Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeC64, C64C ve Amiga kasa renk kodları hk.
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: C64, C64C ve Amiga kasa renk kodları hk.  (Okunma Sayısı 7206 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Barış Yeni
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« : Nisan 29, 2019, 11:13:21 ÖÖ »

Merhabalar herkese.

YavuzG'nin breadbin tamiratı konusunu okuyunca bendeki breadbin'i de boyamaya karar verdim. Sağolsun kendisi breadbin için renk kodunu vermiş RAL 1019.

Ancak elimdeki C64C 'te kullandığım pi1541, IRQHack64  ve Amiga da kullandığım HDMI-520 ile Gotek için yapmayı planladığım kutular için boyama noktasında bahsi geçen kasaların renk kodlarına ihitiyacım var. Sizden kullanan ya da daha önce yapan birisi varsa hangi renktir.

Teşekkürler,
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Nisan 29, 2019, 11:35:36 ÖÖ »

C64C için yeni üretilen kasalarda klasik renk olarak "PANTONE Warm Gray 3C" kullandıklarını gördüm. Bence iyi duruyor.
Logged

Barış Yeni
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Nisan 29, 2019, 14:34:18 ÖS »

PANTONE renklerini yapan birisini bulmam biraz zor. RAL kartelasında karşılığı nedir acaba araştırayım.
Çok teşekkürler wizofwor
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Nisan 29, 2019, 15:27:16 ÖS »

Renk karşılaştırma sitelerinde RAL7044 veya RAL 840-3 muadil olarak gösterse de benim monitörün gösterdiği kadarıyla bu renklerle Warm Gray 3C arasında bariz ton farkları var. Sanırım RAL kartelasında karşılığı yok.
Logged

Barış Yeni
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 29, 2019, 16:20:13 ÖS »

haklısın wizofwor çalıştığım şirkette pantone kartelası mevcut. Gözle baktım ve iki renk birbirini tam olarak karşılamamakta. ya benzer olacak ya da pantone kartelasından renk çalışan bir yer bulmam gerekecek...
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Nisan 29, 2019, 18:04:44 ÖS »

Abi yavuzg abi Commodore 64 tamir ederken Ral1019 kullanmıştı boyarken. Bende bu var.


* ral1019.jpg (69.56 KB, 450x800 - Görüntüleme: 954 kez.)
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Barış Yeni
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2019, 18:24:13 ÖS »

Breadbin için ral 1019 ancak c64c ve amiga için renk kodu ne oluyor onu bulamadım maalesef. Wizofwor un dediği renkler arasında göz ile fark var.
Logged
Decypher
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 687



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2019, 20:04:15 ÖS »

Zamanında günün birinde gerekir diye favorilere eklediğim bir sayfa vardı renk konusunda. Yine RAL kodu yok ama belki bu da bir başlangıç olabilir: http://bootsiescomputers.com/tag/kolorbond/

Kolorbond CM105/80 Dynamics Cream Matt boyasının orijinal renge çok yakın sonuç verdiği söyleniyor.
Logged
Barış Yeni
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2019, 22:36:11 ÖS »

teşekkürler decypher, verdiğin linki inceledim. orjinal gibi görünüyor. tr de bulmak biraz zor olacak ancak en sonunda olmadı kendim yapacağım rengi.
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2019, 09:44:06 ÖÖ »

Hoşlanırsınız, hoşlanmazsınız orasını bilmem ama thefuturewas8bit.com renk kodu sorununa kesin çözümü bulmuş. Kahkaha



* color1.png (669.7 KB, 584x580 - Görüntüleme: 989 kez.)

* color2.png (397.04 KB, 580x324 - Görüntüleme: 998 kez.)

* color3.png (484.57 KB, 585x328 - Görüntüleme: 982 kez.)

* color4.png (512.48 KB, 585x455 - Görüntüleme: 1010 kez.)
Logged

spunky
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 770


10 Çeşit insan vardır. Binary bilen ve bilmeyen.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Mayıs 27, 2019, 09:49:43 ÖÖ »

Offff. Aslında genel çerçevede mantıklı ama aynı şeyi plaklar için de düşünür ve cafe duvarlarına yapıştırılan plakları görünce aynı şeyi hissederim. Bir daha asla üretilemeyecek ve yerine koyulamayacak bu tip materyalı böyle kullanmak biraz vandallık değil mi ?
Logged

A500+ |68020M-Tec Turbo,3.1 Rom, 4.5MB Ram, Indivision ECS, SCSI External CD-Writer, SCS2SD via A590|
A1200 |Apollo 040, 32MB Ram, 14" 1438|
Commodore 64c |SD2IEC,IrqHack,1084,Final III|
Amstrad CPC6128 |3.5" Hack|
Sega MDII, Sega MS, Ps1, Ps2, PS3, Micro Genius, A2600, PSP, Nintendo DS
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: