Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmiga 600 ile C Veya C++
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 600 ile C Veya C++  (Okunma Sayısı 12505 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
DoctorCPC
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 886



Üyelik Bilgileri WWW
« : Mart 16, 2016, 21:32:26 ÖS »

Amiga 600 üstünde c veya c++ programlama dili ile neler yapabilirim? Hangi ide yi indirmem gerekir ? Sadece os 3.x üzerinde çalışan uygulamalar mı yazabilirim? Gui içeren bir uygulama yaparken os 2.x ve3.x v 1.x uyumluluğu sağlayabilir miyim? Aklıma gelmeyen soruların cevapları varsa programlamayla alakalı söylerseniz sevinirim.
Logged

Long Live Amstrad CPC/PCW/NC/GX
www.cpcuserclub.com
www.dizzyradio.com
Amstrad CPC: RSF3, V9990, AMSDAP, M4Wifi, ZMEM, MXBoard, DES Mini,GOTEK, USIFACII, DMP Printer, PS2 Mouse
Amstrad PCW 8256: 512K RAM, GOTEK, uIDE8, uRTC8
Amstrad NC 100: Wifi Modem
Amstrad NC 200: Gotek, PCMCIA
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mart 17, 2016, 09:15:59 ÖÖ »

Blackturk, C ile Amiga'da bayağı intro vs.. yaptı. Konu ile alakalı yardımcı olacaktır

Birde buraya ve buraya göz atabilirsin


Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Mart 17, 2016, 10:36:46 ÖÖ »

Şunu da unutmayalım: http://www.commodore.gen.tr/adp/c/indexc.html
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Mart 17, 2016, 11:06:51 ÖÖ »

Amiga'da OS tabanlı programlamaya kalkışırken en büyük sıkıntı ölçeği belirlemek.

Eğer 1.x'e kadar geriye uyumluluk hedefliyorsan, GUI için intuition.library fonksiyonları haricinde hiçbir şey kullanmaman gerekir.

(Yani gadtools.library, BOOPSI, ClassAct, ReAction ve MUI'yi kendine yasak edeceksin.)

Programının sadece Klasik Amigalarda (yani 68k mimarisi ve OS3.9 altı ortamda) çalışmasını hedefliyorsan performans için SAS/C (6.58 sürümü) derleyicisini kullanman tavsiye edilir.

E haliyle C++ değil C dilinde kodlama yapacaksın (zaten tüm dökümantasyon da C için hazırlanmış).

Amiga üzerinde kod yazabileceğin en gelişmiş ve güncel IDE, halen ticari bir ürün olan CubicIDE'dir. Sistem gereksinimleri klasik bir Amiga için biraz yüksek olabilir (tam kurulumu 300-400MB sabit disk gerektiriyor) fakat, DOS, Installer, ARexx scriptlerinden tut, Assembler, Lisp ve HTML'ye, hatta Hollywood'a kadar pek çok dili destekliyor, C üzerinde çalışırken kütüphane AutoDoc hızlı yardım verebiliyor, çok dosya ile çalışmayı sağlıyor, otomatik MakeFile oluşturuyor vs.

Bir sürü farklı IDE denedikten sonra en sonunda CubicIDE'yi satın aldım, rahatladım ben. Kahkaha
Logged

Alper
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Mart 17, 2016, 13:50:40 ÖS »

Bir sürü farklı IDE denedikten sonra en sonunda CubicIDE'yi satın aldım, rahatladım ben. Kahkaha

Çok paraymış, PC'de CrossPlatform geliştirsek daha ucuza gelmez mi? Kahkaha

@DoctorCPC:

ASM kasarım dersen güzel bir video tutorial serisi var:
https://www.youtube.com/watch?v=p83QUZ1-P10&list=PLc3ltHgmiidpK-s0eP5hTKJnjdTHz0_bW

PC'de yazıp derleyeyim (çapraz geliştirme) dersen de AmiDevCpp var:
http://amidevcpp.amiga-world.de/index.php?HR_LANG=english
« Son Düzenleme: Mart 17, 2016, 14:30:52 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2016, 15:28:43 ÖS »

Çok paraymış, PC'de CrossPlatform geliştirsek daha ucuza gelmez mi? Kahkaha
PC'de yazıp derleyeyim (çapraz geliştirme) dersen de AmiDevCpp var:
http://amidevcpp.amiga-world.de/index.php?HR_LANG=english

Eee Amiga ucuz bir hobi değil Kahkaha
Bu arada AmiDevCpp de kurulu bende. Aslında hiç fena değil. Bütün kütüphaneleri yüklemişler. IDE'sinin kodu yazarken senin için sözcük tamamlama özelliği var.
Fakat SASC/C kullanamazsın. Mecbur GCC ile derliyor.
Hem sonra kodu derle, emülatöre geçip dene. Sonra tekrar Windows'a dön bilmem ne... sıkıntı iş... Direk Amiga ortamında tek tuşla sınayabiliyorsun CubicIDE ile mesela.
Logged

Alper
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2016, 18:59:01 ÖS »



        Amiga'da C dilini öğrenmek yazılım geliştirmek istiyorsan.Ve başlangıç seviyesinde isen bence lattice c 5.2  ile  başlaman daha doğru olur.Bu lattice c ile uyumlu örnek c kaynak dosyaları çok rahat bulursun.Aşağıda verdiğim birinici link'te Başlangıç seviyesinde lattice c   uyumlu örnekler mevcuttur.İkinci verdiğim link'te Amiga developer Cd İçeriği bulunmkatadır.Burda çok faydalı bilgiler bulabilirsin.

       Eğer C dilinde daha deneyimli ve Amiga hardware bilgini iyi ise Storm C++ kullanmanı tavsiyem olur.Storm C++ 3  ile başlayabilirsin.

   Amiga için yazılım Geliştirmek için illa donanımsal olarak Amigaya ihtiyacın yok.Windows üzerinde amiga için yazılım geliştirme yapabilirsin.Benim kullandığım.VBCC for windows tavsiyem olur. Üçüncü linkte bilgi alabilirsin.

   Amiga'da yapmak istediğin işe göre doğru programlama dilini seçmen daha doğru olur.İyi bir oyun yazacaksan bence kesinlikle Assembler olmalıdır.Yok workbench  tabanlı basit uygulama yapacak isen  c dili  yeterlidir.Ayın zamanda rahatlıkla assembler ile hazırladığın rutinleri c'de kullanabilirsin.

   Amiga'da genelde Kernel  rom rutinler kullanılır.Amiga Rom'u C dilinde yazılmıştır.Bu rutinleri  c dilinde kullanmak kolay .Assembler dilinde bu rutinleride benzer ama biraz çetrefilli şekilde oluyor.Neyin nasıl yapıldığını öğrendiğinde gerisi çorap söküğü gibi gelir.



http://aminet.net/package/dev/c/ACM

http://www.pjhutchison.org/uae_dev_cd.html

https://github.com/kusma/amiga-dev

http://sun.hasenbraten.de/vbcc/





Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mart 17, 2016, 22:52:01 ÖS »


        Amiga'da C dilini öğrenmek yazılım geliştirmek istiyorsan.Ve başlangıç seviyesinde isen


Pek başlangıç seviyesi sayılmaz kanka Şuraya bir göz at istersen
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Mart 18, 2016, 01:24:05 ÖÖ »

  Sadece bir kişiye hitap eden bir yazı yazmadım.bu konuları öğrenmek isteyen ve merak eden forum sakinleri var.Dikkatini çekerim 209 kişi bu başlığı okumuş.

  Diğer arkadaşlarında öğrenmesi bilgi sahibi olmasıda Önemli.Atom parcalamıyoruz.Bildiğini insalarla paylaşabilmek güzeldir.Yazımda herhangi bir alıntı alıp cevap yazmadım.Bence oraya bir dikkat et.

   x şahıs sen bunun , bunu felan yap demedim.Giriş yaptığım başlığa bakarsan  anlaşılır.

 


     
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Mart 18, 2016, 01:48:54 ÖÖ »

    Başımdan geçen bir olayı anlatmak gereği duydum.Yaptığımız işlerden dolay sürekli denetleniyoruz.İş'le ilgili ayrıntıya girmiyorum. Benim yaptığım işi denetlemek için amerikalılar geldi.keza bir çok kez geldiler.Benden bir konu hakkında bilgi istediklerinde yazdıklarım için soru üzerine soru soruldu.Yeter dedim . Acayip canımı sıktı.

    Bu durumu.Müdüre sordum neden bu kadar soru sordular.Adamlar konuyu bilseler bile karşındaki insaların o konuyu hiç bilmiyor gibi anlatılması gerektiğini ve bu yüzden bir ton soru ile  muhattab oldumuğumuzu.Öğrendik.

   Adamlar iş'i biliyorlar ama senden kendileri hiç bilmiyormuşcasına bilgi aktarmanın bekliyorlar.

   İşi bilmek kadar başkasından , bunları duyabilmek alabilmek önemlidir.

    ilk yazdığım konu Genel olarak herkese hitab eder.konu bilen kişlerle sınırlandırmak doğru değildir.Belki daha bilgili arkadaşlarımızda var.

   




Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Mart 18, 2016, 08:33:01 ÖÖ »

  Sadece bir kişiye hitap eden bir yazı yazmadım.bu konuları öğrenmek isteyen ve merak eden forum sakinleri var.Dikkatini çekerim 209 kişi bu başlığı okumuş.

  Diğer arkadaşlarında öğrenmesi bilgi sahibi olmasıda Önemli.Atom parcalamıyoruz.Bildiğini insalarla paylaşabilmek güzeldir.Yazımda herhangi bir alıntı alıp cevap yazmadım.Bence oraya bir dikkat et.

   x şahıs sen bunun , bunu felan yap demedim.Giriş yaptığım başlığa bakarsan  anlaşılır.


Sakin ol şampiyon. Bu kadar agresif olma. Midene yazık.

Yazdığımdan bu kadar alınacak veya gerilecek bir anlam nasıl çıkardın, merak ettim.
« Son Düzenleme: Mart 18, 2016, 08:35:31 ÖÖ Gönderen: joker_ » Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Mart 18, 2016, 09:18:26 ÖÖ »


    Uzun zamandır .forumda action yapan yok.birazda biz yapalım.      Ahh ahh nerde o eski forum tartışmalar  olduk.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Mart 18, 2016, 09:35:27 ÖÖ »

    Uzun zamandır .forumda action yapan yok.birazda biz yapalım.      Ahh ahh nerde o eski forum tartışmalar  olduk.

Hemen çıkartabilirim!  Kahkaha
Logged

Alper
DoctorCPC
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 886



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Mart 18, 2016, 10:18:19 ÖÖ »

Joker övgü dolu sözlerin için teşekkür ederim. Blackturk sana da verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Evet c-c++ bilgim var. Fakat hangi ide en iyisi ve gui programlama konusunda tabi ki amigaya özgü olduğu için bilgi edinmek istemiştim. Assembly ve oyun yazmak bana uzak oyun bile oynamayan birisiyim ama en azından boş vakit bulabilirse. (Bu aralar zor bulunan birşey) diskmag tarzı birşeyler de yapmak isterim. Zaten çok geniş olmayan retro camiasında tatlı atışmalar dışında tartışma olacağını zannetmiyorum. Herkes ortak nokta olan bu keyifli bilgisayarları takip etmek ve birşeyler üretmek adına uğraşıyor. Ben yazılım odaklı olduğum için fazla donanım değil tek donanım ama çok fazla yazılım mantığındayım. Joker bana Amstrad cpc için disket sürücü de hediye etmişti kendisine buradan tekrar teşekkür ediyor müsait bir Zaman'da güzel bir iki hediye de ona ben yollamak istediğimi söylemek istiyorum. Yalnız en dikkatimi çeken Amiga yazılımlarının hala lisanslı satılmaya devam edilmesi aslında bu olumsuz görünse de bence olumlu bir durum. Hala yazılımlara destek olduğunu gösteriyor. Aynı Şok'u 2013 senesinde Amstrad cpc için kutulu oyun çıktığı da da yaşamıştım aslında Amstrad cpc vs. Fpga ile tekrar modern kasa da üretilebilecek bir bilgisayar böyle bir çalışma duydunuz mu ?
Logged

Long Live Amstrad CPC/PCW/NC/GX
www.cpcuserclub.com
www.dizzyradio.com
Amstrad CPC: RSF3, V9990, AMSDAP, M4Wifi, ZMEM, MXBoard, DES Mini,GOTEK, USIFACII, DMP Printer, PS2 Mouse
Amstrad PCW 8256: 512K RAM, GOTEK, uIDE8, uRTC8
Amstrad NC 100: Wifi Modem
Amstrad NC 200: Gotek, PCMCIA
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Mart 18, 2016, 10:34:35 ÖÖ »

MIST FPGA Baord'da beta olarak da olsa AmstradCPC var.

https://github.com/mist-devel/mist-board/wiki

Desteklenen sistemler:

https://github.com/mist-devel/mist-board/wiki/CoreStatus

Satın alma linkleri:
http://lotharek.pl/product.php?pid=96
https://www.dragonbox.de/de/285-mist-fpga-konsolen.html
http://amiga.amedia-computer.com/index.php/catalogue/infos/3/9/ACF_MISTMIDIDB9
http://amigastore.eu/en/318-mist-fpga-computer.html



Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: