Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeAndroid OS hakkında soru
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Android OS hakkında soru  (Okunma Sayısı 7702 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 926



Üyelik Bilgileri
« : Nisan 18, 2018, 16:16:59 ÖS »

Merhaba, Rootlu android bir cihaza Start verilince minimum en temel işletim sistemi bileşenlerinin yüklenip, hatta mümkünse Sistem UI (Emin olmamakla birlikte) denilen ikon sistemi bile çalışmadan, sadece X uygulaması çalışsın, hatta X uygulaması kapatılsa bile aynı X uygulaması tekrar çalışsın istiyorum. Bunları yapabileceğim kullanıcı dostu bir yardımcı yazılım varmıdır. Yada MS-Dos'taki autoexec.bat gibi bir yöntem Android'de varmıdır.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Nisan 18, 2018, 17:27:57 ÖS »

Markette Autorun Manager, Startup manager uygulamalarını bi inceleyin.

Yanlız hiçbir şey devreye girmeden önce istediğiniz uygulamanın açılması için işe yaramayabilirler.
Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.395



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Nisan 18, 2018, 20:39:14 ÖS »

Xwindow'da xdm gdm slim vb display managerler X kapanırsa tekrar başlamayı sağlıyor ama bunların başlamak için parola istemeyenini zamanında bulamamıştım. Raspberry pi'nin xwindowunu açan şeyin bu şekilde parola istemeyen bir display manager olduğundan şüpheleniyorum ama bakamadım.

Rootlu android içinde hazır xwindow kurulu geliyor mu?
Logged

Use the brute force, Luke
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 926



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Nisan 19, 2018, 08:42:55 ÖÖ »

Android tableti sadece vice çalıştıran bir alete dönüştürme fikrindeydim, hatta 3d baskı ile küçük bir kasa ve bu kasaya içerden bağlı mini usb klavye, arkada hdmi çıkış, sağ taraftan 2 usb port joypad bağlamak için.  Yani bir tür "Mini C64" ün klavyesi süs olmayanı.



Şu haliyle autorun olarak çalıştırmak mümkün ama işe yaramayacak yığınla şey çalıştığından açılması 30 sn sürüyor.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 19, 2018, 11:08:29 ÖÖ »

Custom rom yapanlardan yardım alabilirsiniz.
Diğer türlü, sadece uygulama desteği ile, istediğinizin yapılması pek mümkün değil gibi.

Logged

onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Nisan 19, 2018, 11:51:57 ÖÖ »

Android tableti sadece vice çalıştıran bir alete dönüştürme fikrindeydim, hatta 3d baskı ile küçük bir kasa ve bu kasaya içerden bağlı mini usb klavye, arkada hdmi çıkış, sağ taraftan 2 usb port joypad bağlamak için.  Yani bir tür "Mini C64" ün klavyesi süs olmayanı.



Şu haliyle autorun olarak çalıştırmak mümkün ama işe yaramayacak yığınla şey çalıştığından açılması 30 sn sürüyor.


Enteresan bir fikir
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 926



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Nisan 19, 2018, 17:20:48 ÖS »

Android tableti sadece vice çalıştıran bir alete dönüştürme fikrindeydim, hatta 3d baskı ile küçük bir kasa ve bu kasaya içerden bağlı mini usb klavye, arkada hdmi çıkış, sağ taraftan 2 usb port joypad bağlamak için.  Yani bir tür "Mini C64" ün klavyesi süs olmayanı.



Şu haliyle autorun olarak çalıştırmak mümkün ama işe yaramayacak yığınla şey çalıştığından açılması 30 sn sürüyor.


Enteresan bir fikir

Yararlı görüşünüz için teşekkürler.
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Nisan 19, 2018, 19:08:14 ÖS »

Android tamamen ilgi alanımın dışında kalıyor ama biraz araştırma yaptım. Bu tip işler için AndroidManifest.xml dosyası kullanılıyormuş. Bu dosya içinde BroadcastReciever sınıfını extend eden bir sınıf tanımlanıp, cihaz açıldığında bu sınıftan bir nesne yaratılıp çalışması sağlanıyor.

Google'da RECIVE_BOOT_COMPLETED, BOOT_COMPLETED, BroadcastReciever anahtar kelimeleriyle aratırsan bolca örnek kod çıkıyor. 
Logged

HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 926



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Nisan 20, 2018, 14:49:55 ÖS »

Android tamamen ilgi alanımın dışında kalıyor ama biraz araştırma yaptım. Bu tip işler için AndroidManifest.xml dosyası kullanılıyormuş. Bu dosya içinde BroadcastReciever sınıfını extend eden bir sınıf tanımlanıp, cihaz açıldığında bu sınıftan bir nesne yaratılıp çalışması sağlanıyor.

Google'da RECIVE_BOOT_COMPLETED, BOOT_COMPLETED, BroadcastReciever anahtar kelimeleriyle aratırsan bolca örnek kod çıkıyor. 

Teşekkürler, dediklerinizi araştırdım kendi bilgim dahilinde işin içinden çıkarım gibi gözükmüyor, oldukça kalın bir iş ama bir kaç uzman buldum bakalım eğer yardımcı olurlarsa "armut piş ağzıma düş" deneyeceğim, laptopun AndroidManifest.xml dosyasını benim için editleyen biri çıkarsa halledebileceğim.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Nisan 20, 2018, 15:12:47 ÖS »

Basit bir çözüm önereyim. İşinizi tam olarak görürmü bilemem.

Titanium backup ile sistemin minumum çalışması için gerekli olanların dışındaki tüm servisleri, uygulamaları vb. dondurabilirsiniz.
Böylece tablet açıldığında devreye girmezler.

Yanlız bunun da şöyle riskleri var. Tabletin çalışması için gerekli bir uyg. veya servisi devre dışı bırakırsanız tamamen açılmama gibi bir durum olabilir. (Yeniden rom atmanız gerekir.)

Ayrıca Titanium backup için root yetkisi gerekli.

Eğer tablet için custom recovery varsa, önce onu yükleyerek, sistemin oynanmamış halinin yedeğini alıp,
sorun olursa bu yedekten dönerek,
yeniden rom yükleyip ve üzerine uygulamaları yükleme işlemlerinin süresini oldukça kısaltabilirsiniz.
Logged

HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 926



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Nisan 20, 2018, 15:23:11 ÖS »

Deneyeceğim, Backupa gerek yok, cihazı tuğla yapınca firmware yükleyince herşey geri geliyor, bir kaç kez gerekli bir kaç şeyi uninstall edmiştim, tableti power+Ses açma tuğuyla açınca firmware atma ekranı çıkıyor, firmware kopyalanmış mini sdkartla fabrika ayarlarına döndürdüm.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Nisan 20, 2018, 16:22:11 ÖS »

Dediğiniz gibi hızlı oluyorsa. Ekstra uğraşmaya gerek yok.

Telefonlarıma rom yükleme vb. işleriyle epey uğraştığım için:
Bana yedek alıp geri dönme daha basit geliyor.

Yedekten geri dönme ortalama 5 dakika civarı sürüyor. Diğer türlü romu yeniden kurmam. Üzerine uygulamaları yükleyip ayarları vb yapmam. 1-1.5 saat civarını bulabiliyor..

Tabletinizin modelini bilmiyorum. Eğer stabil custom AOSP romları (firmware) varsa;
Onlarda Google APPS leri, tabletle/telefonlar gelen uygulamalar vb.olmuyor.
Sistem daha sade oluyor.
Böyle bir rom üzerinde çalışmanız, daha az uğraştırıcı olurdu sanırım.

Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: