Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel Sohbet3D Printing parça parça tekniği
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: 3D Printing parça parça tekniği  (Okunma Sayısı 2059 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« : Haziran 26, 2023, 00:33:43 ÖÖ »

Büyük objeleri basarken yada dizayn ederken yatağın limitli X ve Y ekseni ayrıca limitli Z'yi gözardı etmemek gerekiyor. Bu sebeple limitlere sığmayan objeleri basarken parça parça basıp birleştirme tekniğini kullanan oldu mu/ var mı? Bu konuda varsa tecrübelerinizi paylaşabilirseniz, faydalı olacaktır.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Haziran 26, 2023, 20:17:00 ÖS »

Bu parça parça basıp birleştirme işini daha önce monitör basarken kullanmıştın diye hatırlıyorum. Bayağı da iyi olmuştu. Bu yüzden umarım çok basit tavsiyeler vermiyorumdur.

Gördüğüm kadarıyla birleştirme işini en iyi japon yapışırıcıyla (Cyanoacrylate) ile yapıyorlar. Derzleri de karbonat/japon karışımı ile doldurup zımpara ile düzeltiyorlar.
Logged

emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Haziran 26, 2023, 21:30:21 ÖS »

Bu parça parça basıp birleştirme işini daha önce monitör basarken kullanmıştın diye hatırlıyorum. Bayağı da iyi olmuştu. Bu yüzden umarım çok basit tavsiyeler vermiyorumdur.

Gördüğüm kadarıyla birleştirme işini en iyi japon yapışırıcıyla (Cyanoacrylate) ile yapıyorlar. Derzleri de karbonat/japon karışımı ile doldurup zımpara ile düzeltiyorlar.

Evet, monitör basmıştım. Merak ettiğim başka ne gibi yöntemler kullanılır.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Chameleon
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Haziran 27, 2023, 18:25:41 ÖS »

Selam, Ben meshmixer ile parçalayarak basıyorum. Mesh mixer ile parcalarken, jointler yapıyorum. böylece parçay birleştirirken kayma, kenarının tutmaması gibi durumlar olmuyor. Bazen çabuk yapışması sorun olabiliyor. Öyle zamanlarda japon yapıştırıcısı yerine epoxy yapıştırıcı kullanıyorum. Birleşim izleirni kapatmak için, birleşim yeri geniş ise modelcilerin kllandığı çift kompenentli putty ile içini dolduruyorum. Eğer birleşim yeri basit bi iz ise, oto tamircilerinin kullandığı çelik macununu kullanıyorum. En son olarakta nefret ettiğim işlem olan günlerce zımpara













« Son Düzenleme: Haziran 27, 2023, 18:42:05 ÖS Gönderen: Chameleon » Logged
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Haziran 27, 2023, 20:55:18 ÖS »

Tam bir sanat eseri!
Cihaz, filament tipi nedir? Resolution en iyi kalite sanırım 0,12mm mi?
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Chameleon
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Haziran 28, 2023, 00:11:59 ÖÖ »

Tam bir sanat eseri!
Cihaz, filament tipi nedir? Resolution en iyi kalite sanırım 0,12mm mi?
Estafurullah ama gerçekten post processing olayına önem veririm Birde ben printerı özellikle heykel ve figür baskısı için kulanıyorum. O layer izleri işin bütün kalitesini bozuyor bana göre. Benim printerım anycubic i3 mega, yenilerin yanında çok ilkel kalıyor ama iş görüyor. Filament olarak Uzaras marka pla+ kullanıyorum. 5 yıldır kullandığım tek filament markası bu. Dediğiniz gibi bu baskıyı 0.1-0.16 aralağında almışımdır büyük ihtimal. Bir de kendimce gizli bir formulum var Kahkaha Polisan Selulozik dolgu verniği. Baskının üzerine 1/1 ölçüde incelttiğim dolgu verniğini sürüyorum(2-3 kat). Airbrushla atacaksam biraz daha inceltiyorum. Bunu tatmin edici bir görüntü elde edene kadar tekrarlıyorum. Çok fazla detay olan yerlerde çok az sürüyorum, detayları yok etmemek için. Sonra başlıyor zımpara olayı. Zımpra içinde sünger zımparaları kullanıyorum. detayların içine çok daha rahat giriyorlar ve çok yıpratıcı değiller. Vernik kolay zımparalanıyor, layerların içini doldurunca da ortaya pürüzsüz bir souç çıkıyor.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: