Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga ide at ve atx soketler kablolar
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga ide at ve atx soketler kablolar  (Okunma Sayısı 17081 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Şubat 10, 2015, 21:46:04 ÖS »

Kare soketi Amiga'nın dışında birde Commodore128 kullanıyor. İşin garibi adaptörleri bile bire bir aynı, fakat voltaj değerleri farklı. Kahkaha 

Aha! Kesin bir iki Amiga veya C128 bunun kurbani olmustur o zaman!

Bana da ZX Microdrive ile ZX Interface 1 arasindaki minik yassi kablo lazim ama uclarindaki soketleri hic bir yerde bulamadim. Sinclair'e ozgu bir soket tasarimi olabilir. Aslinda bildigin edge-conncetor ama boyutu ve kenarlarinin kapali olmasi isi orijinallestiriyor.

Zamaninda bu minik kabloyu onarmak icin Gokce'nin aradigi yassi kablodan kullandigimi hatirliyorum.
Logged
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Şubat 10, 2015, 22:56:23 ÖS »

Bugün yazıcıoğlundan, direnc.net den ide soketler aldım.

Fiyatları uygun 0.50 kuruş
50 pin scsi için de aldım bulunsun 1 tl tanesi.
40 pin ide kablo 3 tl metresi

44 pin ide kablo malesef yok
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Şubat 10, 2015, 23:11:11 ÖS »

44 pin ide kablo malesef yok

inanamiyorum yahu. O kadar mi eskide kaldi bunlar? Hic aklima gelmezdi bulunmayacagi. Benim bir yerlerde A1200'u 3.5" HD'ye baglamak icin 1996'da aldigim 1 metre kadar olacakti.
Logged
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Şubat 11, 2015, 00:27:41 ÖÖ »

işin ilginç tarafı, ebay 44 pin soketli hazır ide kablo bolca var.
kablonun kendisi yok
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Şubat 11, 2015, 19:49:02 ÖS »

 
   Gökçe, yapmak istediğin şey aşağıdaki resimde belirtiğim gibi 44 pin ide kablo boyunu uzatmak mı? aşağıdaki resimde iki ide kablo birleştirmenin daha basit yöntemleride var.Çok uzun kabloya ihtiyacım olursa bunu kullanırım.İkinci yöntemim pin header 44 adet iki tanesini karşılıklı dişi ide soketlerin arasına koyarak uzatırım.Yada Daha uzun kablo yapmak istesem 2mt felan gibi.Bir delikli plaket üzerinde iki adet 44 pin header erkek koyarım.Arayada  bu sinyalleri buffer edecek entegre çözerdim.Son metod uğaraştıracaktır.

















Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Şubat 12, 2015, 13:10:19 ÖS »

Blackturk,
amacım sadece istediğim ölçülerde fazlası eksiği olmayan ide kablo yapmaktı.
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
egemenk
Üye
***
Mesaj Sayısı: 180



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Şubat 13, 2015, 19:26:57 ÖS »

Bugün Karaköy'de 23 pin dsub satan dükkanı ben de keşfettim. Dükkan sahibi de ne sattığının bilincinde, Türkiye'de değil dünyada yok bu konektörler, benden alıp alıp ebay'de 35 dolardan sattılar hep dedi

Malesef elinde son 3-4 tane kalmış, gerisi gelecek mi diye sordum, yok canım nerde dedi. Ben bir tane aldım, kapağıyla birlikte 24 lira verdim, adet azaldıkça fiyat artıyor sanırım

Almayı düşünen olursa ÖM ile bana ulaşsın, dükkanın adresini telefonunu vs paylaşayım. Açıktan yazmıyorum ki sadece forumdaşlar yararlansın
Logged
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #22 : Şubat 13, 2015, 19:36:19 ÖS »

Bugün Karaköy'de 23 pin dsub satan dükkanı ben de keşfettim. Dükkan sahibi de ne sattığının bilincinde, Türkiye'de değil dünyada yok bu konektörler, benden alıp alıp ebay'de 35 dolardan sattılar hep dedi

Malesef elinde son 3-4 tane kalmış, gerisi gelecek mi diye sordum, yok canım nerde dedi. Ben bir tane aldım, kapağıyla birlikte 24 lira verdim, adet azaldıkça fiyat artıyor sanırım

Almayı düşünen olursa ÖM ile bana ulaşsın, dükkanın adresini telefonunu vs paylaşayım. Açıktan yazmıyorum ki sadece forumdaşlar yararlansın
Bugün bende gittim 1 tane alayım diye ama 17 TL+KDV deyince vazgeçtim elinde 5 tane vardı fiyatta indirim yapmadı hepsini alsam kaçtan verirsin diye ağzını aradım indirim yok dedi
D-sub 25 pin kapağıyla beraber 2 TL 2 pini traşladım mı mis gibi 23 pin oluyor çok zor bir şey değil
Logged
egemenk
Üye
***
Mesaj Sayısı: 180



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Şubat 16, 2015, 20:06:07 ÖS »


Hadi bi tane daha yapalım.
Elim de acıdı ama.
Sonra aklıma mengene geldi.
Ya dedim mengenede bu daha kolay olmaz mı ?
Olur olur..

Taktım kabloyu bir sıkıştırdım, ta ta ta 3 sn de işlem tamam.
Yaw niye aldık ki biz bu aleti, mengene süpermiş.

Mengene tüyosu için teşekkürler. Bugün ilk denemede kolayca sıkıştırdım elimdeki ufak mengeneyle, çok kolay oldu
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Şubat 23, 2015, 10:04:35 ÖÖ »

Floppy kablosu ararken ilgiç bir diyaloğa denk geldim. Olay yeri türk-oyuncu.com forumu.

Alıntı
Soru - Arkadaşlar Bilgisayar Aldığımda Yanında Kutu İçinde Kablo Çıktı Üstünde ASUS - "Floppy Cable" Yazıyor Ne İşe Yarıyor Bu Kablo?

Cevap - Kullanılmayan bir teknoloji floopy. Floopy, disket sürücüsü demektir. Floopy kablosu ise disketi kasana bağlamaya yarıyan kablodur.

Millet floppy'i unutmuş. Neredeyse terlik markası zannedcek. Biz de burada hala 40 pin buluyorum, 44 pin bulamıyorumu konuşalım.
Logged

Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #25 : Şubat 23, 2015, 10:21:33 ÖÖ »

Ben de görmüştüm bu muhabbeti. İçimde gülümseyip, olm yaşın oldu 40 geldi geçti hayat dedim..

Oy oy diyorum...

Hatta yeni bir paket 3.5 disket kutusunun ambalajını açtım.

Win7 de dos 6.22 disketleri oluşturayım dedim.

Malesef win7 disket formatlayamıyor. O da unutmuş..
Disket taktığınızda formatı fat olup çok eski kaldığından, takılan format desteklenmiyor, biçimlendirilmesi lazım diyor.

Biçimlendir dediğinizde nasıl yapacağını öğretmemişler beceremedim başka disket takın diyor
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Şubat 23, 2015, 11:00:01 ÖÖ »

Komut satırından da yapılamıyor mu? format c: /q /autotest şeklinde olacaktı.

Not: Yukarıdaki kod ağır bir şaka içeriyor. Kodu aynen yazıp sonra özelden adres bilgisi öğrenmek isteyenler olabilir. Peşin söyleyeyim adresimi vermem. Doğrusu format a: /f:1.44 veya format a: /n:9 /t:80 olması lazım. Sanal makineden windows XP ile denemek en temizi. Bir yerlerde 6.22 için disket imajlarım olacaktı. Exe formatında. Tıklayınca kendisi direk disketi hazırlıyordu. Acaba bunblar da mı çalışmaz hale geldi?
Logged

egemenk
Üye
***
Mesaj Sayısı: 180



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Şubat 23, 2015, 12:13:15 ÖS »

Bir kaç yıl önce "yeğenime bir disket gösterdim, 3b yazıcıdan çıkarılmış save ikonu sandı" esprisi vardı  Artık yeni arayüz tasarımlarında pek ikonlu düğmeler de kullanılmıyor, orada bile tarihe karışıyor artık disketler.
Logged
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: