi gerekiyor.
SYS’deki
Amithlon çekmecesinin içinde bu iş için
PuhDerBaer adında bir programcık mevcut. Tracker müziği dinlemek istediğinde önce bu programı çalıştırman, işin bitince de
Ctrl-C ile kapatman gerekiyor. Çekmecesinde nasıl ayarlanacağına dair bir
BeniOku dosyası da bıraktığımı hatırlıyorum.
* Network kartımda miami dx içersinde query etmek istediğimde hata veriyor.Ethernet Kartı uyumlu olduğunu biliyorum.Ama çalışmadı.ethernet kartı için başka birşey yapmamız gerekiyor ?
Yine masaüstündeki
BeniOku dosyasından bu konuda yardım alabilirsin. Hızlı bir öneri olarak, Miami yapılandırmanı
SYS:Internet/MiamiDx çekmecesindeki
MiamiInit programıyla yapmanı tavsiye ederim.
* Usb portuna , usb mouse taktığımda çakıldı.Sadece bir mouse deneyebildim.poseidon güncellemesi yapmadım.
Poseidon güncellemesini muhakkak yapmalısın. Ayrıca BIOS'taki
USB Legacy seçeneğini devre dışı bırakmak da yardımcı olabilir.
* İlk taktığım ekran kartı Ati radeon 9200 agp idi.Ana menüden rescue ile sorunsuz açıyordu.Kurulumda partisyon ve format işlemini bitridikten sonra , Amithlon 1.4 cd içersindeki kurulumu yaptım.Rescue 'yi seçip başlatmama rağmen görüntü birbirne girmiş şekilde geldi.Bende ekran kartını değiştirdim fx5200 taktım. tekrar denedim.Sistem normal açıldı.Fakat pref içersinde picasso96 prefs mod'lar gelmiyor.Ama sistem normal açılıyor.
1) Sabitdiske kurulum yaptıysan
Rescue seçip başlattığında sistem dahili
Rescue partisyonundan başlamaz. Son yaptığın kurulum partisyonundan başlar (çünkü en yüksek öncelik o partisyonda). Bu durumda sistem başlangıcında
her iki fare düğmesine basılı tutarak “
Early Startup Menu”ye girmeli ve başlangıç partisyonu olarak
HDH0'ı seçmelisin.
2) Ekran kartın Amithlon tarafından tanındığında, ekran modları Picasso96 prefs'te değil,
ScreenMode prefs'te çıkacaktır. Picasso96 prefs'i sadece ilave ekran modu oluşturmak istersek kullanıyoruz.
*E-UAE çok geç açılıyor sebebi ne olabilir ? Tam ekran nasıl yapabilirim ? E-UAE açtım kapatmak için kısa yol var mı ? E-UAE konfigrasyon nasıl seçebiliriz ?
1) İşlemcinin ne olduğunu yazmamışsın. E-UAE yeterince hızlı olmayan işlemcilerde pek de iyi çalışmıyor.
2) E-UAE'yi resetlemek için
Ctrl+Alt+r, kapatmak için
Ctrl+Alt+q tuşlarını kullanabilirsin.
3) E-UAE'den ziyade E-UAELoad'ı kullanamanı tavsiye ederim. Masaüstündeki
BeniOku dosyasının içinde nasıl konfigüre edebileceğine dair bilgi alabileceğin bir kısım var.
*Game port takılabilen joypad'im var .Bunu E-UAE'de kuallanabilir miyiz ?
Evet kullanabilirsin. Onunla ilgili ayarları Prefs'teki
LowLevel Prefs'ten yapıyorsun. Yalnız önce LowLevel library'ye
game port'un IRQ aralığını belirtmen gerekiyor. O kısım biraz zahmetli olabiliyor. Hatırladığım kadarıyla BeniOku dosyasında onunla ilgili bilgi de vermiş olmam lazım. Vermemişsem orjinal
LowLevel arşivindeki yardım dosyalarına bakmalısın.
*USB gamepad E-UAE'de kullanabilir miyiz ?
Bunun çalışması için Poseidon'da o gamepad'e uygun USB class'ların olması gerekiyor. Var mı yok mu bilmiyorum. Poseidon güncellemeni yaptıktan sonra
SYS:Tools'daki
Joystick Test programı ile deneme yapabilirsin.
*Hdd kurulum yaptık fakat , sistem açılırken hala hangi ekran kartılı açıcaksın diye soruyor.Nvidia seçtiğimde çakılıyor.Fakat matrox yada standart vga seçince normal açılıyor.Sebebi ne olabilir ?
1) Sistem açılışındaki menü seçeneklerini değiştirmek için Grub konfigürasyon dosyasında değişiklik yapman gerekiyor.
Grub1.97b veya sonraki sürümlerden birini
(aka. Grub2) kulanıyorsan
AmithlonSYS:boot/grub/grub.cfg dosyasını, önceki sürümlerden birini (aka. Grub1) kullanıyorsan
AmithlonSYS:boot/grub/Menu.lst dosyasını editlemen gerekir.
Kullanmadığın ve açılışta görünmesini istemediğin seçenekleri kaldırabilir ve/veya kullandığın boot konfigurasyonunu
set default parametresi ile belirleyip,
timeout parametresini de 0 yaparak, menünün tamamen görünmez olmasını sağlayabilirsin.
2) Standart VGA veya Matrox seçenekleri ile sistemin
VESA modunda başlıyor olabilir. FX5200'de donanım hızlandırıcıları için
Milanca'nın Kernel4 kernelini kullanman gerekebilir. İhtiyaç duyduğun dosyaların tamamı CD'de mevcut. Bunun ayarını da yine Grub konfigürasyonundan yapıyoruz. Örnek boot satırları için
Amithlon Dökümantasyon Projesi'deki her iki kılavuzun ilgili bölümlerine göz atman gerekebilir.