|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« : Mart 22, 2021, 19:52:13 ÖS » |
|
Merhabalar, 45 yaşındayım. 87 yılı gibi commodore ile tanıştım. 1541-2 ile kafa ayarı derdinden kurtuldum 90lı yıllarda. 500 civarı oyunum falan vardır herhalde. Şimdi hepsini arşivlemek istiyorum (biliyorum lemon gibi bir sürü site var ama bunlar benin). Bir sürü kaset ve disket var pc ortamına geçirmem gereken. 64ler ve Commodore ve Gameshow dergilerim var. Kısaca böyle
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
AmigaEsref
|
 |
« Yanıtla #1 : Mart 22, 2021, 19:58:46 ÖS » |
|
Öncelikle hoşgeldiniz. C64 benim uzmanlık alanım değil ama. Bir adet disket sürücünüz var ise c64'ünüzde. Pi1541 yaptırarak veya satın alarak sanırım dosyaları disketten flash karda d64 formatında (Commodore Disk İmajı) olarak yazdırabilirsiniz. Belki daha pratik ve uygun maliyetli çözümleri de vardır. Bilen arkadaşlarımız yardımcı olur diye tahmin ediyorum.
İyi forumlar.
|
|
|
|
|
Logged
|
AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520 COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S 'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
|
|
|
|
onursapci
|
 |
« Yanıtla #2 : Mart 22, 2021, 19:59:11 ÖS » |
|
Hos geldiniz. Yazarken silah zoruyla yaziyorsunuz gibi bir hava hissettim  iyi forumlar
|
|
|
|
|
Logged
|
C64 ve A500 gerisi teferruat
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #3 : Mart 22, 2021, 20:03:56 ÖS » |
|
Hocam pardon, soruma cevap beklerken tanışma yazısı yazın deyince oldu 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
onursapci
|
 |
« Yanıtla #4 : Mart 22, 2021, 20:05:10 ÖS » |
|
Hocam pardon, soruma cevap beklerken tanışma yazısı yazın deyince oldu  Yok saka yaptim sadece 
|
|
|
|
|
Logged
|
C64 ve A500 gerisi teferruat
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #5 : Mart 22, 2021, 20:06:24 ÖS » |
|
Ben disketler için seri porttan çalışan XA1541 kablosu satın almatı düşünüyordum. Bir arkadaşımızdan da kasetler içib usb kablo aldım. Ama multi ice III kartuşunu da aktarmak istiyorum
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #6 : Mart 22, 2021, 20:14:42 ÖS » |
|
Kim yapar pi1541, çook güzelmiş
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #7 : Mart 22, 2021, 20:19:55 ÖS » |
|
Bir de datasette için pi tarzı birşeyler var mı benzer? Orjinal donanımları kullanmak istemiyorum
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
AmigaEsref
|
 |
« Yanıtla #8 : Mart 22, 2021, 20:29:05 ÖS » |
|
Var  datasetin de böyle bir versiyonu mevcut. Forumda arkadaşlarımız arada sırada üretip istek topluyorlar. Elinde olup satmak isteyen varsa size yazacaktır diye tahmin ediyorum. Retro biraz sabrı seviyor. Sabırlı olusanız projelerden uygun fiyatta faydalanabileceğinizi düşünüyorum. Pi1541 için arkadaşlardan yapan olmaz ise özelden yönlendirebilirim dilerseniz sizi.
|
|
|
|
|
Logged
|
AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520 COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S 'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
|
|
|
|
fort_apocalypse
|
 |
« Yanıtla #9 : Mart 22, 2021, 20:35:50 ÖS » |
|
Hoş geldiniz,
Kasetlerdeki ve disketlerdeki oyunlarınızı PC ortamına aktarmanız bir çok şekilde mümkündür.
Bu işi yapabileceğiniz birçok elektronik alet var.
Kasetlerdeki oyunların hangi formatta kaydedilmiş olduğu önemlidir. Eğer elinizdeki kasetler kopya korumalı kasetlerse çok fazla uğraştırır.
Disketleri kopyalamak için ben sd2iec devresini ve SDbrowse programını tavsiye ederim.
Multi ice 3 kartuşun romunu dump etmenize gerek yok, o kartuşun romu vice emulator programı içinde "Action Replay III" olarak bulunuyordu yanlış hatırlamıyorsam.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #10 : Mart 22, 2021, 20:38:19 ÖS » |
|
Benim izlediğim youtube videosunda pi1541 d64leri orjinal commodorea bağlamsk için. Gerçek bir 1541 yapmaprojesi yok mu, orjinal hardwareleri kullanmayıp korumak için. Mesela iöinde 5çeyreklik disk okuyucu olan. Orjinal 1541 bozulsun istemiyorum
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #11 : Mart 22, 2021, 20:41:41 ÖS » |
|
Multi Ice ile Action Replay olayını biliyorum ama yine de yapmak istiyorum. Bir de Trde koruması olan oyunlar çekildi kasette. Bir de merak ediyorum. Eskiden Antalya compitureland daha sonra kadıbey olan yerde custom bir kartuş vardı. Onun bir yerlerde kopyası var mıdır? Özel üretimdi diye biliorum çünkü
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #12 : Mart 22, 2021, 20:43:26 ÖS » |
|
Bu arada kartuş, datasette ve disk iöin pi1541 tarzı teklifler de var mıdır, bunlar dagüzelmil ama tam aradığım bu değil
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
fort_apocalypse
|
 |
« Yanıtla #13 : Mart 22, 2021, 20:43:32 ÖS » |
|
Benim izlediğim youtube videosunda pi1541 d64leri orjinal commodorea bağlamsk için. Gerçek bir 1541 yapmaprojesi yok mu, orjinal hardwareleri kullanmayıp korumak için. Mesela iöinde 5çeyreklik disk okuyucu olan. Orjinal 1541 bozulsun istemiyorum
Artık ne 5.25 disket ne de 5.25 disket mekaniği üretilmiyor, öyle bir elektronik devre projesi yapılsa bile mekanik aksam ve disket bulunamayacağı için üretim yapılamaz.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
parker
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #14 : Mart 22, 2021, 20:44:31 ÖS » |
|
Yanlışlıkla direkt gönderdim, bir sürü yazım hatası mevcut
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|