Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Ultimate Retro PSU  (Okunma Sayısı 7868 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« : Ekim 08, 2017, 00:32:05 ÖÖ »

Takip edenler, beni bilenler bilir, bir süredir özellikle 1541-II ve C64'lerim için modern PSU projeleri bakınıyorum. Hatta 1-2 tane de burada paylaşmıştım. Bu aralar baktığım her yerde, her grupta retro cihazlar için böyle çoklu PSU projelerine denk geliyorum. Geçenlerde yine başka bir proje denk gelmişti, bu gece de bunu buldum. Sanırım bizde de güncel projelerden sonra böyle kullanışlı ve faydalı bir projeye ihtiyaç var. Malum bir çoğumuzda birkaç tane retro cihaz var ve bunlara PSU bulmak artık pek de kolay olmuyor. "Yapan olsa ben alırım" diyenlerin sayısını bir tesbit edebilsek sayı ciddiyse belki cazip hale gelir. Ne dersiniz?



* ultimate-retro-psu.jpg (53.99 KB, 960x742 - Görüntüleme: 1519 kez.)
Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.394



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ekim 08, 2017, 00:50:40 ÖÖ »

O resimdeki 300tl’den aşağıya satılabilir mi? 50tl kar desek 250tl maliyet mesela?
Logged

Use the brute force, Luke
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ekim 08, 2017, 00:53:30 ÖÖ »

O resimdeki 300tl’den aşağıya satılabilir mi? 50tl kar desek 250tl maliyet mesela?

ben de tam onu yazıyordum

maliyetin 200'den aşağı olacağını sanmam. buton, soketler kasa ekran çoklu güç kaynağı, trafo, denetleyici devre v.s.
Logged

Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ekim 09, 2017, 00:58:24 ÖÖ »

Şu an amiga + sinclari çalıştıran  bir psu projem var.
Hatta malzemeyi ve dizaynı ben seçtim, projeyi komple
ozgurdereli arkadaşımız yaptı.
Bu projeyi geliştirmeyi de düşünüyorum.

Bu hafta resimleri paylaşacağım..

Alacağınız psu nun 75-125 TL arasında
proje kutunuzun kalitesine göre 25-100 Tl arasında olaağın düşünürseniz

200 TL yi rahatlıkla geçeceğinizi garantilerim.

Az sabır paylaşacağım sizinle
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
Warhelmet
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ekim 25, 2017, 21:20:51 ÖS »

Bekliyoruz.
Logged

1973 Üsküdar doğumlu. Amstrad, ZX Spectrum, C-64, Amiga kullanmış sonra PC'ye geçmiş şanslı kesimden.
http://www.gamer-market.com
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ekim 26, 2017, 10:28:37 ÖÖ »

Büyük psu projesi konusunda resim paylaştım
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.394



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2017, 18:54:32 ÖS »

50-100w bir smps fazla fazla yeterdi ama.. koyalım şurada dursun
80+ Platinum, 93% Efficiency, Super Transient, 450W AC/DC Reference Design with Single-Layer PCB
http://www.ti.com/tool/TIDA-01501?hootPostID=315a69c30a3b213c441d193bf8b5aee5
Logged

Use the brute force, Luke
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Kasım 17, 2017, 12:01:31 ÖS »

yani açıkcsı bence çok gerekli bir proje değil . azıcık elektronik bilgisi ile erhangi bir ucuz atx power suply ile kaliteli retro adaptörler imal edilebilir üstelik ucuzada çıkar. Diğer bir konu benim dediğim gibi yapsak bile yada bunu yapsak bile orjinal adaptörden dahamı güzel görünücek derme çatma bir kasa içine uyduruk bir lcd takılmış saçma sapan bir kutu . bunlar yerine eğer gerçekten ihtiyaç varsa orjinal adaptörlerin içine sığıcak simonun amiga adaptör projesi vardı ( linki hatırlamıyorum ) o proje çok güzel orjinal görüntüden fedakarlık etmeden şahane ve modern bir power suply. bunun haricinde eğer amigalara yada diğer cihazlara ilave donanımlar takılmadıysa orjinal adaptörü neden beğenmiyorsunuz  oda bir soru işareti . Benim genel kuralım eğer herhangi bir cihaz elektronik yada mekanik eki yada yeni eğer sorunsuz tıkır tıkır çalışıyorsa durduk yere kurcalamam ellemem vs taaki sorun çıkarana yada bozulana kadar.
« Son Düzenleme: Kasım 17, 2017, 14:54:51 ÖS Gönderen: ibo1973 » Logged
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Kasım 20, 2017, 00:59:44 ÖÖ »

Sorun orijinal adaptörleri beğenmemek değil. Bilenler biliyor da bilmeyenler için kendi derdimi tekrar anlatayım; imzamda da görülebileceği gibi 2 adet C64'üm var, biri ekmek kutusu, diğeri yeni kasadan. Her ikisinin de adaptörü artık düzgün çalışmıyor. Uzun süredir, aletlere zarar gelmesin diye aç(a)mıyorum bile. 2. el orijinal adaptör almaya kalksam onlar da 25-30 yıllık olacak, o kadar para verip kullanmaya başlayınca 3 vakte onların da bozulmaları gayet muhtemel. Bugün olmasa yarın bir gün...

Diğer yandan bir de Amiga 1200'üm var, HDD takılı. IDE Double CF aldım, ama henüz takmadım. Internet için PCMCIA wifi kart aldım ama henüz turbo kart almadığım için kullan(a)mıyorum. Üzerine bir de o gelecek. Diğer yandan bir de external Gotek istiyorum. Bütün bunlar olunca daha güçlü ve sağlam bir güç kaynağı gerekmesi kaçınılmaz. 25-30 yıllık güç kaynaklarına güvenip aletlere yüklenmek mantıklı değil, bozulmasını beklerken astarı yüzünden pahalıya gelebilir. O yüzden daha güncel teknolojiler içeren, daha iyi güç kaynaklarına ihtiyaç var.

Hepsini bir yana bırakırsak, tüm adaptörler hala sağlam ve düzgün çalışıyor olsalar bile (unutmayalım ki bunlar dediğim gibi 25-30 yıllık) orijinal adaptörlere güvenerek kullanmaya devam etmek yerine, hazır sağlamken bu adaptörleri bir kenarda tutup yerlerine de daha güncel adaptörler kullanmayı tercih ederim. Bu gidişle zaten yakında sağlamı hiç kalmayacak piyasada.

Elinde sadece 1 veya 2 cihaz olana veya her seferinde kurup kullanıp, söküp kaldırmak zorunda kalmadığı için yer sıkıntısı olmayana gerekli bir proje olmayabilir tabi. Neticede elimizde 3-5 ayrı cihaz varken hepsine tek tek yeni adaptörler almak, yapmak/yaptırmak yerine böyle komple bir tek çözüm kimilerine daha mantıklı geliyor, ki yapılıyor. Herkesin kullanım şekli, amacı, kaygısı farklı çünkü.
Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.394



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Kasım 21, 2017, 01:01:18 ÖÖ »

şimdi pratikti, ucuzdu pahalıydı bunları biraz geçtik. bir şekilde, birileri (emintolga ) bunun yapılmış olmasını istiyor. e bizde elimizden geldiğince ufaktan destek verelim, bakalım bir şeyler ortaya çıkar belki.

hazırından robotistan'dan 40 küsür tl'ye 30v-5a voltmetre & ampermetre
https://www.robotistan.com/dijital-voltmetre-ve-ampermetre-30v-5a-dual-led-display-meter-30v-5a

en baştaki resimdekinden 4 satırlı lcd + 8 adc'li mikrokontrolcü ile 4 ayrı akım gerilim ölçecek birşeyler de yapılabilir. kaça gelir bilemiyorum. tahmin yürütebilen?
Logged

Use the brute force, Luke
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: