Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelAmiga 500 Normal Donanımda İşlemci Hızını Görme
Sayfa: 1 2 3 [4]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 500 Normal Donanımda İşlemci Hızını Görme  (Okunma Sayısı 32308 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #45 : Mart 25, 2017, 07:37:33 ÖÖ »

Amiga'larda işlemci saat hızını (mHz) anakart belirler. İşlemci değil. Sen oraya 030 da taksan (ki takamazsın) 7.09 mHz'de çalışacak. Bu değişmeyecek.

Senin benchmark'a bakman gerek. Bak 68000 ile 549 Dhrystones alırken, 68010 572 Dhrystones almışsın. Yani performans artışı var (%4 oranında).
Logged

Alper
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #46 : Mart 25, 2017, 10:37:35 ÖÖ »

Amiga'larda işlemci saat hızını (mHz) anakart belirler. İşlemci değil. Sen oraya 030 da taksan (ki takamazsın) 7.09 mHz'de çalışacak. Bu değişmeyecek.

Senin benchmark'a bakman gerek. Bak 68000 ile 549 Dhrystones alırken, 68010 572 Dhrystones almışsın. Yani performans artışı var (%4 oranında).
Evet biraz arttı, ram alacağım bakalım 2 mb, sonrasında da bir aca veya vimpire almayı planlıyorum ama aca daha önde gibi AGA çalıştıran bir kart olsa onada yazılabilirim Kahkaha
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #47 : Mart 25, 2017, 14:10:29 ÖS »

Sysinfo değil de oyunlardaki performansı karşılaştırabilir misin? Mesela Elite, Stunt Car Racer, Hunter gibi 3D hesap yapan oyunlarda hızlanma var mı?
Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #48 : Mart 25, 2017, 14:24:39 ÖS »

stun car race de denedim çok abartı bir fark goremedim abi diğer dediğin oyunlarda deniyim kaydedeğerse karşılaştırmalı video paylaşırım
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.752



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #49 : Mart 25, 2017, 18:29:28 ÖS »

Amiga'larda işlemci saat hızını (mHz) anakart belirler. İşlemci değil. Sen oraya 030 da taksan (ki takamazsın) 7.09 mHz'de çalışacak. Bu değişmeyecek.

Senin benchmark'a bakman gerek. Bak 68000 ile 549 Dhrystones alırken, 68010 572 Dhrystones almışsın. Yani performans artışı var (%4 oranında).
Evet biraz arttı, ram alacağım bakalım 2 mb, sonrasında da bir aca veya vimpire almayı planlıyorum ama aca daha önde gibi AGA çalıştıran bir kart olsa onada yazılabilirim Kahkaha

ACA veya Vampire alacaksan 68010'un bir esprisi kalmayacaktır zira her ikisi de anakarttaki işlemciyi devredışı bırakıyor.  Hatta ben direk bu işlemciyi çıkarmanı ve 68000 takmanı öneririm, zira her ikisi de tüm çalışma prensibini 68000 üstüne eklenecek şekilde kurmuşlar - kesin sorun çıkarır demiyorum ama çıkarırsa şaşırmamak lazım..
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #50 : Mart 25, 2017, 19:49:02 ÖS »

Amiga'larda işlemci saat hızını (mHz) anakart belirler. İşlemci değil. Sen oraya 030 da taksan (ki takamazsın) 7.09 mHz'de çalışacak. Bu değişmeyecek.

Senin benchmark'a bakman gerek. Bak 68000 ile 549 Dhrystones alırken, 68010 572 Dhrystones almışsın. Yani performans artışı var (%4 oranında).
Evet biraz arttı, ram alacağım bakalım 2 mb, sonrasında da bir aca veya vimpire almayı planlıyorum ama aca daha önde gibi AGA çalıştıran bir kart olsa onada yazılabilirim Kahkaha

ACA veya Vampire alacaksan 68010'un bir esprisi kalmayacaktır zira her ikisi de anakarttaki işlemciyi devredışı bırakıyor.  Hatta ben direk bu işlemciyi çıkarmanı ve 68000 takmanı öneririm, zira her ikisi de tüm çalışma prensibini 68000 üstüne eklenecek şekilde kurmuşlar - kesin sorun çıkarır demiyorum ama çıkarırsa şaşırmamak lazım..
O kartlardan birini alırsam abi aynen 68000 geri takacağım. Şimdi alacağım süreye kadar bununla devam edeceğim, ram alacağım birde 3.1 rom Salıya elime geçer böyle bir müddet takılıcam. Vimpire Aga oynatsa Aca 500 dönmicem de fiyatlarıda çok yüksek bakalım karar vermeye çalışıyorum.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #51 : Mart 26, 2017, 10:06:06 ÖÖ »

Gaz vermek gibi olmasın ama ACA500Plus peynir ekmek gibi satıyor batch biterse bir daha ne zaman gelir belli olmaz. Vampire'in fiyatı düşermi belli değil gereksiz şeylere para harcama bence al bir 500Plus daha sonra satmak istersen Türkiye'de hemen satılacaktır zaten.

AGA konusu zevk, renk meselesi ama mevcut yazılım miktarını göz önüne alırsan çokta kafaya takılacak bir mesele değil.
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #52 : Mart 26, 2017, 11:14:39 ÖÖ »

Bak gaza geldim dediğinde doğru aklıma gelmemişti. Vampire almak için bir adımda olabilir önce bir aca 500 p alıp sonra satada bikirim çok doğru. Teşekkürler bu bende bir ampul yaktı
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Sayfa: 1 2 3 [4]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: