Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular  (Okunma Sayısı 25770 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« : Kasım 23, 2014, 19:05:50 ÖS »

Uzun zamandır bir A590 alma niyetim vardı hatta bu konuyla ilgili eşe dosta haber salıp alınık ilanı da açmıştım Beklemem bu hafta sona erdi ve Emre (EMREZ) arkadaşımızdan bu hafta içi 20 MB XT diske sahip bir A590 aldım. Kendisine yardımları için çok teşekkür ederim.

Cihazı kurcalama şansını ancak bugün bulabildim. A590'ı almadan önce biraz araştırmıştım ama olası sorunların başıma gelmeyeceğini ümit ediyorum. Ancak her zamanki gibi murphy iş başındaydı ve sorunlar sırayla karşıma dizildi.

Öncelikle hiç sorun olacağını düşünmediğim bir şeyle boğuşmak zorunda kaldım. A590'ı A500'e fiziksel olarak bağlamak.  Benim becerekisizliğim mi yoksa cihazlar eskidiği için bağlantı noktalarında biraz esneme m olmuş bilmiyorum ama bu cihazı A500'e takmak tam bir eziyet. Sökerken 3 sanyiede çıkan cihazı takarken yerini buldurana kadar her seferinde 5-10 dk kadar uğraşmak zorunda kaldım 

Neyse cihazı takmayı başardıktan sonra çalıştırdığımda Power ve Hard disk ışıkları yandı. Ekran bembeyaz donuk vaziyette dururken bir süre sonra asap bozucu hale gelen bip - bip - bip - biiiip sesleri loop halinde ötmeye başladı. Defalarca kapatıp açmama ve başka A500'ler ile denememe rağmen bir değişiklik olmadı. Neyse ki bu aşamada EMREZ yardımıma yetişti ve cihazı açarak step motoru yağlayıp bira elimle çevirmemin sorunu gidereceğini söyledi. Gerçekten de motora 2 damla makina yağı döküp biraz çevirince sihirli bir şekilde dönmeye başladı  Kahkaha

A590'ı yine 5-10DK uğraşarak A500'e bağladığımda cihazın bip seslerini kestiğini ve daha "hard diskimsi" sesler çıkarmaya başladığını görmek mutluluk vericiydi EMREZ cihazın üzerinde Seçkin Talanoz (acaba bu arkadaş CGTR üyesi midir?) tarafından hazırlanmış özel bir Workbench sürümü olduğunu ve hard diskten boot edeceğini söylediği için cihazın boot etmesini bekliyordum. Ancak AmigaDos penceresi açılıp bir noktaya geldiğinde takılıp kalıyordu.

Neyse ki bu sorunu aşmak çok zor olmadı. Bağladığım A500'de ram yetersiz olduğu için takılabileceğini düşünerek ram expansion ile Ramini 1MB'a çıkardığımda cihaz açıldı ve karşıma alttaki ekran çıktı. ZAFERRR!



Bu aşamada diskten boot etmiş A500'ümü keyifle kurcalamaya başladım. A590 biraz gürültülü olsa da, olayın heyecanı o gürültüyü duymanızı engelliyor

EMREZ bu cihazlara ekstra ram takılan bir incelemeden bahsettiği için cihazı açmışken board'una bakıp revizyonunu ve ram slotu varmı diye bakayım dedim. Cihazın rev7 olduğunu ve 2 mb ram takılabilecek boş slotlara sahip olduğunu gördüm.

Şimdi gelelim sorularıma:

* Aşağıda resimlerini gördüğünüz cihaza en fazla kaç GB'lik SCSI hard disk takabilirim?
* Boş soketlere takılacak ram'leri nereden temin edebilirim?



Boş ram soketleri bu resimde yakından görülebiliyor. 512K - 1 MEG - 2 MEG şeklinde etiketlenmişler. Ayrıca cihazın revizyon numarası olan Rev7 de bu resimde görülebiliyor.



Belki birilerine bir şey ifade eder diye Rom'ları da yakından çektim.



Step motor sol alt tarafta beyaz etiket şeklinde gözüken bölüm. İçinden 3-4mm kalınlığında bir 1.5 cm uzunluğunda bir mil çıkıyor. Yağladığım ve elimle sağa sola çevirerek gevşettiğim kısım burası.



Not: Aşağıda gördüğünüz gibi Aexplorer ile diskin imajını alma çalışmalarım sürüyor. Başarabilirsem imajı forumdaki arkadaşlar ile de paylaşacağım

Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Kasım 23, 2014, 20:34:39 ÖS »

Güle güle kullanın. Sıra O boş soketlere ram takmakda ☺
Logged

AmigaAmigaAmiga
EMREZ
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.940



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Kasım 23, 2014, 20:53:03 ÖS »

Güle güle kullan. İstemedende olsa bir a590 ın daha etiketi açıldı ama artık garantisi bizleriz, neden bilmiyorum ama üzerinde etiketi dururken (hep alırken öylesini aramışımdır) benim gözümde alet daha bir değerli, bu cihazların ne kadar yükseltmeye el verdiğini açıkça bende merak ettim. içindeki sistem bendeki a590 a kopyalı olsada bendeki sanırım formatı bozulmuş, bu çalışan sistem için belki son örnek, Seçkin bey gerçekten harika bir sistem hazırlamış, bunun yedeğini aldığım dd disklerde bozulmuş, artık aexplorer ile alınması durumunda a500 lere yeniden can gelecek diye düşünüyorum. cihazları çok iyi korusanızda arada bir kullanmanızı öneririm bu tüm amiga cihazlarınız için geçerli, işleyen demir paslanmaz atasözü buradan geliyor anlaşılan. bende bu görüntüyü paylaşayım.


* IMAG0217[1].jpg (661.24 KB, 3264x1952 - Görüntüleme: 1540 kez.)
Logged

this is amiga speaking.
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Kasım 23, 2014, 21:12:57 ÖS »

Güle güle kullanın. Sıra O boş soketlere ram takmakda ☺
Teşekkürler
Evet, hedefim ram takmak ama nereden temin ederim bilmiyorum. O konuda yardım bekliyorum.
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Kasım 23, 2014, 21:13:58 ÖS »

Güle güle kullan. İstemedende olsa bir a590 ın daha etiketi açıldı ama artık garantisi bizleriz, neden bilmiyorum ama üzerinde etiketi dururken (hep alırken öylesini aramışımdır) benim gözümde alet daha bir değerli, bu cihazların ne kadar yükseltmeye el verdiğini açıkça bende merak ettim. içindeki sistem bendeki a590 a kopyalı olsada bendeki sanırım formatı bozulmuş, bu çalışan sistem için belki son örnek, Seçkin bey gerçekten harika bir sistem hazırlamış, bunun yedeğini aldığım dd disklerde bozulmuş, artık aexplorer ile alınması durumunda a500 lere yeniden can gelecek diye düşünüyorum. cihazları çok iyi korusanızda arada bir kullanmanızı öneririm bu tüm amiga cihazlarınız için geçerli, işleyen demir paslanmaz atasözü buradan geliyor anlaşılan. bende bu görüntüyü paylaşayım.

Yardımınız için tekrar teşekkürler. Öyle veya böyle alacağım imajını o diskin
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Kasım 23, 2014, 22:09:08 ÖS »

Ramları standart a500 lerden yada eski ekran kartlarından alabilirsin. Ben a590'a ram takviyesi yapmıştım blogumdan ilgili başlığın altında detaylı bilgiye ulaşabilirsin.
Ayrıca a590'ın yerine oturmamasının en büyük nedeni a500'ün genişleme tarafında alt ve üst sacın birleştiği yerde ufak bir sac parça daha var ve önemsiz görülüp atılıyor yada ufak olduğu için unutuluyor nedense, onu takarsan düzelir diye düşünüyorum
Logged

EMREZ
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.940



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Kasım 23, 2014, 23:25:19 ÖS »

a500 ün ek ram kartlarının çipleri buna uyarmı ? desteklenen ram çipleri nelerdir?
Logged

this is amiga speaking.
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2014, 00:11:00 ÖÖ »

Ramları standart a500 lerden yada eski ekran kartlarından alabilirsin. Ben a590'a ram takviyesi yapmıştım blogumdan ilgili başlığın altında detaylı bilgiye ulaşabilirsin.
Blog yazısını okudum zaten ve çok faydası oldu. Teşekkürler
Önerebileceğin bir ekran kartı var mı? Veya EMREZ'nin sorduğu gibi ram kartlarının çipleri uyar mı acaba?

Ayrıca a590'ın yerine oturmamasının en büyük nedeni a500'ün genişleme tarafında alt ve üst sacın birleştiği yerde ufak bir sac parça daha var ve önemsiz görülüp atılıyor yada ufak olduğu için unutuluyor nedense, onu takarsan düzelir diye düşünüyorum
500'lerden birine kolayca girip diğerlerinde beni deli etmesinin sebebi bu demek ki
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Kasım 24, 2014, 00:31:02 ÖÖ »

a500'ün kendi üstünde lehimli olanlar uyuyor, ek ram kartlarda değişkenlik gösterdiğinden sorun olabilir
Ekran kartları ise genellikle 1MB lik ısa kartlar, 8 tane chip bulunur.
Logged

commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Kasım 24, 2014, 00:38:42 ÖÖ »

Sanırım çiplerin üstünde 44256 yazıyor, pek çok firma üretmiş.
Logged

commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Kasım 24, 2014, 00:47:58 ÖÖ »

www.rabayjr.com/amiga_memory.htm
Logged

wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Kasım 24, 2014, 01:01:15 ÖÖ »

Çok teşekkür ederim commander64 ekran kartı arayışına başlıyorum yarın
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Kasım 24, 2014, 01:14:57 ÖÖ »

Biraz zor bulursun, arızalı a500 bord bulsan daha iyi olur
Logged

wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Kasım 24, 2014, 01:16:25 ÖÖ »

Biraz zor bulursun, arızalı a500 bord bulsan daha iyi olur
İkisine de bakacağım. Hangisi denk gelirse artık
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
ancalimon
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 921



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Kasım 24, 2014, 05:29:36 ÖÖ »

amibayde sor derim. Geçenlerde görmüştüm sanki
Logged
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: