|
Cengiz Demir
|
 |
« Yanıtla #15 : Temmuz 10, 2015, 22:24:19 ÖS » |
|
İlk tebrik benden gelsin  Eline sağlık üstad. Yine keyifli okudum projeyi.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
LW3D
|
 |
« Yanıtla #16 : Temmuz 10, 2015, 22:32:51 ÖS » |
|
Harika...Yine...her zamanki gibi.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
euklides
|
 |
« Yanıtla #17 : Temmuz 10, 2015, 22:53:11 ÖS » |
|
Bir hastayı daha taburcu ettin, eline saglık.
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga 500 Amiga 600 Amiga 1200
|
|
|
|
evreno
|
 |
« Yanıtla #18 : Temmuz 10, 2015, 23:31:04 ÖS » |
|
Eline sağlık üstad
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
egemenk
|
 |
« Yanıtla #19 : Temmuz 11, 2015, 00:01:08 ÖÖ » |
|
Her zamanki gibi harika  Bu arada araba cilası ilginçmiş, plastik yüzeylerde de işe yaradığını bilmiyordum. Son dokunuş olarak bir bez parçasına silikon sprey sıkıp onla siliyordum; araba cilasını da ilk fırsatta deneyeceğim 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
yavuzg
|
 |
« Yanıtla #20 : Temmuz 11, 2015, 00:19:33 ÖÖ » |
|
Son dokunuş olarak bir bez parçasına silikon sprey sıkıp onla siliyordum; araba cilasını da ilk fırsatta deneyeceğim  kılcal cizikler için ideal. dairesel hareketlerle sürüp/ovalayıp 15 dk kurumasını bekliyorsunuz. sonra yumuşak kuru bezle ovalayıp temizliyorsunuz (cilanın satıldığı yerde satılan 3'lü bez setleri var  ) sonra girintili yerlerinde kalan cila tozlarını da ister ıslak bez ister diş fırçası ile alınca işlem tamamlanıyor. dediğim gibi logolardan yazılardan uzak tutun... 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
segaa
|
 |
« Yanıtla #21 : Temmuz 11, 2015, 04:10:06 ÖÖ » |
|
Tebrikler Yavuz abi hiç sıkılmadan keyifli bir şekilde okudum.  Hep elektronik cihazların tamiri konusunda tecrübe kazanmak, öğrenmek, tamir edebilmek istemişimdir ama kafa basmıyor işte, hiç bişey öğrenemiyorum. 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
cengizermis
|
 |
« Yanıtla #22 : Temmuz 11, 2015, 06:24:51 ÖÖ » |
|
Tebrikler sensei  Abi araba cilasi cok iyi fikirmis, uygulamak gerek.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
izmirmaster
|
 |
« Yanıtla #23 : Temmuz 11, 2015, 11:06:39 ÖÖ » |
|
+10² böyle cihazlara hayata dönderen bütün ustaların ellerinden öpülür! Harika...Yine...her zamanki gibi.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #24 : Temmuz 12, 2015, 15:39:47 ÖS » |
|
eline sağlık yavuz. osiloskopla frekans ölçmeyi bi ara araştırdım bulamamıştım sonra frekans metre almıştım şuan frekans metrede bu tarz ihtiyacımı gideriyorum ama osiloskopla nasıl ölçüldüğünüde öğrenmek isterim nasıl ölçüyorusun  ( sanırım senin osiloskop ve benim osiloskop aynı bendeki ( rigol ds1102e ) )
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Thathurts
|
 |
« Yanıtla #25 : Temmuz 13, 2015, 06:08:22 ÖÖ » |
|
olağanüstü..
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
yavuzg
|
 |
« Yanıtla #26 : Temmuz 13, 2015, 15:34:23 ÖS » |
|
eline sağlık yavuz. osiloskopla frekans ölçmeyi bi ara araştırdım bulamamıştım sonra frekans metre almıştım şuan frekans metrede bu tarz ihtiyacımı gideriyorum ama osiloskopla nasıl ölçüldüğünüde öğrenmek isterim nasıl ölçüyorusun  ( sanırım senin osiloskop ve benim osiloskop aynı bendeki ( rigol ds1102e ) ) abi "trigger" olayına girmen lazım. Probu bağladıktan sonra (Rigol'de Auto'da değil de CH1 veya CH2'i seç artık hangi probu kullanıyorsan) en sağda trigger ayarı var, orada "menu" tuşuna basınca nasıl bir tür trigger kullanacağını seçebiliyorsun. Default "edge detect" olması lazım ki bu yeterli. Yani rigol sinyal frekansını ölçebilmek için senkronize olacağı yöntem bu. Sonra Trigger ayar düğmesi ile oynayınca yatay turuncu bir çizgi belirecek ekranda. Bu çizgiyi oynatınca osiloskop sinyale bu çizginin üstüne çıktığı noktalarda "kilitlendiğini" göreceksin. Frekansı ekranda görebilmek için (yani rigol'un bunu ölçebilmesi için) ekranda sinyale dair en az 1 tam döngünün olması lazım. Tabii CH1'in menü ayarından da ekranda frekansı göstermeye ayarlamış olman da lazım. Bütün iş trigger'da yani  Olmadı eve gidince bir iki ekran görüntüsü paylaşırım...
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #27 : Temmuz 13, 2015, 16:59:55 ÖS » |
|
eline sağlık yavuz. osiloskopla frekans ölçmeyi bi ara araştırdım bulamamıştım sonra frekans metre almıştım şuan frekans metrede bu tarz ihtiyacımı gideriyorum ama osiloskopla nasıl ölçüldüğünüde öğrenmek isterim nasıl ölçüyorusun  ( sanırım senin osiloskop ve benim osiloskop aynı bendeki ( rigol ds1102e ) ) abi "trigger" olayına girmen lazım. Probu bağladıktan sonra (Rigol'de Auto'da değil de CH1 veya CH2'i seç artık hangi probu kullanıyorsan) en sağda trigger ayarı var, orada "menu" tuşuna basınca nasıl bir tür trigger kullanacağını seçebiliyorsun. Default "edge detect" olması lazım ki bu yeterli. Yani rigol sinyal frekansını ölçebilmek için senkronize olacağı yöntem bu. Sonra Trigger ayar düğmesi ile oynayınca yatay turuncu bir çizgi belirecek ekranda. Bu çizgiyi oynatınca osiloskop sinyale bu çizginin üstüne çıktığı noktalarda "kilitlendiğini" göreceksin. Frekansı ekranda görebilmek için (yani rigol'un bunu ölçebilmesi için) ekranda sinyale dair en az 1 tam döngünün olması lazım. Tabii CH1'in menü ayarından da ekranda frekansı göstermeye ayarlamış olman da lazım. Bütün iş trigger'da yani  Olmadı eve gidince bir iki ekran görüntüsü paylaşırım... çok iyi olur zahmet olmazssa frakans metrede khz lerde sorun çıkıyor ayrıca 2 cihazla kontrol etsem daha ayrı bir emin olurum yada keyfime göre seçerim birini kulanırım.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Simon (Özay Turay)
|
 |
« Yanıtla #28 : Temmuz 13, 2015, 17:06:36 ÖS » |
|
abi "trigger" olayına girmen lazım. Probu bağladıktan sonra (Rigol'de Auto'da değil de CH1 veya CH2'i seç artık hangi probu kullanıyorsan) en sağda trigger ayarı var, orada "menu" tuşuna basınca nasıl bir tür trigger kullanacağını seçebiliyorsun. Default "edge detect" olması lazım ki bu yeterli. Yani rigol sinyal frekansını ölçebilmek için senkronize olacağı yöntem bu. Sonra Trigger ayar düğmesi ile oynayınca yatay turuncu bir çizgi belirecek ekranda. Bu çizgiyi oynatınca osiloskop sinyale bu çizginin üstüne çıktığı noktalarda "kilitlendiğini" göreceksin. Frekansı ekranda görebilmek için (yani rigol'un bunu ölçebilmesi için) ekranda sinyale dair en az 1 tam döngünün olması lazım. Tabii CH1'in menü ayarından da ekranda frekansı göstermeye ayarlamış olman da lazım. Bütün iş trigger'da yani  Olmadı eve gidince bir iki ekran görüntüsü paylaşırım... Ben de diyorum neden bazı sinyallerde frekans gösterirken bazılarında ? çıkıyor frekans hanesinde. Şu trigger olayına ben de bakayım bir benim osiloskopta.
|
|
|
|
|
Logged
|
https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.comRetro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200 Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
|
|
|
|
kaizen71
|
 |
« Yanıtla #29 : Temmuz 13, 2015, 17:55:15 ÖS » |
|
Ellerinize sağlık. Gerçekten çok güzel bir çalışma ve paylaşım. Bir şey sormak istiyorum (aslında soracağım çok şey var ama ) temizlik aşamasında ne kullanıyorsunuz. Ben de elimdeki retro bilgisayarların PCB'lerini temizlemek istiyorum da. Teşekkürler. Saygılarımla.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|