Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımA500 / A500+ Görüntü sorunları
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: A500 / A500+ Görüntü sorunları  (Okunma Sayısı 8913 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« : Kasım 18, 2014, 14:35:01 ÖS »

Merhabalar,

Elimde bulunan bir adet A500 ve A500+ ın bir türlü çözemediğim bazı garip davranışları var görüntü ile ilgili.

Öncelikle kısaca A500 den bahsedeyim. Elimdeki A500 görünürde sıkıntsız olarak saatlerce çalışabiliyor. Her şey normal, fakat oyun sırasındaki bir resetten sonra, guru ile açılıyor. Kapatıp 30 sn, 1 DK bekliyorum, yine guru ile açılıyor. Nadiren de ekrandaki görüntüde bozulmalar meydana geliyor ya da workbench el simgesi hiç gelmiyor beyaz ekranda. Buna rağmen oyunları yükleyip oynatabiliyor ama oyun sırasında da görüntü karışmaları meydana geliyor.

Bütün chipseti çalışan bir A500 den sökerek baştan sona değişmeme rağmen (ram hariç) bunlar oluyor.

Bir diğer anlamadığım sorun da benim emektar 500+ da var. Normalde benim 500+ tan oyun yüklemeye çalışınca genelde ilk text ekranda font bozulmaları meydana geliyor ama oyunda bir sıkıntı yok. Başka bir 500 veya 500+, 1200 vs. da ise herşey normal. bunun sebebi hangi parça olabilir ?

Resimlerde bozuk gözüken yazılar benim emektara ait. Diğeri de olması gerkenç (Örnek: Prince of persia trainer ekranı).


* IMG_1305.jpg (37.19 KB, 490x653 - Görüntüleme: 1518 kez.)

* IMG_1307.jpg (35.74 KB, 490x653 - Görüntüleme: 1468 kez.)

* IMG_1306.jpg (33.29 KB, 490x654 - Görüntüleme: 1469 kez.)

* IMG_1308.jpg (34.65 KB, 490x654 - Görüntüleme: 1475 kez.)
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Kasım 18, 2014, 15:08:35 ÖS »

Lociga isimli firmanın Dialoga 2.0 isimli özel bir ROM'u var Amiga için, zamanında teknik servisler kullanırmış. Ancak Amiga Forever içinde bulunduğu için download linki bulmak çok zor ya da ben bulamadım. Amiga Forever'daki ROM'lar encrypted olduğu için (WinUAE'de rom.key dosyası olmadan çalışmıyor) direk EPROM'a yazmak için kullanılamıyor.

Sanırım ozkano'da ve coze'de mevcut bu ROM, paylaşmak isterlerse ben de bir tane yazabilirim kendime. EPROM yazma imkanın varsa sorununun ne olduğunu gösterebilir.

Referanslar:

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=3858.0

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=4022.0


Kahkaha  Kahkaha  Kahkaha
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2014, 15:10:56 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Kasım 18, 2014, 15:52:21 ÖS »

Araştırmak lazım, eğer varsa böyle birşey benim de  yazma imkanım var şimdilik. Sanırım 27C400 'e ihtiyaç olacak. Dialoga 2.0 araştıralım.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Kasım 18, 2014, 16:04:22 ÖS »

Bahsettiğin iki makine farklı değil mi? Fontlarda saçmalayan makine'nin ramlarinde sorun olduğunu tahmin ediyorum. Reset işi ise karışık. Reset olayını Gayle hallediyor diye hatırlıyorum ama bunu farklı çiplere sırayla işlem yaptırarak gerçekleştiriyor.   
Logged

commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Kasım 18, 2014, 16:10:03 ÖS »

romları değiştirip dene bari
500'ün romunu 500+'a tak

500'ün de ramlerini kontrol et hepsi aynı marka ve aynı hızda mı?
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Kasım 18, 2014, 16:10:47 ÖS »

Merhabalar,

Elimde bulunan bir adet A500 ve A500+ ın bir türlü çözemediğim bazı garip davranışları var görüntü ile ilgili.

Öncelikle kısaca A500 den bahsedeyim. Elimdeki A500 görünürde sıkıntsız olarak saatlerce çalışabiliyor. Her şey normal, fakat oyun sırasındaki bir resetten sonra, guru ile açılıyor. Kapatıp 30 sn, 1 DK bekliyorum, yine guru ile açılıyor. Nadiren de ekrandaki görüntüde bozulmalar meydana geliyor ya da workbench el simgesi hiç gelmiyor beyaz ekranda. Buna rağmen oyunları yükleyip oynatabiliyor ama oyun sırasında da görüntü karışmaları meydana geliyor.

Bütün chipseti çalışan bir A500 den sökerek baştan sona değişmeme rağmen (ram hariç) bunlar oluyor.

Bir diğer anlamadığım sorun da benim emektar 500+ da var. Normalde benim 500+ tan oyun yüklemeye çalışınca genelde ilk text ekranda font bozulmaları meydana geliyor ama oyunda bir sıkıntı yok. Başka bir 500 veya 500+, 1200 vs. da ise herşey normal. bunun sebebi hangi parça olabilir ?

Resimlerde bozuk gözüken yazılar benim emektara ait. Diğeri de olması gerkenç (Örnek: Prince of persia trainer ekranı).

bahsettiğin gibi saçma sapan şeyler bazen kondanstör arızasına bağlı olabilir kondanstörlere bir göz at elindeki aletin eski olduğu gerçeği ilede düşünürsek  çok uzak bir ihtimal değil gibi
Logged
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Kasım 18, 2014, 16:17:33 ÖS »

Bahsettiğin iki makine farklı değil mi? Fontlarda saçmalayan makine'nin ramlarinde sorun olduğunu tahmin ediyorum. Reset işi ise karışık. Reset olayını Gayle hallediyor diye hatırlıyorum ama bunu farklı çiplere sırayla işlem yaptırarak gerçekleştiriyor.   


romları değiştirip dene bari
500'ün romunu 500+'a tak

500'ün de ramlerini kontrol et hepsi aynı marka ve aynı hızda mı?


Resimlerdeki ekranların her ikisi de iki farklı A500+ a ait. Herşey değişti zaten. Ram hariç, denise, paula, gayle, cia, agnus vs. her ikisi arasına türlü kombinasyonu denedim.  Bir şey bozuyor ama ne !

A500 de de dediğim gibi değişimi başka bir a500 ile yapıyorum. Tekpiler aynı.

Aslında Amiga 500'ün sıkıntısı tam olarak şunun gibi.

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=39417

@ibo1973

Kondansatörlerde, ne patlak çatlak akma sızma yok. Ama değiştirmekten bişey de kaybetmem.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Kasım 18, 2014, 17:18:57 ÖS »

gözüne kestirdiklerini sırayla değiş bi şey kaybetmezssin aksine ordan değilse bile yenilemiş olursun kondanstörleri.
Logged
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Kasım 18, 2014, 18:06:36 ÖS »

güç kaynağını değiştir bi de öyle dene
Logged

BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Kasım 18, 2014, 18:10:03 ÖS »

Abuk dertlerin bir çoğu kondansatörler yüzünden oluyor. İlk hedefin bence o olmalı.
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2014, 18:21:49 ÖS Gönderen: BlitzBasic » Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Kasım 19, 2014, 00:33:11 ÖÖ »

500+ ta Az once yaptigim incelemede gordum ki, 3 adet kondansator cok hafiften gobek yapmis sanki. İlk bakista gayet normal gibiler. Dikkatli bakinca hafiften yamulmalar baslamis. Rom ve cpu ust kismindaki 1 ve denise altindaki iki adet 10v1000uf yi yarin degistirecegim ilk firsatta.  Diger daha kucuk boyutlu kondansatorler ise normal gibiler.  Umarim sorun bundan ibarettir.

500 de ise herhangi bir belirti yok.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Kasım 23, 2014, 15:11:18 ÖS »

A500+ ile ilgili bir bilgi paylaşmak istedim. Kapasitörlerin hiç bir sıkıntısı yokmuş.

Problemin kaynağı benim kullandığım ADF'ler yani disketlermiş. TOSEC arşivlerinden temiz olarak indirip diskete çektiğim aynı oyunlarda ne grafiklerde bozulma ne de anormal bir davrarnış gördüm. Ben mümkün olduğunca kendi yıllanmış ve anısı olan disketlerimden yedeklediğim adf imajlarımı çekip kullandım hep. Bunların çoğu Turk team, Ferhat bilgisayar, X bilgisayar, Y bilgisayar vs.. tarafından ellemiş. Muhtemelen de çoğu virüslü.

Denediğimde, Bu ADF ler aynı semptomları WinUAE altında da verdi. 500+ ın hiç bir  sıkıntısı yok şu an.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Kasım 23, 2014, 16:07:45 ÖS »

Çalıştığına sevindim. Ama her işte bir hayır vardır, biz de bu başlık sayesinde Logica Dialoga ROM'unu hatırlamış olduk.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: