|
AmigaMania
|
 |
« : Kasım 17, 2014, 12:30:49 ÖS » |
|
Almanya'daki Alinea Computer'ın amiga-shop.net online alışveriş sitesinden ayın 4'ün de sipariş verdiğim ACA 1233/40 Turbo kart ve RTC modülü an itibariyle elime ulaştı. Fiyatından ötürü gümrüğe takılır diye adeta ödüm patlıyordu neyse ki satıcı işini iyi yapmış üzerine gerekli "Gift" etiketlemelerini yapıp özenle paketlemiş. Şimdi akşam olsa da bizim ihtiyara dopingini versem diye mesai saatinin bitmesini iple çekiyorum.
Alinea Computer ile ilgili tecrübem bundan ibaret. Alışveriş yapmak isteyen ama tereddütte kalan arkadaşlara rehber olsun istedim.
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
joker_
|
 |
« Yanıtla #1 : Kasım 17, 2014, 12:40:13 ÖS » |
|
Hayırlı olsun, güle güle kullan. Resimleri bekliyoruz. 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
atlantis
|
 |
« Yanıtla #2 : Kasım 17, 2014, 12:42:31 ÖS » |
|
Hayırlı olsun. Darısı başımıza 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #3 : Kasım 17, 2014, 12:43:43 ÖS » |
|
Teşekkürler arkadaşlar resimleri akşam paylaşacağım
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
BlitzBasic
|
 |
« Yanıtla #4 : Kasım 17, 2014, 13:13:16 ÖS » |
|
Hayırlı olsun umarım timing fix sorunu çıkartmaz.
|
|
|
|
|
Logged
|
A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1 ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #5 : Kasım 17, 2014, 13:23:03 ÖS » |
|
Board 1d4 ama bakacağım artık olmadı alacağız elimize havyayı 
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
emarti
|
 |
« Yanıtla #6 : Kasım 17, 2014, 18:05:31 ÖS » |
|
Board 1d4 ama bakacağım artık olmadı alacağız elimize havyayı  Hayırlı olsun. timing fix gerektirmez inşallah. Gerekirse de 1d4 ise birkaç kondansatör sökmen gerekebilir.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #7 : Kasım 18, 2014, 10:32:32 ÖÖ » |
|
Arkadaşlar fotoğraf çekip paylaşamadım daha. Fakat şöyle kabaca ilk sonuçları söyleyeyim. Neyseki TimingFix istemedi. İlk taktığımda çalışmayınca isopropil alkol solüsyonuyla A1200 turbo kart konnektörünü güzelce temizleyip tekrar taktıktan sonra çalıştı. SysInfo'da 8879 puan çıkardı. Default halde 1700'lü civarda bir puandı yanlış hatırlamıyorsam. Tabii ilk işim Os3.9 kurmak oldu. 3COM589D PCMCIA ethernet kartımı sürücüsü yüklü olmasına rağmen çalıştıramadım. Dolayısıyla internet bağlantım henüz gerçekleşemedi. AmigaSYS4'ün AGA versiyonunu yüklemeyi düşünüyorum. Zira ekran kartım falan olmadığı için 256 renkte Os 3.9 gözüme pek hoş görünmüyor.  Ayrıca WinUAE'den biliyorum AmigaSYS4 dolu dolu bir sistem. Bu arada WhichAmiga yazılımı makineyi bu haliyle kilitliyor nedenini çözemedim. Tower'a geçme planlarım da var ama Turbo kart, monitör falan filan derken bir hayli masraf yaptık. Şimdi Tower bulacaksın, klavye için, şu için, bu için bir sürü çevirici derken masraf iyice katlanacak. O nedenle ekran kartı falan şuan takma şansım yok. Ama sistemin bu halini güzelleştirecek önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler. SysInfo ve diğer fotoğrafları en kısa zamanda paylaşacağım.
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
Simon (Özay Turay)
|
 |
« Yanıtla #8 : Kasım 18, 2014, 10:37:52 ÖÖ » |
|
AmigaSYS4'ün AGA versiyonunu yüklemeyi düşünüyorum. Zira ekran kartım falan olmadığı için 256 renkte Os 3.9 gözüme pek hoş görünmüyor.  Ayrıca WinUAE'den biliyorum AmigaSYS4 dolu dolu bir sistem. ClassicWB'nin de OS3.9 sürümü var, bir denemek isteyebilirsin.  http://classicwb.abime.net/classicweb/os39.htm
|
|
|
|
|
Logged
|
https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.comRetro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200 Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
|
|
|
|
joker_
|
 |
« Yanıtla #9 : Kasım 18, 2014, 10:42:13 ÖÖ » |
|
Amiga600'e aga eklentisi yapacak kart fena olmazdı. 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #10 : Kasım 18, 2014, 10:43:24 ÖÖ » |
|
AmigaSYS4'ün AGA versiyonunu yüklemeyi düşünüyorum. Zira ekran kartım falan olmadığı için 256 renkte Os 3.9 gözüme pek hoş görünmüyor.  Ayrıca WinUAE'den biliyorum AmigaSYS4 dolu dolu bir sistem. ClassicWB'nin de OS3.9 sürümü var, bir denemek isteyebilirsin.  http://classicwb.abime.net/classicweb/os39.htmFena görünmüyor  Bu arada sizce benim 3COM ethernet sizlere mi ömür yoksa yazılımsal olarak bir sıkıntı mı çıkmıştır?
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #11 : Kasım 18, 2014, 10:43:51 ÖÖ » |
|
Amiga600'e aga eklentisi yapacak kart fena olmazdı.  Hiç Amiga 600'üm olmadı ama hep merak ettiğim bir makinedir. Kısmet belki ilerde 
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #12 : Kasım 18, 2014, 10:45:22 ÖÖ » |
|
Bir detay dana normalde kart 127+1Mb ama Workbench ekranında Chipmem 2Mb, Graphic Memory 132Mb görünüyor bana mı kıyak geçti bu kart?? 
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
emarti
|
 |
« Yanıtla #13 : Kasım 18, 2014, 11:03:57 ÖÖ » |
|
@AmigaMania abi bir de AmiKit var. OS3.9 üzerine kuruyorsun. Sistemin 16MB ve üzeri ise real amiga için çalışır durumda. Çoğu program kurulu geliyor. Denemeni tavsiye ederim. Morpheus(z) ile ayar çektin mi gayet hoş bir sistem oluyor. 68030 ve üzeri işlemci de istemekte. İstersen şu linke bir gözat. Sistemi biraz yavaşlatsada kendi açımdan çoğu sürücü ve programın kurulu olması hoş. WinUAE'de bile kurulumu bir hayli zaman alıyor haberin ola. http://real.amiga.sk/
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #14 : Kasım 18, 2014, 11:09:07 ÖÖ » |
|
@AmigaMania abi bir de AmiKit var. OS3.9 üzerine kuruyorsun. Sistemin 16MB ve üzeri ise real amiga için çalışır durumda. Çoğu program kurulu geliyor. Denemeni tavsiye ederim. Morpheus(z) ile ayar çektin mi gayet hoş bir sistem oluyor. 68030 ve üzeri işlemci de istemekte. İstersen şu linke bir gözat. Sistemi biraz yavaşlatsada kendi açımdan çoğu sürücü ve programın kurulu olması hoş. WinUAE'de bile kurulumu bir hayli zaman alıyor haberin ola. http://real.amiga.sk/ Sağolasın @emarti deneyeceğim. Umarım şu 3COM etherneti çalıştırır :S
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|