Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Atari 800XL Emulatörü  (Okunma Sayısı 30183 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.278



Üyelik Bilgileri
« : Mayıs 24, 2009, 16:50:16 ÖS »

Eskiler bilirler gerçek Atari aslında bu küçük bilgisayardır.
Bilgisayar diyorum çünkü sadece oyun oynamıyor kendine ait özel basic dilinde programlarda yazabiliyordunuz. Benim bilgisayarla ilk tanışmam bu cihazla olmuştu
Kasetten eğer kaliteli bir oyun yükliyecekseniz ortalama 15 dakika beklemeniz gerekiyordu. Tabi arada Load Error verip kasedi başa sarıp yeniden yüklemeye başlamakta işin tuzu biberi oluyordu. Kahkaha
 
Bu bilgisayar öyle çok tutulmuştuki daha sonraları oyun oynanan her cihaza atari denmeye başlamıştı. Şimdiki Nintendo Entertainment System cihazlara ve oyun salonlarındaki çok farklı marka ve modeldeki cihazlara atari denmesinin nedeni bu cihazdır.

Zamanında dostlarımla beraber az zaman geçirmemiştim başında.
 

 
Biraz nostaljiden sonra atari oyunlarının bilgisayarda nasıl oynanacağını anlatayım.
 
Öncelikle aşağıdaki dosyaları çekelim.
 
Emulator
http://atariarea.krap.pl/PLus/files/Atari800Win%20PLus%204.0.exe
 
Rom dosyaları (Bir çeşit işletim sistemi diyebiliriz.)
http://rapidshare.com/files/129325415/Atari_Win_Rom.rar
 
Oyunlar (Ortalama 5 oyun olan 340 tane atari disketi )
http://rapidshare.com/files/135040500/Atari_Games.rar
 
Oyun Listesi
http://rapidshare.com/files/135041003/Atari_Games_List.pdf
 
Önce Harddiskte romları ve oyunları kopyalayacağımız bir klasör oluşturalım.
Örneğin Atari.
Rom dosyalarını atari klasörüne açalım.
Daha sonra emulatör programını kuralım.
 
Programı ilk çalıştırdığımızda bazı ayarlar yapmamız gerekiyor.
 
Kısayol oluşturmak istiyorsanız buradan seçebilirsiniz.

 
Burdan Romların nerede olduğunu seçiyoruz. Search düğmesine basıp rom dosyalarını açtığımız dizini seçiyoruz. Örneğin D:\Atari\Rom

 
 
Bu ekranda hangi dosya türlerinin çift tıklayarak emülatörle beraber açılmasını istediğimizi seçiyoruz. Rom ve Bin uzantıları başka programlarla ilişkilendirilmiş olabileceği için onları boş bırakmanızı tavsiye ediyorum.

 
Emulatörümüz açıldı ilk önce joystick'imizi ayarlıyalım.
Input menüsünden joystick'i seçelim.

 
Eğer bilgisayarımıza joystick takılı ise seçeneklerde görebilirsiniz.
Eğer joysticiniz varsa ikinci joysticki de klavye olarak ayarlayıp iki kişilik oyunları arkadaşınızla beraber oynayabilirsiniz.
Joystick yoksa Arrows + Rctlr (Yön + Sağ Control) seçebilirsiniz.
Eğer tuşları kendim ayarlıyacağım diyorsanız Keyset A veya B 'yi seçebilirsiniz.
Seçtikten sonra Keyset A veya B düğmelerine basarak ayar yapabilirsiniz.

 
Ayar ekranı çıkınca yönleri fare ile seçip kullanmak istediğiniz tuşa basabilirsiniz. Ara yönleri tanımlamanıza gerek yok.
Ateş tuşunu ise sol control yaparsanız daha rahat oynayabilirsiniz.

 
 
Eğer sistemdeki Joysticki aktif hale getirdiysek. Advanced düğmesine basalım
ve Do not toogle seçeneğini işaretliyelim. Eğer bunu işaretlemezsek Joystickteki ikinci düğmeye basınca emulatör pause moduna geçiyor.

 
 
Joystcik ayarları tamam. Şimdi de ekran ayarlarına bakalım.
View menüsünden graphics option'u seçiyoruz.

 
 
 
Eğer pencere içinde oynamak istiyorsanız windowed ile biten ayarları seçin.
Tam ekran oynak isterseniz. 640x480 partially clipped seçeneğini tavsiye ederim.
Stretching mode ile görünümü ayarlıyabilirsiniz.
Scanlines TV görünüm verir.
Smooth ise flu görümün verir.

 
 
Eğer bilgisayarınız eski sistem ise
Advanced düğmesine basıp Penium pro ve MMX seçeneklerini seçip emulatörün performansını arttırabilirsiniz.
Ayrıca Display Memory Type seçeneği ile yapacağınız seçeneklerde perfromans artışı getirebilir.

 
 
Emulatör ayarlarımız bitti şimdi gelelim oyun oynamaya.
Oyunların üzerine (eğer ilişkilendirdiyseniz) çift tıklayarakta açabilirsiniz.
Yada File Autoboot Image ilede açabilirsiniz.

 
 
Autuboot İmage basınca seçim kutucuğu çıkar. Oyun klasörümüzü açıp örn. D:\Atari\Oyun istediğimiz oyunu seçip oyuna başlayabiliriz.
 
 
 
Oyunlarda iki kişilik ve seviye ayarları için Option (F3), Select(F4) oyunu başlatmak için Start(F2) tuşlarını kullanabilirsiniz. Bendeki beta sürümüne böyle. Yukarıda çekceğiniz sürüm betası değil belkide farklı olabilir deneyerek bulursunuz.
 
Oyunumuz açıldı keyifli oyunlar

 
Takıldığınız bir konu olursa yardımcı olabilirim.
 
Not: Bazı oyunlar uyumlu olmadığı için hata verip emulatör ayarlarını sıfırlayabiliyor. Böyle durumlarda tekrar ayar yapmanız gerekir.

Atarinin popüler bir kaç oyunu
 
River Raid

 
 
Bounty Bob Strikes Back

 
 
HERO

 
 
Beach Head II

 
 
Blue Max 2001

 
 
Captain Beeble

Logged

magic_gun
Üye
***
Mesaj Sayısı: 119



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Mayıs 24, 2009, 17:59:57 ÖS »

 :)dostum tesekkurler
uzun zamandır bukadar keyıf almamıstım
atari 800xl ve 65 xe  sistemi kurdurdun bana
tesekkurler
Logged

Hayal etmeden basaramazsın .. bu makinelerle neler yapabilirsin
cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.278



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mayıs 24, 2009, 19:25:00 ÖS »

:)dostum tesekkurler
uzun zamandır bukadar keyıf almamıstım
atari 800xl ve 65 xe  sistemi kurdurdun bana
tesekkurler


Rica ederim hocam. Eğer yardımcı olduysam emin ol en az senin kadar sevindim
Logged

zeki ural
Üye
***
Mesaj Sayısı: 70



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Mayıs 24, 2009, 22:56:21 ÖS »

geç de olsa bende gördüm...cdemir teşekkürler dostum saol..en kısa zamanda kurup deniycem .sonuna kadar devam dostlar

 
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2009, 22:57:56 ÖS Gönderen: zeki ural » Logged

zeki 78
tabu
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.005



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Mayıs 24, 2009, 23:07:31 ÖS »

Grafikleri çok salak yaw bu atari serilerinin.
Zeki: bilirsin antepde dükkana hep 65xe ve 800 gelirdi tamire,yapardım ama oyun oynayıp yüklediğimi hiç hatırlamam...
Logged

Halen commodore ve amiga servisi...4000 cyberstormppc 604e\233mhz\060\66mhz\cybervision3D+A2000 gvp 040 combo\egs spectrum24+A3000 030\IV24\Retina z3+A1000+CD32+A600 2mb ram\4 gb hdd+CDTV+\pegasos2\spectrum heatsink\much more.
zeki ural
Üye
***
Mesaj Sayısı: 70



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mayıs 24, 2009, 23:19:48 ÖS »

abi en çok da maraştan oyun salonunun birinden gelen a500 leri hiç unutmam valla okadar toz içinde kalmıştıki makinanın board"u görünmüyodu
tozdan işin ilginci floppyler hala çalışırdı...nerde eski günler be abi
Logged

zeki 78
cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.278



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Mayıs 25, 2009, 08:41:17 ÖÖ »

@zeki ural hocam sağol teşekkürler

@tabu hocam hocam oyun yüklememenin bir nedeni de oyun yükleme süresinin tamir süresinden daha uzun olması olabilir mi Kahkaha
Logged

Gokhan Ozkan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.121



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mayıs 25, 2009, 10:27:55 ÖÖ »

Paylaşım için teşekkürler dostum
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.010


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Mayıs 25, 2009, 10:31:13 ÖÖ »

Paylaşım için teşekkürler... Bu tür emulator yazılarını pek takip etmediğimden, eğer alıntı varsa, bunu belirtmek yerinde olur...Yoksa, tebrikler, az uğraşmamışsın...
Logged

cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.278



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Mayıs 25, 2009, 13:01:26 ÖS »

Gokhan Ozkan hocam Teşekkürler. Rica ederim:)

Paylaşım için teşekkürler... Bu tür emulator yazılarını pek takip etmediğimden, eğer alıntı varsa, bunu belirtmek yerinde olur...Yoksa, tebrikler, az uğraşmamışsın...
Hocam aslında alıntı ama kendimden alıntı. Upload'lar dahil hepsini başka bir site için hazırlamıştım. Buraya da kısmetmiş
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.010


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Mayıs 25, 2009, 13:10:39 ÖS »

Tebrikler...Güzel bir çalışma...
Logged

cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.278



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Mayıs 25, 2009, 13:41:24 ÖS »

Tebrikler...Güzel bir çalışma...
Teşekkürler hocam. Sizler kadar olmasada çorbaya bir kaç tuz tanesi atabilyorsak ne mutlu bize.
Ayrıca sizin gibi ustalardan tebrik almanında keyfi bir başka oluyor
Logged

ozgur106
Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : Ekim 08, 2009, 10:17:52 ÖÖ »

spy vs spy ı tek gecerım cok guzeldı atarı 2600 emu ıle oynuyorum ancak bunuda ındırıcem spy vs spy ıcın umarım bulurum oyunlarda
Logged
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.464


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ekim 08, 2009, 11:59:07 ÖÖ »

Biliyorsunuz yakın zamanda Atari 800XL/XE ile ilgili bir yazı dizisi başlatmıştım Plazma'da. Hala çıkmamış 6. sayıda devamı var ve 7. sayı olursa orada da devam edecek. Beni en çok şok eden Atari'nin spritelarından missles diye geçenlerin genişliklerinin 2 bit, yani 2 pixel olması. Geri kalan spritelar da 8 pixel genişliğinde zaten. Yani amcamlar düşünmüş ki 8 pixel genişlikte her tür sprite çizilebilir, bunlar da ateş ederken en fazla 2 pixel genişlikte sprite kullanırlar. Commodore firması spritelara 24 pixel genişlik rezerve ederken eminim Atari'deki oyunların sınırlarını göz önünde bulundurmuştur Bir diğer ilginç şey ise spriteların yüksekliklerinde bir sınır olmaması. Yani ekran boyunda sprite çizdirebiliyorsun. Commodore'da ise epey uğraştıran multiplexing teknikleri gerekiyor bu iş için. Ancak Atari'deki spriteların ekran boyu olmasının da bir dez avantajı ortaya çıkıyor hemen. Sprite'ları Y ekseninde kaydıramıyorsun, bunun yerine sprite datalarını hafızada kaydırmak gerekiyor. Çok acayip bir tasarım gerçekten. Özetle adamlar bir satırda 8 sprite için 5 byte yeterli olmalı demişler. Commodore firması ise 5 yerine 24 byte rezerve etmiş aynı adet sprite'a.
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Ekim 08, 2009, 12:35:33 ÖS »

Biliyorsunuz yakın zamanda Atari 800XL/XE ile ilgili bir yazı dizisi başlatmıştım Plazma'da. Hala çıkmamış 6. sayıda devamı var ve 7. sayı olursa orada da devam edecek. Beni en çok şok eden Atari'nin spritelarından missles diye geçenlerin genişliklerinin 2 bit, yani 2 pixel olması. Geri kalan spritelar da 8 pixel genişliğinde zaten. Yani amcamlar düşünmüş ki 8 pixel genişlikte her tür sprite çizilebilir, bunlar da ateş ederken en fazla 2 pixel genişlikte sprite kullanırlar. Commodore firması spritelara 24 pixel genişlik rezerve ederken eminim Atari'deki oyunların sınırlarını göz önünde bulundurmuştur Bir diğer ilginç şey ise spriteların yüksekliklerinde bir sınır olmaması. Yani ekran boyunda sprite çizdirebiliyorsun. Commodore'da ise epey uğraştıran multiplexing teknikleri gerekiyor bu iş için. Ancak Atari'deki spriteların ekran boyu olmasının da bir dez avantajı ortaya çıkıyor hemen. Sprite'ları Y ekseninde kaydıramıyorsun, bunun yerine sprite datalarını hafızada kaydırmak gerekiyor. Çok acayip bir tasarım gerçekten. Özetle adamlar bir satırda 8 sprite için 5 byte yeterli olmalı demişler. Commodore firması ise 5 yerine 24 byte rezerve etmiş aynı adet sprite'a.


Pekii atari'de sprite sayısında bir limit var mı? Örneğin 16 sprite gibi? Commodore64'da bir limit olduğunu hatırlıyorum ama kaçtı?
Logged

Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: