Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 1200 ve Hızlandırıcı Kartlar
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 1200 ve Hızlandırıcı Kartlar  (Okunma Sayısı 51553 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
phantom
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 935



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #75 : Mart 13, 2017, 11:11:52 ÖÖ »

Bir soru da ben soracağım, bildiğim kadarıyla (eğer yanlış bilmiyorsam) trapdoor dan bir turbo kart takıldığında sistem artık sadece kart üzerindeki işlemciyi kullanıyor, a1200 üzerindeki 020 kullanılmıyor diye biliyorum, bu doğru mu?
Eğer doğruysa 020 işlemcili bir turbo kart sadece yüksek frekansta çalıştığı için mi hız artışı sağlıyor?
Eğer öyleyse a1200 ün üzerindeki 020 14 MHz ile çalışıyor, mesajın en altındaki 9.46 MHz ilk aca1221 i takınca sistem daha mı yavaş çalışacak?
Muhtemelen bilmediğim ya da atladığım birşeyler var....
Bu sayfanın altında var.

http://wiki.icomp.de/wiki/ACA1221ec


Product name   Sysinfo Dhrystones
ACA1233-55         11747
ACA1232-50         10576
ACA1233n-40         9203
ACA1232-40ec         9045
ACA1232-40         9045
ACA1233-40         9045
ACA1232-33         7529
ACA1220-40         6867
ACA1221EC-42.56         6401
ACA1233n-26.67         6031
ACA1220-33         5712
ACA1232-25         5708
ACA1232-25ec         5708
ACA1221EC-28.38         4926
ACA1221-28.38         4914
ACA1232-20         4553
ACA1221EC-21.28         4279
ACA1221-21.28         4266
ACA1220-25         4266
ACA1220-20         3998
ACA1221EC-17.03         3416
ACA1221-17.03         3408
ACA1220-16         3320
ACA1221-9.46         1878

Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #76 : Mart 13, 2017, 11:23:59 ÖÖ »

9.46 MHz'lik mod harddiskin hazır olması için sadece açılış esnasında kısa bir süre çalışıyor, daha sonra sizin seçtiğiniz hızda (17.03, 21.28, 28,38) çalışıyor. Eğer özellikle 9.46'yı ayarlamazsanız (işlemcisi problemli bir turbo kartı çalıştırabilmek için mesela) sürekli kullanılan bir hız değil.

Alıntı
The ACA1221 starts up at it's slowest speed of 9.46MHz. After Autoconfig operations have been completed, the CPU clock will be increased to 17.03MHz, and caches will be enabled. This has been implemented in order to give harddrives enough time to spin up and be available after a cold-start, even under Kickstart 3.0. If you have purchased an overclocking license, you can set 21.28 or even 28.38MHz clock speeds. Please use the ACAclock tool to set the speed, or the ACAgov CPU governor to automatically set the CPU speed according to CPU speed requirements


http://wiki.icomp.de/wiki/ACA1221

Yeni nesil kartların sistemi hızlandırmasının asıl sebebi CPU değil daha hızlı çalışan RAM'ler bu arada.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #77 : Mart 13, 2017, 11:32:17 ÖÖ »

16 Bit veriyoluna sahip pcmcia üzerinden sram kullanmadığınız sürece hertürlü ram upgrade'i hızınızı artırır. Ram'in etkisi çok büyük.
Logged
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #78 : Mart 13, 2017, 11:35:22 ÖÖ »

Yıllar önce bana arızalı A1200 bir board gelmişti. açılış olmuyordu ve tespitlerime göre bir sorunda görünmüyordu. o zaman board da bir turbo kartı takıp denedim ve sistem sorunsuz çalıştı. bu durumda işlemci arızalı diye düşünürek işlemciyi değiştirdim ama yine olmadı. işlemciye giden yolları, direnç vs. herşeyi kontrol ettim yinede üstündeki işlemci ile açmadı. turbo kartı takınca sorunsuz çalışıyordu
Logged

Amiga Repair Service
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #79 : Mart 13, 2017, 11:42:49 ÖÖ »

Hiç aklıma gelmemişti, iyi fikirmiş. Bendeki bozuk anakartı bir de öyle deneyeyim ben. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
zanpinoz
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 577



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #80 : Mart 14, 2017, 11:37:24 ÖÖ »

http://www.ebay.fr/itm/NEW-XC68EC060RC60E-MOTOROLA-68060-206-CERAMIC-GOLD-PGA-60MHZ-32BIT-PROCESSOR-/142171011682?hash=item211a0d7a62:g:KrsAAOSw9etXQXLI

Bu işlemcilerden alıp Phase5 in çıkartacağı ürünü beklesekmi ?
Logged
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #81 : Mart 14, 2017, 13:35:59 ÖS »

Hiç aklıma gelmemişti, iyi fikirmiş. Bendeki bozuk anakartı bir de öyle deneyeyim ben. Kahkaha

Bozuk anakartı bana da gönderebilirsin tamir ederim
Logged

Amiga Repair Service
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #82 : Mart 14, 2017, 14:19:07 ÖS »

Valla daha önce teşebbüs görmüş, pek iyi durumda değil. Yedek parça niyetine saklıyorum ben de.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #83 : Mart 14, 2017, 14:22:35 ÖS »

Çıkmadık candan ümit kesilmez. A1200 bord yapısını çok iyi biliyorum. board da çatlak vb. gibi tahribat yoksa kötü durumda olan a1200 çok tamir ettim. tamir etmesi de doğrusu çok zevkli oluyor yedek parça için custom chipler  bende var
Logged

Amiga Repair Service
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #84 : Mart 14, 2017, 14:28:04 ÖS »

O zaman sana ilk gönderdiğim kargoya eklerim onu da senin olsun. Benim 1200'e birşey olursa da ellerinden öper ama. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #85 : Mart 14, 2017, 14:35:38 ÖS »

O zaman sana ilk gönderdiğim kargoya eklerim onu da senin olsun. Benim 1200'e birşey olursa da ellerinden öper ama. Kahkaha

Bu şekilde bozuk boardlar kenarda kalmasın hayata döndürmeye çalışalım. senin a1200 e birşey olursa her zaman ben tamir ederim. ömür boyu garanti veririm  Karizmatik  şimdiden merak ettim board u acaba tamir olurmu? eğer olursa çok işe de yarayabilir. a1200 için custom chipler de var sıkıntı olmaz  teşekkür ederim...
« Son Düzenleme: Mart 14, 2017, 14:40:07 ÖS Gönderen: defleppard » Logged

Amiga Repair Service
Samurai
Ziyaretçi
« Yanıtla #86 : Mart 15, 2017, 09:03:46 ÖÖ »

Amiga 1200 de Amiga 500 disketi takıp oyun oynanır mı ?
Logged
ekalkici
Üye
****
Mesaj Sayısı: 254



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #87 : Mart 15, 2017, 09:09:59 ÖÖ »

Amiga 1200 de Amiga 500 disketi takıp oyun oynanır mı ?
Çoğu oyun çalışır. Bazıları uyumsuzlukdan dolayı çalışmayabilir.
Logged

Amiga 1200 Black / Rev 1D4 / TF1260 + 68060 Rev5 @75 MHZ / 8GB CF HDD / 3.2.1 Rom / Clock
Amiga 500 / Rev 6A / 1MB RAM / 1.3 ROM / Clock
Commodore 64C / 1530 C2N Datasette
Commodore 1084S
GBSControl / Samsung 793DF / Samsung 957MB
Samurai
Ziyaretçi
« Yanıtla #88 : Mart 15, 2017, 09:15:00 ÖÖ »

Amiga 1200 de Amiga 500 disketi takıp oyun oynanır mı ?
Çoğu oyun çalışır. Bazıları uyumsuzlukdan dolayı çalışmayabilir.

Peki hocam mesela A500 için çıkmış eski bir oyunu oynadığımız da AGA çipsetin den faydalanıyormu ? Yoksa A1200 enhanced mi yazması gerekli ?
Logged
ekalkici
Üye
****
Mesaj Sayısı: 254



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #89 : Mart 15, 2017, 09:18:43 ÖÖ »

Amiga 1200 de Amiga 500 disketi takıp oyun oynanır mı ?
Çoğu oyun çalışır. Bazıları uyumsuzlukdan dolayı çalışmayabilir.

Peki hocam mesela A500 için çıkmış eski bir oyunu oynadığımız da AGA çipsetin den faydalanıyormu ? Yoksa A1200 enhanced mi yazması gerekli ?

Normal bir a500 oyunu AGA'dan faydalanmaz. Oyunun veya programın AGA desteği ile yazılmış olması gerekiyor. Lion King vb.. gibi oyunlar mesela AGA'dır.
Logged

Amiga 1200 Black / Rev 1D4 / TF1260 + 68060 Rev5 @75 MHZ / 8GB CF HDD / 3.2.1 Rom / Clock
Amiga 500 / Rev 6A / 1MB RAM / 1.3 ROM / Clock
Commodore 64C / 1530 C2N Datasette
Commodore 1084S
GBSControl / Samsung 793DF / Samsung 957MB
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: