|
neothematrix
|
 |
« : Aralık 10, 2014, 22:26:13 ÖS » |
|
arkadaşlar merhaba elimde amiga 1200 ve amiga 500 plus var sıkıntım şu gittigidiyordan rgb kablo satın aldım. 2 cihazdada şöyle bir problem oluyor workbench açıyorum disketle normalde kendi 3 'lü kablosuyla (sarı,beyaz,kırmızı) gri renk ekran yazılar net okunuyor rgb kabloyu takınca direk simsiyah oluyor yazılar okunmuyor kabloyu dün almıştım bugun aldığım yerle değişim yaptım yeni kablo verdiler test ettiklerini söylediler az önce 2 cihazdada denedim yine siyah ekran acaba amiga rgb kablo için ayarmı yapmak lazım yardım larınızı bekliyorum.
|
|
|
|
|
Logged
|
Ps1- Playstation 2 Playstation 3- Playstation 4 Xbox One -PsVita
|
|
|
|
commander64
|
 |
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2014, 22:33:44 ÖS » |
|
ekran nedir?
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
neothematrix
|
 |
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2014, 22:40:39 ÖS » |
|
biri 37 ekran tüplü tv biri 22 ekran vestel full hd led tv 2 sindede scarttab bağlıyorum
|
|
|
|
|
Logged
|
Ps1- Playstation 2 Playstation 3- Playstation 4 Xbox One -PsVita
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #3 : Aralık 10, 2014, 23:02:46 ÖS » |
|
Ben de benzer bir problem yaşamıştım. 37 ekran tüplü ve 26" ekran Vestel LCD TV'de görüntü alamadım. Kesin kablo bozuk diye düşündüm. Pek umutlu olmadan salondaki 42" Philips'de denediğimde ise çalıştı.
Çalışmayan TV'ler de RGB selection voltajı ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. Sizde de benzer bir sorun olabilir. Başka TV varsa onda denemenizi öneririm.
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
neothematrix
|
 |
« Yanıtla #4 : Aralık 10, 2014, 23:09:58 ÖS » |
|
teşekkür ederim salondaki sony tv dede deniyeyim ozaman birde aldıgım yer cihazların rbg cıkıslarında sorun vardır tamir edelim diyor ama cihazlar sıfır ayarında ben arıza olabileceğini düşünmüyorum sizce 2 cihazında video çıkışları arızalı olabilirmi amigalarda böyle sorunlar oluyormu
|
|
|
|
|
Logged
|
Ps1- Playstation 2 Playstation 3- Playstation 4 Xbox One -PsVita
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #5 : Aralık 10, 2014, 23:23:21 ÖS » |
|
İki cihazın RGB çıkışında da sorun olması bana düşük bir ihtimal gibi geldi. Sony TV ile deneyin bakalım görüntü alabilecek misiniz?
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
wizofwor
|
 |
« Yanıtla #6 : Aralık 10, 2014, 23:29:15 ÖS » |
|
normalde kendi 3 'lü kablosuyla (sarı,beyaz,kırmızı) ... Ben bir şeyleri yanlış mı biliyorum? Amiga'nın kendi 3'lü kablosu diye bir şey yok ki!
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #7 : Aralık 10, 2014, 23:33:04 ÖS » |
|
normalde kendi 3 'lü kablosuyla (sarı,beyaz,kırmızı) ... Ben bir şeyleri yanlış mı biliyorum? Amiga'nın kendi 3'lü kablosu diye bir şey yok ki! Var ama sadece mono görüntü veriyor   Fotodaki en sağdaki jak. Soldaki ikisi ise klasik left - right audio jakları. Bunlara standart lale jak takarak mono görüntü alabiliyorsun.
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
wizofwor
|
 |
« Yanıtla #8 : Aralık 10, 2014, 23:36:36 ÖS » |
|
Bahsettiğin çıkışı biliyorum ama cihazı bu şekilde kullanmak için 'orijinal' bir kablo var mı? Commodore'un verdiği? Hiç sıfır Amiga'm olmadığı için gerçekten bilmiyorum.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
kirkoryan
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #9 : Aralık 10, 2014, 23:36:57 ÖS » |
|
Bende kendime a500 için scart kablosu yapmıştım 32"samsung lcd tv de ilk denememde simsiyah ekranla karşılaşmıştım kabloyu yapmayı beceremedim diye moralim bozulmuştu sonrasında tv nin 2.scart girişi aklıma geldi oraya taktığımda görüntü almıştım muhtemelen tv den kaynaklı bir problem
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #10 : Aralık 10, 2014, 23:38:45 ÖS » |
|
Bahsettiğin çıkışı biliyorum ama cihazı bu şekilde kullanmak için 'orijinal' bir kablo var mı? Commodore'un verdiği? Hiç sıfır Amiga'm olmadığı için gerçekten bilmiyorum.
Pardon ben yanlış anlamışım  Orijinal kablosu yok haklısın, arkadaş klasik sarı,kırmızı,beyaz kabloyu kastetmiş sanırım. En azından ben öyle anladım 
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
neothematrix
|
 |
« Yanıtla #11 : Aralık 10, 2014, 23:40:13 ÖS » |
|
evet doğru klasik sarı beyaz kırmızı kablo var bende ondan bahsediyorum normalde ne çıkıyor amiga 1200 den bilginiz varmı ben cihazı alalı 1 hafta oldu henuz
|
|
|
|
|
Logged
|
Ps1- Playstation 2 Playstation 3- Playstation 4 Xbox One -PsVita
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #12 : Aralık 10, 2014, 23:51:50 ÖS » |
|
Az önce şu unboxing videosunu izledim (sıfır 1200'e içim gitti bu arada  ). Gördüğüm kadarıyla kutudan video kablosu çıkmıyor. http://www.youtube.com/v/Pa8svoV70d4&rel=0
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
wizofwor
|
 |
« Yanıtla #13 : Aralık 11, 2014, 00:35:03 ÖÖ » |
|
Normalde kutudan kablo çıkmaz. Eğer 1084 ailesinden bir monitör aldıysanız monitörün kendi kablosu olur. Bu kablonun'da bir kaç çeşidi vardır. Dediğim gibi monitöre göre değişir. Televizyon ile birlikte kullanacaksanız A520 almanız lazım. Onu yanında da RF kablosu olur.
Bu scart kablosu resmi olarak satılan bir şey değil. Özel olarak yaptırırdık o kabloyu. Her televizyonda da çalışmayabiliyor malesef. Çalışmamasının çeşitli sebepleri olabilir. Genel sebepse scart'ın geniş bir standart olması. TV kabolodan gelen voltajı beğenmemiş ve RGB modunu açmamış olabilir veya TV'nin RGB desteği olmayabilir.
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Aralık 11, 2014, 00:39:04 ÖÖ Gönderen: wizofwor »
|
Logged
|
|
|
|
|
AmonR
|
 |
« Yanıtla #14 : Aralık 11, 2014, 13:33:35 ÖS » |
|
Evet her televizyondaki her Scart girişi RGB desteklemeyebilir. Bizdeki Sony tüplü televizyonda 2 adet Scart girişi var. Biri RGB destekliyor, diğeri S-video destekliyor. Bazı televizyonlardaki Scart girişlerinin hiç RGB desteği olmayabilir.
Ve diğer arkadaşların dediği gibi, TV'de RGB desteği olmasına rağmen RGB'ye geçmek için istediği voltajı alamamış olabilir.
|
|
|
|
|
Logged
|
Sinclair: ZX Spectrum +2 Sega: Saturn, Dreamcast Microsoft: XBOX Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2 Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
|
|
|
|