Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeKissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
Sayfa: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 21   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu  (Okunma Sayısı 189296 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #135 : Ağustos 12, 2015, 08:07:06 ÖÖ »

Tekli dip switch'leri ve altlarına 4 2 1 desimal değerlerini yazmayı iyi düşünmüşsün. 2 1 0 diye bit numaralarını yazsan açıklaması daha zor olur. Ledli tasarımda da ledlerin altına yine 4 2 1 değerleri yazılabilir.

Ledli tasarımı düşünüyorum da çok sıradışı olacak gerçekten. Tek tuşla oyun değiştiren, çalışan oyunu ledlerle binary modda görüntüleyen, c64 kapatılıp açılınca en son çalışan oyun ile başlayan bir kartuş. c64 tarihinde görmedim ben böyle bir şey, ön siparişlerde bir numaradayım =)

Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #136 : Ağustos 13, 2015, 22:45:34 ÖS »

Özay : Bize şu kartuş prototip board'larından yapsan nasıl olur?

http://digitalaudioconcepts.com/vanessa/hobbies/projects.html
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #137 : Ağustos 17, 2015, 01:29:27 ÖÖ »

Özay : Bize şu kartuş prototip board'larından yapsan nasıl olur?

Ben bunu görmemişim. Prototip PCB'sini ne yapıcan. Sen prototipi breadboard üzerinde çalıştır, devre şemasını çiz Eagle'da veya herhangi başka bir ortamda ben sana board tasarımını yaparım.

Bu arada KissCart64-8K-MCU hazır gibi. Son birkaç rötuştan sonra KissCart64-8K-MCU ve KissCart64-8K-DIP'in görünüşlerini senkronize edip (ortak elemanların yerleri, v.b) Eagle dosyalarını son bir kontrol etmeniz için paylaşıcam ve DirtyPCBs'e göndericem ikisini de. Sonra da ver elini KissCart64-16K ve KissCart64-Max (Ultimax versiyonu) modellerinin DIP ve MCU prototip çalışmaları. Kahkaha

Son durum:


« Son Düzenleme: Ağustos 17, 2015, 15:52:50 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #138 : Ağustos 17, 2015, 15:53:13 ÖS »

Kissed By CGTr Karizmatik
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
volkytolky
Ziyaretçi
« Yanıtla #139 : Ağustos 17, 2015, 19:45:02 ÖS »

Özay bey bu smd malzemelerin montajı nasıl olacak acaba, bunları mevcut havyayla lehimlemeye kalksak hepsi yanar.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #140 : Ağustos 17, 2015, 19:52:02 ÖS »

Üff çok seksi bir kartuş bu, dudaklar nefis olmuş Simon. Çalışan oyunun numarasını binary modda gösteren ledlerin altındaki desimal değerler de çok iyi. Yalnız volkytolky'nin de belirttiği gibi smd bileşenlerin lehimlerini herkes yapamayacağı için kartuşun montajı sana baya bir yük getirecek, vaktini alacak gibi görünüyor.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #141 : Ağustos 17, 2015, 20:20:04 ÖS »

Smd padlerine çekilen yollar da gayet güzel ortalanmış, simetrik bir sorun görünmüyor =)
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #142 : Ağustos 17, 2015, 21:09:58 ÖS »

Özay bey bu smd malzemelerin montajı nasıl olacak acaba, bunları mevcut havyayla lehimlemeye kalksak hepsi yanar.

Yalnız volkytolky'nin de belirttiği gibi smd bileşenlerin lehimlerini herkes yapamayacağı için kartuşun montajı sana baya bir yük getirecek, vaktini alacak gibi görünüyor.
İşin içine ledler için transistörler de girince biraz da pratik olsun diye kısmen SMD tasarıma geçmek zorunda kaldım. Ledler ve dirençler 1206 pakette olduğundan ince uçlu bir havya ile lehimlenebilir, ama ATtiny13 için iki alternatif var:

* uygun uçlu havya ve lehim teli ile drag soldering yöntemi
* sıcak hava tabancası ve krem lehim yöntemi

Lehimlenmiş PCB seçeneği tabi ki olacak. Biraz pratik yapmış olurum işte, fena mı olur?

Smd padlerine çekilen yollar da gayet güzel ortalanmış, simetrik bir sorun görünmüyor =)
Sağolsun bir arkadaşın önerdiği Altenate Grid'i Finest yapma fikri işe yaradı.


Bu arada ATtiny13'ü programlamak için ICSP header'ı koymaya çalışırken 2x3 erkek header koymaktansa via'lar ile hallettim o işi. Doğru sıralamayı ancak PCB'nin arkasından elde edebildiğim için etiketleri de arka yüze koydum. Programlama yaparken yaylı pogopinler ile hazırlayacağım bir aparat ile bu kısma bastırarak lehimleme yapmadan firmware atmak mümkün olacak.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
volkytolky
Ziyaretçi
« Yanıtla #143 : Ağustos 17, 2015, 21:20:22 ÖS »

Vallahi ben bunları ne lehimleyebilirim ne tutabilirim, ellerim titrer. Bence sen her karta lehim ve işçilik bedeli eklemelisin, hepimiz bunu canıgönülden öderiz, emeğin karşılığı sınırsız, ama bizden programlama ve lehimleme bekleme lütfen.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #144 : Ağustos 17, 2015, 21:34:09 ÖS »

ATtiny13 için iki alternatif var:

* uygun uçlu havya ve lehim teli ile drag soldering yöntemi
* sıcak hava tabancası ve krem lehim yöntemi
Bir de ilk görünce insana saçma gelen Jack'in solder-mess yöntemi var, solder wick (örgü tel) kullanıyor (3:10'dan itibaren) :
https://www.youtube.com/watch?v=KdvuhTresrQ

Programlama yaparken yaylı pogopinler ile hazırlayacağım bir aparat ile bu kısma bastırarak lehimleme yapmadan firmware atmak mümkün olacak.
Merak ettim, nasıl bir yöntem bu?
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #145 : Ağustos 17, 2015, 21:40:12 ÖS »

Başka bir mikrodenetleyici için olsa da burada yöntem mevcut. Bu videodan sonra lazım olabilir düşüncesiyle ben de 50'li paket pogopin almıştım. Benim aldıklarım videodakilere göre epey küçük ama iş göreceğini düşünüyorum. Yaylı yapıları ve sivri uçları sayesinde pogopin'ler kaymayı engelleyerek tam temas sağlıyor.

Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #146 : Ağustos 17, 2015, 21:52:12 ÖS »

Süper teknik, hoşuma gitti. Yaysız sivri uçlu başka bir şey kullansan olmaz, arada hep temassızlık olur, bastırırken baya yüklenmek gerekir. Pogopinlerin yaylı olmaları bu iş için biçilmiş kaftan yapıyor.
Logged
volkytolky
Ziyaretçi
« Yanıtla #147 : Ağustos 17, 2015, 22:00:04 ÖS »

Aynı tekniği en son xbox modchipte gördüm, yaylı bacaklar vardı onda da.
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #148 : Ağustos 18, 2015, 02:25:31 ÖÖ »

Bu arada ben SMD lehimlemeye psikolojik olarak hazırım. Kahkaha



* MagnifierLamp.jpg (118.63 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1265 kez.)
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
atlantis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.117



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #149 : Ağustos 18, 2015, 09:14:54 ÖÖ »

Vayyyy. Eksik malzemen kaldı mı Özay? Kahkaha
Logged

Truva Linux
http://www.truvalinux.org.tr
http://retromiga.blogspot.com
--------------------------------
Banana ARM Türkiye Destek Sitesi
https://www.bananapi.gen.tr
Sayfa: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 21   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: