Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeKissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
Sayfa: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 21   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu  (Okunma Sayısı 162842 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #150 : Ağustos 18, 2015, 11:45:33 ÖÖ »

Vayyyy. Eksik malzemen kaldı mı Özay? Kahkaha

Yavaş yavaş lazım oldukça tamamlıyorum işte.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #151 : Ağustos 18, 2015, 11:51:07 ÖÖ »

Bu arada KissCart64-8K için DIP ve MCU versiyon tasarımları bitti. İlk mesaja Eagle dosyaları eklendi.

Bu gece göndericem tasarımların ikisini birden. Birşeyleri bozmadıysam iki tasarımın da çalışıyor olması lazım.

@Metallic ve i_r_on: Son bir kez gözden geçirir misiniz Eagle dosyalarını?

Son görünümler şu şekilde:



Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.727


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #152 : Ağustos 18, 2015, 13:46:04 ÖS »

Çok hızlı bir şekilde çok acayip bir iş çıkardınız. Söyleyecek kelime bulamıyorum. Son eklenen resimlere bakarken benim C64'ün kartuş protunun sorunlu olduğunu hatırladım. Önümüzde ay taşınıyoruz. Yeni evde şimdikinden biraz daha geniş bir alanım olacak. İkinci C64'ü almanın zamanı geldi galiba.
Logged

Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.692



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #153 : Ağustos 18, 2015, 13:48:58 ÖS »

Okuyorum okuyorum, neler olup bitiyor anlıyamıyorum.
Ama sanırım iyi bir şeyler oluyor Kahkaha
Logged

Enson
Üye
***
Mesaj Sayısı: 226



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #154 : Ağustos 18, 2015, 14:34:39 ÖS »

Okuyorum okuyorum, neler olup bitiyor anlıyamıyorum.
Ama sanırım iyi bir şeyler oluyor Kahkaha


Süper yorum artık kendimi yalnız hissetmiyorum sayenizde
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #155 : Ağustos 18, 2015, 16:18:11 ÖS »

Bilgisayarim göçtüğü için detaylı bakamıyorum. İlk bakışta gördüklerim şöyle.

1. Icsp header transistörlere sanki çok yakın olmuş.

2. Buton tarzı belki klasik kartuşlarda olduğu gibi üstten değil de bilgisayar yüzeyine dik bir şekilde konumlanan butonlardan olabilirdi. Tabii kolay temini mümkün mü bilmiyorum. Gerçi pcb tasarımından tam olarak hangi butonu kullanacağın net değil.
3. Bir sonraki tasarım için Led ve transistörler olmasa da olur bence. Ya da 1 adet seven segment display + smd 595 serial in to parallel attiny ile sürülebilir.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 618



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #156 : Ağustos 18, 2015, 16:24:22 ÖS »

Ben şimdi den sıraya gireyim lehimli iki tane pcb alabilirmiyim
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #157 : Ağustos 18, 2015, 16:24:45 ÖS »

1. ICSP için header değil pogopin kullanılacak, detaylar birkaç mesaj yukarıda.

2. Buton şu ama kartuş kutusu kullanacaklar zaten kablo ile kasanın en üstüne taşıyıp klasik buton kullanacaklar.



http://www.direnc.net/6X6-90C-Tach-Buton,PR-14057.html

3. ATtiny'de bacak kalmadı. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #158 : Ağustos 18, 2015, 16:44:03 ÖS »

1. ICSP için header değil pogopin kullanılacak, detaylar birkaç mesaj yukarıda.

3. ATtiny'de bacak kalmadı. Kahkaha

Pogo falan icat çıkartmayın yahu, at işte oraya bir header.

Attiny'nin pinler yeter. 3 led için olan 3 pini shift reg. için kullanacaksın. Serial input, clock, enable.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #159 : Ağustos 18, 2015, 16:49:08 ÖS »

Pogo falan icat çıkartmayın yahu, at işte oraya bir header.
Yer kalmadığı için mecburen icat çıkardım. Pin sığmıyor oraya, via'ların çapı  pinlerin yarısı kadar bile değil. Kahkaha

Attiny'nin pinler yeter. 3 led için olan 3 pini shift reg. için kullanacaksın. Serial input, clock, enable.
Doğru ya, ben ledleri çıkardığımızı unutmuşum. Ama şimdi bir de üçüncü versiyon çıkarma başıma.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #160 : Ağustos 18, 2015, 17:03:51 ÖS »

Simon, farkettiğim birkaç şey var:

1- Her iki versiyonda da C1 100nF decoupling kapasitöre gerek yok, ic'ler için birer tane koymuşsun zaten.
2- Mcu'lu versiyonda ATtiny13'ün PB0, PB1 ve PB2 pinlerine bağlı pull-down dirençlere gerek yok. Pinleri çıkış olarak kullandığın için ya 0 ya da 1 veriyorlar, ayrıca sıfıra çekilmeleri gerekmiyor. Pinleri giriş olarak kullansaydın, boşta (floating) kalmaları ihtimali varsa pull-up/down direnç kullanmak gerekirdi tabi.
3- A13, A14 ve A15 adres hatlarını, bjt transistörlerin beyzlerine doğrudan vermişsin, seri direnç ekleseydin iyi olurdu. Dirençsiz olarak denedin ve çalışıyorsa sorun yok.
3- İki versiyonda da epromun VCC bacağına yakın iki via var, TP ve VCC. Nerede kullanacaksın onları?
4- Clearance olarak, yolları bazı noktalarda biraz daha uzaktan dolaştır diyebileceğim yerler var, ama dirtypcbs'in design rule'una göre hata vermediği için sorun yok =)
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #161 : Ağustos 18, 2015, 20:27:44 ÖS »

1. Fazla 104 göz çıkarmaz dedim koydum bir tane. Kahkaha

2. ve 3. Evet her iki konuda da haklısın. Üç direnç gidip yerine üç direnç gelecek ama sanırım (kafamda canlandırdığım kadarıyla) tasarım daha sadeleşecek. Pogo pinli sistem yerine bir header için yer bile açılabilir. Önce breadboard üzerinde sonra da tasarım üzerinde değiştireyim bu gece.

İkinci 3. Onu artistik olsun diye koydum. Test Point (VCC ve GND ölçümü yapmak için) Kahkaha

4. Evet Design Rule Check'te üst üste denk gelen iki kartuş kabı deliği haricinde sorun yok. Onu da approve ettim gitti zaten.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #162 : Ağustos 19, 2015, 01:01:43 ÖÖ »

Bu arada ben de SRAM'lı bir versiyonla ilgili çalışmalara başladım. Temel olarak arduino databus'a bağlı, pinler yetmediği için address bus'ın A0-A11 arasını önünde iki adet 74LS244 tristate buffer olan 12 bit bir counter sürüyor. Arduino c64'ü resette tutup sram'i sd karttan dolduracak, sonra da databus'a bağlı pin'lerini input mode'a geçirip counter ile address bus arasındaki bağı da buffer'lar sayesinde kesecek ve reset sinyalini yükseğe çekecek.

International soccer'dan sonra kötü durumdaki bir kartuş daha gazabıma uğradı Int. soccer'da reset bağlantısı yoktu. Bu arada çakma nes kartuşları da&nbsp; 22 pin'e indirgenerek kullanılabilir gibi. Bağlantılar biraz kısa ama çalışabileceğini düşünüyorum.

Counter ve tristate buffer'lar ciddi board alanı kaplayacağı için bunu ayrı bir devre olarak küçük bir plakette yaptım. Test etmek için daha önce 32 byte loader'ı GAL'e attığımda test için kullandığım 8'li led aparatımı kullandım. Videosu aşağıda.&nbsp; Videonun sonlarına doğru çıkartıp tekrar taktığım input 74LS244'ün /G yani çıkışı tristate et / etme input'u.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #163 : Ağustos 19, 2015, 02:37:45 ÖÖ »

Birilerini de benim gibi uyku tutmamış. Kahkaha

Ama artık çok uykum geldi, yarın izleyip yorum yaparım.

Bu arada son rötuşlar doğrultusunda MCU'lu tasarımda:

* pull-down'lar gitti, transistor base resistor'lar geldi
* pogopin'ler gitti header geldi
* gereksiz test point ve fazladan kondansatör gitti
* tasarım mümkün olduğunca sadeleştirildi

Sanırım bu sefer nihai duruma geldi.

@Metallic ve i_r_on: Son bir kez gözden geçirir misiniz Eagle dosyalarını?

Yarın sabah panelize dosyalarını oluşturup göndericem itirazı olan yoksa. Kahkaha

Son görünümler şu şekilde:



Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #164 : Ağustos 19, 2015, 10:37:08 ÖÖ »

Tamamdır Simon, güzel olmuş, eline sağlık =)
Logged
Sayfa: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 21   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: