85-86 olması lazım. Babam eve Atari 800XL getirmişti ve salonda büyük bir poşet içinde duruyordu kutusu ile komple set halinde. Yanında da sadece Meta AŞ. nin çok oyunlu 2 kaseti. Atari Aslında bana değildi. Ablalarım basic öğrensin diye gelmişti. Kendisi zamanında punch card bile kullanmış, yazıhanesinde 5160 olan biriydi

Tabi benim o zamandan hatırladığım, self-test gelmesin diye, oyun yüklenirken ışıkların söndürülmesi, ailecek totem yapılması, atari 410'un yan yatırılması gibi ufak sahneler. Speedway Blast isimli oyunda yaşanan korku dolu anlar, travmalar. Oyun korkutucu olduğu (asfalt yiyerek yayılan canavarlar) olduğu kadar, zart diye bug'a girip ekranı bir sürü hareketli sprite doldurup donması ayrı travma. Tabi sonra atari bana kaldı doğal olarak. ben okudum yazdım denedim yanıldım öğrendim. 88 gibi artık yazıhanede 286 vardı. Acer 915P-II. Babamın iş gereği yazdığı basit programları incelerdim. (alan bulma, dekar hesaplama vb.) Ara ara eve taşıyorduk onu. Çok kurcaladım, çok virüs bulaştırdım ama azar işitmedim çünkü babam çifter çifter yedekli disketlerle çalışıyordu. Gidip oyun alıyordum ama çalışmıyordu çünkü Amiga oyunu alıyordum

O yıllarda C64C ile de tanıştım. Kuzen sayılabilecek bir ahbabımızın oğlunda vardı. Ama bana çok antipatik geliyordu C64C. Sebebini ise çok sonra anladım. 3 Kat muşambaya sarılmış halde çalıştırıyorlardı. TV Kumandası sarmalama hesabı işte. Ayrıca Kafa ayarı, boulderdash ve Buggy Boy sarmamıştı beni.
Bir kaç yıl sonra, şirketteki pc sayısı arttı. oda oda gezip elalemin bilgisayarlarını kurcalıyordum. Kiminde C derleyicisi, Kiminde Turbo assembler, kiminde turbo pascal vardı. Tabi kullandıklarından değil, kursa gidiyorlar ve bir şekilde yüklemişler. Orada yemediğim halt kalmamıştı. eşkıya geldi diyorlardı

ve bir gün Amiga Ball Design gördüm her zaman gittiğim bilgisayarcının vitrininde. Vuruldum. Para biriktirdim, yemedim içmedim. Hatta Amiga Multi Ice III kartuşu aldım. Ama bilgisayarcı hevesimi kırdı. "buna modülatör lazım, ağır bu, eski, plus değil, yenisi var, commodore iflas ediyor" derken biraz daha ucuza A600 sattı bana. Multi Ice de elimde patladı. Amiga'ya başladık böylece. Herkes oyun alırken, ben derleyici arıyordum. Herkes 4-5 disketlik oyunlar kopyalatırken, ben yerli oyun listesinden yerli stok takip programı bulup onu alıyordum. Cins cins bakıyorlardı

Artık 90 larda bir pazar sabahı, A600 ile komut satırında cebelleşirken babam gördü ve "yahu sana bir pc alalım, ne yapacaksan onda yap". Dedi ve "kendisine" bir Pentium 60 PC aldı

Tabi o da bana kaldı. daha sonra gerçek anlamda ilk PC'm Pentium 120 oldu. Kasa Vesteldi sanırım ama monitör hoparlörlü Acer Aspire idi.
Speedway Blast, XL değil düz 400/800 oyunuymuş. Bu acı gerçeği emülatorde yıllar sonra öğrendim. AtariMax kartuşun, osa ve osb rom desteği sayesinde XL de çalıştırabildim.