Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amstrad CPC ekrana pixel koymak  (Okunma Sayısı 7672 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« : Ağustos 11, 2010, 22:44:18 ÖS »

Selamlar, bu forumu ve cpcwiki vs gibi pekcok linki(ingilizce olanlari) taramama ragmen cevabini bulamadigim bazi sorularim var.

- ekran bellegi hangi adresler arasinda?
- piksel-bellek dizilimi nasil? satirlar arka arkaya mi dizilmis? yoksa c64 veya speccy deki gibi abuk ekran dizilimleri var mi?
- Mode 0 (160x200x16 renk), Mode 1 vs nasil seciliyor?

tesekkurler
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.373


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2010, 22:54:32 ÖS »

Amstrad konusunda bilgili biri değilim ama aşağıdaki sayfada sanki bazı sorularına cevap var gibi... Abuk ekran dizilimi var gibi görünüyor

http://www.irespa.eu/daan/lib/howtoCPCemu.htm

http://www.cpctech.org.uk/docs/scraddr.html

dipnot: Z80 demosu geliyor sanırım
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2010, 05:08:44 ÖÖ Gönderen: LW3D » Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.677


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2010, 00:28:38 ÖÖ »

nightlord usta neler oluyor? speccy ve amstrad dosyalarını kurcalamaya başladığına göre var bişeyler.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.677


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2010, 01:00:33 ÖÖ »

http://genesis8.free.fr/frontend/dprogram.php
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2010, 11:31:11 ÖÖ »

Yuh be, Amstrad da linear bitmap değilmiş. Zamanında C64 tasarımcılarının kulağını fazlaca çınlatmıştım bu konuda.
Logged
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2010, 19:31:21 ÖS »

linkler icin tesekkurler arkadaslar. unoffical amstrad www sitesinde buldum cozumu

lw3d & ozay: bakalim gorucez. ben demoyu bitirip release etmeden konusmam hatta glance'teki arkadaslara bile partlari baya cilaladiktan sonra gonderdigim icin bana sitem ederler

witchdoctor: abi ben buna yine linear derim, en azindan satir icinde linear (speccy de oyle) zaten bu makinelerde carpma yapacak halimiz olmadigi icin satirbasina tablo ile atlayacaktik. tablonun nasil hesaplandigi cok problem degil. arti cpc'nin satir dizilimi yine speccy'den biraz daha iyi
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: