Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga ide at ve atx soketler kablolar
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga ide at ve atx soketler kablolar  (Okunma Sayısı 17096 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« : Şubat 08, 2015, 22:20:33 ÖS »

Dostlar,

Bazı ihtiyaçları karşılamak için karaköy elektronik çarşısı hana gittim.

Öncelikle amacım A2000 için at-atx dönüştürücü yapmak.

Gerekli soketleri 3 dükkan hariç hiç bir yerde bulamadım.

Bulduğum yerler ise 6+4 a2000 e giren sokete 6+7= 13 TL istedi
Atx soket ise 15 TL
İçinin metal pimleri ayrı kuruşlandırılıyor.
Gerekli renkli kablolar 10 TL tuttu.

İşyerimde 2 saat uğraşarak A2000 at tarafını yaptım sandımsada, içteki metal pimler
atx soketinin içine girmiyor, yada giren geri çıkıyor. Uyuz oldum.
Sonra baktımkı ters sokuyomuşum.
Bu sefer 8 tanesi girdi diğer 2 tane yalama olmuş gibi çıkıyor. Deli çıktım.
Sinirlendim atx tarafına geçtim.
Atx uçlarını metal pimlere çok temiz bir şekilde lehimledim.
Sonra bir baktım ki pimler atx soketinin içine giriyor çıkıyor. Tersi düzü farketmiyor.
Adam soketin torbasından çıkan pimleri vermesine rağmen cık mümkün değil.

Firlattım attım.

Sonuç:
Anadolu yakasından dolmuş+vapur dönüş vapur + dolmuş 18 TL
soketler 28 TL
kablolar 10 TL
Pimler 3 TL
Lehim + elektrik masrafı 1 TL desem

Sonuçlanmamış proje + vakit israfı = 60 TL

Hazır yapılmışı amigakit de 49 TL + 17 TL posta = 65 TL

Hikaye bitmedi...

Ide 44 pin soket alayım dedim
bir de 44 pin ide kablosu, bendekiler eskimişti, hem de dedim istediğim uzunlukta
yaparım.

Tek bir yerde bulabildim. Soketin tanesi 4 TL,  yuhhhh dedim. Adam bir dosya çıkardı fiyat listesini gösterdi. 1.75$ liste fiyatı var..
Peki dedim.
6 tane ver dedim.
Adam verdi. Dedim kabloda lazım kaç para ?
- Metreyle satıyoruz, kaç metre lazım?
- 2 metre bulunsun, kaç para?
- Gel abi bakalım listeye
- Aç bakalım görelim durumu..
- Abi metresi 9$
- Yuuuhhhhh
- Abi istersen diğer dükkanlara da sor ama pek bulamazsın zaten. (haklı)
- İyi ver bari 1 metre.

Aldık malı
Geldik mekana,
Kestim kablodan 15 cm..
Kabloyu soketin içine yerlestirdim. Çift taraflı bastırıp kıskaç gibi
kabloyu kıstırıyosun. Bıçak gibi pimler içeri giriyor kitleniyor.

Ulan bastır bastır parmaklarım kızardı. Kablo yumuşacık ama 44 pini aynı anda delerek kabloya sokmak zor.
Dedim ufak çekiçle hafif tokmaklayayım, iğneler yerine otursun sonra bastırırım.

Tık tık, tık tık... Ehh oturdu gibi.
Yaradana sığınıp parmaklarımın arasında bir sıkıştırdım.
İki soketi birbirine bağlayan yan kilit plastikleri koptu..

@&^#!##*!

Anladınız siz onu.

Dedim gitti bir kablo!
Nasılsa soketlerden biri gittiği, 5 tane kaldığı için,
artık maksimum 2 kablo yapabileceğim.

Diğer soketi aldım elime aynı işlemler. Dedim geniş ağız karga burun ile sıkıştırayım bir taraftan.
Diğer taraftan pense ile bastırayım.

Hoooooop soket kırıldı.
Fırlattım elimdekileri bindim arabaya eve geldim.

Internetten ide kablo nasıl yapılır videosu izledim.
Meğer zıkkımı sıkıştırmak için özel el aleti varmış.

Taiwan malı, türkiyede arattım yok. Amerikada 28$ + posta 25$
Avustralyada 24$ + posta 36$

Senin taaaaaaaa @!%&+*!!@

Bir hafta sonra yazıcıoğluna işim düştü, Aaaaaa bi baktım bizim alet duvarda asılı
mis gibi ambalajında. Bire bir aynısı

Dedim usta bu kaç para ? Cevap şöyle oldu
- Napıcan onu ?
- Ne bu ? (safa yatıyoz)
- Ne biliim ben, getirdik 5 senedir alan yok
- Ya gün gelir lazım olur benim de garibime gitti de ondan sordum
- Bak arkasına yazıyo fiyatı
- Yazıyosa iyi (çevirdim arkayı 19$)
- Uff iyiymiş, var mı indirim ?
- 20 TL ver yeter, fiş alacaksan + kdv
- Küçük mengene var mı? Ufak lehim işleri yapıyorum da kıskaç gibi tutsun
- Var bak en küçüğü bu,
- Kaç para
- Arkasında yazıyo ya,
- Haaa pardon, (çevirdim 9$) Bu düz ne olur ?
- Sende hep düzeltiyosun. O 15 TL olur. Ama + kdv
- Ver ver.


Neyse 2-3 gün sonra büyük heyecan çıkardım malları ortaya ide kablosu yapıyoruz sıfır 44 pin.

Sıkıştırma aletinin içinde bir aparat var soketi içine yerleştiriyosun, soketin kaymamasını sağlıyor.
Ama 40 pin ideler için yapılmış.
Bizim 44 pin içinde vıjır vıjır kayıyor.

Dedim inşallah bir soket daha harcamayız boşuna.
Sıktım sıktım, zorluyor..
Ulan dedim, yaradana sığındım bir bastırdım tamam. Elim acıdı be.
Valla zonkluyor.

Bir baktım olmuş. Diğer tarafıda yaptım. Ohhh
Bir de amigada deneyelim..
Missssss çalışıyor.

Hadi bi tane daha yapalım.
Elim de acıdı ama.
Sonra aklıma mengene geldi.
Ya dedim mengenede bu daha kolay olmaz mı ?
Olur olur..

Taktım kabloyu bir sıkıştırdım, ta ta ta 3 sn de işlem tamam.
Yaw niye aldık ki biz bu aleti, mengene süpermiş.

Sonuç:

24 TL soket + 20 TL kablo +20 TL Sıkıştırma anahtarı + 15 TL mengene
+ dolmuş geri dönüş 8 TL
Maliyet iki ide kablosu 87 TL

Ebayde iki kablo için maliyet (benim yaptığım uzunluklarda) 8€ = 20 TL
Amigakit de daha pahalı


Dostlar,

1 tane kabloya ihtiyacınız var ise, verin ebayden siparişi gitsin.
Yok işin hobisinde iseniz;

Hobi her zaman pahalı bir uğraştır.
Keyfi harikadır.
Şimdi çinden 40 pin ve 44 pin 10 ar adet daha soket sipariş verdim.

Sorunum şurada, yurtdışında 40 pin ide için yassı kablo var
Fiyatıda makul.
Ama hiç bir yerde (yurtdışı) 44 pin ide kablosu bulamıyorum.

Elim mi mahkum karaköydeki adama metresine 9$ bayılmaya?

Elektronikçiler bir el verin.

Yukarıda yorum yapılabileCek bir çok konu var.
Türkiyedeki fiyatları mı eleştirirsiniz,
Karaköy iyi bir yer mi dersiniz,
Bir moku becerememiş mi dersiniz bilemem.

Ama içimi döktüm işte.




« Son Düzenleme: Şubat 08, 2015, 22:28:56 ÖS Gönderen: Gökçe Bozkurt » Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : Şubat 08, 2015, 22:50:22 ÖS »

Alem adamsın
Logged
Atacan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.241


Msx


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Şubat 08, 2015, 23:02:39 ÖS »

Gökçe bende çok güldüm okurken. Ne diyeceğimi yazacağımı bilemedim. Hem geçmiş olsun diyeyim. Hem tecrübe iyi bir şeydir..

Hımm bu arada arkasında yazıyor...
Logged

Saygılar....


'80 Doğumlu İzmir'li
atlantis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.117



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2015, 00:12:32 ÖÖ »

Gökçe merak etme bu konularda yalnız değilsin Kahkaha
Logged

Truva Linux
http://www.truvalinux.org.tr
http://retromiga.blogspot.com
--------------------------------
Banana ARM Türkiye Destek Sitesi
https://www.bananapi.gen.tr
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Şubat 09, 2015, 00:37:19 ÖÖ »

Karaköy'ün nasıl bir yer olduğunu 5 sene içinde yaşamama rağmen halen anlayabilmiş değilim. Çok acayip kazıklar yemek de mümkün. Çok iyi fiyatlarla karşılaşmak ta. 44 pin yassı (flat) kablo bulunmuyor ama daha büyükleri var. Mesela Bluemavi'de 60 pin olanı 3,05TL+KDV acaba bunlardan alıp fazla kısmını iptal edip kullanabilir misin?
Logged

joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2015, 08:25:39 ÖÖ »

Aslında hobi gerçekten çok zevkli bir uğraşta, bizim hobi 25-30 yıllık cihazlar olunca, yıllanmış şarap gibi, eskidikçe fiyatı artıyor

Yaşadıkların, emin ol hepimizin başına sürekli gelen şeyler. En son Amiga için, cf karta wb kurmaya çalışıpta 8 saatin sonunda, herşeyi yapmama rağmen yine olmayınca, seninde, Amiga'nın da diyip, cf felan herşeyi çöpe atıp, tak disketi oyna oyununu moduna girdim. Abi yok kablosu, yok dönüştürücüsü, yok kılı tüyü bitmiyor meretlerin. Zamanında adam gibi diğer çevre birimlerine uyumlu yapmadıkları için (sadece Amiga için söylemiyorum, en basitinden Commodore'da bile standart yok. C64, C128, C16 power girişleri farklı farklı) uğraş dur. Hadi uğraşayımda, ulan o kadar saat+emek karşılığında eline geçen tek şey, sinirden yükselen mide asiti sonucu oluşan mide ağrıları. Artık, cf karta wb kurayım, whdload atayım maceralarına girmiyorum. Sağolsun Özay gotek floppy'i modladı, mis gibi oynuyorum oyunumu kapatıyorum.

Fiyat konusunda Karaköy'de bir standart yok. Adam o anda ne tuttursa artık.

Cumartesi günü 1ad 9pin ve 2ad 15 pin connector almak için dükkanın birine girdim. Neyse adam verdi connectorleri, dış kaplarıyla birlikte hepsi 11tl dedi. Verdim parayı, aklıma geldi, hani olmayacağını bile bile sordum. 23pin varmı dedim (Amiga için). Adam var erkek mi, dişi mi? demezmi. Nasıl yani oldum bir anda. Fiyatı nedir? dedim. 13tl + kdv. 3 tanesine 11tl verdim, bu neden pahalı diyince; "Abi bunlar artık üretilmiyor, bulmak neredeyse imkansız, yurtdışına bile gönderdiğim oluyor" cevabını aldım.
« Son Düzenleme: Şubat 09, 2015, 08:37:03 ÖÖ Gönderen: joker_ » Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2015, 09:16:01 ÖÖ »

Sabah sabah gülümsettin beni, Allah da seni kahkahalarla güldürsün. Zevkten dörtköşe ol emi.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Şubat 09, 2015, 09:16:50 ÖÖ »

Kemal 23 pin d-sub ı nereden aldın
Logged
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Şubat 09, 2015, 09:24:35 ÖÖ »

Kemal 23 pin d-sub ı nereden aldın

Almadım
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Şubat 09, 2015, 09:25:34 ÖÖ »

O zaman nerden almadın? Özgür alacak belli ki. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2015, 09:32:04 ÖÖ »

Her ne kadar 25 pinden çevirerek yapabilsemde 1 tane orjinal 23 pin alırım kenarda dursun
Logged
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2015, 09:33:04 ÖÖ »

O zaman nerden almadın? Özgür alacak belli ki. Kahkaha

Dedimya Karaköy deki bir dükkandı. Dükkanın ismine dikkat etmedim. İşim acele olduğu için, öylesine alıp çıktım hemen Kahkaha
Logged
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Şubat 09, 2015, 13:46:38 ÖS »

Bir de amiga power soketinden ihtiyacım var.
Şöyle 1000 watlık bir psu alıp, 4-5 tane amigayı aynı anda besleyecek bir şey yapmak istiyorum.

Bu konu konuşulmuş muydu yaw ?

Neyse bu soket satılıyor mu ?
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Şubat 09, 2015, 21:57:05 ÖS »

Zamanında adam gibi diğer çevre birimlerine uyumlu yapmadıkları için (sadece Amiga için söylemiyorum, en basitinden Commodore'da bile standart yok. C64, C128, C16 power girişleri farklı farklı) uğraş dur. H

Zamaninda diger birimler ile uyumlu yapmamalarinin benim tahminimce iki sebebi var. Birincisi kendi standartlarini uydurarak, yan birimleri de kendilerinden almani saglamak. Amstrad yapimi Sinclair'lere bakalim mesela. Adam Joystick soketi standart olmasina ragmen pinlerinin yerini standart disi yapiyor ve utanmadan cihazin yanina "Sadece Sinclair SJS tipi joystick'ler kullanilabilir" diye yaziyor. Ayni sekilde RS-232/MIDI/AUX/KEYPAD soketlerinde ve QL'de kullanilan o yandan klipsli BT fisleri de neyin nesidir oyle?  RS-232 gibi, MIDI gibi standart ozellikler koymussun Sinclair'e. O soketi niye koyarsin. MIDI icin koy adam gibi bir DIN soket. RS-232 icin koy adam gibi DB-9. Ayni sekilde Gokce'nin aradigi kare DIN soket. Amiga'nin power soketi yani. O da neyin nesidir oyle. Bir Amiga'da gordum omrumde. Baska da hic bir yerde gormedim o soketten.

Bu durumun bir de olumlu tarafi var tabi. Onu da atlamayalim. En azindan kimse Amiga'sina evdeki baska bir cihazin adaptorunu baglamaya calisip Amiga'sini yakmadi. O sokete sahip hic bir adaptor yoktu cunku ortalikta. Bu arada yassi IDE kablolari bile artik bulunmaz duruma mi geldi yahu? Vay vay vay... 
Logged
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Şubat 10, 2015, 07:52:52 ÖÖ »

[Gokce'nin aradigi kare DIN soket. Amiga'nin power soketi yani. O da neyin nesidir oyle. Bir Amiga'da gordum omrumde. Baska da hic bir yerde gormedim o soketten.

Bu durumun bir de olumlu tarafi var tabi. Onu da atlamayalim. En azindan kimse Amiga'sina evdeki baska bir cihazin adaptorunu baglamaya calisip Amiga'sini yakmadi. O sokete sahip hic bir adaptor yoktu cunku ortalikta.

Kare soketi Amiga'nın dışında birde Commodore128 kullanıyor. İşin garibi adaptörleri bile bire bir aynı, fakat voltaj değerleri farklı. Kahkaha 

Amstrad ve Sinclair nispeten uyumlu soketler kullanmışlar fakat bu seferde her şeyi ters dizmişler. Örnek Spectrum adaptör girişi, Amstrad 3" floppy ve power girişi. Klasik İngiliz mantığı.
Logged
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: