selamlar millet. yok proje yazısı değil (henüz)

ama sitemizin yeni bir üyesi kinetokor arkadaşımızdan gelen bir hediyeyi sizlerle paylaşmak istedim.
1 ay kadar önce kinetokor'dan bir öm aldım. kısa bir tanışmadan sonra kendisi kabin projelerimi beğendiğini kendisinin de arcade stick yaptığını söylüyordu ve yaptığı projelerin fotoğraflarını paylaştı.
ne yalan söyliyeyim kendisini tanımadığım, yaptığı işleri de henüz görmediğim için tahta/sunta'dan derme çatma birşeyler bekliyordum. ama resimleri görünce harika işler olduğunu anladım

sonra bir tane de bana yapabileceğini söyledi. karşılık beklemeden böyle bir jest yaptığı için kendisine buradan çok teşekkür ediyorum. sitedeki retro proje ruhuna biraz olsun destek olması için de yaptığı çalışmasını sizlerle de paylaşmak istedim.
@kinetokor, aslında bir dahaki projende istersen yapım aşamalarını da burada paylaşabilirsin. deri malzeme kullanma detayların buradaki bazı arkadaşlara da ilham verebilir. evet, gönderdiği arcade stick "deri" kaplama arkadaşlar

süper...
neyse, fotoğraflara geçelim isterseniz. şimdi paketi iş yerinde açtım fotoğrafları çekemedim. keşke yanımda cengizermiş olsaydı da bir "paket açılışı" videosu çekseydi diye düşünmedim değil

zira yaklaşık bir 10 dakika uğraştım!!! ama kinetokor uyarmıştı paketi nasıl güvenli yaptığını. kendisi eserini öyle bir sağlama almış ki, matroşka gibi galiba bi 6-7 kat malzemeye sarılmıştı!!!


arcade stick'in üstü gördüğünüz üzere şık mat bir deri malzeme ile kaplı. parlak yüzeyler de boya değil, o da parlak bir deri malzeme!

Şimdi bu arcade stick yakın zamanda çok işime yarayacak. özellikle arcade board tamiratlarında kullanmak için bir süredir mini bir supergun tasarlıyordum. o cihazda kullanabilmek için bir kontrol panelim yoktu. yani vardı da, hatırlayan hatırlayacaktır...

Yani bu derme çatma kontrol paneli bu resimlerle aynı yazıda koymak istemezdim

ama elimdeki, kabinler dışında, tek seyyar kontrol panel buydu... neyse görevini tamamladı, birazdan ölecek

bundaki kontrolleri hemen kinetokor'un gönderdiği stick'e transfer etmeye karar verdim. elimde çeşitli renklerde buton ve joystick'den bol bişey yok ancak bu ağır görünüme bir sanwa set yakışırdı ama maalesef elimde siyah sanwa takım yok. yine de bu siyah butonlar da suzo happ.
neyse, transfere başladım...

butonlar kolay ancak joystick'i monte etmek için demirbaş şarjlı tornavidamı uzun süredir uyuduğu malzeme kutusundan çıkardım...

@kinetokor, stick için çok çok teşekkür ama bana marangoz masamı ve şarjlı tornavidamı yerlerinden çıkarttın ya, onun için ayrıca teşekkürler. yine avuçlarım kaşınmaya başladı!!!
Şöyle söyliyeyim, mutfaktaki sandalyenin vidaları düştü, 1 aydır öylece dingildek duruyor, mutfak dolabının tekinin kolunun bir vidası yok, ona da elim değmedi, teras kapısı bozuk onu nasıl kapattığımın fotorafını burada göstermiyeyim altınıza ...sınız

yani anlayacağınız o kabinleri yapan ben retro dışında bir konuda tornavida oynatamıyorum

neyse, devam edelim. şimdi kinetokor'un stick'i deri kaplı, yani joystiği ön yüzeyden vidalayamam (deri malzemeyi delmek delilik olurdu!!!) arkadan monte edilmeli. ayrıca kinetokor stick'in ön yüzeyinde ince (9mm) bir sunta plaka kullanmış bu sebeple vidaları olduğu haliyle zort diye arkadan geçirsem paneli deler geçer. bu yüzden vidaları önce somunlarla kısaltıyorum ki önden çıkmasınlar...

neyse uzatmayalım, sonuçta bu benim projem değil, tüm telif hakkı kinetokor'da saklı

montaj bitti!!!

Tek kelimeyle çok şık ve asil bir görünümü var!

@kinetokor, buradan tekrardan teşekkürler, eline emeğine sağlık!!!