Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeCommodore 64 için teyp arabirimi
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commodore 64 için teyp arabirimi  (Okunma Sayısı 136957 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #45 : Aralık 14, 2010, 08:08:03 ÖÖ »

>joker, teşekkürler. Benim kullandığım yöntemle c64 kernal'ındaki RS-232 rutinleri çıkartılarak yerine 2 block civarında kod gömülebilir ama bu bir freezer kartuş için yeterli değil. Extra rom ve ram gerekli, ayrıca bunları c64'e adreslemek için programlanabilir logic entegreleri kullanıyorlar. Yani senin proje için daha fazlasına ihtiyaç var, hatta retro replay'in kendisine ihtiyaç var

retro replay bende var,fakat dediğin gibi olay karışık,c64 board'a rr'yi sabitlemek ne kadar doğru olur orasıda ayrı tabii,fakat senin yaptığın şekilde güzel ilgimi çekti bayaa,
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.269


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #46 : Aralık 14, 2010, 08:28:22 ÖÖ »

Hocam siz olayi a$mi$siniz. Tebrikler.

Aynen katılıyorum...mp3 playerdan nasıl yükleme yapılırdan, komple tape çözümüne ulaşıldı... tebrikler.
Logged

Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #47 : Aralık 14, 2010, 09:49:10 ÖÖ »

>longbow75 - LW3D, sağolun arkadaşlar.

>joker, Retro Replay'i dahili olarak c64'ün içine almak mümkün. Çok ince bir işçilikle expansion port'un arkasından kablolar çekerek kartuşa bağlanabilir. Yalnız boşalan expansion port'a başka bir kartuş takıp deneyeyim dediğinde çalışmaz bu sefer. Esasında iyi fikir bu dahili freezer kartuşu yapma işi. Bende zamanında çok kullandığım ama Action Replay V6'yı aldıktan sonra biraz pabucunu dama attığım Expert Cartridge var. Bu kartuş sadece 8K ram ve birkaç logic entegresi kullanıyor, üzerinde rom yok, c64 açıldıktan sonra programını üzerine yüklüyorsun. Bu kartuşu dahili olarak içeri alabilirim diye düşünüyorum, tahminen expansion port'a dışarıdan takacağım AR6 ile birlikte çalışabilir. Hadi bakalım başımıza uğraşacak bir iş daha çıktı

Logged
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #48 : Aralık 14, 2010, 10:45:00 ÖÖ »

bu seferde aynı bankı kullanan başka bir kartuş takınca çalışmıyor,geçenlerde datel'in exp port çoğaltıcı aldım,üzerinde 3 tane slot var ve select butonu yardımıyla portlardaki kartuşu seçebiliyorsun,buna rağmen,ide64 ve rr birlikte çalışmadı,yani ikiside aynı anda takılı ve örnek ide64 portunu seçiyorsun fakat ikiside aynı bankı kullandığı için çalışmıyorlar,yani eğer bu işi çözebilirsen,benim makinayı kaptığım gibi yanında alırım soluğu haberin olsun.
Logged
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 600



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #49 : Aralık 14, 2010, 11:45:55 ÖÖ »

şimdi c64c üzerindeki kernal çipi ile, modladığımız kernal programını yazdığımız, 27c128 eprom çipinin pinleri birbiri ile uyumlu yani kernal çipini söküp yeni çipi takarak c64c'yi çalıştırabiliyoruz. Kernal çipini sökmeden sadece CE pinini devreden ayırarak ve modladığımız eprom çipini kernal çipi üzerine bindirerek CE pinlerinden bir anahtar vasıtasıyla orjinal kernal yada modlu kernal seçimi yapabilmek mümkün müdür yada nasıl yapılabilir 
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #50 : Aralık 14, 2010, 12:01:02 ÖS »

>joker, benim söylediğim yöntemle bir kartuşu 64'ün içine almak olmasına olur ama biraz fantazi bir iş tabi. Amaç kartuşları tak çıkart yapmadan kullanmaksa sendeki expansion port çoğaltıcı en pratik yöntem. Eğer RR ve IDE64 takılınca uyumsuzluk çıkartıyorsa yapılacak pek bir şey yok, adamlar kartuşları ayırmak için çoğaltıcının üzerinde o kadar entegre kullanmışlar, pek müdahale edemeyiz olaya.
Peki çoğaltıcının üzerindeki switch ile kartuş seçimi yaptıktan sonra seçilen kartuş üzerinden reset'leyince devreye girmiyorlar mı? Eğer olmuyorsa bir aralar IDE64'ün sayfasını incelediğimde arkadaş bir çoğaltıcı üzerinde IDE64 ve REU falan kullanıyordu. Uyumsuzluk hakkında bir email yazarak bilgi istenebilir.
« Son Düzenleme: Aralık 14, 2010, 12:09:52 ÖS Gönderen: Metallic » Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #51 : Aralık 14, 2010, 12:09:06 ÖS »

>g 600, söylediğin olabilir gibi geldi, biraz araştırayım. Olmazsa bende de 28 pin romlu c64c var, onda bir denerim. Senden de iyi fikirler çıkıyor yani
Logged
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 600



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #52 : Aralık 14, 2010, 12:17:25 ÖS »

teşekkürler, sloganımız insanın içinde ne varsa commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. retro olaylarının dolunayıyız. Kahkaha
Logged
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #53 : Aralık 14, 2010, 12:38:24 ÖS »

@metallic,
josef'e mail yazdım konu ile ilgili,retro replay ile aynı bankı kullandığı için çalışmaz demişti,daha sonra datel portu yapan elemana mail yazdım cevabı ilginçti : hiç ide64 ile denememiştim dedi eleman.


Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #54 : Aralık 14, 2010, 13:42:10 ÖS »

>joker, Joseh IDE64'ü diğer kartuşlarla pek uyumlu yapmamış anlaşılan. "It's not possible to use Action Replay, Final, and game cartridges together with IDE64." diye bir ifade var, o olmaz öbürü olmaz IDE64'ün yanında sadece ram expansion'lar kullanılıyor o zaman. Datel'in çoklayıcısının da eksiği var bu konuda, birbiri ile uyumsuz kartuşları ayıramıyorsa kıymeti yok ki o zaman, esas onları ayırabilmesi lazım 

Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #55 : Aralık 15, 2010, 16:30:50 ÖS »

Dün akşam turbo tape kernal üzerinde bir değişiklik yaptım.
LOAD komutu ile başlatılan normal yüklemelerde oyun ismi bulunduğunda yapılan bekleme süresini 1sn'ye düşürdüm. Artık pc / mp3 player'lar vs ile yapılan yüklemelerde oyun ismi ekrana geldiğinde hemen space tuşuna basayım sıkıntısı kalmadı. Oyun ismi 1sn görüntüleniyor ve yükleme otomatik olarak devam ediyor.
<L ile başlattılan turbo tape yüklemelerinde oyun ismi bulunduğunda zaten bekleme yok.

Kernal'ların link'lerini verdiğim sayfada son versiyon 1.1 için güncelleme yaptım.
« Son Düzenleme: Aralık 15, 2010, 16:47:06 ÖS Gönderen: Metallic » Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #56 : Aralık 16, 2010, 12:14:03 ÖS »

şimdi c64c üzerindeki kernal çipi ile, modladığımız kernal programını yazdığımız, 27c128 eprom çipinin pinleri birbiri ile uyumlu yani kernal çipini söküp yeni çipi takarak c64c'yi çalıştırabiliyoruz. Kernal çipini sökmeden sadece CE pinini devreden ayırarak ve modladığımız eprom çipini kernal çipi üzerine bindirerek CE pinlerinden bir anahtar vasıtasıyla orjinal kernal yada modlu kernal seçimi yapabilmek mümkün müdür yada nasıl yapılabilir&nbsp;


>g600, bahsettiğin tekniği denedim ve çalıştı. CE değil de OE pinini kullanmak gerekiyor. Adımlar şöyle;

c64c'deki basic+kernal içeren 28 pin romun 22 nolu pinini board'dan ayırdım.
romun üzerine 28 pinli bir soket lehimledim (soketin 22 nolu pini lehimlenmiyor, yana tarafa yatırılıyor)
Romun 28 nolu pini ile board'dan ayrılan pin 22 arasına 22K direç lehimledim.
Romun 28 nolu pini ile soketin 22 nolu pini arasına 22K direç lehimledim.

Sonra 3 adet kablo ve 1 adet 2 konumlu 3 bacaklı toggle switch kullanılıyor;
Birinci kablonun ucunu romun board'dan ayrılan 22 nolu pinine, diğer ucunu switch'in sağ bacağına lehimledim.
İkinci kablonun ucunu soketin 22 nolu pinine, diğer ucunu switch'in sol bacağına lehimledim.
Üçüncü kablonun ucunu board üzerindeki 22 nolu pinin bağlandığı noktaya, diğer ucunu switch'in orta bacağına lehimledim.

Son olarak soketin üzerine 27c128 epromu nazikçe yerleştiriyorsun, switch'i dışarı alıp (ya da kasaya monte edip) kullanıyorsun. Switch'in bir konumunda orjinal rom, diğer konumunda eprom devreye giriyor.

Fotoğraflar şunlar;





Yararlandığım kaynak
------------------------
Making a "piggyback" Dual Boot EPROM


Bu işlemi board üzerindeki rom soketsiz olduğundan sökmek için uğraşmayalım diye yaptık ama yine bir sürü lehim işi yapılıyor. Hatta kısa devre olmasın diye ince işçilik lazım. Sonuçta bu işi yaptım ama önerebileceğim bir yöntem değil 

Bunun yerine board üzerindeki romu havya ile çıkartıp, yerine soket lehimleyerek üzerine eprom'u takmak daha mantıklı. Hem de daha temiz görünür

Logged
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 600



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #57 : Aralık 16, 2010, 13:41:24 ÖS »

Metallic sen bi ara commodore şirketinde çalıştın mı, helal olsun yani
Logged
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.512



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #58 : Aralık 16, 2010, 13:43:49 ÖS »

eprom değilde 29fxx gibi flash taklısa en azından yazma kısmıda sorun çıkmaz hatta c64 içinden 1541 uzerinden kendi kerneli yaılabilinir

Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #59 : Aralık 16, 2010, 13:48:03 ÖS »

@metallic abi süpersin,eline sağlık,yakın olsan akşam c64'ü kaptığım gibi gelirdim yanına
Logged
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: