Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelA500 Oyunları Fabrika Çıkışı A1200'de Çalışır Mı?
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: A500 Oyunları Fabrika Çıkışı A1200'de Çalışır Mı?  (Okunma Sayısı 10692 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Verminaard
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 637


Üyelik Bilgileri
« : Haziran 16, 2022, 17:11:53 ÖS »

A600, A1200 gibi cihazlarda A500 oyunlarını oynayamazsınız. Desteklemez. Onlar da amiga oyunlarını oynayabilmeniz için. Donanım satın alıp (CF kart, Turbocart veya Ram Kart) WHDLoad adında ki emülatörü kurup. O şekilde A500 oyunlarını çalıştırabilirsiniz.

Burada sanki A600 ve 1200'de hiçbir Amiga 500 oyunu çalışmaz gibi bir anlam çıkmış. Bu doğru değil. Çalışmayan oyunlar var doğru ama çalışan oyunların sayısı çok daha fazla. Ek donanım almaya WHDLoad kurmaya falan bir mecburiyet yok, bunlar daha ziyade keyif için yapılan şeyler. Özünde disketlerle ve disket değiştirmeyle uğraşmak istemeyenlerin başvurduğu çözümler. Çıplak bir A1200 ve Gotek'le Amiga oyunlarının çoğunu oynayabilirsiniz. 1.3/3.x çiftli ROM da yapabilirsiniz birçok çözüm var. Bu arada A500'ü 3.1 rom olduğu için neden almadığınızı anlayamadım. Bir A500 arayşında olsam Haydar Abi'nin şu teklif ettiği makineyi hemen almıştım. Sizin almamanız ilginç geldi doğrusu, sakıncası yoksa sebebini açıklayabilir misiniz? Gerçekten merak ettim.
Logged
Verminaard
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 637


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Haziran 16, 2022, 17:19:30 ÖS »

İlk başta A500+ düşünüyordum. Ama oyunları oynamak için turbo kartı, ram yükseltme, emülatör kullanma vs... gerektiğini öğrenince gerek olmadığını anladım.

Bu mesajı sonradan gördüm. Bu yazdıklarınız da yanlış. Gotek üzerinden A500 oyunlarını oynamak için başka hiçbir donanıma ek parçaya ihtiyacınız yok. Sadece WHDLoad kullanmak isterseniz ram ve harddisk upgrade gerekiyor o kadar. Turbo kart sadece standart dışı Doom portlarını falan oynamak için gereken bir şey. Bu başlıkta çok yanıltıcı bilgiler var maalesef.
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Haziran 16, 2022, 18:01:24 ÖS »

A600, A1200 gibi cihazlarda A500 oyunlarını oynayamazsınız. Desteklemez. Onlar da amiga oyunlarını oynayabilmeniz için. Donanım satın alıp (CF kart, Turbocart veya Ram Kart) WHDLoad adında ki emülatörü kurup. O şekilde A500 oyunlarını çalıştırabilirsiniz.

Burada sanki A600 ve 1200'de hiçbir Amiga 500 oyunu çalışmaz gibi bir anlam çıkmış. Bu doğru değil. Çalışmayan oyunlar var doğru ama çalışan oyunların sayısı çok daha fazla. Ek donanım almaya WHDLoad kurmaya falan bir mecburiyet yok, bunlar daha ziyade keyif için yapılan şeyler. Özünde disketlerle ve disket değiştirmeyle uğraşmak istemeyenlerin başvurduğu çözümler. Çıplak bir A1200 ve Gotek'le Amiga oyunlarının çoğunu oynayabilirsiniz. 1.3/3.x çiftli ROM da yapabilirsiniz birçok çözüm var. Bu arada A500'ü 3.1 rom olduğu için neden almadığınızı anlayamadım. Bir A500 arayşında olsam Haydar Abi'nin şu teklif ettiği makineyi hemen almıştım. Sizin almamanız ilginç geldi doğrusu, sakıncası yoksa sebebini açıklayabilir misiniz? Gerçekten merak ettim.
Abi çalışanları var doğru hiçbiri çalışmıyor demek yanlış. Ama ben denediğimde a1200'de baya bir oyun çalışmadı. Yarı yarıyadan fazladır. Siz uzun vadede atıyorum 100 oyunda felan test edip, %80'i çalıştı diyorsanız ben o kadar test yapmadım. Ama o oranlardaysa bende tekrar testte tabi tutarım. Yanlış bilgilendirmek istemem. (Relokick kullanmadan kast ediyorum bu arada, birde 3.1 rom ile test etmiştim. 1.3 Rom kullanmadan)
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2022, 18:03:32 ÖS Gönderen: AmigaEsref » Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Verminaard
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 637


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Haziran 16, 2022, 18:19:36 ÖS »

Eşref'çim ben 1992 yılında A500'ümü satıp A1200 aldım, 20MB harddiskim vardı, Rom 3.0'dı. Ek bellek yoktu sadece 2MB çip vardı ve çalışmayan oyun çok çok azdı. Benim oynadığım oyunlardan çalışmayan hiç olmamıştı ama bazı çalışmayan oyunlar olduğunu biliyorum. Bazıları direkt çalışmasa da birçok kişinin bugün bile var olduğunu bilmediği Early Boot Menu'den OCS (bazen de ECS) seçerek çalışıyordu. Resmi olarak çıkmış Amiga oyunlarının yüzde 90'ı A600 ve 1200'de herhangi bir donanım vs. gerektirmeden çalışır. Bazılarını relokick'le (yine donanım gerektirmeden) çalıştırabilirsin, tamamı çalışsın diyorsan yine turbo kart almaya gerek yok, ilave 8MB bellek ve CF kart okuyucu takarak WHDLoad'la hepsini çalıştırırsın.
Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Haziran 16, 2022, 18:26:08 ÖS »

Çok teknik konuşuyorsunuz bir kısmını anlamıyorum ama roman gibi okuyorum. Çok zevkli teşekkür ederim 
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Haziran 16, 2022, 18:55:31 ÖS »

Eşref'çim ben 1992 yılında A500'ümü satıp A1200 aldım, 20MB harddiskim vardı, Rom 3.0'dı. Ek bellek yoktu sadece 2MB çip vardı ve çalışmayan oyun çok çok azdı. Benim oynadığım oyunlardan çalışmayan hiç olmamıştı ama bazı çalışmayan oyunlar olduğunu biliyorum. Bazıları direkt çalışmasa da birçok kişinin bugün bile var olduğunu bilmediği Early Boot Menu'den OCS (bazen de ECS) seçerek çalışıyordu. Resmi olarak çıkmış Amiga oyunlarının yüzde 90'ı A600 ve 1200'de herhangi bir donanım vs. gerektirmeden çalışır. Bazılarını relokick'le (yine donanım gerektirmeden) çalıştırabilirsin, tamamı çalışsın diyorsan yine turbo kart almaya gerek yok, ilave 8MB bellek ve CF kart okuyucu takarak WHDLoad'la hepsini çalıştırırsın.
Anladım abi. benim hiç a1200'üm olmadı eski zamanlarda. Ben baya sonra tanıştım abi. İlk geldiğinde makina bana 3.1 Rom vardı sadece içinde hdd yoktu. Makineye disketten oyunları taktım ama yarı yarıya açmadı bendeki oyunların çoğu a500'dü. O dönem sorduğumda. Whdload olmadan tamamını çalıştıramazsın demişlerdi ve bende akabinde 8mb ram kart alıp workbbench kurdum ve whdload'dan çalıştırdım.

Ama şimdi sen böyle yazınca çok merak ettim abi. Bir test daha yapmak istiyorum. Yalın boot edip disketten Amiga 500 oyunlarını denemek istiyorum. Birlikte 20 oyun seçsek ben diskete çeksem bana oyun önerebilir misin? 10 Tane ben belirliyim 10 tane senden rica edeyim. Hem a500'de hemde A1200'de disketleri takıp bir denemek istiyorum. Ben aklıma ilk gelen 10 tanesini yazayım abi 10 tanede senden rica edeyim.

1-Another World
2-Robocod
3-Fire&Ice
4-Super Cars
5-Turrican
6-Out Run
7-Harley Davidson
8-SWIV
9-Lemmings
10-Cannon Fodder
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
haydar_abi
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.730


İlla ki Amiga


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Haziran 16, 2022, 19:08:53 ÖS »

Amigayı tasarlayanlar oyun konsolu olarak tasarlamışsa da Commodore mühendisleri bilgisayar olarak potansiyeli görmüşler ve bu konuda çalışıp 1000 modelini üretmişler. Biraz daha geliştirerek 2000'i üretmişler. Fakat maliyeti nedeniyle daha düşük bütçelilere hitap etmek amacıyla 500'ü üretmişler. Böylece evlere girmeye başlamıştır. Tabii ders çalışacağım diye alıp oyunlara dalanlar yüzünden adı oyun bilgisayarına çıkmıştır. Oysa PClere çıkan hemen her iş programının amiga versiyonları 500lerde de çalışmıştır. Banner hariç. Onu da emülasyonla çalıştırabilmiştim.
Commodore mühendisleri hep sistem uyumlu yazılım çıkarın diye diretseler de bazı programcılar. Direk hardwareye ulaşan program ve oyunlar programladılar işte bunlar. Daha ileri makina ve sistemlerde sıkıntı çıkarıyorlar. Hatta 500 plusta bile çalışmayanları var.
 Örneğin Myth diye bir oyun var 7mhzden hızlı amigalarda daha hızlı çalışıyor.

Gelelim benim makinaya harddisk modülü olduğundan kick 3.1 koydum. 1.3ü ne yaptımsa harddisk boot etmedi. Sonradan görüyor. Aslıda 8mb kartı da vardı. söküp kablo bağlayıcıyla sıkayım dedim geri taktığımda çalışmadı. Statik yemiş olabilir. Zamanla onu da çalıştırırım.

Logged

Amiga fanatiği.... 
Amigalıktan çıkmış Amigalar....

Amiga 1200 + Vampire V1200
LG 24MA53 TVMonitör
Amiga 500 Plus +TerribleFire030 64MB+16 GB CF
Amiga 2000
Amiga 500 + 1MB Çip + 9.5 mb FastRAM + Internal GOTEK + 4GB CF HDD
2 Casper M989A Monitor
Commodore64
Verminaard
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 637


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Haziran 16, 2022, 19:14:10 ÖS »

1-Kick Off
2-Sensible Soccer
3-Shadow of The Beast I-II-III
4-Silk Worm
5-Super Cars II
6-Lotus
7-Wings (Cinemaware'in tüm oyunları)
8-Last Ninja II ve III (remix de olabilir)
9-Street Rod
10-Moonstone
11-Bonus: Flashback

Bunların içinden direkt çalışmayanlar olursa Early Boot Menu'den OCS seçerek de denemeni tavsiye ederim. Bakalım kaç tanesi çalışacak.
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Haziran 16, 2022, 19:18:17 ÖS »

1-Kick Off
2-Sensible Soccer
3-Shadow of The Beast I-II-III
4-Silk Worm
5-Super Cars II
6-Lotus
7-Wings (Cinemaware'in tüm oyunları)
8-Last Ninja II ve III (remix de olabilir)
9-Street Rod
10-Moonstone
11-Bonus: Flashback

Bunların içinden direkt çalışmayanlar olursa Early Boot Menu'den OCS seçerek de denemeni tavsiye ederim. Bakalım kaç tanesi çalışacak.
Çok teşekkür ederim abi. Early Boot'an OCS seçeneğini bilmiyordum. Belki o seçenekle çözülür. Bu konuda bir video hazırlayıp Youtube'de paylaşacağım abi. Link atarım buradan. Yada yeni başlıktan. Hemen yapamam çünkü
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Haziran 16, 2022, 19:39:01 ÖS »

Ben de bir tane ekleyebilir miyim?

22 - Populous
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2022, 19:40:45 ÖS Gönderen: fort_apocalypse » Logged

haydar_abi
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.730


İlla ki Amiga


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Haziran 16, 2022, 19:39:48 ÖS »

Bu mevzuyu daha önce etraflıca tartışmıştık.
Logged

Amiga fanatiği.... 
Amigalıktan çıkmış Amigalar....

Amiga 1200 + Vampire V1200
LG 24MA53 TVMonitör
Amiga 500 Plus +TerribleFire030 64MB+16 GB CF
Amiga 2000
Amiga 500 + 1MB Çip + 9.5 mb FastRAM + Internal GOTEK + 4GB CF HDD
2 Casper M989A Monitor
Commodore64
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Haziran 16, 2022, 19:44:11 ÖS »

Ben de bir tane ekleyebilir miyim?

22 - Populous

Tabiki abi
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
alidereli
Üye
***
Mesaj Sayısı: 128



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Haziran 16, 2022, 21:52:13 ÖS »

Merhaba arkadaşlar. Konunun son geldiği noktaya bakıldığında bambaşka yerlere gelmiş gözüküyor. Amiga sahibi olma niyetiyle yola çıktım. İkinci el sitelerinde ilanlara bakıp karşılaştırma yaptım. Hatta yurtdışı sitelerinden de araştırdım. A500 plus modelini bizim sitelerde pek fazla göremedim. Ram olarak A500'den daha yüksek chipram ve ECS yongasına sahipti. Daha yeni versiyon olduğu için plus modeline odaklandım. Derken yurtdışında uygun fiyatlı Rev 8A board'a sahip bir A500 plus ilanı buldum (200 Euro). O ülkede yeğenlerim olduğu ve birkaç ay içinde gelecekleri için oradan aldırırım diye düşündüm. Biraz daha araştırma yaparken oyun konusunda iki cihaz arasında farklılıklar olduğu ortaya çıktı (turbo kart, emülatör, ram arttırımı...) Ben c64 kullanıcısı olduğum için sd2iec kullanmanın kolaylığının farkındayım. Fakat oyun yüklerken kaseti koyup play tuşuna basıp hipnoz olurcasına ekrana bakmayı çok seviyorum. 5.25 Disketi takıp tırıltısını duyarak oyun yüklemek de aynı şekilde.
Amiga konusunda hiçbir tecrübem yok. Sizlerin tavsiyesiyle sıfırdan başlayacağım için 1.3 rom'a sahip standart bir cihaz alma fikri mantıklı geldi. En basit haliyle kullanmaya başlayıp zamanla zaten tecrübe ve bilgi sahibi olacağımı düşünüyorum. Haydar_Abi teklif verdiğinde kendisi ile görüştüm. Cihazı çok güzel, donanım olarak yok yok... fiyat olarak da çok uygun.Kendisiyle tanışıp sohbet etme imkanı buldum. Allah razı olsun kendisinden. 3.1 rom olduğunu sonra farkettim. Dediğim gibi bunu 3.1 rom'u kötülemek yetersiz bulmak veya eleştirmek için asla söylemiyorum zaten hiç sahibi olmadım. Kullanan ve memnun olan arkadaşlar çoktur, belki ben de ileride bu rom'a sahip olmayı isteyeceğim kim bilir... AmigaOS 3.9'un ekran görüntülerini gördüm mesela çok hoşuma gitti. Başlangıç seviyesinden başlayıp ilerlemek istediğim için 1.3 rom'da ısrar ettim, başka hiçbir niyetim yok. Benim bu A500 hevesimin forumdaki arkadaşlar arasında polemik konusu olmasına üzülürüm. Hepiniz benim gözümde değerli insanlarsınız. Eğer öyle bir sebebiyet verdiysem çok özür dilerim.
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2022, 21:55:03 ÖS Gönderen: alidereli » Logged
lunarstrain
Üye
****
Mesaj Sayısı: 373



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Haziran 16, 2022, 22:55:02 ÖS »

Merhaba arkadaşlar. Konunun son geldiği noktaya bakıldığında bambaşka yerlere gelmiş gözüküyor. Amiga sahibi olma niyetiyle yola çıktım. İkinci el sitelerinde ilanlara bakıp karşılaştırma yaptım. Hatta yurtdışı sitelerinden de araştırdım. A500 plus modelini bizim sitelerde pek fazla göremedim. Ram olarak A500'den daha yüksek chipram ve ECS yongasına sahipti. Daha yeni versiyon olduğu için plus modeline odaklandım. Derken yurtdışında uygun fiyatlı Rev 8A board'a sahip bir A500 plus ilanı buldum (200 Euro). O ülkede yeğenlerim olduğu ve birkaç ay içinde gelecekleri için oradan aldırırım diye düşündüm. Biraz daha araştırma yaparken oyun konusunda iki cihaz arasında farklılıklar olduğu ortaya çıktı (turbo kart, emülatör, ram arttırımı...) Ben c64 kullanıcısı olduğum için sd2iec kullanmanın kolaylığının farkındayım. Fakat oyun yüklerken kaseti koyup play tuşuna basıp hipnoz olurcasına ekrana bakmayı çok seviyorum. 5.25 Disketi takıp tırıltısını duyarak oyun yüklemek de aynı şekilde.
Amiga konusunda hiçbir tecrübem yok. Sizlerin tavsiyesiyle sıfırdan başlayacağım için 1.3 rom'a sahip standart bir cihaz alma fikri mantıklı geldi. En basit haliyle kullanmaya başlayıp zamanla zaten tecrübe ve bilgi sahibi olacağımı düşünüyorum. Haydar_Abi teklif verdiğinde kendisi ile görüştüm. Cihazı çok güzel, donanım olarak yok yok... fiyat olarak da çok uygun.Kendisiyle tanışıp sohbet etme imkanı buldum. Allah razı olsun kendisinden. 3.1 rom olduğunu sonra farkettim. Dediğim gibi bunu 3.1 rom'u kötülemek yetersiz bulmak veya eleştirmek için asla söylemiyorum zaten hiç sahibi olmadım. Kullanan ve memnun olan arkadaşlar çoktur, belki ben de ileride bu rom'a sahip olmayı isteyeceğim kim bilir... AmigaOS 3.9'un ekran görüntülerini gördüm mesela çok hoşuma gitti. Başlangıç seviyesinden başlayıp ilerlemek istediğim için 1.3 rom'da ısrar ettim, başka hiçbir niyetim yok. Benim bu A500 hevesimin forumdaki arkadaşlar arasında polemik konusu olmasına üzülürüm. Hepiniz benim gözümde değerli insanlarsınız. Eğer öyle bir sebebiyet verdiysem çok özür dilerim.

rom basitçe değiştirilebilen bir şey. Haydar abi size bir 1.3 rom yazar, onunla kullanırsınız. ne zaman 3.1'e heves edersiniz, kapağı kaldırır onu takarsınız.
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Haziran 16, 2022, 22:56:06 ÖS »

Yok abi benim açımdan bir polamik yok. Eksik bildiğim bir şey varsa onu gidermek için yazıyorum. Teyit amaçlı. Bilmediğimiz bir şey varsa öğreniriz hepimiz faydalanırız amacını güderek yani. Ben olmuyor diye biliyordum. Benden daha tecrübeli olan kullanıcılar var diyorsa. Onu test etmek benim açımdan iyi olacak. Video ile de sabitlemiş oluruz.

Bende a500 standart donanım var. Her oyunu sıkıntısız oynuyorum. Ama update edince rom yükseltme ram artırma vs çakışmalar oluyor.

A500+ olan arkadaşlarda her oyunu açamıyor diye biliyorum. Açamıyorlar derken disket veya gotekten bahsediyorum. 2.0 ROM ile. Cihaz olan arkadaşlarda deneyimlerini yazarsa daha yararlı olur.

Sonuç olarak işimiz keyif ben bunları denemekten konuşmaktan, video çekmekten keyif duyuyorum. Yazarken kırıcı davrandıysam kendi adıma özür dilerim
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: