commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: AmigaMania üzerinde Kasım 17, 2014, 12:30:49 ÖS



Konu Başlığı: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 17, 2014, 12:30:49 ÖS
Almanya'daki Alinea Computer'ın amiga-shop.net online alışveriş sitesinden ayın 4'ün de sipariş verdiğim ACA 1233/40 Turbo kart ve RTC modülü an itibariyle elime ulaştı. Fiyatından ötürü gümrüğe takılır diye adeta ödüm patlıyordu neyse ki satıcı işini iyi yapmış üzerine gerekli "Gift" etiketlemelerini yapıp özenle paketlemiş. Şimdi akşam olsa da bizim ihtiyara dopingini versem diye mesai saatinin bitmesini iple çekiyorum.

Alinea Computer ile ilgili tecrübem bundan ibaret. Alışveriş yapmak isteyen ama tereddütte kalan arkadaşlara rehber olsun istedim. 


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: joker_ üzerinde Kasım 17, 2014, 12:40:13 ÖS
Hayırlı olsun, güle güle kullan. Resimleri bekliyoruz. :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: atlantis üzerinde Kasım 17, 2014, 12:42:31 ÖS
Hayırlı olsun. Darısı başımıza :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 17, 2014, 12:43:43 ÖS
Teşekkürler arkadaşlar resimleri akşam paylaşacağım


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Kasım 17, 2014, 13:13:16 ÖS
Hayırlı olsun umarım timing fix sorunu çıkartmaz.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 17, 2014, 13:23:03 ÖS
Board 1d4 ama bakacağım artık olmadı alacağız elimize havyayı :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 17, 2014, 18:05:31 ÖS
Board 1d4 ama bakacağım artık olmadı alacağız elimize havyayı :)

Hayırlı olsun. timing fix gerektirmez inşallah. Gerekirse de 1d4 ise birkaç kondansatör sökmen gerekebilir.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 10:32:32 ÖÖ
Arkadaşlar fotoğraf çekip paylaşamadım daha. Fakat şöyle kabaca ilk sonuçları söyleyeyim. Neyseki TimingFix istemedi. İlk taktığımda çalışmayınca isopropil alkol solüsyonuyla A1200 turbo kart konnektörünü güzelce temizleyip tekrar taktıktan sonra çalıştı. SysInfo'da 8879 puan çıkardı. Default halde 1700'lü civarda bir puandı yanlış hatırlamıyorsam. Tabii ilk işim Os3.9 kurmak oldu. 3COM589D PCMCIA ethernet kartımı sürücüsü yüklü olmasına rağmen çalıştıramadım. Dolayısıyla internet bağlantım henüz gerçekleşemedi. AmigaSYS4'ün AGA versiyonunu yüklemeyi düşünüyorum. Zira ekran kartım falan olmadığı için 256 renkte Os 3.9 gözüme pek hoş görünmüyor. :) Ayrıca WinUAE'den biliyorum AmigaSYS4 dolu dolu bir sistem.
Bu arada WhichAmiga yazılımı makineyi bu haliyle kilitliyor nedenini çözemedim.
Tower'a geçme planlarım da var ama Turbo kart, monitör falan filan derken bir hayli masraf yaptık. Şimdi Tower bulacaksın, klavye için, şu için, bu için bir sürü çevirici derken masraf iyice katlanacak. O nedenle ekran kartı falan şuan takma şansım yok. Ama sistemin bu halini güzelleştirecek önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler. SysInfo ve diğer fotoğrafları en kısa zamanda paylaşacağım.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Kasım 18, 2014, 10:37:52 ÖÖ
AmigaSYS4'ün AGA versiyonunu yüklemeyi düşünüyorum. Zira ekran kartım falan olmadığı için 256 renkte Os 3.9 gözüme pek hoş görünmüyor. :) Ayrıca WinUAE'den biliyorum AmigaSYS4 dolu dolu bir sistem.

ClassicWB'nin de OS3.9 sürümü var, bir denemek isteyebilirsin. ;)

(http://classicwb.abime.net/classicweb/os39files/image002.png)

http://classicwb.abime.net/classicweb/os39.htm (http://classicwb.abime.net/classicweb/os39.htm)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: joker_ üzerinde Kasım 18, 2014, 10:42:13 ÖÖ
Amiga600'e aga eklentisi yapacak kart fena olmazdı. ;)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 10:43:24 ÖÖ
AmigaSYS4'ün AGA versiyonunu yüklemeyi düşünüyorum. Zira ekran kartım falan olmadığı için 256 renkte Os 3.9 gözüme pek hoş görünmüyor. :) Ayrıca WinUAE'den biliyorum AmigaSYS4 dolu dolu bir sistem.
ClassicWB'nin de OS3.9 sürümü var, bir denemek isteyebilirsin. ;)

(http://classicwb.abime.net/classicweb/os39files/image002.png)

http://classicwb.abime.net/classicweb/os39.htm (http://classicwb.abime.net/classicweb/os39.htm)

Fena görünmüyor :) Bu arada sizce benim 3COM ethernet sizlere mi ömür yoksa yazılımsal olarak bir sıkıntı mı çıkmıştır?


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 10:43:51 ÖÖ
Amiga600'e aga eklentisi yapacak kart fena olmazdı. ;)
Hiç Amiga 600'üm olmadı ama hep merak ettiğim bir makinedir. Kısmet belki ilerde :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 10:45:22 ÖÖ
Bir detay dana normalde kart 127+1Mb ama Workbench ekranında Chipmem 2Mb, Graphic Memory 132Mb görünüyor bana mı kıyak geçti bu kart?? :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 18, 2014, 11:03:57 ÖÖ
@AmigaMania abi bir de AmiKit var. OS3.9 üzerine kuruyorsun. Sistemin 16MB ve üzeri ise real amiga için çalışır durumda. Çoğu program kurulu geliyor. Denemeni tavsiye ederim. Morpheus(z) ile ayar çektin mi gayet hoş bir sistem oluyor. 68030 ve üzeri işlemci de istemekte. İstersen şu linke bir gözat. Sistemi biraz yavaşlatsada kendi açımdan çoğu sürücü ve programın kurulu olması hoş. WinUAE'de bile kurulumu bir hayli zaman alıyor haberin ola.

http://real.amiga.sk/ (http://real.amiga.sk/)

(http://real.amiga.sk/image/screenshot/05b.png)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 11:09:07 ÖÖ
@AmigaMania abi bir de AmiKit var. OS3.9 üzerine kuruyorsun. Sistemin 16MB ve üzeri ise real amiga için çalışır durumda. Çoğu program kurulu geliyor. Denemeni tavsiye ederim. Morpheus(z) ile ayar çektin mi gayet hoş bir sistem oluyor. 68030 ve üzeri işlemci de istemekte. İstersen şu linke bir gözat. Sistemi biraz yavaşlatsada kendi açımdan çoğu sürücü ve programın kurulu olması hoş. WinUAE'de bile kurulumu bir hayli zaman alıyor haberin ola.

http://real.amiga.sk/ (http://real.amiga.sk/)

(http://real.amiga.sk/image/screenshot/05b.png)

Sağolasın @emarti deneyeceğim. Umarım şu 3COM etherneti çalıştırır :S


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: wizofwor üzerinde Kasım 18, 2014, 11:27:50 ÖÖ
Amiga600'ü rahat bırakalım lütfen :D

İlk Amigam 600'dü. O zamanlar öyle denk gelmişti. Özellikle istediğimden değil, PC'ye geçen bir arkadaştan ucuza denk geldiği için 600 almıştım. O zamanlar bayağı sorunlu bir cihazdı. Alanlar hep bin pişman. İki oyundan biri çalışmazdı. Kimse relokick'ten filan da bahsetmemişti. Harddisk, 2MB chipram falan büyük nimetmiş kıymetini çok sonraları anladım. Oyunların HD kurulumu yoktu zaten. Bir tek UFO kurabilmiştim. Bir de DPaint vardı harddiskimde. Ram'in kıymetini de çok sonraları A600'den bildiğim oyunları A500'de deneyimlediğinde farkettim. Kiminin müziği çalmıyor, kiminin efektleri çıkmıyor. Velhasıl çirkin ördek yavrusu gibi sonradan açıldı A600.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 11:32:56 ÖÖ
Amiga600'ü rahat bırakalım lütfen :D

İlk Amigam 600'dü. O zamanlar öyle denk gelmişti. Özellikle istediğimden değil, PC'ye geçen bir arkadaştan ucuza denk geldiği için 600 almıştım. O zamanlar bayağı sorunlu bir cihazdı. Alanlar hep bin pişman. İki oyundan biri çalışmazdı. Kimse relokick'ten filan da bahsetmemişti. Harddisk, 2MB chipram falan büyük nimetmiş kıymetini çok sonraları anladım. Oyunların HD kurulumu yoktu zaten. Bir tek UFO kurabilmiştim. Bir de DPaint vardı harddiskimde. Ram'in kıymetini de çok sonraları A600'den bildiğim oyunları A500'de deneyimlediğinde farkettim. Kiminin müziği çalmıyor, kiminin efektleri çıkmıyor. Velhasıl çirkin ördek yavrusu gibi sonradan açıldı A600.

Commodore 64'ten sonra C128 sonra da A500 almıştım. Grafik, müzik uçurmuştu beni. A600'e karşı hep ön yargılıydım. A500'den sonra hep bir A1200'üm olsun istemiştim ama o da yıllar sonra mümkün olabildi. Ama şimdi A600'de şirin görünüyor gözüme


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 18, 2014, 12:36:54 ÖS
Amiga600'ü rahat bırakalım lütfen :D

İlk Amigam 600'dü. O zamanlar öyle denk gelmişti. Özellikle istediğimden değil, PC'ye geçen bir arkadaştan ucuza denk geldiği için 600 almıştım. O zamanlar bayağı sorunlu bir cihazdı. Alanlar hep bin pişman. İki oyundan biri çalışmazdı. Kimse relokick'ten filan da bahsetmemişti. Harddisk, 2MB chipram falan büyük nimetmiş kıymetini çok sonraları anladım. Oyunların HD kurulumu yoktu zaten. Bir tek UFO kurabilmiştim. Bir de DPaint vardı harddiskimde. Ram'in kıymetini de çok sonraları A600'den bildiğim oyunları A500'de deneyimlediğinde farkettim. Kiminin müziği çalmıyor, kiminin efektleri çıkmıyor. Velhasıl çirkin ördek yavrusu gibi sonradan açıldı A600.

Commodore 64'ten sonra C128 sonra da A500 almıştım. Grafik, müzik uçurmuştu beni. A600'e karşı hep ön yargılıydım. A500'den sonra hep bir A1200'üm olsun istemiştim ama o da yıllar sonra mümkün olabildi. Ama şimdi A600'de şirin görünüyor gözüme

Retro büle bişey şimdi şirin görünür aslında kafana girdi bi kere farkında değilsin. Sonra ara ara yoklar seni bir bakmışsın elinde ve sana bakıyor :)



Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 18, 2014, 12:38:03 ÖS
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Kasım 18, 2014, 12:41:46 ÖS
Retro büle bişey şimdi şirin görünür aslında kafana girdi bi kere farkında değilsin. Sonra ara ara yoklar seni bir bakmışsın elinde ve sana bakıyor :)

Çok güzel tespit. :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 12:47:33 ÖS
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?

Kanıma girdin direk AmiKit kuracağım bu akşam. Umarım 3COM ethernet çalışır da kafam rahat eder :(


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 12:47:51 ÖS
Retro büle bişey şimdi şirin görünür aslında kafana girdi bi kere farkında değilsin. Sonra ara ara yoklar seni bir bakmışsın elinde ve sana bakıyor :)
Çok güzel tespit. :)

Evet güzel... :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 18, 2014, 12:48:49 ÖS
Ha çalıştıramazsam artık koskoca forumda bana bir ethernet kart ya da Wi-Fi PCMCIA kart bulmak işi de siz dostlara düşecek :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 18, 2014, 14:37:50 ÖS
Retro büle bişey şimdi şirin görünür aslında kafana girdi bi kere farkında değilsin. Sonra ara ara yoklar seni bir bakmışsın elinde ve sana bakıyor :)

Duygularımı çok güzel tasvir etmişsin :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 18, 2014, 18:22:30 ÖS
Retro büle bişey şimdi şirin görünür aslında kafana girdi bi kere farkında değilsin. Sonra ara ara yoklar seni bir bakmışsın elinde ve sana bakıyor :)

Duygularımı çok güzel tasvir etmişsin :D

Bağımlıyız zaafımız bu :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: hasimayaz üzerinde Kasım 18, 2014, 19:13:50 ÖS
Ha çalıştıramazsam artık koskoca forumda bana bir ethernet kart ya da Wi-Fi PCMCIA kart bulmak işi de siz dostlara düşecek :D

Orinoco gold, beyaz soketliler sorunsuz çalışıyor ve ebayde bulmak oldukça kolay.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 18, 2014, 23:07:08 ÖS
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?

Kanıma girdin direk AmiKit kuracağım bu akşam. Umarım 3COM ethernet çalışır da kafam rahat eder :(

Valla ben de AmigaSYS yi indirdim AmiKit  'e kıyamadım. Başka partisyona AmigaSYS'yi kurdum. 3.1 üzerine kurdum. OS3.9 üzerine olmadığından daha hızlı ama AmiKit program fazlalığı yok. Amikit OS3.9 üzerine kurulduğundan mıdır bana daha bir hoş geldi. Bu da güzel.

Farklı partisyona kurdum demiştim. HDToolBox ile partisyon boot özelliğini değiştirerek hangisini istiyorsam boot ediyorum şimdilik.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 19, 2014, 10:12:26 ÖÖ
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?

Kanıma girdin direk AmiKit kuracağım bu akşam. Umarım 3COM ethernet çalışır da kafam rahat eder :(

Valla ben de AmigaSYS yi indirdim AmiKit  'e kıyamadım. Başka partisyona AmigaSYS'yi kurdum. 3.1 üzerine kurdum. OS3.9 üzerine olmadığından daha hızlı ama AmiKit program fazlalığı yok. Amikit OS3.9 üzerine kurulduğundan mıdır bana daha bir hoş geldi. Bu da güzel.

Farklı partisyona kurdum demiştim. HDToolBox ile partisyon boot özelliğini değiştirerek hangisini istiyorsam boot ediyorum şimdilik.


AmiKit kurdum dün gece ama makineyi çok kastı. Sanırım PPC kartlı Amiga'lar için biçilmiş kaftan. Çözünürlük konusunda çok sıkıntı yaşadım 1084S'in kaldırabileceği modda (Pal Low Res) ikonlar kocaman ve bir pencere açtığında ekranı tamamen kaplıyor cursor tuşlarını kullanmak zorunda kalıyorsun. Interlaced modlarda da çok yoğun titreme var. Bu akşam ClassisWB 3.9'u kuracağım. Sonuçları yine yaplaşırım. Bu arada benim 3COM ethernet sanırım sizlere ömür. AmiKit ile de çalıştıramadım.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Kasım 19, 2014, 10:15:57 ÖÖ
1084s ile gözlerine yazık edersin, Scart2HDMI olayına gir bence sende :)

Eğer monitörünün HDMI girişi yoksa Scart2HDMI -> HDMI2VGA da oluyor.

Interlaced'de titreme vs. yapmıyor.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 19, 2014, 10:40:44 ÖÖ
@BlitzBasic Bu ara çok masrafım oldu bilahare deneyeceğim yollardan


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 19, 2014, 12:44:44 ÖS
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?

Kanıma girdin direk AmiKit kuracağım bu akşam. Umarım 3COM ethernet çalışır da kafam rahat eder :(

Valla ben de AmigaSYS yi indirdim AmiKit  'e kıyamadım. Başka partisyona AmigaSYS'yi kurdum. 3.1 üzerine kurdum. OS3.9 üzerine olmadığından daha hızlı ama AmiKit program fazlalığı yok. Amikit OS3.9 üzerine kurulduğundan mıdır bana daha bir hoş geldi. Bu da güzel.

Farklı partisyona kurdum demiştim. HDToolBox ile partisyon boot özelliğini değiştirerek hangisini istiyorsam boot ediyorum şimdilik.



AmiKit kurdum dün gece ama makineyi çok kastı. Sanırım PPC kartlı Amiga'lar için biçilmiş kaftan. Çözünürlük konusunda çok sıkıntı yaşadım 1084S'in kaldırabileceği modda (Pal Low Res) ikonlar kocaman ve bir pencere açtığında ekranı tamamen kaplıyor cursor tuşlarını kullanmak zorunda kalıyorsun. Interlaced modlarda da çok yoğun titreme var. Bu akşam ClassisWB 3.9'u kuracağım. Sonuçları yine yaplaşırım. Bu arada benim 3COM ethernet sanırım sizlere ömür. AmiKit ile de çalıştıramadım.

Abi senin donanım aslında çok kasmamalı. Neden öyle oldu anlamadım. Benim sistem 50MHz ama bundan farketmez sanırım. RAM olarak desen 32 MB + 2 MB kullanıyorum. Rahat açıyordu.

AmigaSYS'yi kurdum tavsiye ederim. AmiKite göre daha hızlı.

AmiKitte Morpheus ile ayarlarda workbench seçersen sistem daha da hızlanıyor haberin ola.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 19, 2014, 13:03:50 ÖS
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?

Kanıma girdin direk AmiKit kuracağım bu akşam. Umarım 3COM ethernet çalışır da kafam rahat eder :(

Valla ben de AmigaSYS yi indirdim AmiKit  'e kıyamadım. Başka partisyona AmigaSYS'yi kurdum. 3.1 üzerine kurdum. OS3.9 üzerine olmadığından daha hızlı ama AmiKit program fazlalığı yok. Amikit OS3.9 üzerine kurulduğundan mıdır bana daha bir hoş geldi. Bu da güzel.

Farklı partisyona kurdum demiştim. HDToolBox ile partisyon boot özelliğini değiştirerek hangisini istiyorsam boot ediyorum şimdilik.



AmiKit kurdum dün gece ama makineyi çok kastı. Sanırım PPC kartlı Amiga'lar için biçilmiş kaftan. Çözünürlük konusunda çok sıkıntı yaşadım 1084S'in kaldırabileceği modda (Pal Low Res) ikonlar kocaman ve bir pencere açtığında ekranı tamamen kaplıyor cursor tuşlarını kullanmak zorunda kalıyorsun. Interlaced modlarda da çok yoğun titreme var. Bu akşam ClassisWB 3.9'u kuracağım. Sonuçları yine yaplaşırım. Bu arada benim 3COM ethernet sanırım sizlere ömür. AmiKit ile de çalıştıramadım.

Abi senin donanım aslında çok kasmamalı. Neden öyle oldu anlamadım. Benim sistem 50MHz ama bundan farketmez sanırım. RAM olarak desen 32 MB + 2 MB kullanıyorum. Rahat açıyordu.

AmigaSYS'yi kurdum tavsiye ederim. AmiKite göre daha hızlı.

AmiKitte Morpheus ile ayarlarda workbench seçersen sistem daha da hızlanıyor haberin ola.

Peki monitör olarak ne kullanıyorsun? Benim en büyük sıkıntım çözünürlükten yana oldu çünkü. Bir de çok vaktini almazsa AmigaSYS'yi kurma aşamalarını bana kademe kademe yazar mısın @emarti şimdiden sağol :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: witchdoktor üzerinde Kasım 19, 2014, 13:43:40 ÖS
@AmigaMania

Bence LCD TV kullan monitör olarak. RGB skart ile gayet temiz görüntü elde edersin (en azından 640x512 modu titremesiz alırsın).


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 19, 2014, 14:45:25 ÖS
@AmigaMania

Bence LCD TV kullan monitör olarak. RGB skart ile gayet temiz görüntü elde edersin (en azından 640x512 modu titremesiz alırsın).

Ben de böyle kullanıyorum


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 19, 2014, 15:03:45 ÖS
Yaw yeni aldık 1084S'i satılığa mı çıkaralım şimdi :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: witchdoktor üzerinde Kasım 19, 2014, 15:33:48 ÖS
Yaw yeni aldık 1084S'i satılığa mı çıkaralım şimdi :D

Oyunlar falan için bir kenarda dursun, o nostaljiyi yaşamak için. 1084'deki 'orijinal' Amiga sesini LCD'den alamazsın :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 19, 2014, 15:46:32 ÖS
@AmigaMania OS3.9 sonrasında BoingBag Updatelerini kuracak mısın?

Kanıma girdin direk AmiKit kuracağım bu akşam. Umarım 3COM ethernet çalışır da kafam rahat eder :(

Valla ben de AmigaSYS yi indirdim AmiKit  'e kıyamadım. Başka partisyona AmigaSYS'yi kurdum. 3.1 üzerine kurdum. OS3.9 üzerine olmadığından daha hızlı ama AmiKit program fazlalığı yok. Amikit OS3.9 üzerine kurulduğundan mıdır bana daha bir hoş geldi. Bu da güzel.

Farklı partisyona kurdum demiştim. HDToolBox ile partisyon boot özelliğini değiştirerek hangisini istiyorsam boot ediyorum şimdilik.



AmiKit kurdum dün gece ama makineyi çok kastı. Sanırım PPC kartlı Amiga'lar için biçilmiş kaftan. Çözünürlük konusunda çok sıkıntı yaşadım 1084S'in kaldırabileceği modda (Pal Low Res) ikonlar kocaman ve bir pencere açtığında ekranı tamamen kaplıyor cursor tuşlarını kullanmak zorunda kalıyorsun. Interlaced modlarda da çok yoğun titreme var. Bu akşam ClassisWB 3.9'u kuracağım. Sonuçları yine yaplaşırım. Bu arada benim 3COM ethernet sanırım sizlere ömür. AmiKit ile de çalıştıramadım.

Abi senin donanım aslında çok kasmamalı. Neden öyle oldu anlamadım. Benim sistem 50MHz ama bundan farketmez sanırım. RAM olarak desen 32 MB + 2 MB kullanıyorum. Rahat açıyordu.

AmigaSYS'yi kurdum tavsiye ederim. AmiKite göre daha hızlı.

AmiKitte Morpheus ile ayarlarda workbench seçersen sistem daha da hızlanıyor haberin ola.

Peki monitör olarak ne kullanıyorsun? Benim en büyük sıkıntım çözünürlükten yana oldu çünkü. Bir de çok vaktini almazsa AmigaSYS'yi kurma aşamalarını bana kademe kademe yazar mısın @emarti şimdiden sağol :)

@AmigaMania abi şu linkteki step 2 ile kurulumu yaptım. Aslında OS3.9 winuae üzerinde kurdum. Sonrası AmiKiti AMiga üzerinde direkt step 2 deki gibi install iconuna tıklayıp kurdum. Uzun sürüyor kurulum o kesin.

Adres şudur: http://real.amiga.sk/downloads.htm (http://real.amiga.sk/downloads.htm)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 19, 2014, 15:51:44 ÖS
@emarti AmigaSYS kurulum aşamalarını bekliyorum :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 19, 2014, 15:59:02 ÖS
Abi AmigaSYS daha basit şöyle ki:

WB3.1 disketin olacak Kurulumda Workbench ve Extras disketleri gerekiyor. Boş bir partisyon oluştur ve hdtools ile boot özelliğini işaretle.

Sonra Bu boş partisyona bir şekilde indirdiğin arşiv içeriğini kopyalayıp boot ediyorsun. Sana wb disketlerini takmanı istiyor sonra kurulum tamamlanıyor. Uzun sürmüyor. Hızlı çalışıyor. Ben beğendim.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: AmigaMania üzerinde Kasım 21, 2014, 10:51:59 ÖÖ
Abi AmigaSYS daha basit şöyle ki:

WB3.1 disketin olacak Kurulumda Workbench ve Extras disketleri gerekiyor. Boş bir partisyon oluştur ve hdtools ile boot özelliğini işaretle.

Sonra Bu boş partisyona bir şekilde indirdiğin arşiv içeriğini kopyalayıp boot ediyorsun. Sana wb disketlerini takmanı istiyor sonra kurulum tamamlanıyor. Uzun sürmüyor. Hızlı çalışıyor. Ben beğendim.

Sözünü tuttum, kurdum AmigaSYS hakikaten hem pratik hem de kullanışlı. Pal High Res Interlaced modda da titreme var ama çok rahatsız edici değil. Boot ekranı da çok fiyakalı :)
Lakin Ethernet kartımı yine tanıtamadım :S


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 21, 2014, 16:59:56 ÖS
Boot ekranındaki resmi sevmedim ben. Photoshop da kendim hazırladım bi tane iff olarak Amiga formatında kaydettim onu kullanıyorum.

Benim turbo kartı direkt kurulumda tanıdı. Daha doğrusu listede vardı. Güzel hızlı ve boot sırasında recoverable alert sorunu yok yada benzeri :)



Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Kasım 21, 2014, 17:05:12 ÖS
Amiga'nın boot ekranı olsa olsa bu olur. ;)

http://files.e-turay.com/Amiga/Pictures/Survivor.iff (http://files.e-turay.com/Amiga/Pictures/Survivor.iff)
(http://files.e-turay.com/Amiga/Pictures/Survivor.jpg)

Farklı boyutları için: https://www.google.com.tr/search?tbm=isch&q=amiga+survivor (https://www.google.com.tr/search?tbm=isch&q=amiga+survivor)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 21, 2014, 18:10:03 ÖS
Bizim kasa bunu kaldırmaz


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: witchdoktor üzerinde Kasım 21, 2014, 19:33:07 ÖS
Bizim kasa bunu kaldırmaz

Sanki 1.6 dizel motorlu Volvo S80'in otomatik şanzımanla gitmeyeceğinden bahseder gibisin ;)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 21, 2014, 21:49:34 ÖS
Bizim kasa bunu kaldırmaz

Sanki 1.6 dizel motorlu Volvo S80'in otomatik şanzımanla gitmeyeceğinden bahseder gibisin ;)

Abi bu resim 24 bit derinlikte bunu 8 bite indirgemek gerek. o yüzden yaniiiiiii...


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 21, 2014, 21:50:23 ÖS
Abi AmigaSYS daha basit şöyle ki:

WB3.1 disketin olacak Kurulumda Workbench ve Extras disketleri gerekiyor. Boş bir partisyon oluştur ve hdtools ile boot özelliğini işaretle.

Sonra Bu boş partisyona bir şekilde indirdiğin arşiv içeriğini kopyalayıp boot ediyorsun. Sana wb disketlerini takmanı istiyor sonra kurulum tamamlanıyor. Uzun sürmüyor. Hızlı çalışıyor. Ben beğendim.

Sözünü tuttum, kurdum AmigaSYS hakikaten hem pratik hem de kullanışlı. Pal High Res Interlaced modda da titreme var ama çok rahatsız edici değil. Boot ekranı da çok fiyakalı :)
Lakin Ethernet kartımı yine tanıtamadım :S

AMigaSYS update kurulumunu da yapmışsındır umarım.


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Kasım 21, 2014, 21:54:19 ÖS
Abi bu resim 24 bit derinlikte bunu 8 bite indirgemek gerek. o yüzden yaniiiiiii...

640x512 8bit ILBM formatında iff dosyasını linklemiştim zaten en başından. ;)


Konu Başlığı: Ynt: ACA1233/40 ve zafer
Gönderen: emarti üzerinde Kasım 21, 2014, 21:56:36 ÖS
Abi bu resim 24 bit derinlikte bunu 8 bite indirgemek gerek. o yüzden yaniiiiiii...

640x512 8bit ILBM formatında iff dosyasını linklemiştim zaten en başından. ;)

Dümeni kırdık olmadı; çaktırmasaydın abi yavvv :)