Hatırladığım kadarıyla bir kaç noktaya değineyim.
Her kartuşun kendine göre özellikleri mevcuttur.
Fakat ayrılmaz noktaları MONITOR kısımlarıdır.
Assembler Monitor ile C64 te derinlere inersiniz.
Çok çok uzun zaman önce Kartuşla, oyunlar içinden INTROları ayıklama, Müzikleri kaydetme uğraşısını çok severdim.
Neyse konuyu dağıtmayayım,
Hafızamda kalanlardan:
Kartuşta;
2 kısımdan ASSEMBLER MONITOR düzenine ulaşabiliyorsun.
SYSTEM bölümünden BASIC moduna geçtikten sonra; F2 tuşu ile,
bir diğer monitor ulaşım noktası;
SYSTEM --> Freezer --> Exit --> Monitor
Monitor aktif olduktan sonra Hafızada gezinti ve düzenleme işlemine geçebilirsin.
Belli başlı komutları:
A assemble
D dissamble
G Girdi işleminden sonra belirtilen adresteki girdileri çalıştırma
(G 1000 --> çok sevdiğim komuttu. Müzikleri kopyaladıktan sonra dinlemek için kullanırdım

)
H Hex Dump
S Kayıt işlemi. Girdileri kaydetmek için kullanılır.
Örnek:
Assembler Monitor aktif olduktan sonra;
.A 2000 INC $D020
.A 2003 JMP $2000
.A 2006 (RETURN)<-
.G 2000 (RUN)
Çalıştırdıktan sonra Borderda canlılık olusur.
Kısaca durum bu
