Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore Yazılımfinal 3 kartuş ile makine kodu yazbilirmiyiz?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: final 3 kartuş ile makine kodu yazbilirmiyiz?  (Okunma Sayısı 4431 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
malcomic-xd
Üye
***
Mesaj Sayısı: 173



Üyelik Bilgileri
« : Ocak 15, 2013, 20:57:23 ÖS »

elime bir final 3 c64 kartuşu geçti onunla assambly yazabilirmiyim bilmek isityorum
Logged

-C64,C64C,Atari2600jr,SinclairZxSpectrum48k,SinclairZxSpectrum+,AmstradCPC,Amiga500,NES,SegaMasterI,SegaMasterII,HPJornada,GameBoySerisi,DSFat,CasioFX-730p,CasioFX-790p,QuickShot Serileri
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2013, 08:44:51 ÖÖ »

Final 3'te monitör var. Zaten freeze kartuşlarının hemen hepsinde vardır.
Logged

malcomic-xd
Üye
***
Mesaj Sayısı: 173



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2013, 09:46:30 ÖÖ »

monitor nasıl çalıştırılıyor hiç yapmadığım için bilemiyorum basic yazılıyor tamam ama assamblt monitor hiç yapmadığım bir uygulama yani birazdaha açıklarsanız sevinirim
Logged

-C64,C64C,Atari2600jr,SinclairZxSpectrum48k,SinclairZxSpectrum+,AmstradCPC,Amiga500,NES,SegaMasterI,SegaMasterII,HPJornada,GameBoySerisi,DSFat,CasioFX-730p,CasioFX-790p,QuickShot Serileri
Avicenna
Üye
***
Mesaj Sayısı: 62



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2013, 14:03:57 ÖS »

Hatırladığım kadarıyla bir kaç noktaya değineyim.
Her kartuşun kendine göre özellikleri mevcuttur.
Fakat ayrılmaz noktaları MONITOR kısımlarıdır.
Assembler Monitor ile C64 te derinlere inersiniz.
Çok çok uzun zaman önce Kartuşla, oyunlar içinden INTROları ayıklama, Müzikleri kaydetme uğraşısını çok severdim.
Neyse konuyu dağıtmayayım,
Hafızamda kalanlardan:

Kartuşta;
2 kısımdan ASSEMBLER MONITOR düzenine ulaşabiliyorsun.

SYSTEM bölümünden BASIC moduna geçtikten sonra; F2 tuşu ile,
bir diğer monitor ulaşım noktası;
SYSTEM --> Freezer --> Exit --> Monitor

Monitor aktif olduktan sonra Hafızada gezinti ve düzenleme işlemine geçebilirsin.
Belli başlı komutları:

A  assemble
D  dissamble
G  Girdi işleminden sonra belirtilen adresteki girdileri çalıştırma
  (G 1000 --> çok sevdiğim komuttu. Müzikleri kopyaladıktan sonra dinlemek için kullanırdım )
H  Hex Dump
S  Kayıt işlemi. Girdileri kaydetmek için kullanılır.

Örnek:

Assembler Monitor aktif olduktan sonra;

.A 2000 INC $D020
.A 2003 JMP $2000
.A 2006      (RETURN)<-
.G 2000       (RUN)

Çalıştırdıktan sonra Borderda canlılık olusur.

Kısaca durum bu



Logged
malcomic-xd
Üye
***
Mesaj Sayısı: 173



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 16, 2013, 23:03:36 ÖS »

Cooooooooookkkk tesekkur ederim bu yaziniz cok faydali oldu tekrardan tesekkur ediyorum
Logged

-C64,C64C,Atari2600jr,SinclairZxSpectrum48k,SinclairZxSpectrum+,AmstradCPC,Amiga500,NES,SegaMasterI,SegaMasterII,HPJornada,GameBoySerisi,DSFat,CasioFX-730p,CasioFX-790p,QuickShot Serileri
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: