Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Psx nedir?  (Okunma Sayısı 11048 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« : Eylül 05, 2014, 10:10:35 ÖÖ »

Arkadaşlar bir süredir kafama takılıyor. Forumda satılık, takaslık ilanlarında sürekli bir psx oyunu lafı geçiyor. Fotoğraflara baktığımda bildiğin playstation oyunları görüyorum. Wikipedia'dan psx nedir diye baktığımda Sony'nin 2003'te piyasaya çıkardığı, içine Playstation 2 entegre edilmiş bir video cihazı olduğunu, çok kısa bir ticari ömrü olduğunu ve Japonya dışında satışa sunulmadığını okuyorum. Türkçe; http://tr.wikipedia.org/wiki/PSX

İngilizce; http://en.wikipedia.org/wiki/PSX_%28video_game_console%29

Cahilliğimi bağışlayın, gerçekten merak içindeyim, birisi bu psx oyunu denilen şeyin ne olduğunu açıklarsa memnun olurum:)
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 05, 2014, 10:49:45 ÖÖ »

Şöyle bir bilgi buldum, "PS-X (PlayStation Experimental) was an internal code name for the PlayStation during development." Yani, ürün geliştirme aşamasında playstation'ın iç kodu imiş bu psx denilen meret, sonradan Sony Japonya, Video çalar/ps2 entegre olan bu asıl PSX'i çıkarınca ilk anlamıyla bir ilişkisi kalmamış. Ama bizde neden hala psx deniliyor, neye deniliyor onu anlayabilmiş değilim. Anlayan da yok anladığım kadarıyla.
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Eylül 05, 2014, 10:53:03 ÖÖ »

PSX Playstation'ın kısaltması. Bahsettiğin cihazı ilk defa duyuyorum. Eskiden PS diye geçerdi, daha sonra PS2 ile karışmaması açısından PSX denmeye başlandı. Ben bu kısaltmaya ilk olarak Bleem pluginleriye denk gelmiştim.   

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_(console)
« Son Düzenleme: Eylül 05, 2014, 10:56:56 ÖÖ Gönderen: wizofwor » Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Eylül 05, 2014, 10:53:22 ÖÖ »

İnsanlar kısaltmaları seviyorlar... Misal XBOX One'a Xbone diyen bir çok kişi var. Yarın Xbone diye bir cihaz tanıtılacak olsa, aynen PSX konusunda olduğu gibi bir karışıklık yaşanacaktır...

PSX, japonyada satışa sunulmuş, bence oldukça da şık içinde PS2 barındıran cihaz. Ama Playstation'a, PSX demeye alışmışız bir kere...
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Eylül 05, 2014, 11:02:29 ÖÖ »

Sınırlı üretimi yapılan bir cihazdı zaten pek rağbet görmedi. Yanılmıyorsam DVD-Recorder özelliğide vardı.

Şu konsolların ismini geçtim özel isimleri markaları doğru yazmayanlara diyecek tek kelimem yok.

Xbone diyenler zaten troll tayfası. Özellikle başka bir forumda PS tayfası dalga amaçlı kullanıyor bu ifadeyi.

O değilde Sony'nin ürettiği insanları çıplak gösteren kamerayı araştırın derim. Satın alanlardan kameralar geri alındı ama satın alanlardan bir kişi kayıplara karışmış. Bu gerçek bir olaydır. O kişi neler yapmıştır kimbilir o kamerayla.
Logged

ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 05, 2014, 11:18:22 ÖÖ »

teşekkür ederim, en azından neyin kastedildiğini anlamış oldum. ps ps2 ile neden karışsın ki o biraz saçmaymış, biri düz ps, ya da ps 1, diğeri 2 işte adı üstünde, maksat kısa yazmaksa ps yazmak psx yazmaktan daha kısa:) Hayır, kaç defa orda burda görüp bu başka konsolun oyunu herhalde diyerek almadığım uygun fiyatlı oyunlar oldu, bilseydim aynı konsol olduğunu..

kamera konusu da ilginçmiş:)
« Son Düzenleme: Eylül 05, 2014, 11:42:59 ÖÖ Gönderen: ronniefrown » Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Eylül 05, 2014, 11:49:33 ÖÖ »

Google'da 'ps games' ve 'psx games' şeklinde ara. Nasıl karıştığını göreceksin.
Logged

ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Eylül 05, 2014, 12:46:40 ÖS »

evet, hatlar baya bi karışmış:)

http://www.gamespot.com/forums/games-discussion-1000000/what-is-a-psx-26292175/
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
knighTeen87
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 635


SNK ve Dragon Quest Hastası


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2014, 14:03:14 ÖS »

İnan retro kültürüyle çok işli-dışlı biri olarak yabancı oyun medyasında da klasik Playstation için "PSX" tabirinin ziyadesiyle kullanıldığını görürsün. Herhalde millet o sondaki X'i "ex" olarak, yani "eski-playstation" olarak özdeşleştirdi. İlk çıktığı günlerde ben de yadırgıyordum ama şu an gayet alıştım kullanmaya
Logged

Oyunlarımın resimlerini paylaştığım tumblr adresim: http://knighteen87.tumblr.com

Oyun listem: http://www.rfgeneration.com/cgi-bin/collection.pl?&name=knighTeen87&fo
ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2014, 14:34:51 ÖS »

bunu da öğrenmiş olduk..gayri resmi isim olarak psx de deniliyormuş bizim playstation lara. ben pek sevmiyorum böyle şeyleri, mega drive oyunları için de mesela sega oyunları dendiği zaman bi tepem atar:) game gear, master system,32x, mega cd, saturn, dreamcast var, hangisinin oyunundan bahsediyorsun? Sega oyunu dendiği zaman sanki hepimizin mega drive anlaması gerekiyormuş gibi:)
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
knighTeen87
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 635


SNK ve Dragon Quest Hastası


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2014, 14:42:30 ÖS »

abi Selpak ya da Sana Yağ gibi düşün. Bazı şeyler istemeden olsa da özdeşleşiyor. Yabancılar da filmlerinde NES'e direkt Nintendo diyor. Hayatlarına Nintendo kültürünü sokan ilk konsol çünkü.

Atari mevzusunu düşün bir de. Bu ülkede nelere Atari denildiğini... Bambaşka bir galaksi. Kahkaha
Logged

Oyunlarımın resimlerini paylaştığım tumblr adresim: http://knighteen87.tumblr.com

Oyun listem: http://www.rfgeneration.com/cgi-bin/collection.pl?&name=knighTeen87&fo
ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Eylül 05, 2014, 14:56:52 ÖS »

doğrudur, benim hayatıma sega kültürünü sokan cihaz mega drive olmadığı içindir belki de, diğerlerini de hep neyseler o olarak bildim. bir de her cihaza ayrı saygı duyduğumdan, bana göre hepsinin ayrı bir ruhu, bir karakteri olduğu için onların hepsini kendi adlarıyla anmak hep daha doğru gelir bana. tekrar teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. "there is no knowledge that is not power"
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Eylül 05, 2014, 16:07:44 ÖS »

Kompiter :p
Peki buna ne diyorsunuz?
http://alkislarlayasiyorum.com/m/content/79532/turist-omer-ve-kompiter
« Son Düzenleme: Eylül 05, 2014, 21:24:36 ÖS Gönderen: commander64 » Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Eylül 05, 2014, 16:44:12 ÖS »

Oyun kültürümüz olsaydı keşke ama çocuk gözüyle bakılıyor. Kumar mı oynayalım yani bu mudur, eksik kalsın. Şans oyunu bile oynamam video oyunları yeterli geliyor. Kahkaha

Pikseli gören kaçıyor. Dayıyacan God Of War gibi oyunu millet eriyor. Geçmişten gelen adamın hali başka ne anlar yeni nesil retro'dan.
Logged

ronniefrown
Üye
****
Mesaj Sayısı: 424


"There is no knowledge that is not power."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Eylül 05, 2014, 21:16:14 ÖS »

Kompiter :p
Peki buna ne diyorsunuz?

boş bi beyaz ekran çıkmış ama, bir link paylaştınız sanırım.
Logged

Sega : MS1/MS2/GG/MD1/MD2/32x/MegaCD/Saturn/Dreamcast
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: