Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeIRQHack64 - EPROM Kullanan :) Prg Yükleyici Kartuş
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: IRQHack64 - EPROM Kullanan :) Prg Yükleyici Kartuş  (Okunma Sayısı 145194 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.201


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #60 : Ekim 05, 2015, 18:45:50 ÖS »

Kartuşa hiç kıyma istersen, hatıra olarak kalsın. Benim breadboard düzeneği duruyor. Orada denerim gerekirse. Nihai ürün olunca da bir tanesine çökerim. Kahkaha
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com - http://www.karizmawow.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #61 : Ekim 05, 2015, 21:41:07 ÖS »

Blok diyagram geldi. Butonları ifade etmedim. Boşta zaten 4 tane analog pin kalıyor pro mini için onlardan kafana göre takılırsın. Şu an için bendeki kod sadece serial takılıyor. Şimdiye kadar arduino'yu hep usb ile besleyip serial takıldım. Bir ara butonları da ekleyip c64'den güç almayı da deneyeyim.




Hatıralığı mı kaldı bu arda, exrom hattını yonttum ben o kartuşun
Mcu versiyon sapasağlam duruyor zaten. Sana çalışır halde gönderirim.

ps: Ekteki zip'te çalışması için gereken herşey mevcut. Arduino kodu ve 27512 eprom yahut eeprom'a yazacağın binary. Kurcalarım dersen c64 kodlarını da ekleyeyim.

* IrqHack64.zip (410.49 KB - Yükleme: 197 kez.)
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #62 : Ekim 08, 2015, 02:22:32 ÖÖ »

Basit gördüğüm şeyler acayip uğraştırıyor arkadaş. Basitçe klasör desteği eklerim dedim ancak Arduino'nun kısıtlı hafızası ve enteresan sdFat kütüphanesi ile uğraş uğraş ancak klasör desteğini sağlayabildim.

Ufak tefek tespit ettiğim / edeceğim bug'ları da fikslersem hemen hemen kullanılabilir bir hale geldi.

Klasör desteğinin kısa bir videosu :



Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #63 : Ekim 08, 2015, 05:42:38 ÖÖ »

I_r_on guzel oldu bu is de, ram li olan proje ne olacak. Bir el atalim devam etsin o proje de...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #64 : Ekim 08, 2015, 10:11:04 ÖÖ »

I_r_on guzel oldu bu is de, ram li olan proje ne olacak. Bir el atalim devam etsin o proje de...

Aslında ram'li olanın tek avantajı anında yükleme gibi bir avantajı olması. Ancak olay kartuş 8k/16k kartuş imajlarına sınırlı orada. Bu çok daha kullanışlı ve düşük maliyetli oldu bence. Bus'a bağlanayım, tristate edeyim falan ihtiyacı yok.

Nette çok eskiden bir dergide yayınlanmış batarya içeren sram'li bir kartuş görmüştüm. Yazma işi C64 tarafından yapılıyor. Imajı yazdıktan sonra üstündeki switch ile yazmaya kapatıyorsun. Kartuşu çıkarsan da pil sayesinde yazdığın şey üstünde kalıyor. Bir nevi RW kartuş. Belki böyle bir şey yapılabilir. Eprom/Flash programlama ihtiyacı ortadan kalkıyor. C64 tarafından yazmak yerine de kartuş üzerine bir port konabilir.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.266


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #65 : Ekim 08, 2015, 10:41:33 ÖÖ »

I_r_on guzel oldu bu is de, ram li olan proje ne olacak. Bir el atalim devam etsin o proje de...

Aslında ram'li olanın tek avantajı anında yükleme gibi bir avantajı olması. Ancak olay kartuş 8k/16k kartuş imajlarına sınırlı orada. Bu çok daha kullanışlı ve düşük maliyetli oldu bence. Bus'a bağlanayım, tristate edeyim falan ihtiyacı yok.

Nette çok eskiden bir dergide yayınlanmış batarya içeren sram'li bir kartuş görmüştüm. Yazma işi C64 tarafından yapılıyor. Imajı yazdıktan sonra üstündeki switch ile yazmaya kapatıyorsun. Kartuşu çıkarsan da pil sayesinde yazdığın şey üstünde kalıyor. Bir nevi RW kartuş. Belki böyle bir şey yapılabilir. Eprom/Flash programlama ihtiyacı ortadan kalkıyor. C64 tarafından yazmak yerine de kartuş üzerine bir port konabilir.

sd karttan okuyup rama yazıp rami de pille besliyiceksin sanırım bence güzel plan olabilir hatta düşününce oldukça mantıklı
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.509


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #66 : Ekim 08, 2015, 11:42:05 ÖÖ »

Aslında C64 tarafından yazılabilen bir kartuş bence çok daha iyi olur. Gücü batarya ile sağlanan istendiğinde memory dump yapan, istenildiğinde veriyi geri yükleyen bir "save state" kartuşu. Bu ürün iyi iş yapar bence.
Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #67 : Ekim 08, 2015, 15:46:26 ÖS »

Aslında ram'li olanın tek avantajı anında yükleme gibi bir avantajı olması. Ancak olay kartuş 8k/16k kartuş imajlarına sınırlı orada. Bu çok daha kullanışlı ve düşük maliyetli oldu bence. Bus'a bağlanayım, tristate edeyim falan ihtiyacı yok.

Aslında senin proje de, benim ki de kartuş emulasyonu yapamadığı için sadece program yükleyici olarak iş görüyor bu alanda. Benim RAM'li modele sıcak bakmamın temel sebebi gerçek kartuş emulasyonu yapabilmeye olanak sağlaması. Bu sayede easyflash için yazılmış yada düzenlenmiş çok parça oyunlara da destek verilebilirdi. Last Ninja, Prince of Persia vb ...

Bu işe çok uygun bir ürün biliyorum ama fiyat uçuk.

IDT7007 5V 32K x 8 DUAL-PORT STATIC RAM

DK fiyatı $37 malesef.
Bu durumda dual port olayını discreete olarak yapmak gerekecek, $1'lik bir SRAM kullanılabilir ama etrafta biraz lojik elemanlar olacak. Bir de bu tarz kartuşların (easy flash da dahil) bank değiştirme requestlerini yakalayabilen bir lojik de gerekiyor.

Bence yapılabilir. Bu ara Doberman'a vakit ayıramadım, loader bitsin bu işi bir detaylı incelemek istiyorum açıkçası...

Kolay gelsin.
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.201


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #68 : Ekim 08, 2015, 16:14:03 ÖS »

@i_r_on: İki sorum var:

* IrqHack64 mü yoksa IRQHack64 mü daha güzel olur? (Bence ikincisi)

* /LORAM dediğin /ROML değil mi?

Öyle olduğunu varsayarak tasarıma şemadan başlıyorum hayırlısıyla, KissCart64 DIP versiyon üzerinden önce sadeleştirme sonra da yeni bileşenleri ekleme yöntemiyle kısa sürede bitiririm sanırım.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com - http://www.karizmawow.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
hades
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #69 : Ekim 08, 2015, 19:11:04 ÖS »

Ben cevap vereyim.
/LORAM : 6510'dan çıkan ve Basic Rom'u on/off yapan sinyal.
/ROML : Expansion portta /EXROM hattı lojik "0" yapıldığında, expansion porta bağlı $8000 - $9FFF arasındaki bir romu seçmek için kullanılan "0" olarak aktif olan sinyal.
Kısaca birisi içteki romu, diğeri dışarıdaki romu kontrol eder diyeyim.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.265


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #70 : Ekim 08, 2015, 19:16:30 ÖS »

Kartuş manyağı yaptınız bizi... Hangi kartuşa baksam birbirinden harika... Ellerinize sağlık.. Harikasınız ...
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #71 : Ekim 08, 2015, 21:21:52 ÖS »

sd karttan okuyup rama yazıp rami de pille besliyiceksin sanırım bence güzel plan olabilir hatta düşününce oldukça mantıklı


Bu zaten benim yola çıktığım orijinal fikirdi, pille besleme yoktu sadece içinde.

Batarya destekli kartuş projesi şurada, 1987 yılında bir dergide yayınlanmış : http://ar.c64.org/rrwiki/images/5/57/The_Transactor_Vol07_04_1987_Jan_A_C64_Cartridge_without_Eproms.pdf

Bir ram bölgesi gölgelenerek adreslemiyor. Dışındaki switch'lerle de yazma koruması vesaire ayarlanıyor. C64'den yazılım ile kumanda ediliyor.


Aslında C64 tarafından yazılabilen bir kartuş bence çok daha iyi olur. Gücü batarya ile sağlanan istendiğinde memory dump yapan, istenildiğinde veriyi geri yükleyen bir "save state" kartuşu. Bu ürün iyi iş yapar bence.


Eskiden yapılsa iş yapardı Şimdi ona özel yazılım yazacak adam zor bulunur herhalde. Tam 1541 emülasyonu yapan donanımlar aslında save state olayı için daha ideal gibi. Bence ram kartuşun en büyük avantajı eprom programcısı tarzı bir cihaza gereksinim olmaması.

Aslında senin proje de, benim ki de kartuş emulasyonu yapamadığı için sadece program yükleyici olarak iş görüyor bu alanda. Benim RAM'li modele sıcak bakmamın temel sebebi gerçek kartuş emulasyonu yapabilmeye olanak sağlaması. Bu sayede easyflash için yazılmış yada düzenlenmiş çok parça oyunlara da destek verilebilirdi. Last Ninja, Prince of Persia vb ...

Bu işe çok uygun bir ürün biliyorum ama fiyat uçuk.

IDT7007 5V 32K x 8 DUAL-PORT STATIC RAM

DK fiyatı $37 malesef.
Bu durumda dual port olayını discreete olarak yapmak gerekecek, $1'lik bir SRAM kullanılabilir ama etrafta biraz lojik elemanlar olacak. Bir de bu tarz kartuşların (easy flash da dahil) bank değiştirme requestlerini yakalayabilen bir lojik de gerekiyor.

Bence yapılabilir. Bu ara Doberman'a vakit ayıramadım, loader bitsin bu işi bir detaylı incelemek istiyorum açıkçası...

Kolay gelsin.


Easyflash kartuş konusunda standart oluşturmuş durumda. 1541 ultimate bile onu emüle ediyor bu oyunları oynatabilmek için. Tabii orada bu işin temeli bank switching ve bank switching için sağlanmış bir api.

Dual port ram bu projenin ilk haline başladığımda benim de hayalimdi ancak dediğin gibi fiyatları çok uçuk. 1$'a sram nerde yahu? Easyflash oyunları 1mb (500 küsür kb gördüm herhlde bu boyut da vardır) boyutlarına kadar ulaşıyor. Prince of persia gibi oyunlar hızlı bank switching'den faydalanıyor dolayısıyla 32k koyayım gerektiğinde doldururum mantığı bu oyunlarda işlemez.

@i_r_on: İki sorum var:

* IrqHack64 mü yoksa IRQHack64 mü daha güzel olur? (Bence ikincisi)

* /LORAM dediğin /ROML değil mi?

Öyle olduğunu varsayarak tasarıma şemadan başlıyorum hayırlısıyla, KissCart64 DIP versiyon üzerinden önce sadeleştirme sonra da yeni bileşenleri ekleme yöntemiyle kısa sürede bitiririm sanırım.


Pek tabii ROML, beynim sürçmüş. Yazarken içimden "lan lan lan" demiştim çıktı şimdi neden olduğu

İşin garibi ben en fazla NMI'ı suiistimal ediyorum ancak interrupt'ın kısaltması da IRQ. İsim NMIHack de olabilir. IRQHack64 daha iyi sanki ama.

Ellerine sağlık bu arada, benim elim dahi gitmiyor valla Eagle'a. Girsem biliyorum takılıp kalıcam bir yere öyle kalıcak

Sd kart modülü bu arada pcb üstü değil jumper kablolar ile de olabilir. Ancak kartuşun iç hacmi az olduğu için dupont kablo yerine lehimlemek lazım. Tabii pcb üstüne monte şeklinde tasarlayabilirsen tadından yenmez ancak onun ayarının tutması zor gözüküyor.

Kartuş manyağı yaptınız bizi... Hangi kartuşa baksam birbirinden harika... Ellerinize sağlık.. Harikasınız ...



Eyvallah, şu güzel ortam olmasa şu an başka bir hobiye takılıyor olurdum muhtemelen Sizlerin varlığının da büyük etkisi var projelerde.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.201


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #72 : Ekim 08, 2015, 21:39:17 ÖS »

Baya kolayladım ben bu arada işi.

SD kart modülünün ölçülerini alıp Eagle'da component olarak tanımladım. 90 derece dişi header ile kartuşa mümkün olan en yakın şekilde (kutuya sığabilmesi için) koyabiliyorum şu anda. Hatta biraz dışarı taşırarak kartuş kutusunun üstünden veya yanından açılacak bir kesikle kutu tamamen kapatılabilir sanki.

Pro Mini'yi de soketsiz lehimlersek o da kartuş kutusuna sığar gibime geliyor.

Dört tane butondan bahsetmiştin, isimleri/görevleri neler olacak onları da söyleyiver de elim değmişken onları da halledeyim. Butonlar internal pullup kullanıp diğer uçları GND olacak değil mi?

Reset button ve power led'i çıkarmadım daha tasarımdan, dursunlar mı kaldırayım mı?

Bir de power led ve direnci smd idi onları da through hole'a çeviriyorum sırf senin lehim fobin için. Kahkaha

Son olarak da A8-A15 için A0,A1,A2,A3,4,5,6,7 demişsin butonlara A4,A5,A6,A7 bırakmışsın onu A8-A15 için A0,A1,A2,A3,A4,A5,A6,A7 ve butonlar için 4,5,6,7 olarak değiştirsek sorun olur mu?

En son olarak da yazılımda debug kısmını bırakacaksan Pro Mini yerine Nano mu kullansak?

Bir sürü karar ile başbaşa bırakıyorum seni. Kahkaha
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com - http://www.karizmawow.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #73 : Ekim 08, 2015, 22:11:50 ÖS »

Baya kolayladım ben bu arada işi.

SD kart modülünün ölçülerini alıp Eagle'da component olarak tanımladım. 90 derece dişi header ile kartuşa mümkün olan en yakın şekilde (kutuya sığabilmesi için) koyabiliyorum şu anda. Hatta biraz dışarı taşırarak kartuş kutusunun üstünden veya yanından açılacak bir kesikle kutu tamamen kapatılabilir sanki.

Pro Mini'yi de soketsiz lehimlersek o da kartuş kutusuna sığar gibime geliyor.

Valla üretim teknolojisi konusunda söz senin. Ben hayatta onları kutuya falan sığdıramam

Dört tane butondan bahsetmiştin, isimleri/görevleri neler olacak onları da söyleyiver de elim değmişken onları da halledeyim. Butonlar internal pullup kullanıp diğer uçları GND olacak değil mi?


Evet internal pullup kullanırız. Benim bir an önce c64'den güç alan halini denemem lazım. Haftasonu denerim muhtemelen. 4 tane analog pin boşta kalıyordu, bana 2 buton lazım. Birisi reset için, birisi de select seçeneği için. Ama şimdi düşündüm de. Tek butonla da idare ederim, uzun basılırsa reset çakar, kısa basılırsa seçim fonksiyonu görür. Tek buton yapalım biz onu. Reset zaten başka taraftan doğrudan arduino'ya bağlı.

Reset button ve power led'i çıkarmadım daha tasarımdan, dursunlar mı kaldırayım mı?

Bir de power led ve direnci smd idi onları da through hole'a çeviriyorum sırf senin lehim fobin için. Kahkaha

Şu durumda reset butonunun ismini SEL/RESET olarak değiştirip eskisi gibi bırakabilirsin. Tabii Reset hattı ile bağlantısı iptal olup arduino'ya bağlı olması lazım. Power led'i kalabilir ancak arduino var o da ışıl ışıl ışıldayacak sanki gerek yok gibi. Hatta sd kart erişiminde 13 no'lu pin'e bağlı led de yanacak. Sen karar ver.
Aslında smd fobisinden çok smd deneyimsizliği var şu an. Senin kisscart'taki dirençlerin lehimlerini çıkarırken de gördüm başıma neler gelebileceğini Miniminnacıklar meretler.

Son olarak da A8-A15 için A0,A1,A2,A3,4,5,6,7 demişsin butonlara A4,A5,A6,A7 bırakmışsın onu A8-A15 için A0,A1,A2,A3,A4,A5,A6,A7 ve butonlar için 4,5,6,7 olarak değiştirsek sorun olur mu?

Bu çok sıkıntı yaratmayacaksa kalsın. Arduino tarafında hızı düşürmemek için PORTD'nin yarısı ile PORTC'nin yarısını kullandım. İki işlemle A8-A15'i set ediyorum. Çok sıkıntı yaratacaksa ne kadar hız farkı oluyor bir denerim.

En son olarak da yazılımda debug kısmını bırakacaksan Pro Mini yerine Nano mu kullansak?

Aslında usb portunun kalması hoş olurdu. İleride belki derlenen kodu doğrudan c64'e atmak için özellik eklenirse kullanılabilir. Bu şekilde kolayca cross development yapılabilir. Ama board üstündeki fiziksel etkisi ne olur, kartuşun yüksekliği karşılar mı bilemiyorum. Sen ne diyorsun? (Bir yandan elimdeki mini stoku mini olsun diyor )

Bu arada bu kartuşla ilgili kendim üretim yapmayı düşünmüyorum. Board'u da sen tasarladığına göre üretim hakkı senindir. Yazışalım bu konuda.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #74 : Ekim 09, 2015, 01:24:59 ÖÖ »

Bu arada sid player'ı şimdilik kendim yazmaktan vazgeçtim. Rsid'lerin makineyi ele geçirmesinden dolayı zaten çok pratik bir sid player yapmak mümkün değil.

Araştırırken psid64 diye bir programa denk geldim. Sid dosyalarından c64'de çalıştırılabilecek programlar üretebiliyor. Böylece arduino üstündeki flash'ı da kartuşa koyulabilecek başka özellikler için kullanmak mümkün olur.

Kullanım şu şekilde,
<a href="http://www.youtube.com/v/VA9FgM4h7V8&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/VA9FgM4h7V8&rel=0</a>

ps: Program şurada : http://psid64.sourceforge.net/
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: