Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 1200 ve 2mb Graphic Memory
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 1200 ve 2mb Graphic Memory  (Okunma Sayısı 6046 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Jax
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 872



Üyelik Bilgileri
« : Kasım 15, 2010, 21:54:01 ÖS »

Arkadaşlar Amiga 1200 üm ve Turbo kartım var. Turbo kartımın üstünde 32 mb Ram bulunmakta.

Merak ettiğim şey ise acaba Amigamızın tüm graphic işlemleri için ihtiyaç duyduğu memory i 32 mb Ram üzerinden kullanmasını sağlamak yazılımsal bir yolla mümkün olabilir mi?

Workbench ekranı karşımıza geldiğinde 2 mb graphic mem mümkün oldugunca kullanılmasın her sey 32 mb Turbo kart üstündeki Ram den karşılansın.

Fantazi gibi görünsede acaba bu hayali gerçekleştirme ihtimali olabilir mi?
« Son Düzenleme: Kasım 15, 2010, 21:57:23 ÖS Gönderen: JAX » Logged
Leon
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.110



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Kasım 15, 2010, 23:26:31 ÖS »

Fastmemfirst diye bir sey vardi.
Logged

Efika | Amiga CD32 | 3 x C64, 2 x 1530, 1 x 1531 | Amstrad CPC64 | Amstrad CPC6128 | C64-DTV | Atari 2600 | Atari 2600 Jr. | Atari 800XL | Atari Paddle | Vestel MSX  | Sony Hitbit MSX | A500 | A500 Plus | A590 | A1200 Blizzard 1230-IV | CASIO VL-1 TONE | CASIO VL-10 | Mac Mini G4 @1,42Ggz
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2010, 03:45:36 ÖÖ »

fastmemfirst sadece kick 1.3 amiga500 ler icin gecerli diye biliyorum (ve chip ram ile ilgisi yok, amiga 500'un ic genisleme yuvasindaki slow mem'i devreden cikariyodu sanki)

JAX bahsettigi olay icin AGA sistemlerde FBlit ve FText gibi patchler kullaniliyor.

http://aminet.net/package/util/boot/fblit
http://aminet.net/package/util/boot/FText

bu ve benzeri bircok patch classic workbench pack'inde yuklu geliyor, aklinizda olsun.

http://classicwb.abime.net/
Logged

Retro Hincal Uluc
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.514



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2010, 11:04:40 ÖÖ »

yada ekran kartı takacaksın, o zaman chip ram kullanmayıp direk ekran kartının ramini kullanıyor, ekran kartının rami tükenince chip ram e geçer, tabi sadece multi task için gçer li
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
Jax
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 872



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2010, 15:24:43 ÖS »

fastmemfirst sadece kick 1.3 amiga500 ler icin gecerli diye biliyorum (ve chip ram ile ilgisi yok, amiga 500'un ic genisleme yuvasindaki slow mem'i devreden cikariyodu sanki)

JAX bahsettigi olay icin AGA sistemlerde FBlit ve FText gibi patchler kullaniliyor.

http://aminet.net/package/util/boot/fblit
http://aminet.net/package/util/boot/FText

bu ve benzeri bircok patch classic workbench pack'inde yuklu geliyor, aklinizda olsun.

http://classicwb.abime.net/


Coze bende Os 3.9 classic workbench kurulu. Acaba tam olarak workbench icinde nereden neler yapmam konusunda yardımcı olman mümkün mü?

Bu iş olursa çifte Bayram olur benim için
Logged
hakdead
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 817


Other computers play, Amiga kill!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2010, 15:32:22 ÖS »

Classic WB'in 3.9 sürümü aşırı derecede chipram yiyiyordu diye hatırlıyorum.  ve nedense benim ssitemimde (senin sistemine yakın bir sistemdi denediğim zaman) aşırı bir yavaşlık vardı ve kendi kurduğum os3.9 çok daha hızlı çalışıyordu.  belki sonradan düzeltmişlerdir bu sorunu.  os3.9 ün üzerine SCALOS yüklü geliyor.  sanırım bundan kaynaklı bir yavaşlık sezmiştim ben.  kendin os3.9 yükleyip boing bag packlerini yüklesen daha fazla performans elde edersin diye düşünüyorum. 
Logged

Amiga 1200 3.1 rom + fast ata mk3 + Blizzard 1260 50mhz + 128 mb ram + 60 gb 2.5 ide + pcmcia cf reader + pcmcia ethernet
Amiga 3000 3640/25 mhz 2 Chip 8 Fast + 10 gb scsi
Jax
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 872



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2010, 15:45:18 ÖS »

Classic WB'in 3.9 sürümü aşırı derecede chipram yiyiyordu diye hatırlıyorum.  ve nedense benim ssitemimde (senin sistemine yakın bir sistemdi denediğim zaman) aşırı bir yavaşlık vardı ve kendi kurduğum os3.9 çok daha hızlı çalışıyordu.  belki sonradan düzeltmişlerdir bu sorunu.  os3.9 ün üzerine SCALOS yüklü geliyor.  sanırım bundan kaynaklı bir yavaşlık sezmiştim ben.  kendin os3.9 yükleyip boing bag packlerini yüklesen daha fazla performans elde edersin diye düşünüyorum. 

Bende yüklü olan Clasicc Workbench OS3.9 V25 sürümü. Açılış süresi biraz uzun (45 saniye sanırım) ama her şey yüklendikten sonra ben cok memnunum hızından her seyinden.

Logged
erci77
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2010, 16:46:45 ÖS »

WB 3,9 da prefernces te wowkbench pref ini açın orda image in diye bir seçenek göreceksiniz onu other mem yapın, Bu size WB nin bütün grafik yüklemelerini (icon, backround, Pattern) gibi fastmem e yüklemesini sağlayacak ve chip memory i boş bıraktıracaktır..
Logged
hakdead
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 817


Other computers play, Amiga kill!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2010, 17:10:45 ÖS »

WB 3,9 da prefernces te wowkbench pref ini açın orda image in diye bir seçenek göreceksiniz onu other mem yapın, Bu size WB nin bütün grafik yüklemelerini (icon, backround, Pattern) gibi fastmem e yüklemesini sağlayacak ve chip memory i boş bıraktıracaktır..

abi ben onu denedim ama hiçbir şey değişmedi.  klasörleri açınca iconları yine chip mem. kullanarak açıyor. 
Logged

Amiga 1200 3.1 rom + fast ata mk3 + Blizzard 1260 50mhz + 128 mb ram + 60 gb 2.5 ide + pcmcia cf reader + pcmcia ethernet
Amiga 3000 3640/25 mhz 2 Chip 8 Fast + 10 gb scsi
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: