Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeKissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
Sayfa: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 21   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu  (Okunma Sayısı 189302 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #105 : Ağustos 09, 2015, 23:00:18 ÖS »

Özay, deneme yapmak için eprom imajı oluştururken şöyle baktım da. Hakkaten 8k için seçenekler çok sınırlı.

Opsiyonel de yapabilirsin bir switch ve bir jumper ile.
1. EXROM'un GND'ye bağlantısını jumper'lı.
2. Normalde 8 seçim yapmaya imkan verecek A15, A14 ve A13'ten A13'ün dip switch ile arasındaki bağlantı 2 seçimli switch şeklinde. 8k ise dip switch'e bağlanacak. 16k ise ROML'ye bağlanacak.
3. Sonuncu ve en zor modifikasyon ise ROMH ve ROML'yi AND'lemek lazım.

Doğruluk tablosu şöyle,

Kod:
ROML   ROMH     EPROM CS
-------------------------
0       0         Tanımsız (İkisinin birden seçilmesi imkansız)
0       1         0  (Roml seçili)
1       0         0  (Romh seçili)
1       1         1  (Eprom devre dışı)

İlk ihtimal uçtuğu için doğruluk tablosu AND kapısı gibi oluyor. Board'da yer yoksa diyot / direnç lojik kullanabilirsin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wired_logic_connection

Board tasarımını göndermediysen bence ciddi şekilde düşün.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #106 : Ağustos 10, 2015, 02:31:20 ÖÖ »

Test sonucu epey sarktı. Epromları silmek baya uğraştırdı. Bir tanesi blank test'i geçti ancak yazma sırasında hata aldı. Başka bir taneyi sileyim dedim. 3-4 pass geçtikten sonra baktım hala silinmemiş. Aptal kafam epromun üstündeki etiketi kaldırmamışım

Reset sinyali dışarıda olmadığı için arduino ile test edemedim ancak 8 tane kartuş imajı attığım eprom ile çalıştırdığımda sorunsuzca çalıştı.

Gerçi sorunlu olsaydı zaten senin şemanın değil benim bağlantıların sorunu olurdu

Adres bacaklarına led bağlamak bana mantıklı gelmedi ancak yine de denedim. 4k7 pull down'lar varken vcc ile switch arasına led'ler bağladım. Bu şekilde çalışıyor ancak led'ler sönük. Dirençleri 33k ile değiştirdim, biraz daha parlak geldi bana led'ler ancak yine sönük. Bu şekilde de çalıştı. Dirençleri 100k'ya çıkardım bu sefer çalışmadı

Direnci aslında çıkarmak yerine düşürmemiz gerekmiyor mu? Direncin üstündeki gerilim sabit olduğuna göre akımı arttırmak için direnci azaltmak lazım ki led daha parlak yansın.

Bu arada sen arduino için istemiştin sanırım bu testi değil mi? Arduino yokken de afalladı
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #107 : Ağustos 10, 2015, 13:29:26 ÖS »

Ben de boş durmadım, gözümü kararttım tüm hatları içeren Simon/Destek kartuşuna daldım. Baskı devre elle yapıldığı için soketsiz olan 27C256'yı ve 74LS00'ı söküp soket takayım soketin deliklerinden kabloyla alırım sinyalleri diye düşünürken sonuç iki sebepten hüsran oldu:

* Birincisi PCB elle yapıldığı için entegreleri sökerken pdlerin ve yolların bir kısmı havyanın ucunda kaldı, bunda en önemli etken delik içi kaplama olmadığı için üstten gelen yolların çipe üstten lehimlenmesiymiş sonradan farkettim.

* İkincisi zor da olsa soketleri takıp bozduğum hatları tamir ettikten sonra (ki hepsini edemedim herhalde kartuşu bozdum sanırım menüsü gelmiyor) soketlere taktığım erkek-erkek kablolar Metallic'in de bahsettiği mesafe sorununa takıldı, entegre C64'ün içine doğru olan bölümde kaldığından kablolar eğilip büküldü. Ben de sağlıklı olmayacağını düşünerek bu fikirden vazgeçtim.

Peki pes ettim mi? Tabi ki hayır.

Entegreleri soketten çıkardım ve PCB üzerindeki yollara floppy kablosu ile gerekli sinyalleri breadboard tarafına da 90 derece erkek header lehimleyerek şu şekilde aldım:

* 3'lü güç hattı (GND, VCC, VCC)
* 8'li data hattı (D0-D7)
* 13'ü adres hattı (A0-A12)
* 7'li diğer sinyaller (I/O 1, GAME, EXROM, I/O 2, ROML, ROMH, RESET)

Sonuç söyle birşey oldu:







Birazdan bağlantıları tamamlayarak EPROM yazıp deneme yapacağım. Elimde 27C256 varmış ama test etmek için yeterli, 8 yerine 4 kart arasında 3 yerine 2 switch ile geçiş olur.

Özay, deneme yapmak için eprom imajı oluştururken şöyle baktım da. Hakkaten 8k için seçenekler çok sınırlı.
Opsiyonel de yapabilirsin bir switch ve bir jumper ile.
1. EXROM'un GND'ye bağlantısını jumper'lı.
2. Normalde 8 seçim yapmaya imkan verecek A15, A14 ve A13'ten A13'ün dip switch ile arasındaki bağlantı 2 seçimli switch şeklinde. 8k ise dip switch'e bağlanacak. 16k ise ROML'ye bağlanacak.
3. Sonuncu ve en zor modifikasyon ise ROMH ve ROML'yi AND'lemek lazım.

Doğruluk tablosu şöyle,

Kod:
ROML   ROMH     EPROM CS
-------------------------
0       0         Tanımsız (İkisinin birden seçilmesi imkansız)
0       1         0  (Roml seçili)
1       0         0  (Romh seçili)
1       1         1  (Eprom devre dışı)

İlk ihtimal uçtuğu için doğruluk tablosu AND kapısı gibi oluyor. Board'da yer yoksa diyot / direnç lojik kullanabilirsin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wired_logic_connection

Board tasarımını göndermediysen bence ciddi şekilde düşün.
Daha birşey gönderdiğim yok, güzel beyin cimnastiği oluyor.

Test sonucu epey sarktı. Epromları silmek baya uğraştırdı. Bir tanesi blank test'i geçti ancak yazma sırasında hata aldı. Başka bir taneyi sileyim dedim. 3-4 pass geçtikten sonra baktım hala silinmemiş. Aptal kafam epromun üstündeki etiketi kaldırmamışım
Oluyor böyle saçmalıklar bazen. O da tuzu biberi olsun.

Reset sinyali dışarıda olmadığı için arduino ile test edemedim ancak 8 tane kartuş imajı attığım eprom ile çalıştırdığımda sorunsuzca çalıştı.

Gerçi sorunlu olsaydı zaten senin şemanın değil benim bağlantıların sorunu olurdu
O SID Player'ın ilk hallerini bile çalıştırdıysan bunun çalışmaması için sebep yok zaten. Kahkaha

Adres bacaklarına led bağlamak bana mantıklı gelmedi ancak yine de denedim. 4k7 pull down'lar varken vcc ile switch arasına led'ler bağladım. Bu şekilde çalışıyor ancak led'ler sönük. Dirençleri 33k ile değiştirdim, biraz daha parlak geldi bana led'ler ancak yine sönük. Bu şekilde de çalıştı. Dirençleri 100k'ya çıkardım bu sefer çalışmadı

Direnci aslında çıkarmak yerine düşürmemiz gerekmiyor mu? Direncin üstündeki gerilim sabit olduğuna göre akımı arttırmak için direnci azaltmak lazım ki led daha parlak yansın.

Bu arada sen arduino için istemiştin sanırım bu testi değil mi? Arduino yokken de afalladı
Evet ATtiny13'lü versiyon için istemiştim. Transistör şart oldu o halde.

Bu arada direnci arttıdıkça parlaklığın artması ilginç olmuş. Bütün elektronik bilgilerim anlamsız kaldı bir anda. Kahkaha


* KissProto_01.jpg (119.25 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1274 kez.)

* KissProto_02.jpg (123.47 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1489 kez.)

* KissProto_03.jpg (100.47 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1253 kez.)
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2015, 22:02:16 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #108 : Ağustos 10, 2015, 18:54:15 ÖS »

Ben de boş durmadım, gözümü kararttım tüm hatları içeren Simon/Destek kartuşuna daldım.

Bizim yerel üretim kartuşlar tamamen hobi kategorisinde imal edilmişler. Deli gibi temizlenmemiş flux'lar, kötü pcb kalitesi vesaire. Kartuşu açtığın iyi olmuş bence

* İkincisi zor da olsa soketleri takıp bozduğum hatları tamir ettikten sonra (ki hepsini edemedim herhalde kartuşu bozdum sanırım menüsü gelmiyor) soketlere taktığım erkek-erkek kablolar Metallic'in de bahsettiği mesafe sorununa takıldı, entegre C64'ün içine doğru olan bölümde kaldığından kablolar eğilip büküldü. Ben de sağlıklı olmayacağını düşünerek bu fikirden vazgeçtim.

Sen benim yazdıklarımı da okumamışsın Hatta şu senin tasarımda eprom kartuş yuvasının içinde kalıyor. Kaçak kat çıkmamak gerekiyor eprom'a yoksa kartuş yuvaya girmez. (Ben adaptör tarzı bir şey yaptığım için kaçak kat durumu vardı)


Entegreleri soketten çıkardım ve PCB üzerindeki yollara floppy kablosu ile gerekli sinyalleri breadboard tarafına da 90 derece erkek header lehimleyerek şu şekilde aldım:

Floppy kablosuna ben de gireyim dedim aralara da konnektörler atıp falan ama sonra kablo sıyırmaya üşendim.

Birazdan bağlantıları tamamlayarak EPROM yazıp deneme yapacağım. Elimde 27C256 varmış ama test etmek için yeterli, 8 yerine 4 kart arasında 3 yerine 2 switch ile geçiş olur.

Ben de akşam 16k olayını deneyeceğim. Üstüne sram'li versiyona geçerim herhalde. Madem kartuş hacamat ettin attiny test'ini sana bırakıyorum


Bu arada direnci arttıdıkça parlaklığın artması ilginç olmuş. Bütün elektronik bilgilerim anlamsız kaldı bir anda. Kahkaha

İlüzyon da olabilir tabii. Bana da mantıklı gelmedi. Ancak arada bir de eprom bacağı olduğu  için onun karakteristiği de önemlidir akım / gerilim anlamında. Ben zaten 0 / 1'lerden çok uzaklaşma taraftarı değilim. Bağla spi yahut i2c ile bir ekran orada göster kardeşim. Led nedir :p  Fan out'una Fan in'ine dikkat edip lojik eleman kullanıcan, ohm kanununa kirşof yasasına falan girmiycen
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #109 : Ağustos 10, 2015, 19:10:02 ÖS »

ATtiny olayına giricem de kartuşu bir türlü çalıştıramadım.

Hangi bankı seçersem seçeyim Basic ekranı geliyor, tek farkla 38911 yerine 30719 basic bytes free oluyor.

Akşam bağlantıları iyice bir kontrol edicem bakalım inşallah bulurum sorunu?
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #110 : Ağustos 10, 2015, 20:08:16 ÖS »

A000'a map oluyor herhalde. O yuzden 8k az. Roml yerine yanlislikla romh i mi kullandin?

Ps: dusundum de a000 zaten basic romun baslangici. Simons basic'in kendisini kullaniyorsan 8k az olmasi normal degil mi?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #111 : Ağustos 10, 2015, 20:18:43 ÖS »

Hatta şu senin tasarımda eprom kartuş yuvasının içinde kalıyor. Kaçak kat çıkmamak gerekiyor eprom'a yoksa kartuş yuvaya girmez. (Ben adaptör tarzı bir şey yaptığım için kaçak kat durumu vardı)
Biraz daha pahalı olan kırılabilir yuvarlak dişi header veya soket (precision header veya soket deniyor sanırım) kullanınca yükseklik sorun olmuyor.

A000'a map oluyor herhalde. O yuzden 8k az. Roml yerine yanlislikla romh i mi kullandin?
ROML kullandım orada sorun yok da sanırım adres veya data hatlarından birinde sorun var, tek tek test edilmesi gerek. $8004 adresinde CBM80 bulamazsa Basic'e düşüyormuş ve 8K eksik RAM sayıyormuş.

Ps: dusundum de a000 zaten basic romun baslangici. Simons basic'in kendisini kullaniyorsan 8k az olmasi normal degil mi?
Ayrıca 4 tane oyun yazdım yeni bir 27C256'ya, kartuşun Simon's Basic ile falan alakası kalmadı.
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2015, 20:24:19 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #112 : Ağustos 10, 2015, 20:24:51 ÖS »

Eprom datasheetlerinde normalde d0 denilen pin'e q1 diyorlar. Onda bir karışıklık olmuş olabilir.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #113 : Ağustos 10, 2015, 20:31:57 ÖS »

Google amcanın görsel hafızasına güveniyorum ben, datasheet okumuyorum. Kahkaha



VPP'yi VCC'ye bağladım. GND'ye bağlayarak da denedim.

Yan yana pinler arasında kısa devre testi ve breadboard ile kartuş pcb'si arasında temassızlık testi yapmam gerek sanırım.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #114 : Ağustos 11, 2015, 00:57:21 ÖÖ »

@Özay : Hafıza yamulması işte. Benim hatırladığım UT62256'nın pin out'u imiş. I/O1 I/O2 diye gidiyor.

Bu arada 16k oyunlar ve 8k ile 16k arası switching de başarılı. 8k oyunlardan bir tanesi çalışmadı. Artık dün çalışıyor muydu hatırlayamadım. Benim kartuş 16k bir kartuş hem exrom hem de game ground'a bağlı. $A000'ı ram olarak görmek isteyen oyunlarda afallar. Oyunlardan birinin çalışmaması bundandır muhtemelen.

Nihai devrede EXROM'u doğrudan Ground'a bağlamak lazım. 8k / 16k switch'ini de 6 bacaklı bir şey kullanıp bu seçimle GAME'i LOW / HIGH arasında 8k / 16k seçimi ile beraber seçtirmek lazım.

Ya da senin Kiss prensipleri gereğince 8k'ya ayrı, 16k'ya ayrı board yapmak lazım
Küçük eprom'lar kullanılırsa zaten 1 board bir kişiye yetmez. Çıkarıp sürekli programlayamazsın da.


Benim devrenin son hali



Kullandığım kartuş imajları ekte (27256 için ortadan ikiye bölüp kullanabilirsin)

8k
----------
AstroBlitz
Assembler 64 & Monitor
AMC - Attack of the Mutant Camels
Facemaker
Frogger
Galaxian
Juke Box
Pacman

16k
----------
BC's Quest for Tires
Decathlon
Lode Runner
River Raid


Bu arada elinizde sid tracker vesaire araç gereçlerin kartuş versiyonları varsa paylaşırsanız sevinirim. Kısa bir arama sonrası ben pek bir şey bulamadım. Packer ve Relocator falan kullanıp uygun boyutlu olanlar bir şekilde uyarlanabilir herhalde ama onunla da uğraşmak lazım.


* 20150811_002950.jpg (47.54 KB, 1024x576 - Görüntüleme: 3763 kez.)
* cartridge.zip (84.6 KB - Yükleme: 201 kez.)
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2015, 00:59:41 ÖÖ Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #115 : Ağustos 11, 2015, 01:04:16 ÖÖ »

Bu arada hacamat etmek için (değer kaybı anlamında) doğru kartuşu seçmişsin, ancak deneme kolaylığı açısından da zorunu International soccer'ı seçseydin şimdi çalışıyordu senin devre

ps: Bu arada ebay'de en uygun fiyatlı olanı 25-30 tl'ye geliyor international soccer'ın. Ben biraz acele mi ettim ne
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #116 : Ağustos 11, 2015, 12:14:20 ÖS »

Bu arada 16k oyunlar ve 8k ile 16k arası switching de başarılı.

Valla azmin elinden birşey kurtulmuyor. Sen bu gidişle RAM kullanıp Arduino ile seçilen banka göre SD karttan RAM'e yükleme yapan ve bu esnada C64'ü reset'te tutan, işi bitince de oyun değiştirme tuşuna basılıncaya kadar aradan çekilip (interrupt kullanıp uyku moduna bile geçebilir bu esnada) reset'i bırakan bir üst modele doğru gidiyorsun bakalım hayırlısı. Bu arada o kadar yapmışken ledleri falan bırakıp ekranı sen koyarsın o devreye. Çok küçük olmaz dersen 0.96" OLED ekranın da benden olsun hadi. Kahkaha

8k oyunlardan bir tanesi çalışmadı. Artık dün çalışıyor muydu hatırlayamadım. Benim kartuş 16k bir kartuş hem exrom hem de game ground'a bağlı. $A000'ı ram olarak görmek isteyen oyunlarda afallar. Oyunlardan birinin çalışmaması bundandır muhtemelen.

Senin gene iyiymiş, benim 4 oyundan ikisi bu şekildeydi. CRT'den dönüştürdüğüm BIN dosyalarını inceleyince CBM80 dizisini ($C3,$C2,$CD,$38,$30) içermediklerini gördüm. Buna Ultimax modu deniyormuş. CBM80 içermiyorlar çünkü ROMH KERNAL'ın üzerine yazıldığından direk $FFFC/$FFFD cold start vector ile başlıyorlar, dolayısıyla normal 8K ile uyumlu değiller.

http://blog.worldofjani.com/?p=879

Ya da senin Kiss prensipleri gereğince 8k'ya ayrı, 16k'ya ayrı board yapmak lazım
Küçük eprom'lar kullanılırsa zaten 1 board bir kişiye yetmez. Çıkarıp sürekli programlayamazsın da.

Abi siz de beni iyice Türkan Şoray yaptınız ya kiss prensipleri diye diye. Yok öpüşmem, yok bikini giymem, yok yatak sahnesi istemem. Kahkaha

Şaka bir yana bence de en güzel çözüm bu olacak.

Bu arada ayrıntılı testlerin daha en başında sorunu buldum ve devreyi çalıştırdım, işte sonuç:





Bu da beni uğraştıran çin malı breadboard kablosu kardeşimiz. A0 hattına yerleşmiş ama hiçbir şekilde iletimde bulunmuyor deli dumrul misali. Hemen aynı renkten çalışan bir tanesiyle değiştirildi.



ATtiny deneme protokolü başlatılsın. Karizmatik
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #117 : Ağustos 11, 2015, 16:16:40 ÖS »

Küçücük kablonun yaptığına bakın, geri götürüp iade etmek lazım =)   Bende de timsah uçlu kablo böyle azizlik yapmıştı, illa ki bir yerden bir sorun çıkıp uğraştırıyor insanı.
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #118 : Ağustos 11, 2015, 16:41:46 ÖS »

Küçücük kablonun yaptığına bakın, geri götürüp iade etmek lazım =)   Bende de timsah uçlu kablo böyle azizlik yapmıştı, illa ki bir yerden bir sorun çıkıp uğraştırıyor insanı.
Çinli amcanın kablosu işte, oluyor arada. Ama bu uğraşlar güzel uğraşlar.

Bu arada ATtiny13'lü versiyon da tamamdır. Transistör kullanınca sorunsuz hangi bankın seçili olduğunu gösterebiliyorum ledler ile. Kamera şarj olsun video çekecem bu sefer, Nejat'a özendim. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #119 : Ağustos 11, 2015, 18:32:29 ÖS »

Valla azmin elinden birşey kurtulmuyor. Sen bu gidişle RAM kullanıp Arduino ile seçilen banka göre SD karttan RAM'e yükleme yapan ve bu esnada C64'ü reset'te tutan, işi bitince de oyun değiştirme tuşuna basılıncaya kadar aradan çekilip (interrupt kullanıp uyku moduna bile geçebilir bu esnada) reset'i bırakan bir üst modele doğru gidiyorsun bakalım hayırlısı. Bu arada o kadar yapmışken ledleri falan bırakıp ekranı sen koyarsın o devreye. Çok küçük olmaz dersen 0.96" OLED ekranın da benden olsun hadi. Kahkaha

Oldu olacak çakma easyflash yapalım :p O iş zor, daha ne cpld ne de fpga'ya giriş yaptık. Adam api'sini falan yapmış, oyunlar yapılmış. Ama aklımda büyük kapasiteli bir sram ile bunu denemek yok değil ne yalan söyleyeyim

Bu arada oled ekranım var, sağolasın teklif için yine de.

Abi siz de beni iyice Türkan Şoray yaptınız ya kiss prensipleri diye diye. Yok öpüşmem, yok bikini giymem, yok yatak sahnesi istemem. Kahkaha

Şaka bir yana bence de en güzel çözüm bu olacak.

Valla kiss'i sen çıkardın biz çıkarmadık Tek başına 8k'nın hakaten albenisi yok ama.


Bu arada ayrıntılı testlerin daha en başında sorunu buldum ve devreyi çalıştırdım, işte sonuç:

Bu da beni uğraştıran çin malı breadboard kablosu kardeşimiz. A0 hattına yerleşmiş ama hiçbir şekilde iletimde bulunmuyor deli dumrul misali. Hemen aynı renkten çalışan bir tanesiyle değiştirildi.

Aslında bu kablolar dikdörtgen uçlu ince pin'li olanlara göre çok daha sağlam. Çinlilerin kabahati yok bence, sıfır çıkarmadıysan hor kullanmışındır :p

Masada sürekli aktif bir bağlantı test zamazingosu yapıp kullanmak lazım demekki. Kabloyu devrede kullanmadan şöyle bir bipletip öyle kullanmak lazım. Aha küçük bir proje daha.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Sayfa: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 21   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: