Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmiga C için Gadget fonksiyonları
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga C için Gadget fonksiyonları  (Okunma Sayısı 8233 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« : Eylül 26, 2016, 15:59:20 ÖS »

Amigada gadget ile ilgili aminet üzerindeki kaynaklarda belli bir yerde tıkanma yaşıyorum. Hatta birkaç tane pdf kitap bulmama rağmen bir aşamadan sonrası yok. Yani window, screen ve birkaç gadget atıp derleyip uygulama çalışıyor. Ama button gadget presslendiğinde başka bir gadget nesnesi disable yap yada text değiştir gibi fonksiyonlar yok mesela. Bunun ile ilgili kaynak, döküman, adf manual vb. bilgisi olan var mıdır? (Amiga OS3.x üzerinde)

INCLUDE çekmecesi içine dalmak zorunda bırakmayın.

Teşekkürler.
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2016, 21:57:33 ÖS Gönderen: emarti » Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 26, 2016, 16:53:50 ÖS »

Aşağıdaki sitede bolca doküman bulabilirsin.

http://www.retro-commodore.eu/amiga-development/

http://www.retro-commodore.eu/files/development/amiga-development/Commodore_Amiga_Tech_Ref_Series_Amiga_User_Interface_Style_Guide.pdf

Tavsiyem MUI ya da ReAction tarzı bir kullanıcı arabirim kütüphanesini kullanman. Normal koşullarda BOOPSI ile kullanıcı arabirimi hazırlamak gerçekten de eziyet.
Logged
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Eylül 26, 2016, 17:48:07 ÖS »

Aşağıdaki sitede bolca doküman bulabilirsin.

http://www.retro-commodore.eu/amiga-development/

http://www.retro-commodore.eu/files/development/amiga-development/Commodore_Amiga_Tech_Ref_Series_Amiga_User_Interface_Style_Guide.pdf

Tavsiyem MUI ya da ReAction tarzı bir kullanıcı arabirim kütüphanesini kullanman. Normal koşullarda BOOPSI ile kullanıcı arabirimi hazırlamak gerçekten de eziyet.


Teşekkür ederim. Aminette GUI yaratıcılar buldum oradan arayüz hazırlamak sıkıntı olmuyor şu an. MUI, FOXGUI gibi kullanmadan olaya giriş yapmaya çalışıyorum ama gerçekten işkence. Ne kadar dayanırım bilemiyorum.

ReAction hiç denk gelmedi bir araştırayım.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.395



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2016, 18:06:56 ÖS »

Ben daha compiler kuramadım ne kullanıyorsunuz?
Logged

Use the brute force, Luke
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2016, 18:22:57 ÖS »

Ben daha compiler kuramadım ne kullanıyorsunuz?

Hepsini denedim. StormC V3 hoşuma gitti şimdilik. Kurulum kolay aslında hepsinin. Storm için aminette ek include dosyası var onu indirmeni tavsiye ederim. SAS/C 'de iyidir.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2016, 18:32:08 ÖS »

Bir kaynak daha buldum örnekler de mevcut.
http://amiga.sourceforge.net/amidevhelp/phpwebdev.php?action=List&funcgroup=AmigaOS
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2016, 18:40:25 ÖS »

Tam da benim son bir kaç aydır üzerinde çalıştığım konulara yoğunlaşmışsın.

"Amiga ROM Kernel Reference Manual: Libraries" adlı kitapta aradığın her şey var (Commodore'un kendi kitabı).

Hatta her şeyden önce bu manuallerin tamamının okunması gerekiyor (...muş bunun farkına ben de yeni vardım, şu an okuyorum).

Burada tamamının taranmış PDF'leri var:
https://archive.org/details/amigabooks

Intuition GUI elemanları dışında bir GUI arayüzü kullanmayı düşünüyorsan, Reaction'la falan hiç uğraşma derim. Doğrudan MUI ile başla (MUI, Nesne Tabanlı modern bir GUI arayüzü). Ben MUI'de oldukça ilerleme kaydettim. Bu bahsetiğin konularda yardımcı olabilirim.
Logged

Alper
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2016, 19:39:26 ÖS »

Tam da benim son bir kaç aydır üzerinde çalıştığım konulara yoğunlaşmışsın.

"Amiga ROM Kernel Reference Manual: Libraries" adlı kitapta aradığın her şey var (Commodore'un kendi kitabı).

Hatta her şeyden önce bu manuallerin tamamının okunması gerekiyor (...muş bunun farkına ben de yeni vardım, şu an okuyorum).

Burada tamamının taranmış PDF'leri var:
https://archive.org/details/amigabooks

Intuition GUI elemanları dışında bir GUI arayüzü kullanmayı düşünüyorsan, Reaction'la falan hiç uğraşma derim. Doğrudan MUI ile başla (MUI, Nesne Tabanlı modern bir GUI arayüzü). Ben MUI'de oldukça ilerleme kaydettim. Bu bahsetiğin konularda yardımcı olabilirim.

Sabahlıyacağım kesin bu olayı çözmeden içim rahat etmeyecek. MUI sonrası için şimdi zor olanı öğreneyim, yani Intuition GUI. Sonra kolay bir arayüz kütüphanesi düşünüyorum.

StormC V3 beni yarı yolda bırakmaz gibi görünüyor. Compiler değiştir derseniz şimdiden başkasına geçebilirim.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2016, 19:59:47 ÖS »

Tam da benim son bir kaç aydır üzerinde çalıştığım konulara yoğunlaşmışsın.

"Amiga ROM Kernel Reference Manual: Libraries" adlı kitapta aradığın her şey var (Commodore'un kendi kitabı).

Hatta her şeyden önce bu manuallerin tamamının okunması gerekiyor (...muş bunun farkına ben de yeni vardım, şu an okuyorum).

Burada tamamının taranmış PDF'leri var:
https://archive.org/details/amigabooks

Intuition GUI elemanları dışında bir GUI arayüzü kullanmayı düşünüyorsan, Reaction'la falan hiç uğraşma derim. Doğrudan MUI ile başla (MUI, Nesne Tabanlı modern bir GUI arayüzü). Ben MUI'de oldukça ilerleme kaydettim. Bu bahsetiğin konularda yardımcı olabilirim.

Sabahlıyacağım kesin bu olayı çözmeden içim rahat etmeyecek. MUI sonrası için şimdi zor olanı öğreneyim, yani Intuition GUI. Sonra kolay bir arayüz kütüphanesi düşünüyorum.

StormC V3 beni yarı yolda bırakmaz gibi görünüyor. Compiler değiştir derseniz şimdiden başkasına geçebilirim.

MUI dökümanlarını kavrayabilmek için zaten önce ciddi bir Exec ve Intuition alt yapısı gerekiyor o yüzden önceliğin doğru.

Commodore'un manuallerindeki örnekler SAS/C (Lattice C) için.
MorphOS dökümanları da oldukça bilgilendirici yalnız onlar da GCC için.

Yalnız deneyim kazandıkça derleyici çok da dert olmamaya başlıyor. Zaten bir aşamadan sonra SDI Headers kullanarak, çapraz platform çalışma ihtiyacı hissedeceksin, o zaman her derleyici otomatik destekleniyor (make file kullanırsan onda sorun yaşanabiliyor tabi).

İlk etapta Amiga fonksiyon sembollerini tanıyan bir IDE edinmen çok daha önemli.
Logged

Alper
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2016, 21:08:40 ÖS »

Tam da benim son bir kaç aydır üzerinde çalıştığım konulara yoğunlaşmışsın.

"Amiga ROM Kernel Reference Manual: Libraries" adlı kitapta aradığın her şey var (Commodore'un kendi kitabı).

Hatta her şeyden önce bu manuallerin tamamının okunması gerekiyor (...muş bunun farkına ben de yeni vardım, şu an okuyorum).

Burada tamamının taranmış PDF'leri var:
https://archive.org/details/amigabooks

Intuition GUI elemanları dışında bir GUI arayüzü kullanmayı düşünüyorsan, Reaction'la falan hiç uğraşma derim. Doğrudan MUI ile başla (MUI, Nesne Tabanlı modern bir GUI arayüzü). Ben MUI'de oldukça ilerleme kaydettim. Bu bahsetiğin konularda yardımcı olabilirim.

Sabahlıyacağım kesin bu olayı çözmeden içim rahat etmeyecek. MUI sonrası için şimdi zor olanı öğreneyim, yani Intuition GUI. Sonra kolay bir arayüz kütüphanesi düşünüyorum.

StormC V3 beni yarı yolda bırakmaz gibi görünüyor. Compiler değiştir derseniz şimdiden başkasına geçebilirim.

MUI dökümanlarını kavrayabilmek için zaten önce ciddi bir Exec ve Intuition alt yapısı gerekiyor o yüzden önceliğin doğru.

Commodore'un manuallerindeki örnekler SAS/C (Lattice C) için.
MorphOS dökümanları da oldukça bilgilendirici yalnız onlar da GCC için.

Yalnız deneyim kazandıkça derleyici çok da dert olmamaya başlıyor. Zaten bir aşamadan sonra SDI Headers kullanarak, çapraz platform çalışma ihtiyacı hissedeceksin, o zaman her derleyici otomatik destekleniyor (make file kullanırsan onda sorun yaşanabiliyor tabi).

İlk etapta Amiga fonksiyon sembollerini tanıyan bir IDE edinmen çok daha önemli.

StormV3deki GoldED bu fonksiyonları tanıyıp highlight yapmakta. Popüler IDElerdeki CTRL+SPACE gibi birşey aramıyor değilim elim hep gidiyor ama nafile
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2016, 22:41:59 ÖS »

  Bu konularla fazla ilgilenmedim , ama  c tutorial içersindeki şu 3 tane  c kaynak kodu sana biraz bilgi verebilir.


Amiga c örnek
http://s9.dosya.tc/server/nit7h4/samples.rar.html


Amiga workbench'de çalıştırabilir dosyalar

http://s9.dosya.tc/server/7ngyz2/sample_executable.zip.html



Örnek kaynak kodların test videosu

<a href="http://www.youtube.com/v/yCUY9Io5XDM&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/yCUY9Io5XDM&rel=0</a>

Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: