Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Genel Kategori
Proje
KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
2
3
[
4
]
5
6
...
21
Aşağı git
Gönderen
Konu: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu (Okunma Sayısı 189308 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #45 :
Ağustos 03, 2015, 01:01:39 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Metallic üzerinde Ağustos 03, 2015, 00:51:40 ÖÖ
Yok oyun seçim menüsü c64 ilk açıldığında da ekrana gelecek (74273'e ilk güç geldiğinde çıkışları sıfır olmalı diye düşünüyorum), reset butona basıldığında da ekrana gelecek (reset anında 74273'ün master reset'ini sıfırlıyoruz). NMI'ı işe karıştırırsak freezer kartuşlara kadar gideriz artık =)
FC3'deki counter'ın mantığını pek anlamış değilim =)
Freezer tarzı olmayacaksa iş kolay. 74273'ün ilk state'i çok önemli değil çünkü reset sinyalini yediğinde 6502/6510 da tam kendine gelmiş olmuyor belli 2-3 cycle kendi iç setup'ını yaptıktan sonra sinyal 1'e tekrar geçtiğinde gidip reset vektörünü falan çekiyor. İlk 1'den 0'a düşümde zaten 74273 sıfırlanmış olacak.
Alıntı sahibi: Metallic üzerinde Ağustos 03, 2015, 00:51:40 ÖÖ
16k'nın üzerindeki crt'lere bakınca kartuş versiyonu yapılmış ara yüklemeli oyunlar ve oyun kolleksiyonları (tahminen easyflash imajları bunlar), freezer kartuşları görüyorum ben. Klasik kartuş oyunları 16k'a kadar.
Bu da süper, easyflash yahut freezer bir kartuştan ayrı bir alan yaratmış olur proje.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #46 :
Ağustos 03, 2015, 01:24:29 ÖÖ »
Bu arada elimdeki Abacus tarafından yapılmış Multi Ice 3'ü açıp içine baktım. 2 diyot, 2 direnç, 1 kapasitör, 1 transistör, 32k eprom ve esas eleman olarak 1 adet 74174 ve bir de PAL16RA var. Latch harici tüm lojiği PAL içine gömmüşler. Muhtemelen orjinalini kopyalarken böyle yaptılar. (Datel'in Action replay'inin artık hangi versiyonuysa kopyası sanırım bu)
Ekstra bilgi olarak dursun kenarda, GAL kullanılabilir yani
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #47 :
Ağustos 03, 2015, 01:32:05 ÖÖ »
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 01:01:39 ÖÖ
Freezer tarzı olmayacaksa iş kolay. 74273'ün ilk state'i çok önemli değil çünkü reset sinyalini yediğinde 6502/6510 da tam kendine gelmiş olmuyor belli 2-3 cycle kendi iç setup'ını yaptıktan sonra sinyal 1'e tekrar geçtiğinde gidip reset vektörünü falan çekiyor. İlk 1'den 0'a düşümde zaten 74273 sıfırlanmış olacak.
Ben aslında FC3 şemasındaki reset mantığı gibi düşünüyorum:
Reset butona basılınca debounce'u engellemek için 18k pull-up ve 1uF cap kullanılıyor. Ardından 74273'ün CLR/MR'si sıfırlanıyor. c64'ün ilk açıldığı an 74273'ün çıkışlarının durumu ne olur diye düşününce de tahminen sıfır olur demiştim.
[/quote]
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 01:01:39 ÖÖ
Bu da süper, easyflash yahut freezer bir kartuştan ayrı bir alan yaratmış olur proje.
Esasında öyle. İleride ara yüklemeli disket oyunlarını modifiye ederek bu kartuşa özel versiyonlarını yapabilirim diye düşünüyorum ya bakalım artık.
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 01:24:29 ÖÖ
Bu arada elimdeki Abacus tarafından yapılmış Multi Ice 3'ü açıp içine baktım. 2 diyot, 2 direnç, 1 kapasitör, 1 transistör, 32k eprom ve esas eleman olarak 1 adet 74174 ve bir de PAL16RA var. Latch harici tüm lojiği PAL içine gömmüşler. Muhtemelen orjinalini kopyalarken böyle yaptılar. (Datel'in Action replay'inin artık hangi versiyonuysa kopyası sanırım bu)
Ekstra bilgi olarak dursun kenarda, GAL kullanılabilir yani
74174 meşhur gerçekten, orjinal FC3'de de kullanılmış.
Şu PAL/GAL'leri biryerlerde kullanmak lazım =)
Logged
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #48 :
Ağustos 03, 2015, 01:52:40 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Metallic link=topic=10915.msg119262#msg119262
Reset butona basılınca debounce'u engellemek için 18k pull-up ve 1uF cap kullanılıyor. Ardından 74273'ün CLR/MR'si sıfırlanıyor. c64'ün ilk açıldığı an 74273'ün çıkışlarının durumu ne olur diye düşününce de tahminen sıfır olur demiştim.
Hah 7409 kapısını aradan çıkartırsam 74273'ün CLR/MR'sini RESET hattına bağlamış olurum (7409'un çıkışındaki C, RESET hattı oluyor), c64'ün power-up anında RESET hattı üzerinden 74273'ün çıkışları da sıfırlanmış olur.
«
Son Düzenleme: Ağustos 03, 2015, 01:54:28 ÖÖ Gönderen: Metallic
»
Logged
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #49 :
Ağustos 03, 2015, 01:57:49 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Metallic üzerinde Ağustos 03, 2015, 01:32:05 ÖÖ
Ben aslında FC3 şemasındaki reset mantığı gibi düşünüyorum:
Reset butona basılınca debounce'u engellemek için 18k pull-up ve 1uF cap kullanılıyor. Ardından 74273'ün CLR/MR'si sıfırlanıyor. c64'ün ilk açıldığı an 74273'ün çıkışlarının durumu ne olur diye düşününce de tahminen sıfır olur demiştim.
Hmm anladım. Expansion port'tan gelen reset sinyali bu devrede kullanılmamış. Sadece oraya output verilmiş. Dolayısıyla ilk değeri önemli.
Alıntı sahibi: Metallic üzerinde Ağustos 03, 2015, 01:32:05 ÖÖ
74174 meşhur gerçekten, orjinal FC3'de de kullanılmış.
Şu PAL/GAL'leri biryerlerde kullanmak lazım =)
GAL aslında bu proje için biçilmiş kaftan. Kapasiteli bir şey kullanılırsa latch'e bile gerek kalmayabilir.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #50 :
Ağustos 03, 2015, 02:02:28 ÖÖ »
7409'u çıkarma bence, open collector olması dolayısıyla koymuşlar oraya. Bus tarzı yapılarda birden fazla kaynak bir hattı sürebilsin diye kullanılıyor sanırım. Çok anlamam ama bence adam ayarlamış da koymuş onu oraya
Açılışta latch'in değeri sıfır oluyorsa sıkıntı yok.
Gerçi kartuş projesinde kartuşta reset butonuna ihtiyaç var mı ayrı bir konu.
ps: Bu arada siz mesajınızı yazarken 3 tane mesaj gönderildi dedi. Okumadan post ettim ama o 3 tane mesaj yok ortada
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #51 :
Ağustos 03, 2015, 02:18:43 ÖÖ »
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 01:57:49 ÖÖ
GAL aslında bu proje için biçilmiş kaftan. Kapasiteli bir şey kullanılırsa latch'e bile gerek kalmayabilir.
Ortaya çalışan bir devre çıktıktan sonra GAL kullanamaya çalışalım burada.
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:02:28 ÖÖ
7409'u çıkarma bence, open collector olması dolayısıyla koymuşlar oraya. Bus tarzı yapılarda birden fazla kaynak bir hattı sürebilsin diye kullanılıyor sanırım. Çok anlamam ama bence adam ayarlamış da koymuş onu oraya
Açılışta latch'in değeri sıfır oluyorsa sıkıntı yok.
Evet, biraz daha düşüneyim o konuda.
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:02:28 ÖÖ
Gerçi kartuş projesinde kartuşta reset butonuna ihtiyaç var mı ayrı bir konu.
Eh biraz var, reset butona basınca ekrana oyun seçim menüsü gelecek =)
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:02:28 ÖÖ
ps: Bu arada siz mesajınızı yazarken 3 tane mesaj gönderildi dedi. Okumadan post ettim ama o 3 tane mesaj yok ortada
Bende de hatalı birşeyler çıktı, site çökmeden yatalım bari =)
Logged
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #52 :
Ağustos 03, 2015, 02:37:52 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Metallic üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:18:43 ÖÖ
Bende de hatalı birşeyler çıktı, site çökmeden yatalım bari =)
Kendi silmediyse Özay'ın attığı bir mesaj güme gitti. Mail geldi cevabına dair çünkü
Aynen proje bitmez, site çökmeden kaçalım
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
AmigaMan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 628
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #53 :
Ağustos 03, 2015, 05:19:48 ÖÖ »
Bilmek güZel bişey halk ozanları gibi atıştınız bu gece. Bilginize emeğinize sağlık
Logged
Amiga ölmedi, efsane uyuyor
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #54 :
Ağustos 03, 2015, 12:37:07 ÖS »
Alıntı sahibi: Metallic üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:18:43 ÖÖ
Bende de hatalı birşeyler çıktı, site çökmeden yatalım bari =)
Bu kadar bilgi yoğunluğu bırak siteyi bana bile ağır geldi, ben de çökmem inşallah.
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:37:52 ÖÖ
Kendi silmediyse Özay'ın attığı bir mesaj güme gitti. Mail geldi cevabına dair çünkü
Ne yazmışım çok merak ettim, bu aralar o kadar çok şey yazdım ki giden birşey var mı tespit edemedim.
Alıntı sahibi: AmigaMan üzerinde Ağustos 03, 2015, 05:19:48 ÖÖ
Bilmek güZel bişey halk ozanları gibi atıştınız bu gece. Bilginize emeğinize sağlık
Aynen benim başlık aşık atışmasına dönmüş, tam yerine denk getirmişim konuyu sanırım. Maşallah i_r_on da Metallic de iyi yetiştirmişler kendilerini. Gaz vermesek haberimiz olmayacak.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #55 :
Ağustos 03, 2015, 18:04:56 ÖS »
Teşekkürler arkadaşlar. Simon'un başlığını fazla karıştırdık galiba, site teklemeye başlayınca bıraktık =)
Logged
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.408
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #56 :
Ağustos 03, 2015, 18:50:53 ÖS »
hiç bozmayın..aynen bu şekilde devam edin... Anlamasak bile ortaya hepimizin faydalanacağı güzel bir ürün çıkması, çok büyük bir katkı olacaktır..
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #57 :
Ağustos 03, 2015, 23:51:46 ÖS »
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay)
Alıntı sahibi: i_r_on
Kendi silmediyse Özay'ın attığı bir mesaj güme gitti. Mail geldi cevabına dair çünkü
Ne yazmışım çok merak ettim, bu aralar o kadar çok şey yazdım ki giden birşey var mı tespit edemedim.
Valla geceyarısı mail gelmiş sadece "takip ettiğiniz konuya yazıldı" şeklinde. Ne yazdın görmedim.
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay)
Aynen benim başlık aşık atışmasına dönmüş, tam yerine denk getirmişim konuyu sanırım. Maşallah i_r_on da Metallic de iyi yetiştirmişler kendilerini. Gaz vermesek haberimiz olmayacak.
Kusura bakma senin başlığı rehin aldık biraz
Hazır rehin almışken dünkü 7409 open collector and ve multi ice 3 ile ilgili kafama bir şey takılmıştı. Acaba demiştim o transistörü reset'e bağlamış olabilirler mi diye. Bugün kontrol ettim. Hakkaten de transistörün bir bacağı Reset çıkışını veren PAL'in ilgili bacağına ve oradan da reset hattına bağlanmış. Reset hattını süren devre için bir nevi koruma sanırım. Oradan gelebilecek yüksek akımı çeksin diye. (Yamuluyor olabilirim, pek anlamam zira)
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #58 :
Ağustos 04, 2015, 15:22:39 ÖS »
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 23:51:46 ÖS
Hazır rehin almışken dünkü 7409 open collector and ve multi ice 3 ile ilgili kafama bir şey takılmıştı. Acaba demiştim o transistörü reset'e bağlamış olabilirler mi diye. Bugün kontrol ettim. Hakkaten de transistörün bir bacağı Reset çıkışını veren PAL'in ilgili bacağına ve oradan da reset hattına bağlanmış. Reset hattını süren devre için bir nevi koruma sanırım. Oradan gelebilecek yüksek akımı çeksin diye. (Yamuluyor olabilirim, pek anlamam zira)
i_r_on, pardon hemen cevap veremedim. 6510/8500'ın reset girişinde dahili bir pull-up direnç yok sanırım. Bu nedenle 6510'a host'luk yapan board üzerinde bunu hallediyorlar. Örneğin c64 board'u üzerinde power-on anında ic/chip'lerin stabil hale gelmesi için kısa bir süre bekleyip ardından bir reset pulse'ı gönderen 556 timer'lı bir power-on reset generator var:
556'nın çıkışı aktif yüksek olduğu için, 6510'un aktif düşük RESET girişine uygun hale getirmek için 7406 open collector hex inverter kullanmışlar. 7406 yerine 7404 olmaz tabi, reset pulse'ından sonra hattı sürekli yüksek tutmaya çalışır. Generator'da son olarak reset hattını sürekli yukarı çeken 1K pull-up direnç var. Sonuçta bir çevre biriminden reset yapılmak istendiğinde, eğer buton kullanılacaksa reset hattını gnd'ye short etmek yeterli. Bir logic ic üzerinden reset hattı sürülecekse, open collector output'lu bir ic (7401, 7406, 7409 vs) kullanmak gerekiyor.
Logged
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
«
Yanıtla #59 :
Ağustos 04, 2015, 15:47:47 ÖS »
Alıntı sahibi: i_r_on üzerinde Ağustos 03, 2015, 02:02:28 ÖÖ
7409'u çıkarma bence, open collector olması dolayısıyla koymuşlar oraya. Bus tarzı yapılarda birden fazla kaynak bir hattı sürebilsin diye kullanılıyor sanırım. Çok anlamam ama bence adam ayarlamış da koymuş onu oraya
Açılışta latch'in değeri sıfır oluyorsa sıkıntı yok.
Oradaki 7409'un hangi amaçla kullanıldığını EasyFlash'i yapan skoe senin gösterdiğin dökümanda açıklamış:
http://ar.c64.org/wiki/Final_Cartridge_III_Internals_Errata.txt
Quote:
If the reset line is activated from computer side, the register $DFFF is not
reset. Bacause of this behaviour it is possible to enter the C128 mode of the
C128 without unplugging the cartridge.
Şimdilik c128 modunu düşünmeye gerek yok bence. KissCart64'ün plus versiyonu için (hehe) Eagle'da taslak bir şema hazırlamaya başladım. Kullanmayı düşündüğüm 74273 latch'in reset bacağını doğrudan RESET hattına bağlıyacağım. Zaten skoe'nin EasyFlash'inin şemasına baktım, o da 74174/74175 latch'leri aynı şekilde resetlemiş =)
Logged
Sayfa:
1
2
3
[
4
]
5
6
...
21
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
===> TheC64 / TheC64 Mini
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları