Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trDiğer Nostaljik BilgisayarlarAtariAtari 1040 STE disket sürücü problemi
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Atari 1040 STE disket sürücü problemi  (Okunma Sayısı 12862 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« : Aralık 10, 2014, 02:36:57 ÖÖ »

Selam arkadaşlar,

Bir kaç aydır yatan Atari 1040 STE mi 3 gün uğraşıp klavye tuşlarına kadar temizledim. Yeni aldığım 4x1mb simm ramlarini taktım ve yine yeni rca av kablo ile bir hevesle tv ye bağladım ama disket sürücüm okumamaya başladı. Işık yanıyor, bir ses geliyor, okumaya çalışıyor ama nafile. Marka - modeli Epson SMD 380. Elimde bir adet fazlalık NEC FD 1231H model disket sürücü var. Şu adresten anladığım kadarıyla 720 kb sürücülerle uyumlu.https://support.necam.com/legacy/floppy/fd1231h.cfm  Şimdi öncelikle bunu pc ye takıp bir ayar yapıp (hız ayarı, mod vs.) sonra mı Atari 1040'a takmam gerekiyor? Sanki böyle bir şeyler vardı diye hatırlıyorum, boşu boşuna bilgisayarımı kesmek istemiyorum. Tavsiyesi olan varsa memnun olurum.
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
byeni
Üye
****
Mesaj Sayısı: 457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2014, 02:55:39 ÖÖ »

İbrahim şu adrese bir bak istersen.

http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?f=15&t=7667

http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?f=15&t=25529&p=239069&hilit=Epson+SMD+380#p239069
« Son Düzenleme: Aralık 10, 2014, 02:58:07 ÖÖ Gönderen: byeni » Logged
ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2014, 03:11:11 ÖÖ »

Okudum abi hepsini, sağolasın. Bir sürü jumper ayarından falan bahsediyor, hiç anlamadığım işler. Yok mu bu işin bir kolayı? Ebay'den hazır ayarları yapılmışlardan mı alalım ya da http://www.ebay.co.uk/itm/Atari-520-1040-ST-STFM-STE-Mega-Falcon-floppy-disk-drive-DS-DD-720K-1-44mb-NEW-/151501943470?pt=UK_VintageComputing_RL&hash=item23463832ae 100 TL'ye geliyor.
« Son Düzenleme: Aralık 10, 2014, 03:22:47 ÖÖ Gönderen: ronniefrown » Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.385



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Aralık 10, 2014, 08:36:34 ÖÖ »

mekanik olarak okumaya çalışıyorsa; 520 st ve 1040 en büyük problemi disket sürücü kirlenmesi bir temizleme disketi veya boş temiz bir diskete cam sil dök sürücüye okut; olmadı bende 720 kb    laptop disket sürücü var onu veriyim takarsın kenarda duruyor bir işe yarasın
« Son Düzenleme: Aralık 10, 2014, 08:41:10 ÖÖ Gönderen: izmirmaster » Logged

byeni
Üye
****
Mesaj Sayısı: 457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 10, 2014, 08:43:49 ÖÖ »

Fatih'in dediği gibi en büyük neden kirlenme, güzel bir temizlik yapılırsa büyük olasılıkla düzelir, o kadar masraf yapmaya gerek kalmaz. Elektronik bilgini bilmiyorum ama sökebilirsen disket sürücüyü parçalayıp, bir güzel içini temizle, kontaklara spray sık, düzelir zannediyorum olmadı o zaman başka çözüm bakarız.
Logged
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.385



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Aralık 10, 2014, 09:24:12 ÖÖ »

bülent ustam içini açmasına gerek yok gerçi sadece üst kapak var ama disketle işi halleder

Fatih'in dediği gibi en büyük neden kirlenme, güzel bir temizlik yapılırsa büyük olasılıkla düzelir, o kadar masraf yapmaya gerek kalmaz. Elektronik bilgini bilmiyorum ama sökebilirsen disket sürücüyü parçalayıp, bir güzel içini temizle, kontaklara spray sık, düzelir zannediyorum olmadı o zaman başka çözüm bakarız.
Logged

byeni
Üye
****
Mesaj Sayısı: 457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Aralık 10, 2014, 09:39:13 ÖÖ »

Fatih biliyorsun benim konu olarak yayınladığım Atari'de aynı sorun oluşmuştu maalesef temizleme disketiyle aynı sorun devam etmişti, disket sürücüyü açınca içinde öbek öber toz birikintilerinin katılaştığını motorun bu yüzden zorlandığını ve kontakların siyahlaştığını gördüm, güzel bir temizlikten sonra şimdi maşallah sorunsuz çalışıyor.
Logged
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.385



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Aralık 10, 2014, 09:46:19 ÖÖ »

atarici için sürücü içinde toz ve pislik olmasından daha kötü birşey olamaz bunlar pc sürücüleri gibi gaddar değiller pc sürücüsüne ne yaparsan yap zor bozuluyor

Fatih biliyorsun benim konu olarak yayınladığım Atari'de aynı sorun oluşmuştu maalesef temizleme disketiyle aynı sorun devam etmişti, disket sürücüyü açınca içinde öbek öber toz birikintilerinin katılaştığını motorun bu yüzden zorlandığını ve kontakların siyahlaştığını gördüm, güzel bir temizlikten sonra şimdi maşallah sorunsuz çalışıyor.
Logged

ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Aralık 10, 2014, 10:36:05 ÖÖ »

mekanik olarak okumaya çalışıyorsa; 520 st ve 1040 en büyük problemi disket sürücü kirlenmesi bir temizleme disketi veya boş temiz bir diskete cam sil dök sürücüye okut; olmadı bende 720 kb    laptop disket sürücü var onu veriyim takarsın kenarda duruyor bir işe yarasın
Teşekkürler Fatih, disket sürücü bende de var ama sorun jumper ayarlarının değiştirilmesi gerekliliği. Beni aşan bir konu:)
Fatih'in dediği gibi en büyük neden kirlenme, güzel bir temizlik yapılırsa büyük olasılıkla düzelir, o kadar masraf yapmaya gerek kalmaz. Elektronik bilgini bilmiyorum ama sökebilirsen disket sürücüyü parçalayıp, bir güzel içini temizle, kontaklara spray sık, düzelir zannediyorum olmadı o zaman başka çözüm bakarız.
Dün gece disket sürücüyü baya bir söküp temizledim. Aslında kirli de değildi. Sonuç yine aynı maalesef:( Şeytan diyor al şundan bi tane geç ama kutulu 1040 alsan daha ucuz, http://www.ebay.co.uk/itm/181586558570?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.385



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Aralık 10, 2014, 10:55:54 ÖÖ »

hakikaten çok pahalı
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: