Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: yeni üye kinetokor'un hediyesi  (Okunma Sayısı 20026 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« : Aralık 06, 2013, 00:03:19 ÖÖ »

selamlar millet. yok proje yazısı değil (henüz) ama sitemizin yeni bir üyesi kinetokor arkadaşımızdan gelen bir hediyeyi sizlerle paylaşmak istedim.

1 ay kadar önce kinetokor'dan bir öm aldım. kısa bir tanışmadan sonra kendisi kabin projelerimi beğendiğini kendisinin de arcade stick yaptığını söylüyordu ve yaptığı projelerin fotoğraflarını paylaştı.

ne yalan söyliyeyim kendisini tanımadığım, yaptığı işleri de henüz görmediğim için tahta/sunta'dan derme çatma birşeyler bekliyordum. ama resimleri görünce harika işler olduğunu anladım  Kahkaha

sonra bir tane de bana yapabileceğini söyledi. karşılık beklemeden böyle bir jest yaptığı için kendisine buradan çok teşekkür ediyorum. sitedeki retro proje ruhuna biraz olsun destek olması için de yaptığı çalışmasını sizlerle de paylaşmak istedim.

@kinetokor, aslında bir dahaki projende istersen yapım aşamalarını da burada paylaşabilirsin. deri malzeme kullanma detayların buradaki bazı arkadaşlara da ilham verebilir. evet, gönderdiği arcade stick "deri" kaplama arkadaşlar  süper...

neyse, fotoğraflara geçelim isterseniz. şimdi paketi iş yerinde açtım fotoğrafları çekemedim. keşke yanımda cengizermiş olsaydı da bir "paket açılışı" videosu çekseydi diye düşünmedim değil  zira yaklaşık bir 10 dakika uğraştım!!! ama kinetokor uyarmıştı paketi nasıl güvenli yaptığını. kendisi eserini öyle bir sağlama almış ki, matroşka gibi galiba bi 6-7 kat malzemeye sarılmıştı!!! 



arcade stick'in üstü gördüğünüz üzere şık mat bir deri malzeme ile kaplı. parlak yüzeyler de boya değil, o da parlak bir deri malzeme!



Şimdi bu arcade stick yakın zamanda çok işime yarayacak. özellikle arcade board tamiratlarında kullanmak için bir süredir mini bir supergun tasarlıyordum. o cihazda kullanabilmek için bir kontrol panelim yoktu. yani vardı da, hatırlayan hatırlayacaktır...



Yani bu derme çatma kontrol paneli bu resimlerle aynı yazıda koymak istemezdim  ama elimdeki, kabinler dışında, tek seyyar kontrol panel buydu... neyse görevini tamamladı, birazdan ölecek  Kahkaha bundaki kontrolleri hemen kinetokor'un gönderdiği stick'e transfer etmeye karar verdim. elimde çeşitli renklerde buton ve joystick'den bol bişey yok ancak bu ağır görünüme bir sanwa set yakışırdı ama maalesef elimde siyah sanwa takım yok. yine de bu siyah butonlar da suzo happ.

neyse, transfere başladım...



butonlar kolay ancak joystick'i monte etmek için demirbaş şarjlı tornavidamı uzun süredir uyuduğu malzeme kutusundan çıkardım...



@kinetokor, stick için çok çok teşekkür ama bana marangoz masamı ve şarjlı tornavidamı yerlerinden çıkarttın ya, onun için ayrıca teşekkürler. yine avuçlarım kaşınmaya başladı!!!

Şöyle söyliyeyim, mutfaktaki sandalyenin vidaları düştü, 1 aydır öylece dingildek duruyor, mutfak dolabının tekinin kolunun bir vidası yok, ona da elim değmedi, teras kapısı bozuk onu nasıl kapattığımın fotorafını burada göstermiyeyim altınıza ...sınız  Kahkaha Kahkaha Kahkaha yani anlayacağınız o kabinleri yapan ben retro dışında bir konuda tornavida oynatamıyorum 

neyse, devam edelim. şimdi kinetokor'un stick'i deri kaplı, yani joystiği ön yüzeyden vidalayamam (deri malzemeyi delmek delilik olurdu!!!) arkadan monte edilmeli. ayrıca kinetokor stick'in ön yüzeyinde ince (9mm) bir sunta plaka kullanmış bu sebeple vidaları olduğu haliyle zort diye arkadan geçirsem paneli deler geçer. bu yüzden vidaları önce somunlarla kısaltıyorum ki önden çıkmasınlar...



neyse uzatmayalım, sonuçta bu benim projem değil, tüm telif hakkı kinetokor'da saklı  montaj bitti!!!



Tek kelimeyle çok şık ve asil bir görünümü var!



@kinetokor, buradan tekrardan teşekkürler, eline emeğine sağlık!!!
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2013, 00:23:08 ÖÖ »

Son halini çok beğendim, adımın geçmiş olması da hoşuma gitti hani Kahkaha
Tüm yuşların siyah olması iyi bi seçim olmuş.
Yalnız biraz klasik gelebilir ama aksiyon tuşlarının daha sağda olmasını tercih ederim . Zira kendim de oldukça muzdaribim şu anki arcade tipi stickimden.
tüm pket açılışı videolarım için :
http://www.youtube.com/playlist?list=PLQuG0krAONRMi7eD_PELn53hZ54YAH3_3
Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2013, 00:26:17 ÖÖ »

Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.

yenisi (v3) geliyor. hatta bu sefer seri üretim. üretim bitince sana göndericem bir set.
Logged

kinetokor
Üye
**
Mesaj Sayısı: 16


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2013, 09:07:14 ÖÖ »

üstad çok iyi hazırlamışsın seninde emeğine sağlık.çok güzek birşey çıkmış ortaya. joystick iyiye benziyor 
Logged
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2013, 09:46:21 ÖÖ »

Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.

yenisi (v3) geliyor. hatta bu sefer seri üretim. üretim bitince sana göndericem bir set.
Bu zaten çok başarılıydı, ne eklemiş olabilirsin acaba, merak ettim bak Kahkaha
Kinotokorun CnC kollar da süper bu arada. Bence bu konuya yakışır o eklmezse ben eklicem Kahkaha Biraz kollar ve düğmeler yakın onun dışında çok harika olmuş.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Aralık 06, 2013, 09:54:20 ÖÖ »

@kinetokor: Tanışma Forumu bölümümüzde biraz kendinden bahsedersen seviniriz.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Aralık 06, 2013, 09:57:48 ÖÖ »

Seri üretim varsa ben joystick sağda olsun istiyorum.
Ben sağlak bir adamım joystick sağ elle tutulur. Bunlar bana ters geliyor.
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2013, 10:01:53 ÖÖ »

Seri üretim RGB SCART, joystick değil. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2013, 10:13:18 ÖÖ »

Seri üretim RGB SCART, joystick değil. Kahkaha
Aynı mesajı aynı anda attım az önce. Sonra sildim.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2013, 11:53:48 ÖÖ »

@yavuzg: fotoğrafa bakınca, atari salonu açmışsın gibi görünüyor
@kinetokor: hediyen hepimizi memnun etti. Teşekkürler... Seni tanımak isteriz. Bize kendinden ve çalışmalarından bahsedersen memnun oluruz...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2013, 13:33:51 ÖS »

Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.

yenisi (v3) geliyor. hatta bu sefer seri üretim. üretim bitince sana göndericem bir set.
Bu zaten çok başarılıydı, ne eklemiş olabilirsin acaba, merak ettim bak Kahkaha

Temelde tek tek rica minnet ihtiyaç sahiplerine delikli plaket ve elimin altındaki muhtelif değişik proje kutuları ile devre yapmak yerine konuyu toptan kapatmak istedim standart belirlediğim küçük bir kutuya sığan bir PCB tasarımı yaparak 10'luk partiler halinde üreteceğim. bitince (biterse) bir 10'Luk parti daha yaparım. inan eğer belli standartlara oturtursan ve montaj yapabileceğin bir PCB varsa 1 tane yapmakla 10 adet yapmak arasında pek de bir fark yok.

Yeni özellikler:
- kompakt PCB tasarımı. küçük kutu (5x7cm).
- Gücü VGA portundan direk alıyorum, external soketler veya adaptör girişi yok artık.
- Dahili 5V => 12V voltaj regülatörü sayesinde SCART pin8'e direk 12V veriyorum, bu sayede TV otomatikman 4:3 aspect ratio ile AV moduna geçiyor.
- Audio için stereo RCA girişleri.
- PC line-out => RCA çevirici kablo da pakete dahil
- tamamen siyah ve "ürün" görünümlü

Bakalım haftasonu bir aksilik çıkmazsa ilk partiyi üreteceğim. Sonrasında bununla birlikte kullanılabilecek bir başka retro aparatım daha olacak...

@yavuzg: fotoğrafa bakınca, atari salonu açmışsın gibi görünüyor

salona bir iki ekleme daha yapacağım yakında , malzemelerini yavaş yavaş toparlıyorum. şu elimdeki işleri bir bitireyim.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2013, 13:38:23 ÖS »

üstad çok iyi hazırlamışsın seninde emeğine sağlık.çok güzek birşey çıkmış ortaya. joystick iyiye benziyor 

ben pek bir şey yapmadım, emek senin

joystick kore malı CROWN marka, yerli/çakma dandik birşey değil tabii ki ancak yine de bir sanwa veya HAPP değil. elimde hazırda bu siyah temaya uyabilecek tek joystick buydu.
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Aralık 06, 2013, 13:41:27 ÖS »

salona bir iki ekleme daha yapacağım yakında , malzemelerini yavaş yavaş toparlıyorum. şu elimdeki işleri bir bitireyim.
Ne eklicen beni çok yıpratıyo artık bu senin kabinler.
Uzun zamandır kalp ağrılarıyla hangi kabininin daha güzel olduğuna karar vermeye çalışıyorum. Williams görünümlü olan galiba. ingilizcede bi kelime var SUBLIME diye, tam o.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Aralık 06, 2013, 13:44:26 ÖS »

@yavuz_g senin şu avatarı tekrar yükleyelim, güzelim makina kötü sıkıştırmadan çamur gibi duruyo.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Aralık 06, 2013, 13:45:55 ÖS »

salona bir iki ekleme daha yapacağım yakında , malzemelerini yavaş yavaş toparlıyorum. şu elimdeki işleri bir bitireyim.
Ne eklicen beni çok yıpratıyo artık bu senin kabinler.
Uzun zamandır kalp ağrılarıyla hangi kabininin daha güzel olduğuna karar vermeye çalışıyorum. Williams görünümlü olan galiba. ingilizcede bi kelime var SUBLIME diye, tam o.

içinde 60-in-1 (vertical) olan dedicated bir PAC kabini konusunda fena halde kaşınıyorum o kadar söyliyeyim... Ms.Pac mi yoksa Mr.Pac mi konusunda kızımla hala anlaşamadık
Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: