Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
  Mesajları Göster
Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack : Mart 03, 2017, 23:26:15 ÖS
512 kb chip ram için bir yolu keserek anahtar vasıtası ile çözüm üretiliyor, araştırılırsa bulunur.

Ne sağlamıştı bana?
Trapdoor'da ram kullanırken SWOS sürekli GURU verirdi, bunu yaptıktan sonra keyfini çıkarabilmiştim.
2  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack : Mart 01, 2017, 15:41:51 ÖS
Arkadaşlar 10 yıl olmuş neredeyse maşallah  Kahkaha

LW3D bunu ADP'ye koyacağını söylemiş ama yapmamış sanırım... Ney

Fotoğraflar duruyordu geçen bir diskte denk geldi, bakmam lazım bulursam tekrar paylaşırım...
3  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 1200 de 2HD disket formatlamak! : Nisan 25, 2014, 12:55:52 ÖS
Alpyre ve Simon değerli fikirleriniz için teşekkür ederim. Simonun son yorumundan sonra sürücünün bozulmuş olabileceğine kanaat getirerek (uzunca yıllar depoda durup sonrasında gün ışığına çıkmış bir alet benimkisi) sürücüye kolonyalı pamuklu çubuk ile çift daldım.

Herhalde etkili yerlere ulaşmışım ki sonrasında saat gibi oldu makine Kahkaha ADFleri diskete yazdım, xcopy de format attım, wb de format attım. Şuan için sıkıntımız yok. Ancak belirtmeliyim ki, bu kafa kontrolü yapan şeritin floppy kartına girdiği noktadan da şüphelenmekteyim. Temas sorunu da var idi belki...
4  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 1200 de 2HD disket formatlamak! : Nisan 22, 2014, 17:09:21 ÖS
Ah ah atmayacaktık eski alet edevatı, şimdi nerden bulacaksak :/
5  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 1200 de 2HD disket formatlamak! : Nisan 22, 2014, 17:03:46 ÖS
Arkadaşlar, bu saçma davranış acaba fix mi gerektiriyor? Şuan daha önce okuduğu DD'leri de okumuyor. Locale diskini heba ettim, önce formatladı Xcopy de şimdi NDOS...

Escom bu makine...
6  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Mothercare Mağazası hk. : Nisan 22, 2014, 14:20:17 ÖS
Bimeks'te o mantıkta, ara bilgi...
7  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 1200 de 2HD disket formatlamak! : Nisan 22, 2014, 12:05:35 ÖS
O zaman her şey süper olacak diyorsun akşam deneyeceğim mutlaka, çok cin bir fikir geldi
8  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Amiga 1200 de 2HD disket formatlamak! : Nisan 22, 2014, 09:56:31 ÖÖ
Xcopy yi workbench üzerinden açabiliyorum bu birşeyi değiştirmiyor ise, xcopy no disk in df0: diyor...
ancak wb görüyor disketi başta ndos, format girişiminden sonra Ney? olarak. Ek olarak Pc0: da formatlamadı.
9  Amiga / Amiga Donanım / Amiga 1200 de 2HD disket formatlamak! : Nisan 22, 2014, 01:32:22 ÖÖ
Arkadaşlar selam,

Bugün hevesle 2 paket pc disketi aldım. Bunları da bulması zor artık. Ancak Amiga bunları formatlamıyor. Yazma korumasının karşısını da bantladım ama sonuç yok.

Ne yapmalıyım??
10  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: 2,5" IDE kablosu ucuza nereden bulunur? : Nisan 07, 2014, 16:24:11 ÖS
Facebook Amiga grubundan bir arkadaştan aldım. İlk satışı almanya da bir depoda kalan A1200lerdi daha sonra başka bir ülkeden (adını şimdi hatırlayamadım) bir kısım stok daha buldu. O partiden aldım, çok memnun edici bir ürün... Çokta mutlu etti açıkçası
11  Amiga / Amiga Donanım / 2,5" IDE kablosu ucuza nereden bulunur? : Nisan 03, 2014, 13:47:54 ÖS
Arkadaşlar selamlar,

Yeni sıfır ayarında bir A1200'üm var. HDD bağlamak için çalışmalara başladım. Öncelikle CF üzerine yoğunlaştım, adaptörü aldım ancak CF kartların mevcut kapasite ve fiyatlarını görünce HDD araştırdım.

Şuan elimde 12GB bir hdd mevcut. Buna hazır kablo arıyorum uğraşmadan çözebilmek için.

Yardımlarınız bekleniyor...
12  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: windows8 : Kasım 02, 2012, 10:36:54 ÖÖ
Bende promosyon kodu alamayan mağdurlardanım... Fazladan alabilmiş olan arkadaşlardan bir promosyon kod rica ediyorum
13  Amiga / Amiga Genel / Ynt: Amiga 500 Ram Yükseltimi ? : Ağustos 23, 2012, 09:56:27 ÖÖ
Selam Nefrit,
1- 1 mb normal ram'in olacak fakat, fast ram daha hızlıdır.
Fast ram denen expansion rami sadece CPUnun erişim sağladığı bir hafıza. Custom chiplerin hiç birisi bu rami görüntü yada ses işlemek için kullanmaz. Dolayısıyla Chip ram tamamına açık olduğu için avantajlıdır.
2- 512 KB ten fazla ram bazı oyunlarda sorun çıkartır.
Bu bir sorun tabi. Bunun önüne geçmek için bir anahtar hacki yapman lazım. Nasıl fast rami kapatabiliyorsan chip rami de bu şekilde yarıya indirebiliyorsun.

14  Amiga / Amiga Genel / Ynt: Amiga 500 Ram Yükseltimi ? : Ağustos 22, 2012, 12:08:22 ÖS
Değişik renkler verir, guru verir, ledler tepki verir çakılıp kalır
Amiga da yeni misin?
15  Amiga / Amiga Genel / Ynt: Amiga 500 Ram Yükseltimi ? : Ağustos 22, 2012, 11:58:08 ÖÖ
Karaköy de bulmuştum ben bir ara. Makinayı aç üzerindeki ramlerden aramaya koyulabilirsin. Benim expansion kartın ramleri yavaş olduğu için sorun yapıyordu bu yöntemle guru'lardan kurtulmuştum. Tabi bu ram hacki yaptığında bir de basit bir anahtar bağlantısı işlemi var.

Bu anahtar 512K/1Mb arasında seçim yapmanı sağlayacak. Malum bazı oyunlar 1Mb de çalışmayacaktır.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10