Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetCommodore 64'teki inanilmaz mantik hatasi
Sayfa: [1] 2 3 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commodore 64'teki inanilmaz mantik hatasi  (Okunma Sayısı 10966 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« : Kasım 01, 2013, 18:03:24 ÖS »

Zamani icin gayet kaliteli grafik cipini, gayet basarili bir ses cipini alacaksin, yine zamanina gore gayet guzel miktarda RAM ve genisleme olanaklari sunacaksin, makinenin klavye dahil dis tasarimi da gayet iyi olacak, sonra tutacaksin bu makinenin icine 6510 CPU koyacaksin. Olacak sey degil yahu. Koysana tas gibi 4Mhz Z-80. Aklim almiyor.  Kahkaha   
« Son Düzenleme: Kasım 01, 2013, 18:15:21 ÖS Gönderen: memrah » Logged
xeon83
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : Kasım 01, 2013, 18:05:28 ÖS »

şu ekmek sepeti tasarımınında nesi beğeniliyorsa. renkte iğrenç. aletin sıfırı bile eski duruyor   bence en güzeli 64c.
Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Kasım 01, 2013, 18:07:52 ÖS »

Aslinda bence en guzeli siyah C16 kasasi.
Keske C64'te de kullanilsaymis.
Ya da C64c kasasi aynen C16'nin renklerinde olsaymis

« Son Düzenleme: Kasım 01, 2013, 18:13:37 ÖS Gönderen: memrah » Logged
xeon83
Ziyaretçi
« Yanıtla #3 : Kasım 01, 2013, 18:26:22 ÖS »

ya bırak onun rengine şeyapıyım afedersin 64g bile kabul edilebilir onun yerine hiç değilse beyaz
Logged
xeon83
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : Kasım 01, 2013, 18:27:32 ÖS »

bu arada c16 c64 ten sonra çıkıyor zaten hatırladığım kadarıyla lowcost hesabı onun kasası daha yeni tasarım yani..
Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Kasım 01, 2013, 18:31:28 ÖS »

ya bırak onun rengine şeyapıyım afedersin

Gizli ZX Spectrum'cu detected Kahkaha
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.151



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Kasım 01, 2013, 18:44:40 ÖS »

    
     Dayanamadım baktım Yorum Yazıcam.Evet neden z80 değilde 6502 varyasonu.Cevap basit cünkü tüm birimler 65xx bus uyumlu .sid ,vic ,6526 cia  birde bu işlemci fiyatının cok ucuz olması ve commodore firmasının mostek firmasını satın alması bence z80 gibi bir işlemci yerine tabiki tercih edilebilr.

     Devam ediyoruz O dönem Endüstriyel uygulamaların coğunda z80 işlemci kontrol sistemleri geliştirlimiştir.6502 uygulama alanı olarak o zamanlarda home computer sistemlerde tercih edilmiş.Dikkatinize sunarım o dönemin Legend oyun firması ATARI firması sistemleri 6502 cpu kullanmış.

   Diğer bir konuda tabiki endüstrüde 6502 benzeri işlemciler kullanılmıştır.Motorolla firmasının 6800 daha cok kabul görmüştür.

  Şimdi işin teknik kısmına bakalım 6502  ile z80 karşılaştırıken bence hızlarını değilde aynı komut icin kac cycle yaptıklarına bir bakarak karşılaştırmak daha mantıklı , örnegin bir opcode  komutu  absolute adreslemede 6502 icin x cycle iken z80 icin x+2 cycle oluyor.Ya 6502 daha az cycle harcıyor o zaman daha hızlı diyebilirsin fakat duruma göre değişir.Cünkü z80 calışma frekansı 4 mhz  olduğundan aynı sürede opcode işleyebilir.daha hızlıda olabilir.6502 işlemcideki zero page kullanımı olduğunda acaip farkeder.z80 ise 16 bitlik işlemlerde fark atar.  

   Hatta cin malı portable mp3 player bazıları cok ilginctir z80 işlemcinin mikrokontroller versiyonu kullanıyor.Bu demktirki z80 bilen birisi kolaylıkla yazılım gelişitirir bu cihazlar icin.
 
  Günümüz modern bilgisayaların kullandığı usb kontrolcüleri ile haberleşen 6502 komut setini destekleyen usb chip bile var.6502 bilen birisi yazılım gelişitirebilir.


   Home computer tasarımları ise ayrı karşılaştıralabilir.c64 mü ? MSX mi ? zx spectrum mu? gibi  bence efsane commodore 64 kişisel görüşüm.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
xeon83
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Kasım 01, 2013, 19:03:18 ÖS »

c64c yi bugün birine göstersen bu ne diye bilgisayar der. sinclair e hesap makinası, msx ede tv atarisi
Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Kasım 01, 2013, 19:04:09 ÖS »

 Şimdi işin teknik kısmına bakalım 6502  ile z80 karşılaştırıken bence hızlarını değilde aynı komut icin kac cycle yaptıklarına bir bakarak karşılaştırmak daha mantıklı , örnegin bir opcode  komutu  absolute adreslemede 6502 icin x cycle iken z80 icin x+2 cycle oluyor.Ya 6502 daha az cycle harcıyor o zaman daha hızlı diyebilirsin fakat duruma göre değişir.Cünkü z80 calışma frekansı 4 mhz  olduğundan aynı sürede opcode işleyebilir.daha hızlıda olabilir.6502 işlemcideki zero page kullanımı olduğunda acaip farkeder.z80 ise 16 bitlik işlemlerde fark atar.  

Yani Z-80'li bir C64 yapilsaydi,  6510'lu bir C64'ten cok da fazla farkli olmazmiydi bu durumda sizce?
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.151



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Kasım 01, 2013, 22:02:15 ÖS »

     
        Aslında iki işlemciyi  karşılaştırdım.z80 işlemcinin 6502 yerine kullanılması sorusu ayrıca cevap vermek lazım.Eğer merkezi  işlemci  z80 olacaksa yeniden tasarım yapılması gerekir.

        Söyle diye bilirsiniz CP/M Z80 cartridge  var içinde z80 işlemci var.Fakat sadece cp/m işletim sistemi için kullanıyorsunuz.Başka bir iş'e yaramıyor.Yani bu işlemci vic , sid yada cia 6526 yönetemez .Merkezi işlemci rölü alamaz.

        Bir düşünürsek eğer z80  merkezi işlemci olursa  vic ,sid ,cia 6526 chiplerle iletişime geceirmek için uygun bus kontoller ve zamanlama sinyaleri göndermesi lazım  bunun için bir arayüz chip gerekli diye düşünüyorum.Z80 i/o işlemlerde güzel bir genişleme imkanı sağlar.Yoğun bir veri akışı gerektiren programlarda acaip kolaylık sağlar.Vic'in Grafik  işlemlerinde daha çok başarılı olur.Belki sistem daha çok  msx2  benzeyecektir.o yüzden 6502 olması onu farklı kılıyor.

« Son Düzenleme: Kasım 01, 2013, 22:04:18 ÖS Gönderen: blackturk » Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
delta35
Üye
***
Mesaj Sayısı: 104



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Kasım 02, 2013, 01:08:28 ÖÖ »

xeon83 zamanında ekmek sepeti de süperdi eskiden c64 de oynayıp hayalimde süper kalmış oyunlara şimdi baktığımızda bu ne bunumu oynuyorduk diyoruz
Logged
memoryx17
Üye
***
Mesaj Sayısı: 86


Ankara'dan bir retrocu (Mehmet)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Kasım 02, 2013, 01:27:32 ÖÖ »

commodore 64 te bugünkü ekran kartı diyebileceğimiz sprite ları oluşturan çarpışmaları kontrol eden ekrana sağa sola aşağı yukarı donanımsal kaydırma özelliği sağlayan MOS VIC-II çipinin yaptığı işlemlerde darboğaz yaratmayacak yeterlilikte bir işlemci olan MOS 6510 işlemcisi kullanılmıştır. Sinclair de z80 kullanıldı ama onda da grafik çipi yoktu. malum doğru düzgün oyunu da yok. Yani VIC-2 nin gösterebileceği maximum perfonsmanta yeterli işlem performansı sağlayacak bir işlemci 6510. MOS adamların kendi firması niye Z80 kullansınlar. MSX VE MSX2 de z80 kullanıldı da ne oldu. commodore kadar başarılı olamadı. Kendi işlemcişerini kullandılar maliyeti düşürdüler ve pazarda lider oldular bu kadar basit. commodore 128 de z80 kullandılar ama c64 kadar başarılı olamadı. c128 ler de c64 modunda kullanılmaktan öteye gidemedi.
« Son Düzenleme: Kasım 02, 2013, 02:22:30 ÖÖ Gönderen: memoryx17 » Logged

3xCommodore 64, Amiga 500, Sinclair ZX Spectrum 48K, Sinclair ZX Spectrum +2, 2xAtari 800XL, Vestel MSX, 2xSEGA MD2, Amstrad CPC464
hades
Üye
****
Mesaj Sayısı: 334



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Kasım 02, 2013, 17:37:30 ÖS »

Alıntı
Yani Z-80'li bir C64 yapilsaydi,  6510'lu bir C64'ten cok da fazla farkli olmazmiydi bu durumda sizce?

(İşte bu benim hayalim olan ve zaman zaman devresini çizdiğim bir proje.)

Blackturk'ün dediği gibi tüm birimler 65xx bus uyumlu olup zamanlama işaretleri VIC tarafından sağlanmaktadır. Hem VIC hem de CPU Ram'i kullanabilmekte ve CPU ancak VIC'in işi bittiği zaman sisteme (Ram, Vic, Sid ve Cia) erişebilmektedir.

Eğer Vic daha hızlı çalışabilse Z80 kullanmak avantajlı olabilirdi. 4MHz'lik Z80'i 1 MHz'de kullanmak işkence demek .
Z80 Kullanılsa bile ufak bir sorun var. 65xx çipleri okuma yazma işlemi için sadece R/W işaretini kullanırken Z80'de okuma yazma için ayrı ayrı /RD /WR işaretleri kullanmaktadır.
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.151



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Kasım 02, 2013, 19:02:09 ÖS »

Hades
     65xx varyasonu işlemciler memory mapped "İşlemci adres bus alanı içersinde hem memory(RAM,ROM..) hem i/o (PIA,CIA..) ve Grafik,ses Birimi tanımlanırlar.Bizim c64 kullandığımız 6502 varyasonu ilk iki adres üzerinde bu özel i/o işlemi yapan bir durumu var.i/o device'lara belleğin 4k'lık bölümleryimiş gibi erişilir.Bence harika bir olay düşünsenize c64 'e iki ses chipi takarak bir fm syntizer olan ym3812 diğeri  ay8910 ikisinden istediğimi secerek istediğim ses chipini kullanabilirim.Bildiğim kadarı ile sadece bu özellik 6510'da var.
       İntel ve türevi olan işlemcilerde durum biraz farklı çünkü işlemci adres alanı dışında  i/o  adres hattı mevcut ("Örnegin pc'lerde com1 , lpt  benzeri birimlerin bu i/o üzerinden erişirler . Tabii teknoloji ilerlediği için bu birimlere memory üzerinde erişim veriliyor.Neyse konu konuyu acar kısa kesiyim bu vic II  , z80  kullanmak istesek i/o adresine koyarsan 64kb bir özel belleği bulunur bunun 16kb banklar halinde kullandırabilirsin.Tabiki z80 bu io erişir ama iletişim uyumsuzluğu yapar.Bence en iyi çözüm bir cpld ile z80 ve 65xx bus uymululuğunu sağlayarak çözüm bulmak.Aşağıda videoda güzel bir örnek z80 ile  sid chipine erişerek sesler çalınıyor.

<a href="http://www.youtube.com/v/ityqkKesVhw&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ityqkKesVhw&rel=0</a>

« Son Düzenleme: Kasım 02, 2013, 19:14:50 ÖS Gönderen: blackturk » Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
EMREZ
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.814



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Kasım 02, 2013, 19:27:28 ÖS »

aslında 6502 cpu 4 mhz olsaydı daha iyi olurdu. cihaz run komutundan sonra daha hızlı uygulama çalışturırdı elbette yan donanımların izin verdiği kadar "yüklemede yine aracı cihazın hızı kadar hızlı olurdu" ama herşeyi ile zamanında ihtiyacı karşılıyordu.
Logged

this is amiga speaking.
Sayfa: [1] 2 3 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: