Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: memory kart a hd loader yüklemek  (Okunma Sayısı 16249 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« : Şubat 05, 2014, 01:23:39 ÖÖ »

mrb elimde 1 adet ps2 var gözü çalışır durumda ve 1 adet ps2 fat kasa var gözü çalışmayan ve  mc var hdloader karta nasıl atabilirim .ayrıntılı bir anlatım yazarsanız sevinirim..
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2014, 01:48:11 ÖÖ Gönderen: Commandate » Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Şubat 05, 2014, 02:07:12 ÖÖ »

Gözü çalışan cihazda çip var mı?

Gözü çalışmayan FAT kasanın network adaptörü (harddisk bağlamak için) var mı?

Bu iki sorudan birine evet diyorsan yardımcı olmaya çalışalım.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Şubat 05, 2014, 15:31:18 ÖS »

Evet 2 makinada da chip var fat ya network adapte var hdd vardı zaten bozuldu .
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Şubat 05, 2014, 16:17:40 ÖS »

Çip varsa süper.

* uLaunchELF.iso dosyasını boş bir CD'ye 2x veya 4x hızında yazıp gözü okuyan PS2'ye tak
* Fat32 formatlı bir flash belleğe FMCB_193_bin.7z dosyasının içeriğini kopyala ve flash belleği PS2'ye tak
* MC'yi PS2'ye tak
* PS2'yi çalıştır
* Açılan uLAunchELF ekranında FileBrowser seçerek mass:// (flash bellek) gir ve FMCB Installer'ı çalıştır
* Önce Format MC daha sonra Multi Install seç ve kurulumun birmesini bekle

Hayırlı olsun. Kopya yazılım çalıştırabilen bir MC sahibi oldun. Bu aşamadan sonra HDLoader veya OpenPS2Loader indirip flash belleğe atmalı, uLaunchELF ile flash bellekten MC'ye kopyalayalamalı ve Free MCBoot Configurator ile menüye HDLoader ve/veya OpenPS2Loader kısayollarını atmalısın.

Harddiske oyun atma işlemini HDD'yi PC'ye bağlayıp WinHIIP ile yapabileceğin gibi HDLoader veya OpenPS2Loader içinden de yapabilirsin.

* uLaunchELF.iso.zip (407.7 KB - Yükleme: 462 kez.)
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2014, 16:46:08 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Şubat 07, 2014, 01:25:05 ÖÖ »



*  indirip flash belleğe atmalı, uLaunchELF ile flash bellekten MC'ye kopyalayalamalı ..

Son geldiğim nokta burası bundan sonra "Free MCBoot Configurator ile menüye HDLoader ve/veya OpenPS2Loader kısayollarını atmalısın."     Kısmını Anlayamadım Beceremedim.  Hardiske direk acılan sistemi nasıl atıcaz.. onun son kısmını anlamaıdm ayrıca bir sorum daha olucak "Özay" bey  250gb ide hdd böyle yüksek kapasiteli bir hdd ps2 destekler mi. şimdiden teşekürler..
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Şubat 07, 2014, 10:08:45 ÖÖ »

Son geldiğim nokta burası bundan sonra "Free MCBoot Configurator ile menüye HDLoader ve/veya OpenPS2Loader kısayollarını atmalısın." Kısmını Anlayamadım Beceremedim.


MC'yi sorunsuz oluşturdun yani. Bu durumda sistemi son bir kez ULaunchELF CD'si ile açıp gerekli programları uLaunchELF ile MC'deki BOOT klasörüne kopyalamalısın. ELF dosyalarını kopyalamak için mass:/'ye girip X ile hepsini tek tek seçtikten sonra R1 ile menüyü açıp Copy ardından mc0:/BOOT'a gidip R1 ile menüyü açıp Paste diyebilirsin.

Veya ben bu kadar uğraşmayayım diyorsan ELF dosyalarını (zipten çıkarıp) flash bellekteki INSTALL klasörüne kopyalayıp FMCB installer'ı tekrar kullanabilirsin.

ELF Dosyası download linkleri:

HDLoader -> HDL.ELF
Open PS2 Loader -> OPL.ELF
Simple Media System -> SMS.ELF
Launch ELF -> ULE.ELF

Free MCBoot Configurator ile menüye ekleme yapmak kolay aslında programa girince

Alıntı
Configure OSDSYS Options

Sağ ve sol yön tuşlarıyla itemler arasında dolaşabilirsin

Configure Item 1
Name: HD Loader
Path1: mc?:/BOOT/HDL.ELF (Path2 ve Path3 boş olsun)
Return

Configure Item 2
Name: Open PS2 Loader
Path1: mc?:/BOOT/OPL.ELF (Path2 ve Path3 boş olsun)
Return

Configure Item 3
Name: Launch ELF
Path1: mc?:/BOOT/ULE.ELF (Path2 ve Path3 boş olsun)
Return

Configure Item 4
Name: Simple Media System
Path1: mc?:/BOOT/SMS.ELF (Path2 ve Path3 boş olsun)
Return

Varsa 5 ve sonrasındaki itemlerin içini boşalt (100 hariç, Item 100 -> FMCB Configurator)

Return ile ana menüye dön

Save CNF to MC0 ile ayarları kaydet


Yeniden başlattığında gelen menüde eklediğin programlar olacak

Yok ben konfigürasyonla da uğraşamam dersen FMCB 1.93 yerine FMCB 1.8b'nin Noobie_Package'ı ile kurulum yaparsan hem ELF dosyaları yerine otomatik kuruluyor, hem de konfigürasyon dosyası otomatik olarak oluşturuluyor. Zaman bulabilirsem FMCB 1.93 için bir Noobie_Package yapabilirim sanırım.

Hardiske direk acılan sistemi nasıl atıcaz.. onun son kısmını anlamaıdm


Harddiskten MC olmadan açılış sadece Network Adapter olan kalın PS2'lerde oluyor. FMCB Installer'da HDD kurulumuyla (FHDB) ilgili bir seçenek var. Ama FMCB ile iyice haşır neşir olmadan, konfigürasyon dosyalarının yapısını falan öğrenmeden pek tavsiye etmem. Hiçbir program hazır yüklü gelmiyor. Mesela uLaunchELF HDD'den çalışsa bile ayar dosyasını kaydedemiyor, HDD için tasarlanmış özel bir uLaunchELF bulup HDD'de __sysconf partition'ındaki FMCB klasörüne kopyalaman ve konfigürasyon programından kısayol oluşturman gerekiyor. Aynı şekilde açılışta menüde olmasını istediğin HDLoader, OpenPS2 Loader ve Simple Media System için de ilgili ELF dosyasını HDD'ye kopyalaman ve kısayol oluşturman gerekiyor.

ayrıca bir sorum daha olucak "Özay" bey 250gb ide hdd böyle yüksek kapasiteli bir hdd ps2 destekler mi. şimdiden teşekürler..


WinHiip ile formatlarken 48bit seçeneğini seçersen 137GB'dan büyük diskleri kullanabilirsin. HDD ilk defa PS2 için formatlanırken format hata verirse önce ToxicOS seçeneğiyle formatlayıp sonra 48bit seçeneğiyle formatlarsan sorunsuz formatlıyor. Ben bu şekilde formatladığım 300GB IDE HDD'yi kullanıyorum şu anda.

* HDL.ELF.zip (580.9 KB - Yükleme: 507 kez.)
* OPL.ELF.zip (813.85 KB - Yükleme: 439 kez.)
* SMS.ELF.zip (745.92 KB - Yükleme: 467 kez.)
* ULE.ELF.zip (429.84 KB - Yükleme: 450 kez.)
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2014, 10:13:37 ÖÖ Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Şubat 07, 2014, 11:30:33 ÖÖ »

Bozulan hdd hdloader vardı dırek açılıyordu şimdi 320gb hdd alıp direk acılan sistem kurmak istiyorum. Bu konuda biraz bilgi eksikliğim var. Teşekurler
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Şubat 07, 2014, 11:56:52 ÖÖ »

Bozulan hdd hdloader vardı dırek açılıyordu şimdi 320gb hdd alıp direk acılan sistem kurmak istiyorum. Bu konuda biraz bilgi eksikliğim var. Teşekurler

Önce FMCB ile sistemi kurcalayıp tecrübe kazanır daha sonra da FHDB kurulumunu denersin.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Şubat 07, 2014, 14:05:17 ÖS »

Tam Bi açıklaması yok mu karıştırarak mı çozucez .anlamadım ben bu işi.
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Şubat 07, 2014, 14:17:26 ÖS »

Tam Bi açıklaması yok mu karıştırarak mı çozucez .anlamadım ben bu işi

Acelem yok diyorsan önümüzdeki hafta biraz zamanım olacak.

Kod:
MC'ye FMCB 1.93 kurulumu için FMCB Acemi Paketi:

* Çipli PS2 ile anahtar MC oluşturma yöntemi
* PC'de hazırlanacak HDD ile PS2 boot edilip anahtar MC oluşturma yöntemi

Kod:
HDD'ye FHDB 1.93 kurulumu için FHDB Acemi Paketi:

* PC'de hazırlanacak HDD'ye yine PC ile oyunları da ekleyip MC olmadan direk PS2'de çalıştırma yöntemi

ile ilgili paketleri ve dokümanları hazırlamayı düşünüyorum. Oradan takip eder kurarsın artık.


Hadi PS2 SoftMod yapmak isteyenler; Network Adapter, Memory Card, IDE HDD ve USB HDD Kutularınızı hazır edin ve dokümanlarımı bekleyin. Kahkaha
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2014, 14:20:26 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Şubat 07, 2014, 20:41:21 ÖS »

bir arkadaştan çalışan 80gb hazır sistem yüklü hdd alsam benim 320gb ide ye bişeyler yapabilirmiyim peki
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Şubat 07, 2014, 21:36:37 ÖS »

Öncelikle 80GB diski senin PS2'ye takarak çalışıp çalışmadığına bakmalısın. Çalışıyorsa HDDRawCopy programıyla diski klonlayabilirsin. Tabi bu tüm kapasiteyi kullanabileceğini garanti etmez. Eğer 80GB'lık disk 28bit olarak formatlandıysa 320GB'lık diske kopyaladığında maximum 137GB kapasite kullanabilirsin. Eğer 48bit olarak formatlandıysa tüm kapasiteyi sorunsuzca kullanabilirsin.

Eğer iki diski de aynı anda PC'ye bağlayabiliyorsan SOURCE olarak 80GB diski, TARGET olarak 320GB diski seçip direk kopyalayabilirsin.

Eğer disklerin sadece tekini bağlayabilecek imkanın varsa ve PC'de 80GB boş yerin varsa:
* Önce SOURCE olarak 80GB'lık diski, TARGET olarak FILE seçip bir isim vererek PC'ye kaydedebilir,
* Sonra SOURCE olarak FILE seçip kaydettiğin dosyayı göstermek ve TARGET olarak 320GB'lık diski seçip dolaylı da olsa kopyalayabilirsin.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
emrepehlivn
Üye
***
Mesaj Sayısı: 190


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2015, 22:11:53 ÖS »

Hardiske direk acılan sistemi nasıl atıcaz.. onun son kısmını anlamaıdm

Harddiskten MC olmadan açılış sadece Network Adapter olan kalın PS2'lerde oluyor. FMCB Installer'da HDD kurulumuyla (FHDB) ilgili bir seçenek var. Ama FMCB ile iyice haşır neşir olmadan, konfigürasyon dosyalarının yapısını falan öğrenmeden pek tavsiye etmem. Hiçbir program hazır yüklü gelmiyor. Mesela uLaunchELF HDD'den çalışsa bile ayar dosyasını kaydedemiyor, HDD için tasarlanmış özel bir uLaunchELF bulup HDD'de __sysconf partition'ındaki FMCB klasörüne kopyalaman ve konfigürasyon programından kısayol oluşturman gerekiyor. Aynı şekilde açılışta menüde olmasını istediğin HDLoader, OpenPS2 Loader ve Simple Media System için de ilgili ELF dosyasını HDD'ye kopyalaman ve kısayol oluşturman gerekiyor.

ayrıca bir sorum daha olucak "Özay" bey 250gb ide hdd böyle yüksek kapasiteli bir hdd ps2 destekler mi. şimdiden teşekürler..

WinHiip ile formatlarken 48bit seçeneğini seçersen 137GB'dan büyük diskleri kullanabilirsin. HDD ilk defa PS2 için formatlanırken format hata verirse önce ToxicOS seçeneğiyle formatlayıp sonra 48bit seçeneğiyle formatlarsan sorunsuz formatlıyor. Ben bu şekilde formatladığım 300GB IDE HDD'yi kullanıyorum şu anda.
[/quote]

Bu kısım için olan uLaunchELF paylasımınız var mı üstadım aradım fakat bulamadım bende 1.93 deki İnstall FHDB Kurulumuyla kuruyorum fakat sade bir mod geliyor MC takıp menu ayarlamarını yapmaya calısıyorum bu seferde Mc de ki degerler degısıyor yardımcı olabılırmısınız ?
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: