Öncelikle yavuzg sana benim gibi bu electronik işlerden anlamayan arkadaşlar için bu (pcb) konusunu en ince noktasına kadar anlattığın için teşekkür ederim...
Öncelikle şu ana kadar elime lehim almış biri değilim... Elektronik işine boş vakitlerimi değerlendirmek için hobi amaçlı başlıyorum... Kahve ortamını yada dışarda boş boş gezmeyi seven biri değilim...
Bir hoby edinmek güzel, DIY elektronik konusu da son dönemlerde oldukça popüler ve internette de bolca kaynak mevcut. Prototip olarak kendi PCB'ni üretmek hem pratik hem de hoby'nin bir parçası olarak düşünülebilir ancak adetli PCB üretimi için bu teknikler hem pahalıya geliyor hem de yorucu oluyor. Yani 10 adetten fazla işe niyetlenince işin hoby kısmının tadı biraz kaçmaya başlıyor. Bu yüzden sitede Simon'un (Özay) kullandığı ve detaylarını paylaştığı yurtdışında PCB üreten sitelere de mutlaka bir göz atmanı tavsiye ederim.
İlk önce lehim makinası alarak başladım: Sunline 852D++ Sıcak Hava ve Lehimleme İstasyonu
Güzel, hoby için fazlasıyla yeterli bir istasyon. Yine de benim gibi ancak gece çalışmaya fırsat bulanlar için (sessiz çalışmak için) el motorlu değil de içten kompressörlü üflemeli bir havya istasyonunu tavsiye ederim.
Lehim teli olarak : 500 Gram 0,75mm Kurtel Lehim Teli
Ben soldex kullanıyorum ama çok da bi farklı olduğundan değil, online alışveriş yaptığım yerlerde makara şeklinde soldex satıldığı için.
Lehim pastası: Stannol Lötfett 50gr -Lehim Pastası
Ayrıca lehim pastası kullanmıyorum. Lehim telinin içinde yeterince pasta var.
O uçlar elindeki istasyona uyuyormu?
Umarım 2'şer adet sipariş vermişsindir zira özellikle ince uçlu olanlar yanlış bir harekette (aynı PCB'de onlarca delik açmaya çalışırken insan ister istemez yanlış bir hareket yapabiliyor

) kolay kırılabiliyor.
Ben o sütunlu matkabı ve koordinat sehpası aparatı da kullanıyorum. Çok da memnunum. Ancak proxxon'un elektronik olarak kontrol edilebilen bir modeli daha var. Onu pahalı bulup almamıştım ancak meğerse fiyatına koordinat sehpasıda dahilmiş. O modele de bi bak derim.
Onunla birlikte elmas kesme diskini de almayı unutma. İçinden çıkan disk sadece ince ahşap kesmeye yarıyor. PCB kesmeye çalışırsan daha ilk PCB'den sonra körlenir dikkat. Evet elmas disk pahalı ama fiberglass'ı da (sonuçta "cam") ancak o kesiyor ve "yağ" gibi kesiyor

2 senedir aynı diski kullanıyorum, parasını çıkarttı diyebilirim.
Bunların yanında elimde (hp photosmart c4280) yazıcımda var...
Asetata basıp basamadığını kontrol et. Bazı yazıcılar asetata basamıyor.
Senin yazdıklarına bakarak (mapilam a5 216x155 42 mic) siparişini verdim... İnşallah bunu bu yazıcıda kullanabilirim...
Aslına bakarsan o laminasyon malzemesini PCB pozlama asetatlarımda pek kullanmıyorum artık. Sebebi ne kadar ince olursa olsun yine de çok ince PCB hatlarında hafif gölgelenmeye sebep olduğunu farkettim. Evet asetata basılmış PCB imajlarını korumak için ideal ama mesela 0.25 mm'lik ince hatlarda şablonu 42 micron da olsa yüzeyden uzaklaştırdığı için bir "bulanıklık" etkisi yaratıyor hattın sınırlarında. Bu da pozlamayı ve sonrasında asitte eritirken de hattın yer yer erimesine sebep olabiliyor. Kalın hatlarda çok problem olmuyor sadece 0.5mm altı incelikteki hatlarda farkettim bu sorunu.
O güç kaynakları sabit voltajlar veriyor sanırım. Yani ben olsam dah profesyonel ve ince hassas voltaj ayarlı bir güç kaynağı edinirdim. Yani sonuçta bir PC güç kaynağını da masaüstü test güç kaynağı haline getiren projeler var internette ama güç kaynağı "referans" olmalı ve herşey bir yana "en azından" ona güvenebilmelisin.
Ben Uğur marka PS-305D modelini kullanıyorum. Oldukça da memnunum. Bu en iyidir demiyorum ama 2-3 senedir tık demeden çalışıyor ve milimetrik voltaj/akım ayarı yapabiliyorum.
OK. Sanırım benim kutunun aynısı.
OK. Ben de aliexpress den almıştım. Hala kullanıyorum. Zamanla bir yerlerden sızan ışıkla koyulaşmaya başlıyor ama hala aktif bendeki. Bu yüzden çok fazla miktarda almamanızı tavsiye ederim zira dediğim sebepten bir stok ömrü var bunların.
Asıl yardımınıza ihtiyaç duyduğum konuları yazayım...
1-Sizler pcb lerinizi,kullandığınız kablolarıinternet ortamından nereden temin ediyorsunuz adı ve ebatlarını yazarsanız sevinirim..
Çok damarlı:
http://www.bluemavi.com/vitrin/kategori_vitrini1_new.asp?kategori=565#araİnce tamirat için (Kynar wire):
http://www.aliexpress.com/item/5-pieces-lot-Kinsten-Kynar-modification-wire-30-AWG-for-wire-wrap-bread-board-and-PCB/1475024592.html2-Uv exposure box kutusunda kullandığın 6w t5 tipi floresans lar internet ortamında bulmak zor... Bu konuda da yardımınıza ihtiyacım var...
Dükkandan aldım ben. Yılların ampül satıcısı "Blacklight" diyince yüzüme boş boş baktı ama "Para lambası" diye biliyorlarmış. Benimkiler F6T5 tip floresan black light. O kutuya sığacak uzunluktaki ampül 6W'lık olan (yani F6) ve T5 armatür. => F6T5
3-Yavuzg bu kutu da kullandığın malzemelerin kutu içersindeki ölçü listesini ad ve ebat olarak verirsen sevinirim...
6 Watt'Lık T5 tip "mutfak tezgah floresan armatürü" diyeceksin. O boyutta bulacağın armatürleri kutuya dizeceksin o kadar.
4-Laminasyon makinası da alıcam bu konuda da yardımınıza ihtiyacım var...
Kırtasiyede bulabildiğin en ucuz A4 laminasyon cihazı
5-Ben bu işlerde yeni olduğum için Pozitiv 20 ve Solder Mask yapmayacağım belki ileride... Yanlız bu kuru film tekniği (dry film) ni yapmaya çalışacağım...
a)Pcb ye Dry film (kuru film tekniği) uygulamadan pozlama tekniğine hazır etmek için sodyum metasilikat (Na2SiO3·5H2O)(1lt/25gr) mı kullanıcam yoksa Sodyum Hidroksit NaOH mu (http//www.oksilab.com da tam sipariş adları) kullanıcam
Pozitif 20'yi unut. Dry film en iyisi. Dolayısıyla Sodyum Metasilikat'I da unutabilirsin.
Doğru
c)Banyodan sonra Dry film (kuru film tekniği)kalanı çıkarmak için ise : 1 ölçü %30'luk HCL (Hidroklorik asit):?(sipariş için tam ADI) ---2 ölçü %3'lük H2O2 (Perhidrol):?(sipariş için tam ADI) bunları (
http://www.oksilab.com) sitesinden nasıl sipariş vericem
Standart olarak alacağın HCL (Hidroklorik asit) %35'Lik dir.
Hidrojen Peroksit ise %50'liktir (Çok güçlüdür dikkat!)
Her ikisi de çıplak tenine temas etmemesi gereken yoğunluktadır. Çok dikkat!!!
%30'Luk HCL kolay, direk şişedekini kullanabilirsin ancak %3'lük H2O2 kendin hazırlaman lazım. Bunun için lisedeki kimya dersine dönersek, 100ml %3'lük H2O2 çözeltisi 97 ml su, 3ml saf H2O2'den oluşur. %50'lik H2O2 ise (şişede satılan) yarı yarıya demek. Bu yüzden 10ml %50'lik H2O2'ye 150ml su karıştırırsan kabaca %3-4 lük bir H2O2 çözeltisi elde edersin.
Evet sipariş usulü yapıyorlar.
e)Bu Dry film (kuru film tekniği) olurda çift taraflı pcb yapacak olursam kullanabilirmiyim..
Elbette.
f)Bu Dry film (kuru film tekniği) ni çıkarmak içinSodyum Hidroksit (NaOH):(sipariş tam adı) bunu (http//www.oksilab.com) sitesinden nasıl siparişini vericem
Sodyum hidroksit = lavabo aç

Bakkal/marketten de alabilirsin.
Aslında Aklar kimya'dan tüm bu malzemeleri telefonla sipariş edebilirsin.
g)PCB'yi Eritme (PCB Ething) için (http//www.oksilab.com) dan sipariş adı nedir?
Yukarıdaki HCL/H2O2 çözeltisi ile yapacaksın.
Yok
Doğru
j)Eksik yazdığım unuutğum buda olmalı dediğiniz şeyler olursa yazarsanız sevinirim...
Hassas terazi. Bu kimyasalları tartıp ölçmek için
Plastik huni, cam ölçü kapları, cam karıştırma çubuğu, cam karıştırma kabı, plastik saklama kabı.
k)yavuzg pcb devreyi hangi programla çiziyorsun? Bu ince ve kalın yolları nasıl ayarlıyorsun nerelere ince ayarlar yapıyorsun? yardımcı prolar kullanıyormusun bunlarla ilgili detaylı bir video
paylaşırmısın?
Ben ExpressPCB kullanıyorum ama Eagle'la başlamanı tavsiye ederim. Maalesef bu konuda video çekip paylaşacak pek zamanım yok ancak internette bolca malzeme vardır bu konuda.
Biraz uzun oldu ama yardımcı olursanız sevinirim... [/b][/b][/b][/i]
Evet tek mesajda oldukça fazla soru vardı cevaplayacak ama olsun. Kolay gelsin...
Siteye hoş geldin bu arada...