Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeYeni board'lu C64'ler için switchsiz, kablosuz 7 kernal mod
Sayfa: 1 2 3 [4]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Yeni board'lu C64'ler için switchsiz, kablosuz 7 kernal mod  (Okunma Sayısı 7423 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #45 : Nisan 21, 2018, 00:05:08 ÖÖ »

Header'ı lehimlemezsen yerini de değiştirmene gerek kalmaz. Programlayacağın zaman erkek pinleri takıp bir tarafa çekiştirerek temas etmesini sağlar ve programlarsın.

Design mecburen değişti, o yüzden pcb'yi değiştirmek kaçınılmaz Diğer tarafa alınca yükseklik problemi kalmıyor. Fantazi header var bir tane accelerometer için, wire jumper var, onları da kaldıracağım. Debug için bir led ekleyeceğim falan.

Ekleme kablolarla falan çalışır hale gelmesi bile büyük başarıydı bu arada benim için
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #46 : Nisan 23, 2018, 03:10:51 ÖÖ »

Bu iş tamamdır,
Remaining bugs i.r.oned out
Canavar gibi çalışıyor, sıra geldi pcb tasarımını revize edip sipariş geçmeye.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
Voltron
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 766


それはどういう意味ですか?知りません。


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #47 : Nisan 23, 2018, 03:24:51 ÖÖ »

Eline emegine saglik I_R_on. Mukemmel otesi. Bir kac bug nazarlik kalsin
Logged

■ A1200 1D4 3.1 Bliz. 1234IV-30@50 128MB
■ A1200 2B 3.9 Bliz. 1260+SCSI KIT IV 060@50 128MB
■ A500(Plus) Rev 8A 2MB 1.3-2.4 Gotek 
■ A600 6MB 3.1 4GB CF Gotek 
■ C=128/C=64/C=64C + SwinSID + Turbo Chameleon64 + 1541 UII Plus + SD2IEC + IRQHack64
■ Atari 856-XL-C + MyIDE-II + SIO2SD
byeni
Üye3
***
Mesaj Sayısı: 458



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #48 : Nisan 23, 2018, 09:36:22 ÖÖ »

@i_r_on sabah sabah iyi geldi, gözümüz gönlümüz açıldı  . Listeye şimdiden girelim mi??
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #49 : Nisan 23, 2018, 13:02:32 ÖS »

@i_r_on sabah sabah iyi geldi, gözümüz gönlümüz açıldı  . Listeye şimdiden girelim mi??

Listeyi yakında açarım. Pcb siparişi geçtikten sonra eski board'lar için de bir çözüm düşünmem lazım. Camiada herkes ekmek kutucu
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
aegis
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 124



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #50 : Nisan 24, 2018, 15:22:06 ÖS »

Ellerine sağlık hocam. Maaliyet belli olsun listeye benide eklersen sevinirim. Bu arada youtube da c64 mods olarak gezinirken bu senin yapmış olduğun kernal switch hakkında adamın biri de güzel bir sey yapmış. Paylaşmak istedim. Selamlar.

Logged
amigateknik
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 697



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #51 : Nisan 24, 2018, 15:53:38 ÖS »

eline sağlık güzel olmuş
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #52 : Nisan 24, 2018, 16:51:06 ÖS »

@aegis : Benim yaptığıma aslında bunun bir tık gelişmişi diyebiliriz. Benim yaptığımda kernal'i söküp yerine pin header yahut entegre soketi lehimlemek yeterli oluyor. herhangi bir yere kablo çekmeye falan da gerek kalmıyor. Bu mod'un bir farklısı daha var onda da restore tuşuna kablo çekiyorlar, açılışta restore tuşuna basarsan kernal'ler arası seçim yapılıyor.

Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz, ille de kasanın dışına bir şey çıkaracağım, kasayı delip switch takacağım diyenler çıkacaktır.  Bu yaklaşımı ben hem sevmiyorum hem de şahsen beceremiyorum  

Bu tip hardware mod'lardaki en büyük handikap çiplerin hali hazırda soketli gelmiyor oluşu.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #53 : Nisan 27, 2018, 02:50:13 ÖÖ »

PCB siparişini de verdik bakalım, hadi hayırlısı.





* EasyKernal.png (63.23 KB, 569x495 - Görüntüleme: 1808 kez.)
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
AmigaEsref
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 3.210


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #54 : Nisan 27, 2018, 12:23:24 ÖS »

Hayırlı olsun iron abi bu arada abi cgtr de bana irqhack 64 için yardımcı olabilir misin? Getirsem 
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 2.5 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB HDD  | 3.1 ROM | 8 MB RAM
COMMODORE 64 | IRQHack64
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #55 : Nisan 27, 2018, 12:55:28 ÖS »

Hayırlı olsun iron abi bu arada abi cgtr de bana irqhack 64 için yardımcı olabilir misin? Getirsem 

Ayıp ediyosun Eşref, senin için özel edition bile çıkarırız toplantıda
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
AmigaEsref
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 3.210


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #56 : Nisan 27, 2018, 12:57:28 ÖS »

Saol abi çalıştırmayı anlasam yeterli olur çok utanıyorum zaten yapamadım diye Laptopumuda getireyim ben en iyisi.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 2.5 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB HDD  | 3.1 ROM | 8 MB RAM
COMMODORE 64 | IRQHack64
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #57 : Temmuz 10, 2018, 02:39:32 ÖÖ »

Aşağıdaki mesajımda eski board'larda /KERNAL sinyalinin pürüzsüz olmaması sebebiyle sıkıntılı olduğunu yazmıştım.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=14781.msg198098#msg198098

Bir süredir bu sorunla uğraşıyorum. C64 tarafında yazılım yollu temiz bir /KERNAL seçim sinyali elde etme çabalarım malesef sonuç vermedi.

Ölçme biçme değerlendirme sonucu gözüken şuydu : Eski PLA'larda VIC bus'ı bırakırken PHI2 high'e geçtiği noktada bir şekilde /KERNAL combinatorial logic'ini de etkileyecek bir sinyali geç değiştiriyor. Öyle ki, ekran kapalı bile olsa bu hatalı yapılan /KERNAL sinyal seçimlerini logic analyzer'da görüntülediğinizde 25 adet badline'ı (bu anlarda ~41 mikro saniye kernal'in yanlış seçimi yapılmıyor) ve video blanking anlarını /KERNAL sinyali üzerinde görebiliyorsunuz.

/CHAROM ve /KERNAL hattını ve bunların input'larını logic analyzer'da daha derinlemesine inceleyince muhtemelen yazılım yollu bir çözüm de mümkün olabilir ancak dün farklı bir şey deneyince olaya donanım + yazılım yollu bir çözüm bulabildim.

Bir deneyelim bakalım diyerek kernal'e erişim yaptığım kodun başına ve sonuna romu açma ve kapama kodu eklemiştim. Hepi topu 40 küsür kernal okuması yaparken bahsettiğim bu rastgele kernal seçimine denk gelmeyebilirim demiştim. Tabii bu da işe yaramadı, arada bazı okumaların öncesinde 41ns'lik bu hatalı /KERNAL seçimlerini izledim yine.

Konuyu şurada gündeme getirdikten sonra gelen cevaplardan sonra bir başka şey denemeye karar verdim ve bu nihayet işe yaradı.

http://cbm-hackers.2304266.n4.nabble.com/Weird-KERNAL-line-on-old-boards-td4666871.html

Kısa kesiyorum,

41ns'lik hatalı /KERNAL seçimlerini 500ns'lik bilfiil benim gerçekleştirdiğim seçimlerden ayırmak için hali hazırda kernal rom'un üstünde bulunan diğer sinyallerden de faydalanabilir miyim diye baktım. Daha önce bunu kernal'de okunacak adresin bir kaç bit'ini spesifik yaparak denemiştim ancak başarılı olamamıştım (Kernal seçildiyse ve adres bit'leri şöyle şöyle ise bunu geçerli kabul et gibi )

Aklıma Rom'u açıp / kernal erişimi yapıp / tekrar rom'u kapattığım kısımda cpu'nun gördüğü adres hatlarını özel yapma fikri geldi. Tabii bunu kernal'de erişilen adresin de uygun olarak seçilmesi tamamlıyor.

Hali hazırda soketi piyasada olduğu için SID çipi üstündeki en yüksek adres hattı olan A4'ü kullanmayı denedim.

Buna göre /KERNAL hattını 500ns high / low / high durumuna sokacak aşağıdaki kod bloğum çalışırken yapılan erişimin haricinde cpu'ya hep A4=1 olan adresler sürdürecek. /KERNAL seçimini sağlayacak erişim ise A4=0 olan bir adrese yapılacaktı.

Kod:
*=$0910 ;A4 is high
Modulate
LDY #$35
LDA #$37
STA $01
LDA $F000
STY $01
RTS

Soru : Üstteki koda baktığınızda ve yine yazdıklarımı dikkate aldığınızda tutarsız gibi gözüken bir kısım var. Bu nedir? Aslında niye tutarsız değil?

Böylelikle rom'un açılıp da kernal'e benim yaptığım erişim olan bir cycle'ın dışında cpu adres bus üzerinde A4 hattını hep 1 olarak sürecek, LDA $F000 komutunda yaptığı tek read esnasında ise A4'ü 0 yapacak.

Tam test kodu aşağıdaki gibi,

Donanım + yazılım yollu çözüm demiştim, işin donanım tarafında da Attiny85'e giden sinyal artık /KERNAL yerine (/KERNAL OR A4) olmuş oldu. Devrede 1 adet iki gate OR kapısına ihtiyaç var artık.

Test devresini bozmadan full yazılım yollu başka denemeler daha yapacağım. Badline'larda hatalı /KERNAL sinyali üretilmiyor olması bir işaret. FLI / FLD / Linecrunch ve benzeri efektlerde badline'lara müdahale edilebiliyor, bunlar denenebilir veya soruna tam olarak hangi sinyalin yol açtığı bulunarak bunun üstünden bir yazılım geliştirilebilir.


Kod:
CHROUT    = $FFD2
MODULATION_ADDRESS = $F000 ; A4 is low
;-- Complex Interface Adapter --
CIA_1_BASE = $DC00
CIA_2_BASE = $DD00

;-- CIA Registers --
CIA_INT_MASK = $0D
CIA_TIMER_A_CTRL = $0E
CIA_TIMER_B_CTRL = $0F

;-- Video Interface Controller --
VIC_CONTROL_1 = $D011
VIC_INT_CONTROL = $D01A
VIC_INT_ACK = $D019
VIC_BORDER_COLOR = $D020
VIC_SCREEN_COLOR = $D021

;-- Processor --
PROCESSOR_PORT = $01
PP_CONFIG_ALL_RAM = $34 ; RAM visible in $A000-$BFFF, $E000-$FFFF, $D000-$DFFF
PP_CONFIG_RAM_ON_ROM = $35 ; RAM visible in $A000-$BFFF, $E000-$FFFF
PP_CONFIG_RAM_ON_BASIC = $36 ; RAM visible in $A000-$BFFF
PP_CONFIG_DEFAULT = $37 ; $A000-$BFFF, $E000-$FFFF is ROM, default config.


*=$080E
SEI
CLD
JSR TurnOffInterrupts
JSR SwitchRamOnRom
JSR DisableDisplay

LOOP
LDX #$FF
-
DEX
BNE -
JSR Modulate
JMP LOOP

TurnOffInterrupts
ASL VIC_INT_ACK
LDA #$00
STA VIC_INT_CONTROL
LDA #$7f    ; $7f = %01111111
    STA CIA_1_BASE + CIA_INT_MASK ; Turn off CIA 1 interrupts
    STA CIA_2_BASE + CIA_INT_MASK ; Turn off CIA 2 interrupts
    LDA CIA_1_BASE + CIA_INT_MASK ; cancel all CIA-IRQs in queue/unprocessed
    LDA CIA_2_BASE + CIA_INT_MASK ; cancel all CIA-IRQs in queue/unprocessed
RTS

DisableDisplay
LDA VIC_CONTROL_1
AND #$EF
STA VIC_CONTROL_1
RTS

SwitchRamOnRom
LDA #PP_CONFIG_RAM_ON_ROM
STA PROCESSOR_PORT
RTS

*=$0910 ;A4 is high
Modulate
LDY #PP_CONFIG_RAM_ON_ROM
LDA #PP_CONFIG_DEFAULT
STA PROCESSOR_PORT
LDA MODULATION_ADDRESS
STY PROCESSOR_PORT
RTS

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.870


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #58 : Temmuz 10, 2018, 02:47:10 ÖÖ »

Bugün (yani dün akşam) TETU Commodore 64'te oyun oynamak istedi ve SD2IEC'ten oyun yüklemek için SD2IEC kernal kullandım. Gerçekten çok pratikmiş. Bu vesileyle tekrar ellerine emeğine sağlık diyorum.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.457



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #59 : Temmuz 10, 2018, 03:14:28 ÖÖ »

Bugün (yani dün akşam) TETU Commodore 64'te oyun oynamak istedi ve SD2IEC'ten oyun yüklemek için SD2IEC kernal kullandım. Gerçekten çok pratikmiş. Bu vesileyle tekrar ellerine emeğine sağlık diyorum.

Çorbada bizim de tuzumuz olsun. Kısmetse ben de bir ara oyun odasını hizmete açacağım. Bizimki daha retronun kalbine inmedi, indiğinde neler olacak çok merak ediyorum
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
Sayfa: 1 2 3 [4]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: